Λάουρα Σταυρίδου, 15/2/2024 - 08:48 facebook twitter linkedin Ποιος θεωρείται «Επαγγελματίας Πελάτης» για τον οποίο ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής δεν έχει υποχρέωση συμβουλής; Λάουρα Σταυρίδου, 15/2/2024 facebook twitter linkedin Υποχρέωση συμβουλής ο ασφαλιστικός Πράκτορας έχει για τον «Προστατευόμενο Πελάτη» όπως αυτός περιγράφεται από τις διατάξεις του ν. 4583/2018. Ο Επαγγελματίας Πελάτης εξαιρείται των παραπάνω προστατευτικών διατάξεων. Ποιος όμως θεωρείται Επαγγελματίας Πελάτης; Στον Ν. 4514/2028 διαβάζουμε πως «είναι ο πελάτης που διαθέτει την εμπειρία, τις γνώσεις και την εξειδίκευση ώστε να λαμβάνει τις δικές του επενδυτικές αποφάσεις και να εκτιμά δεόντως τον κίνδυνο που αναλαμβάνει». Για να μην είναι αυτή η περιγραφή αόριστη, δίνονται από τον νομοθέτη και ορισμένα κριτήρια ποιοτικά και ποσοτικά. Συνοπτικά ως Επαγγελματίες πελάτες θεωρούνται κάθε είδους Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα ( πχ πιστωτικά ιδρύματα, επιχειρήσεις επενδύσεων, ασφαλιστικές εταιρείες, συνταξιοδοτικά ταμεία και άλλοι θεσμικοί επενδυτές). Επίσης μεγάλες επιχειρήσεις που πληρούν δύο από τα ακόλουθα κριτήρια μεγέθους: Σύνολο ισολογισμού: 20.000.000€ Καθαρός κύκλο εργασιών: 40.000.000€ Ίδια κεφάλαια: 2.000.000€ Επιπλέον Επαγγελματίας Πελάτης είναι οι εθνικές και περιφερειακές κυβερνήσεις οι κεντρικές τράπεζες διεθνείς και υπερεθνικοί οργανισμοί, όπως η Παγκόσμια Τράπεζα, το ΔΝΤ, η ΕΚΤ, η ETE και άλλοι παρόμοιοι διεθνείς οργανισμοί. Υπάρχουν και άλλοι προσδιορισμοί, αλλά δεν χρειάζονται να αναφερθούν όλοι. Αυτό που είναι σημαντικό να θυμάται ένας Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής είναι πως μια τοπική επιχείρηση με ίδια κεφάλαια 10.000€ και ισολογισμό 50.000€ ΔΕΝ είναι Επαγγελματίας Πελάτης και οφείλει να δώσει συμβουλή κατά την έννοια 4583/2018. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Λάουρα Σταυρίδου, 07/11/2025 - 08:52 Ποια είναι η «Απαγορευτική» ερώτηση του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή προς έναν πελάτη με χρήματα;
Λάουρα Σταυρίδου, 04/11/2025 - 08:50 Αύξηση ασφαλίστρων και…αύξηση αντιρρήσεων. Πως τις διαχειριζόμαστε;
Σημαντική η εμπειρία πελάτη αλλά ας μη ξεχνάμε και την εμπειρία του συνεργάτη ασφαλιστικού διαμεσολαβητή! Customer experience - CX, είναι η συνολική αντίληψη που έχει ένας πελάτης για μια εταιρεία, η οποία διαμορφώνεται μέσω κάθε... Λάουρα Σταυρίδου, 31/10/2025 - 09:34
Ασφάλιση Ευθύνης Ανελκυστήρων: Ποια η διαφορά με την Αστική Ευθύνη Διαχείρισης; Η ηλεκτρονική απογραφή όλων των ανελκυστήρων (ιδιωτικών και δημόσιων) στο Εθνικό Μητρώο Ανελκυστήρων είναι υποχρεωτική, με καταληκτική προθεσμία 30 Νοεμβρίου... Λάουρα Σταυρίδου, 30/10/2025 - 08:52
Οι αλλαγές στο κληρονομικό δίκαιο θα αλλάξουν τα συμβόλαια ζωής; Με τις αλλαγές στο κληρονομικό δίκαιο, ίσως γεννηθεί σε κάποιους το ερώτημα αν θα αλλάξει κάτι στον τρόπο που μεταβιβάζονται... Λάουρα Σταυρίδου, 27/10/2025 - 08:50
Οικονομικό άγχος αλλά και περιουσία - Πως το χειριζόμαστε ασφαλιστικώς; Υψηλό οικονομικό άγχος φαίνεται να έχουν οι νεαρότεροι εργαζόμενοι, οι οποίοι νιώθουν πως τα χρήματα που βγάζουν δεν επαρκούν για... Λάουρα Σταυρίδου, 22/10/2025 - 09:18
Η Ασφάλιση πυρός μπορεί ν’ αυξήσει πολύ τα εισοδήματα του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή - Να γιατί: Οι κατοικίες στην Ελλάδα ξεπερνούν τα 6 εκατομμύρια, αλλά ασφαλισμένες είναι περίπου 1,5 εκατομμύριο. Αυτά τα συμβόλαια τα έχουν συνάψει μη... Λάουρα Σταυρίδου, 21/10/2025 - 10:00
Μήπως δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις για τη Ασφαλιστική αγορά; Σε Κυριακάτικη εφημερίδα ευρείας κυκλοφορίας, με αναρτημένο πίνακα για την ακρίβεια, μέσα στην λίστα με τις πιο μεγάλες αυξήσεις, ήταν... Λάουρα Σταυρίδου, 20/10/2025 - 09:06