close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Εκπαίδευση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τι λέει η ΕΑΑΕΣ -  EIOPA για την Άδικη Μεταχείριση των Πελατών!
Λάουρα Σταυρίδου
Λάουρα Σταυρίδου,
28/3/2023 - 08:48
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Τι λέει η ΕΑΑΕΣ - EIOPA για την Άδικη Μεταχείριση των Πελατών!

Λάουρα Σταυρίδου, 28/3/2023
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων στις 16 Μαρτίου 2023, δημοσίευσε μια δήλωση σχετικά με τις διαφοροποιημένες πρακτικές τιμολόγησης, που διαπίστωσε σε όλη την Ευρώπη, με στόχο την εξάλειψη των στρατηγικών καθορισμού τιμών, που οδηγούν σε άδικη μεταχείριση των πελατών.

Συγκεκριμένα σε κανονικές συνθήκες η τιμή που πληρώνουν οι πελάτες για την ασφαλιστική κάλυψη αντικατοπτρίζει συνήθως το ατομικό προφίλ κινδύνου. Η τιμολόγηση υπολογίζεται με βάση τον κίνδυνο (αναμενόμενο κόστος απαιτήσεων).

Στο παραπάνω συνυπολογίζεται και το συνολικό κόστος που επιβαρύνει τους ασφαλιστές, όπως οι προμήθειες που καταβάλλονται σε κανάλια διανομής και άλλα γενικά έξοδα όπως φόροι, μισθοί, κόστος κεφαλαίου κ.α.

Ωστόσο, ορισμένοι αναλογιστές και σχεδιαστές προϊόντων – σύμφωνα με την ΕΙΟΡΑ- προσαρμόζουν τις τιμές με βάση χαρακτηριστικά που δεν σχετίζονται ούτε με τους υποκείμενους κινδύνους ούτε με το κόστος εξυπηρέτησης.

Χρησιμοποιώντας μεγάλα σύνολα δεδομένων και ολοένα και πιο εξελιγμένα αναλυτικά εργαλεία και τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, οι κατασκευαστές ασφαλιστικών προϊόντων εφαρμόζουν πρακτικές διαφορικής τιμολόγησης σε μεγάλη κλίμακα.

Τα στοιχεία στα οποία βασίζονται προκειμένου να τιμολογήσουν είναι:

  • Προσωπικά χαρακτηριστικά όπως η ανταπόκριση του πελάτη στην άνοδο της τιμής (ελαστικότητα).
  • Τη δυνατότητα να κάνουν γενικά αγορές, ειδικά κοντά στη περίοδο ανανέωσης του συμβολαίου.
  • Την εκτίμηση της αξίας που μπορεί να δημιουργηθεί από την αύξηση των πωλήσεων και τη διασταυρούμενη πώληση άλλων προϊόντων στον ίδιο πελάτη (Life-time value estimation score).

Με λίγα λόγια πολλές εταιρίες διαφοροποιούν την τιμολόγηση των ίδιων ασφαλιστικών προϊόντων, για τις ίδιες ομάδες κινδύνου, με βάση τα στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει για αγοραστικές και άλλες προτιμήσεις των καταναλωτών – πελατών.

Τέτοιες πρακτικές τιμολόγησης, που εδώ αναφέρονται ως «διαφορικές πρακτικές τιμολόγησης» δεν είναι νέες.

Ωστόσο, η αυξανόμενη πολυπλοκότητα των αναλυτικών εργαλείων και η αυτοματοποίηση των διαδικασιών, μαζί με την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και η μεγαλύτερη διαθεσιμότητα νέων συνόλων δεδομένων (Big Data), επιτρέπουν να προσαρμόζονται όλο και περισσότερο τα ασφάλιστρα σε προσωπικές συμπεριφορές και χαρακτηριστικά, ακόμη και αν τα ασφάλιστρα δεν σχετίζονται με την αναδοχή κινδύνου.

Αυτές οι εξελίξεις καθιστούν δυνατή την ολοένα και μεγαλύτερη εφαρμογή διαφοροποιημένων τιμών, επηρεάζοντας έναν αυξανόμενο αριθμό πελατών και εγείροντας σημαντικές ανησυχίες πιθανών επιζήμιων αποτελεσμάτων.

Η EIOPA παρακολουθεί το θέμα της διαφοροποίησης της τιμολόγησης μέσω μιας σειράς ροών εργασιών τα τελευταία χρόνια.

Αν και στους μη ζωικούς πελάτες, μέσω ψηφιακών εργαλείων, μπορούν να τους εξασφαλίσουν ανταγωνιστικές τιμές, δεν συμβαίνει το ίδιο και στον κλάδο ζωής.

Ιδιαίτερες ανησυχίες προκύπτουν όταν αυτές οι πρακτικές πραγματοποιούνται στον τομέα της ζωής, στο στάδιο της ανανέωσης και ειδικά κατά τη διάρκεια της (μακροχρόνιας) σχέσης με την εταιρεία, με αποτέλεσμα την άδικη τιμωρία της ομάδας των «πιστών πελατών», ιδίως εκείνων που ανήκουν σε πιο ευάλωτες ομάδες.

Επιπλέον η αυξανόμενη χρήση διαφορετικών τύπων δεδομένων συμπεριφοράς από διαφορετικές πηγές, που δεν σχετίζονται με την ανάληψη κινδύνων ή κόστους υπηρεσιών, για λόγους διαφορικής τιμολόγησης αυξάνει τον κίνδυνο της χρήσης συνόλων δεδομένων με πληροφορίες που συσχετίζονται με προστατευμένα χαρακτηριστικά, γεγονός που αυξάνει τους κινδύνους παράνομων διακρίσεων.

Η EIOPA θα συνεχίσει να παρακολουθεί την αγορά και ενδέχεται να εξετάσει το ενδεχόμενο υιοθέτησης μέτρων όταν εντοπίζει ζημία για τους καταναλωτές.

Πηγή: ΕΙΟΡΑ

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Γιατί όποιος δεν έκανε διακοπές, χρειάζεται την Ασφάλιση περισσότερο;
    Λάουρα Σταυρίδου, 08/08/2025 - 08:51

    Γιατί όποιος δεν έκανε διακοπές, χρειάζεται την Ασφάλιση περισσότερο;

  • Ασφαλίσεις τον Αύγουστο - Ποιοι είναι οι ιδανικοί πελάτες;
    Λάουρα Σταυρίδου, 07/08/2025 - 09:30

    Ασφαλίσεις τον Αύγουστο - Ποιοι είναι οι ιδανικοί πελάτες;

  • Πως μπορεί ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής να αυξήσει κατά πολύ τις αμοιβές του;
    Λάουρα Σταυρίδου, 05/08/2025 - 08:34

    Πως μπορεί ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής να αυξήσει κατά πολύ τις αμοιβές του;

  • Συμβόλαια Unit Linked. Ένας συνδυασμός επιτυχίας!
    Λάουρα Σταυρίδου, 04/08/2025 - 08:47

    Συμβόλαια Unit Linked. Ένας συνδυασμός επιτυχίας!

  • Αρνητική αποταμίευση το 2025 - Τι πρέπει να πει άμεσα ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής στους πελάτες του;

    Αρνητική αποταμίευση το 2025 - Τι πρέπει να πει άμεσα ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής στους πελάτες του;

    Τα στοιχεία από το πρώτο τρίμηνο του 2025 δείχνουν πως το ποσοστό αποταμίευσης των ελληνικών νοικοκυριών είναι αρνητικό και συγκεκριμένα...
    Λάουρα Σταυρίδου, 31/07/2025 - 09:04
  • Πως δίνεται και πως φορολογείται η κρατική επιχορήγηση στις Ασφαλισμένες επιχειρήσεις που υπέστησαν ζημιές;

    Πως δίνεται και πως φορολογείται η κρατική επιχορήγηση στις Ασφαλισμένες επιχειρήσεις που υπέστησαν ζημιές;

    Μετά και από τις τελευταίες ζημιές σε περιουσίες λόγω των καλοκαιρινών πυρκαγιών, αναζήτησα τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις...
    Λάουρα Σταυρίδου, 29/07/2025 - 08:55
  • Άλλη μια Ασφαλιστική εταιρία δέχτηκε κυβερνοεπίθεση!

    Άλλη μια Ασφαλιστική εταιρία δέχτηκε κυβερνοεπίθεση!

    Η Allianz Life με έδρα την Αμερική, θυγατρική του γερμανικού κολοσσού Allianz, δέχτηκε κυβερνοεπίθεση στις 16 Ιουλίου του 2025. Σε αυτή την...
    Λάουρα Σταυρίδου, 28/07/2025 - 08:50
  • Ένας Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής μοιράζεται μαζί μας μυστικά επιτυχίας και αλήθειες - Τι είπε ο κ. Γ. Παπαδόπουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής

    Ένας Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής μοιράζεται μαζί μας μυστικά επιτυχίας και αλήθειες - Τι είπε ο κ. Γ. Παπαδόπουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής

    Ο κύριος Γιώργος Παπαδόπουλος είναι υποδιευθυντής στο γραφείο του Συντάγματος της Εθνικής όπου διευθυντής είναι ο εξαίρετος συνάδελφος κ. Παπαγιάννης. Ήθελα...
    Λάουρα Σταυρίδου, 25/07/2025 - 08:50
  • Πόσο κοστίζει στον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή η έλλειψη εξυπηρέτησης στον πελάτη;

    Πόσο κοστίζει στον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή η έλλειψη εξυπηρέτησης στον πελάτη;

    Είναι γνωστό ότι το βήμα της πώλησης «εξυπηρέτηση» πάσχει στην Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά. Αυτό φυσικά δεν ισχύει για όλους τους επαγγελματίες,...
    Λάουρα Σταυρίδου, 23/07/2025 - 08:55
  • Μήπως ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής έχει συμπεριφορά Sludge, χωρίς να το συνειδητοποιεί;

    Μήπως ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής έχει συμπεριφορά Sludge, χωρίς να το συνειδητοποιεί;

    Ο κλάδος των συμπεριφορικών οικονομικών, κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να συνοδεύει κάθε Ασφαλιστική εκπαίδευση. Καθώς προστίθενται νέες έννοιες, καταργούνται...
    Λάουρα Σταυρίδου, 21/07/2025 - 08:54

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ασφάλιση οχημάτων: Η συχνή ζημιά που αφήνουμε ακάλυπτη ενώ μπορεί να καταστρέψει τις διακοπές μας
11:18 Ασφάλιση οχημάτων: Η συχνή ζημιά που αφήνουμε ακάλυπτη ενώ μπορεί να καταστρέψει τις διακοπές μας
  • 11:11 Πολυϊατρεία Medifirst & Αθηναϊκή Γενική Κλινική: Στρατηγική Συνεργασία με τη Universal Life για άμεση, ποιοτική και καινοτόμα ιατρική φροντίδα!
  • 11:00 Η Eurolife FFH φροντίζει να απολαμβάνουμε τις καλοκαιρινές μας διακοπές ακόμα περισσότερο!
  • 10:50 Καλοκαίρι με υγεία και σιγουριά, με τη φροντίδα της NN Hellas!
  • 10:42 Affidea: Καλοκαίρι - Η ιδανική εποχή για να βελτιώσουμε τη φυσική μας κατάσταση!
  • 10:30 Εθνική Ασφαλιστική: Η πρόληψη και η σωστή ασφάλιση είναι το «εισιτήριο» για ξέγνοιαστες διακοπές!
  • 09:11 Το 84% της συνολικής παραγωγής πενταμήνου 2025 προήλθε από 7 κλάδους!
  • 09:07 Περιθωριακές ζωές στις ζώνες των πυρηνικών δοκιμών
  • 09:04 Επαναφορά της 13ης σύνταξης(;), ο Σκέρτσος για την άνοδο του Χ.Α, ο Ιβάν θέλει να δει Μητσοτάκη και η Attica Bank «βλέπει» Μάλτα
  • 08:55 Φεστιβάλ Αργαλειών και Υφανσης στην Ιεράπετρα
  • 08:51 Γιατί όποιος δεν έκανε διακοπές, χρειάζεται την Ασφάλιση περισσότερο;
  • 08:47 Πέθανε η κόρη του Αντώνη Σαμαρά
  • 08:45 Μήτρες μνήμης στην Άνδρο: Τιμή στις χαράκτριες Βάσω Κατράκη και Ζιζή Μακρή
  • 15:52 Η Generali ξεκινά δυναμικά το Στρατηγικό Σχέδιο “Lifetime Partner 27: Driving Excellence” με ισχυρή ανάπτυξη στους κλάδους Γενικών Ασφαλίσεων, Ζωής και Διαχείρισης Κεφαλαίων
  • 14:32 ΕΑΕΕ: +2,5% το σύνολο παραγωγής ασφαλίσεων Ιανουαρίου - Μαΐου 2025
  • 13:32 Χρηματιστήριο: Ξεπέρασε ενδοσυνεδριακά το «φράγμα» των 2.000 μονάδων ο Γενικός Δείκτης Τιμών - Στις 2.060,94  με +1,06%
  • 13:16 ΟΑΣΕ: Καταγγελία για την εταιρεία NOS Insurance Services
  • 12:22 Δυτική Ελλάδα: 420 παρεμβάσεις στο πλαίσιο τοπικών σχεδίων ανάπτυξης από το φθινόπωρο
  • 12:05 Allianz: Λειτουργικά κέρδη €4,4 δισ. για το Β’ τρίμηνο 2025 με ισχυρή επίδοση στον κλάδο Περιουσίας & Ατυχημάτων (P&C)
  • 10:38 Από τη Δευτέρα 11 Αυγούστου δωρεάν αναλήψεις από τα ΑΤΜ των ελληνικών τραπεζών - Θέσπιση εθνικού πλαφόν για τρίτους παρόχους
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 6/8 Τι σημαίνει η εξαγορά της Ευρωκλινικής από την Generali
  2. 6/8 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Στην Acrisure εντάσσεται με στρατηγική συνεργασία η πρακτορειακή εταιρεία Mega του Τάσου Χατζηθεοδοσίου
  3. 6/8 Ανακοίνωση της ΟΑΣΕ για τη NOS Insurance Services
  4. 5/8 Στρατηγική συνεργασία της Απόλλων ΑΕ, μέλους του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, και της Φαραντούρης Insurance Agents
  5. 5/8 Πως μπορεί ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής να αυξήσει κατά πολύ τις αμοιβές του;
  6. 7/8 Οι πελάτες σας οδηγούν με μαγιό και σαγιονάρες; Εσείς τι κάνατε ως ασφαλιστές;
  7. 4/8 Τα αδιέξοδα στις πωλήσεις των ασφαλιστικών εταιριών και των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στους πελάτες τους!

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube