Nextdeal newsroom, 9/7/2025 - 09:43 facebook twitter linkedin Στέργιος Κωστακόπουλος (Εθνική Ασφαλιστική): Μιλώντας για Conduct Risk στις διαφημιστικές ενέργειες (Β΄ Μέρος) Nextdeal newsroom, 9/7/2025 facebook twitter linkedin Γράφει ο Στέργιος Κωστακόπουλος, Πιστοποιημένο Στέλεχος της Διεύθυνσης Κανονιστικής Συμμόρφωσης & Εταιρικής Διακυβέρνησης, ΕΘΝΙΚΗ Ασφαλιστική Όπως είδαμε και νωρίτερα στην περίμετρο της διανομής ασφαλιστικών προϊόντων συμπεριλαμβάνονται και οι διαφημιστικές ενέργειες γι‘αυτό θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα από την Ασφαλιστική Επιχείρηση ή / και τον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή για τις αντίστοιχες ενέργειες, ώστε να είναι νόµιµες, ευπρεπείς, έντιμες και να λένε την αλήθεια για: να προστατεύεται η δίκαιη μεταχείριση του καταναλωτικού κοινού και η εμπιστοσύνη του στη Διαφήμιση, το Κύρος και η Φήμη της Ασφαλιστικής Επιχείρησης, του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή , της Ιδιωτικής Ασφάλισης , καθώς και να αποφεύγεται ο κίνδυνος επιβολής κυρώσεων. Αποφάσεις για διαφημιστικές ενέργειες προϊόντων που εξετάστηκαν από την Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας όπως προβλέπεται από τον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης - Επικοινωνίας « ..( αριθμός) + ασφαλιστικές εταιρείες στην οθόνη σου» Σχετικά με τον εν λόγω ισχυρισμό η Επιτροπή έκρινε ότι, παρότι κάθε / οποιαδήποτε αναζήτηση Ασφαλιστικού Συμβολαίου δεν οδηγεί σε σύγκριση μεταξύ όλων των Ασφαλιστικών Εταιρειών - συνεργατών του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή λόγω του διαφορετικού κλάδου δραστηριότητας των Ασφαλιστικών Εταιρειών, η αναφορά στον ακριβή συνολικό αριθμό των ενεργών Εταιρειών με τις οποίες συνεργάζεται ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής θα μπορούσε να είναι θεμιτή, εάν γινόταν με τρόπο που δεν είναι απόλυτος, δηλαδή εάν επικοινωνούσε με σαφήνεια ότι η σύγκριση είναι εφικτή με έως τον ακριβή αριθμό των Ασφαλιστικών Εταιρειών. H Επιτροπή αποφάσισε ότι ο υπό έλεγχο ισχυρισμός είναι υπερβολικός, δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς, μπορεί να προκαλέσει σύγχυση ή και παραπλάνηση, και πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως. «η πρώτη … στην Ελλάδα» Η Επιτροπή έκρινε ότι από τα στοιχεία που προσκομίσθηκαν προκύπτει ότι η Εταιρεία καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην Ελλάδα, σε μία σειρά κριτηρίων που σχετίζονται με το μέγεθος και όχι μόνο σε κάποιο από αυτά, ώστε να χρειάζεται αυτό να αναφερθεί. H Επιτροπή αποφάσισε ότι η δήλωση τεκμηριώθηκε επαρκώς. «Ισχύουν όροι και προϋποθέσεις.» Κατά την αξιολόγηση της συγκεκριμένης διαφημιστικής επικοινωνίας, η Επιτροπή έκρινε ότι, επειδή το οπτικό µέρος της επικοινωνίας εμπεριέχει έντονα στοιχεία υπερβολής και επειδή ο προϊοντικός ισχυρισμός είναι διατυπωμένος µε απόλυτο τρόπο, είναι πιθανό να δημιουργηθούν εσφαλμένες εντυπώσεις ή/και σύγχυση σε µέρος των καταναλωτών και για την ορθή και πλήρη ενημέρωση τους είναι απαραίτητη η αναφορά στο γεγονός ότι ισχύουν όροι και προϋποθέσεις. H Επιτροπή αποφάσισε ότι η υπό κρίση διαφημιστική επικοινωνία είναι ελλιπής και πρέπει να συμπληρωθεί µε την πληροφορία ότι ισχύουν όροι και προϋποθέσεις. Η πληροφορία αυτή θα πρέπει να επικοινωνείται µε σαφήνεια (στο τηλεοπτικό µε σταθερό τίτλο, τουλάχιστον). «η επιλογή των Ελλήνων ζαχαροπλαστών» Η Επιτροπή έκρινε ότι ο υπό έλεγχο ισχυρισμός «είναι πιθανό να εκληφθεί από τους καταναλωτές ότι επικοινωνεί το μήνυμα πως το διαφημιζόμενο προϊόν αποτελεί την πρώτη / τη μία / τη μοναδική επιλογή κουβερτούρας από όλους τους Έλληνες ζαχαροπλάστες και υπό αυτήν την έννοια ο εν λόγω ισχυρισμός συνιστά έναν ευθύ, απόλυτο και κατηγορηματικό ισχυρισμό ξεκάθαρης υπεροχής έναντι των προϊόντων του ανταγωνισμού. Από τα στοιχεία που προσκομίσθηκαν, κατά την κρίση της Επιτροπής, δεν προέκυψε ρητά, με σαφήνεια και με αδιαμφισβήτητο τρόπο η απόλυτη υπεροχή του διαφημιζόμενου προϊόντος, όπως είναι αναγκαίο όταν πρόκειται για την τεκμηρίωση ενός τόσο απόλυτου ισχυρισμού. Ανάμεσα στα ρεβίθια και στη pizza υπάρχει νικητής ; Και αν σκεφτείτε ότι είναι απλός ο σχεδιασμός μιας διαφημιστικής ενέργειας , θυμηθείτε ότι ακόμη και για το παραπάνω δίλημμα πρέπει να παρέχεται επαρκής τεκμηρίωση. Ειδικότερα : Η Επιτροπή αξιολόγησε την υπό κρίση διαφημιστική επικοινωνία , έλαβε υπ’ όψιν της τα επιχειρήματα και των δύο πλευρών και κατά πλειοψηφία έκρινε ότι στο εν λόγω διαφημιστικό δεν τίθεται θέμα αντιπαράθεσης μεταξύ υγιεινής και ανθυγιεινής διατροφής, καθώς αυτό που προβάλλεται είναι η προτίμηση της νεαρής πρωταγωνίστριας για το διαφημιζόμενο προϊόν / pizza /, έναντι των ρεβιθιών, επειδή αυτά δεν της αρέσουν, ιδιαίτερα μάλιστα όταν η επιλογή αφορά στο φαγητό που θα καταναλώσει με την παρέα της, σε φιλική συγκέντρωση, όπως φαίνεται στο τέλος του βίντεο. Ήθη και τις επικρατούσες αντιλήψεις ευπρέπειας Η Επιτροπή κατέληξε στην άποψη ότι στο εν λόγω τηλεοπτικό προβάλλεται με χιουμοριστική και υπερβολική διάθεση μία σειρά διαφορετικών χαρακτήρων, που αφ’ ενός δεν παραπέμπουν σε ρεαλιστικούς και σύγχρονους ανθρώπους (πρόκειται για εύκολα αναγνωρίσιμη αναφορά σε ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου) και αφ’ ετέρου δεν γελοιοποιείται ούτε απαξιώνεται ειδικότερα κανένας από αυτούς. Επιπλέον, η Επιτροπή σημείωσε ότι η δράση εξελίσσεται στο πλαίσιο μίας γιορτινής περίστασης (και όχι κάποιας θρησκευτικής εκδήλωσης), καθώς και το γεγονός ότι όλα τα αντικείμενα που παρουσιάζονται έγχρωμα (μεταξύ των οποίων και ο φωτεινός σταυρός καντηλάκι και το θυμιατήρι) είναι προϊόντα που πωλούνται από την Εταιρεία, εξ ου και προβάλλονται στο διαφημιστικό. Κατόπιν των παραπάνω, η Επιτροπή, με σεβασμό στην αντίθετη επί του θέματος άποψη που διατυπώθηκε, ομόφωνα αποφάσισε ότι η υπό έλεγχο επικοινωνία δεν προσβάλλει τα ήθη και τις επικρατούσες αντιλήψεις ευπρέπειας Δεν ξεχνάμε ότι Ο βαθμός ενσωμάτωσης των νομοθετικών και κανονιστικών διατάξεων στην εξυπηρέτηση του Πελάτη είναι η προστιθέμενη αξία: στο έργο του ίδιου του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή και στον θεσμό της Ιδιωτικής Ασφάλισης, καθώς ο κατάλληλα καταρτισμένος και διαρκώς ενημερωμένος Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής μπορεί να αναπτύξει περαιτέρω την ασφαλιστική συνείδηση των συμπολιτών μας. ΥΓ: Στο παρόν άρθρο εκφράζονται προσωπικές απόψεις του γράφοντος και δεν καταγράφονται θέσεις εκ μέρους ή εξ ονόματος της Εταιρείας ή / και του Ομίλου της ΑΕΕΓΑ « Η ΕΘΝΙΚΗ». Ποιος είναι ο Στέργιος Κωστακόπουλος Είναι Πιστοποιημένο Στέλεχος της ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ στην Εθνική Ασφαλιστική. Υπήρξε στέλεχος στην Εθνική Τράπεζα Ελλάδος στη Διεύθυνση Κανονιστικής Συμμόρφωσης Τράπεζας & Ομίλου και στη Διεύθυνση Διεθνών Αγορών (Treasury Sales ). Μέλος σε Ομάδες Εργασίας α. της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών β. Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για ενσωμάτωση Κανονισμών (ΕΕ). Έχει καταρτίσει εκπαιδευτικό υλικό για την προσήκουσα ασφαλιστική διαμεσολάβηση στην ΑΕΕΓΑ "Η ΕΘΝΙΚΗ" και στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος. Είναι πιστοποιημένος a. DPO b. πωλητής παραγώγων ΧΠΑ c. για να προωθεί IBIP, πτυχιούχος του ΕΚΠΑ με MSc στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας - Δίκαιο και Πολιτική στην Ευρωπαϊκή Ένωση και με MSc στα Χρηματοοικονομικά στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς με διατριβή "ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΠΟΔΟΣΕΩΝ ΣΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΟΜΟΛΟΓΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΖΩΝΗ (2002-2005)" - δείτε εδώ Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια/προγράμματα εκπαίδευσης, μετεκπαίδευσης, επανεκπαίδευσης σε ΕΙΑΣ , Νομική Βιβλιοθήκη, Forex Hellas, Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο, Χρηματιστήριο Αθηνών, Hellenic Association of Certified Fraud Examiners κ.ά. Ομιλεί Αγγλικά, Γαλλικά, Ισπανικά, Γερμανικά. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 26/5/2025 Στέργιος Κωστακόπουλος (Εθνική Ασφαλιστική): Μιλώντας για Conduct Risk στις διαφημιστικές ενέργειες (Α΄ Μέρος)
Nextdeal newsroom, 22/4/2025 Στέργιος Κωστακόπουλος (Εθνική Ασφαλιστική): Μιλώντας για Conduct Risk και για μη ασφαλείς πωλήσεις
Στέργιος Κωστακόπουλος (Εθνική Ασφαλιστική): Μιλώντας για Conduct Risk στην περίμετρο του outsourcing Γράφει ο Στέργιος Κωστακόπουλος, Πιστοποιημένο Στέλεχος της Διεύθυνσης Κανονιστικής Συμμόρφωσης & Εταιρικής Διακυβέρνησης, ΕΘΝΙΚΗ Ασφαλιστική Σύμφωνα με τον ορισμό του άρθρου... Nextdeal newsroom, 20/03/2025 - 09:35 20/3/2025
Στέργιος Κωστακόπουλος (Εθνική Ασφαλιστική): Μιλώντας για Conduct Risk (4) Γράφει ο Στέργιος Κωστακόπουλος, Πιστοποιημένο Στέλεχος της Διεύθυνσης Κανονιστικής Συμμόρφωσης & Εταιρικής Διακυβέρνησης, ΕΘΝΙΚΗ Ασφαλιστική Σε περίπτωση που ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής... Nextdeal newsroom, 28/02/2025 - 09:15 28/2/2025