Κώστας Παπαϊωάννου, 23/11/2020 - 16:36 facebook twitter linkedin Πιστοποιήσεις στα επενδυτικά. Γνωρίζετε ποια είναι η διαφορά του μέσου όρου, από τον διάμεσο; Κώστας Παπαϊωάννου, 23/11/2020 facebook twitter linkedin Στις ερωτήσεις των εξετάσεων πιστοποίησης της ΤτΕ στα επενδυτικά ασφαλιστικά προϊόντα (εξετάσεις πιστοποίησης Γ) υπάρχουν αρκετές ερωτήσεις, μεταξύ των οποίων και ασκήσεις, οι οποίες αναφέρονται σε μέσους όρους και σε διαμέσους. Γνωρίζετε ποια είναι η διαφορά του μέσου όρου από το διάμεσο; Το θέμα αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον, επειδή εκτός των εξετάσεων πιστοποίησης, ακούμε καθημερινά γι’ αυτούς τους στατιστικούς όρους και στα δελτία ειδήσεων! Προκειμένου να γίνει απόλυτα αντιληπτό αυτό το στατιστικό θέμα μπορούμε, για παράδειγμα, να δούμε τη σημασία αυτών των όρων για τις ασκήσεις 523-526 και 536 (και όχι μόνο) του ερωτηματολογίου εξετάσεων Γ της ΤτΕ ή/και να παρατηρήσουμε ότι τους τελευταίους μήνες που μας πλήττει ο κορονοϊός, ακούμε καθημερινά στα δελτία ειδήσεων σχετικά το πλήθος των νέων κρουσμάτων, το πλήθος αυτών που νοσηλεύονται σε ΜΕΘ (ή/και διασωληνομένοι) και το συνολικό ημερήσιο αριθμό των θυμάτων! Για παράδειγμα ακούμε, «Σήμερα ανακοινώνουμε 1500 νέα κρούσματα του ιού στη χώρα, 300 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνομένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 65 ετών». Πως αποκωδικοποιούμε και κατανοούμε αυτές τις πληροφορίες; Ο Αριθμητικός Μέσος Όρος, είναι ένα στατιστικό μέτρο που απεικονίζει τη μέση τιμή μιας μεταβλητής, σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Υπολογίζεται ως εξής: Όπου, Χ‾: ο αριθμητικός μέσος, Χ1, Χ2,... Χη: οι τιμές της μεταβλητής και η: ο αριθμός των παρατηρήσεων. Ο αριθμητικός μέσος είναι καταλληλότερος για να περιγράψουμε δεδομένα παρατηρήσεων (π.χ. αριθμός δανείων, αριθμός συμβολαίων κ.λπ.). Χαρακτηριστικά Μέσου Όρου. Κάθε σύνολο δεδομένων έχει μόνο έναν Αριθμητικό Μέσο Όρο, για τον υπολογισμό του χρησιμοποιούμε όλα τα δεδομένα, είναι χρήσιμο μέγεθος για τη σύγκριση δύο ομάδων δεδομένων. Διάμεσος είναι ο αριθμός που χωρίζει το δείγμα στο 50% των παρατηρήσεων (δεδομένων) που είναι μικρότερες από αυτόν και στο 50% που είναι μεγαλύτερες, αφού πρώτα η σειρά ταξινομηθεί κατ’ αύξουσα τάξη. Άρα, ο διάμεσος ΔΕΝ είναι μέσος όρος, αλλά ο τυχαίος αριθμός που βρίσκεται στο κέντρο ακριβώς του πλήθους των παρατηρήσεων! Επικρατούσα τιμή (ή τύπος) είναι η συχνότερα παρατηρούμενη τιμή στο δείγμα. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι έχουμε 11 παρατηρήσεις, τις ακόλουθες, 32, 51, 58, 61, 62, 63, 77, 79, 89, 89 και 95. Στο παράδειγμά μας ο μέσος όρος είναι 69 που προκύπτει από το άθροισμα (756), δια του πλήθους (11). Η διάμεσος είναι 63 (κεντρική παρατήρηση) και η επικρατούσα τιμή είναι 89 (παρατηρείται δύο φορές, ενώ όλες οι άλλες από μία). Το συμπέρασμα απ’ αυτό το άρθρο είναι ότι η σύγχρονη εκπαίδευση των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών θα πρέπει εκτός των ασφαλιστικών γνώσεων, να περιλαμβάνει και χρηματοοικονομικές. Αυτό αφορά παλαιούς και νέους διαμεσολαβητές, τις πιστοποιήσεις τους, αλλά και τις επαναπιστοποιήσεις τους! Αυτονόητο είναι βέβαια ότι και οι εκπαιδευτές τους θα πρέπει να είναι σε θέση όχι μόνο να γνωρίζουν άριστα τα ασφαλιστικά και τα χρηματοοικονομικά, αλλά να είναι ικανοί και έμπειροι, προκειμένου να συνδυάζουν αυτές τις γνώσεις και να τις δίνουν με παραδείγματα στους εκπαιδευόμενους, προκειμένου να τις κατανοήσουν πλήρως. Έτσι θα επιτύχουμε καλύτερα αποτελέσματα στις εξετάσεις πιστοποίησης, αλλά και περισσότερο ενημερωμένους και αποτελεσματικούς (παλαιούς και νέους) εκπροσώπους της ασφαλιστικής αγοράς! Ποιος είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου Ο Κώστας Παπαϊωάννου είναι εξειδικευμένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών και τραπεζικών θεμάτων, με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία και προσανατολισμό στη διαχείριση τεχνικών, χρηματοοικονομικών και διοικητικών αντικειμένων. Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά (Interamerican, Ελληνοβρετανική (νυν ΑΧΑ), ING (NN), Allianz, Αγροτική, Τράπεζα Πειραιώς). Συνεργάζεται για διδακτικούς και ερευνητικούς σκοπούς με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)/Executive Programs και διδάσκει στα προγράμματα Judicial Education Program in Banking and Finance (μεταπτυχιακό πρόγραμμα για ανώτατους δικαστές και εισαγγελείς) και στο Insurance Management Program αντικείμενα όπως Risk Management, Επενδυτικά και Ασφαλιστικά Προϊόντα κ.α. Ακόμα διδάσκει στο Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο (ΕΤΙ), στο Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (ΕΙΑΣ), την ΕΕΔΕ, την KPMG και άλλους οργανισμούς, ως πιστοποιημένος εισηγητής και ειδικός επιστήμονας. Συμμετείχε στη συγγραφή των βιβλίων πιστοποίησης ασφαλιστικών διαμεσολαβητών του Ελληνικού Τραπεζικού Ινστιτούτου και του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών. Έχει αναπτύξει εκπαιδευτικά προγράμματα (παρουσιάσεις και εκτενείς εκπαιδευτικές σημειώσεις) για όλες τις βαθμίδες ασφαλιστικής και τραπεζικής πιστοποίησης. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 28/05/2025 - 09:35 Οι επιπτώσεις της κακής ή ελλιπούς περιγραφής του κινδύνου στις γενικές ασφαλίσεις, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία!
Κώστας Παπαϊωάννου, 26/05/2025 - 09:53 Πολλοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τις συμβουλές του ασφαλιστικού πράκτορα στον πελάτη του!
Κώστας Παπαϊωάννου, 23/05/2025 - 09:40 Ποια είναι τα επενδυτικά εργαλεία που προωθούν οι ασφαλιστικοί πράκτορες στους πελάτες τους;
Κώστας Παπαϊωάννου, 21/05/2025 - 09:24 Ο ενδιαφέρον Κλάδος Εγγυήσεων (15) και η σημαντική μείωση της παραγωγής του το 2024!
Ποια είναι η ολική αξία εξαγοράς ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου ζωής και ποιες είναι οι επιπτώσεις της στον πελάτη! Η εξαγορά ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου ζωής, μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι προς την ωφέλεια του πελάτη!... Κώστας Παπαϊωάννου, 19/05/2025 - 09:30
Ποιες επιχειρήσεις νοούνται ως μητρικές και ποιες ως θυγατρικές σύμφωνα με όσα ορίζονται νομοθετικά! Επειδή όλο και περισσότερο εμπλεκόμαστε με θέματα που αφορούν τις μητρικές ή της θυγατρικές επιχειρήσεις των ασφαλιστικών εταιριών με τις... Κώστας Παπαϊωάννου, 16/05/2025 - 09:26
Η διερεύνηση των αναγκών του πελάτη είναι πολύ σοβαρή διαδικασία για να την εμπιστεύεστε σε τυποποιημένα έντυπα! Το Solvency II, η IDD και η GDPR έχουν θέσει πολύ σοβαρές προδιαγραφές στα θέματα της επικοινωνίας του ασφαλιστικού πράκτορα... Κώστας Παπαϊωάννου, 13/05/2025 - 09:23
Τι είναι τα τεχνικά αποθέματα (ή προβλέψεις) που οι ασφαλιστικές εταιρίες υποχρεωτικά τηρούν σύμφωνα με το ν.4364/2016; Τι είναι τα τεχνικά αποθέματα (ή προβλέψεις) που οι ασφαλιστικές εταιρίες υποχρεωτικά τηρούν σύμφωνα με το ν.4364/2016; Τεχνικά αποθέματα είναι οι... Κώστας Παπαϊωάννου, 09/05/2025 - 09:19
Η αντασφάλιση και η κρισιμότητά της για τους ασφαλιστές και τους ασφαλισμένους! Χωρίς την υποστήριξη της αντασφάλισης καμία ασφαλιστική εταιρία δεν θα μπορούσε να αναλάβει και να καλύψει τους κινδύνους της εποχής... Κώστας Παπαϊωάννου, 07/05/2025 - 09:00
Τι σημαίνει Εξωτερική Ανάθεση (outsourcing ή εξωποριμός); Τα τελευταία χρόνια και ιδιαιτέρως μετά την ψήφιση του ν.4364/2016 – Solvency II, το φαινόμενο του εξωπορισμού ή εξωτερικής ανάθεσης... Κώστας Παπαϊωάννου, 05/05/2025 - 09:03