close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Στέργιος Κωστακόπουλος (Εθνική Ασφαλιστική): Μιλώντας για Conduct Risk και  για μη ασφαλείς πωλήσεις
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
22/4/2025 - 16:14
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Στέργιος Κωστακόπουλος (Εθνική Ασφαλιστική): Μιλώντας για Conduct Risk και για μη ασφαλείς πωλήσεις

Nextdeal newsroom, 22/4/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Γράφει ο Στέργιος Κωστακόπουλος, Πιστοποιημένο Στέλεχος της Διεύθυνσης Κανονιστικής Συμμόρφωσης & Εταιρικής  Διακυβέρνησης, ΕΘΝΙΚΗ Ασφαλιστική


Στην περίμετρο της διανομής ασφαλιστικών προϊόντων χωρίς τήρηση των επαγγελματικών προτύπων ή/ και με ελλιπή - ανεπαρκή - παραπλανητική παροχή προσυμβατικής ενημέρωσης από τον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή προς τον Πελάτη  / μη ασφαλείς πωλήσεις /,  εντοπίζεται αυξημένο Conduct Risk.

Δεν ξεχνάμε ότι σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ν. 4583/2018  / άρθρο 27,  παρ. 3 / οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές οφείλουν μεταξύ των άλλων  να

  • επεξηγούν στον Πελάτη  α. τους Όρους των ασφαλιστικών συμβάσεων που προτείνουν β.  τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του Πελάτη,
  • διασφαλίζουν ότι η πληροφόρηση που λαμβάνει ο Πελάτης είναι έγκαιρη, πλήρης, ορθή, επαρκής και κατάλληλη,
  • επισημαίνουν στον Πελάτη τις συνέπειες της πρόωρης διακοπής ή ακύρωσης ή εξαγοράς του ασφαλιστηρίου συμβολαίου του, καθώς και κάθε εξαίρεση από την ασφαλιστική κάλυψη,
  • ενημερώνουν τον Πελάτη για τα δικαιώματα εναντίωσης, υπαναχώρησης και καταγγελίας του συμβολαίου του.

Για αυτό 

  • δεν αποκρύπτεται / νται στοιχείο / στοιχεία που επηρεάζουν την τελική τιμολόγηση, τα χαρακτηριστικά, τις εξαιρέσεις του  ασφαλιστικού προϊόντος, τις τυχόν περιόδους αναμονής, τις ενδεικτικές αποδόσεις,
  • δεν  προβάλλονται τα πλεονεκτήματα του προϊόντος με τρόπο μη ισορροπημένο  ώστε να αποσιωπώνται οι τυχόν κίνδυνοι ή /και οι αναγκαίες προϋποθέσεις αποζημίωσης,
  • δεν χρησιμοποιούνται ασαφείς, διφορούμενες, (υπερ) απλουστευμένες  εκφράσεις που χάριν της απλότητας περιέχουν ανακριβείς δηλώσεις,
  • δεν κρύβεται η παρουσίαση των χαρακτηριστικών του προϊόντος πίσω από  τη γενικευμένη χρήση  ορολογίας / τεχνικών Όρων.

Ενδεικτικά  παραδείγματα  ενίσχυσης της ασφαλούς πώλησης λαμβάνουν χώρα, όταν ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής 

  1. Χρησιμοποιεί  λέξεις και εκφράσεις της καθημερινής γλώσσας, καθώς γνωρίζει το προϊόν  αναλυτικά και όχι επιφανειακά. Σημειώνεται σχετικά  πόσο σημαντική είναι η  ικανότητα  του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή να παρουσιάζει  σημαντικά θέματα  χωρίς ανακρίβειες με τρόπο  που θα μπορούσε να τα κατανοήσει η  γιαγιά του.
  2. Σέβεται τον  τρόπο και χρόνο σκέψης του  Πελάτη.  
  3. Επιδεικνύει ακόμη μεγαλύτερη μέριμνα για τους συμπολίτες μας που είναι σε ευάλωτη θέση.
  4. Δεν εκλαμβάνει τη σιωπή του  Πελάτη ως κατάφαση / αποδοχή των όσων λέει.
  5. Απαντά με σαφήνεια σε ερωτήματα λαμβάνοντας υπόψη τις προσωπικές ανάγκες και προτιμήσεις του Πελάτη χωρίς να μένει  κανένα ερώτημα αναπάντητο.
  6. Επανέρχεται σε σημεία που δεν έχει κατανοήσει  πλήρως ο Πελάτης και επεξηγεί περαιτέρω  σημεία που  φαίνονται δυσνόητα και  σκοτεινά.  
  7. Δεν αφήνει  τον  Πελάτη   να πιστεύει σε  διαφορετική χρήση του Συμβολαίου από όσα αποτυπώνονται στην προσυμβατική ενημέρωση. Σημειώνεται  σχετικά ότι ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής θα πρέπει να κάνει αντιληπτό στον Πελάτη ότι δεν είναι σίγουρο   - παρά μόνο ένδειξη - ότι θα εισπράξει στη λήξη  ενός U/l  τις αποδόσεις που συνοδεύουν το αντίστοιχο ευνοϊκό σενάριο.
  8. Δεν παρακινεί τον Πελάτη  να υπογράψει πρώτα  την  Αίτηση Ασφάλισης  και εφόσον  χρειαστεί ο τιδήποτε  μετά θα του το εξηγήσει (εφόσον το ζητήσει ο Πελάτης).
  9.  Κατανοεί ότι τα πολύπλοκα ασφαλιστικά προϊόντα απαιτούν πρόσθετες γνωστοποιήσεις και λεπτομερέστερες επεξηγήσεις. 
     

Σημαντική επισήμανση

Καθώς  η χρονική στιγμή των δηλώσεων, των  γνωστοποιήσεων, των  επεξηγήσεων, των αναλύσεων,  των απαντήσεων , μπορεί επίσης να έχει αντίκτυπο στην ικανότητα των Πελατών να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις, οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές οφείλουν να δίδουν εγκαίρως την  προβλεπόμενη προσυμβατική ενημέρωση, επιτρέποντας στους Πελάτες να «επεξεργαστούν» τις πληροφορίες και να υποβάλλουν τα ερωτήματά τους.

Μέρος της δυναμικής αυτής επικοινωνίας Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή και Πελάτη αποτυπώνεται στο Έντυπο Αναγκών, το οποίο και καθοδηγεί τον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή  για τα σημεία που θα απαιτηθεί να διερευνηθούν και αναδεικνύει τις ανάγκες του Πελάτη που όταν προσεγγίζονται με υπευθυνότητα ενισχύουν την ασφαλή πώληση.

Αν και όλα τα παραπάνω  και  προβλέπονται από το σχετικό νομοθετικό  -  κανονιστικό πλαίσιο  και ευθυγραμμίζονται με βέλτιστες πρακτικές,  την κοινή λογική και τα χρηστά συναλλακτικά ήθη, εντούτοις, σύμφωνα με στοιχεία της EIOPA  έχουν εντοπιστεί περιπτώσεις,  όπου  ούτε λογική ούτε κοινή  ήταν η επιχειρηματική πρακτική διανομής  ασφαλιστικών προϊόντων, καθώς

  • οι ατομικές ανάγκες των Πελατών δεν καλύπτονταν από τα επιλεγμένα  ασφαλιστήρια συμβόλαια,
  • οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές δεν μπόρεσαν να ελέγξουν  αν το συγκεκριμένο προϊόν  είναι κατάλληλο για  συγκεκριμένο Πελάτη δεδομένης της  επαγγελματικής / οικονομικής του κατάστασης, καθώς δεν τηρήθηκαν οι καθορισμένες  προδιαγραφές της Αγοράς - Στόχου  (Σχετική Πηγή: FRAMEWORK FOR ASSESSING CONDUCT RISK THROUGH THE PRODUCT LIFECYCLE).

ΠΡΟΣΟΧΗ

Αντιδεοντολογικές  και κακές επιχειρηματικές πρακτικές μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα οι Πελάτες

  • να μην είναι σε θέση να αγοράζουν πλήρως συνειδητοποιημένοι τα ασφαλιστικά προϊόντα, καθώς δεν έχουν κατανοήσει  την αντιστοιχία του προϊόντος με τις ανάγκες τους   και
  • να αγοράζουν  α. προϊόντα που δεν χρειάζονται  ή / και  β. προϊόντα που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά μεσοπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα.

Δεν ξεχνάμε ότι

Ο βαθμός ενσωμάτωσης των νομοθετικών και κανονιστικών διατάξεων στην εξυπηρέτηση του Πελάτη είναι η προστιθέμενη αξία:

  • στο έργο του ίδιου του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή και
  • στον θεσμό της Ιδιωτικής Ασφάλισης, καθώς ο κατάλληλα καταρτισμένος και διαρκώς ενημερωμένος Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής μπορεί να αναπτύξει περαιτέρω  την ασφαλιστική συνείδηση των συμπολιτών μας.

ΥΓ: Στο παρόν άρθρο εκφράζονται προσωπικές απόψεις του γράφοντος και δεν καταγράφονται  θέσεις εκ μέρους  ή  εξ ονόματος της Εταιρείας  ή / και  του Ομίλου  της ΑΕΕΓΑ « Η ΕΘΝΙΚΗ».


Ποιος είναι ο Στέργιος Κωστακόπουλος
 

Εικόνα που περιέχει ανθρώπινο πρόσωπο, άτομο, μέτωπο, φρύδιΠεριγραφή που δημιουργήθηκε αυτόματαΕίναι Πιστοποιημένο Στέλεχος της ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ στην Εθνική Ασφαλιστική.

Υπήρξε στέλεχος στην Εθνική Τράπεζα Ελλάδος στη Διεύθυνση Κανονιστικής Συμμόρφωσης Τράπεζας & Ομίλου και στη Διεύθυνση Διεθνών Αγορών (Treasury Sales ). Μέλος σε Ομάδες Εργασίας α. της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών β. Ένωσης  Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος  για ενσωμάτωση Κανονισμών  (ΕΕ).

Έχει καταρτίσει  εκπαιδευτικό υλικό για την προσήκουσα ασφαλιστική διαμεσολάβηση  στην ΑΕΕΓΑ "Η ΕΘΝΙΚΗ" και στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος.

Είναι  πιστοποιημένος a. DPO b. πωλητής παραγώγων ΧΠΑ c. για να προωθεί IBIP, πτυχιούχος του ΕΚΠΑ με MSc στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας - Δίκαιο και Πολιτική στην Ευρωπαϊκή Ένωση και με MSc στα Χρηματοοικονομικά στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς με διατριβή "ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΠΟΔΟΣΕΩΝ ΣΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΟΜΟΛΟΓΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΖΩΝΗ (2002-2005)" -lib.unipi.gr/ipac20/ipac.jsp?session=138624WC48014.477064 .

Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια/προγράμματα εκπαίδευσης, μετεκπαίδευσης, επανεκπαίδευσης  σε ΕΙΑΣ ,  Νομική Βιβλιοθήκη, Forex Hellas, Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο, Χρηματιστήριο Αθηνών, Hellenic Association of Certified Fraud Examiners κ.ά. Ομιλεί Αγγλικά, Γαλλικά, Ισπανικά, Γερμανικά.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Στέργιος Κωστακόπουλος
  • Εθνική Ασφαλιστική
  • Conduct Risk
  • μη ασφαλείς πωλήσεις

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Γ. Χατζηθεοδοσίου: Νοσήλια και ασφάλιστρα, δύο όψεις του ίδιου νομίσματος - Να κινητοποιηθεί η κυβέρνηση
    Nextdeal newsroom, 30/5/2025

    Γ. Χατζηθεοδοσίου: Νοσήλια και ασφάλιστρα, δύο όψεις του ίδιου νομίσματος - Να κινητοποιηθεί η κυβέρνηση

  • ΕΑΔΕ: Θέσεις για την διαμόρφωση πλαισίου εμπιστοσύνης των πολιτών στην ασφάλιση & εύρυθμης λειτουργίας της ασφαλιστικής αγοράς
    Nextdeal newsroom, 30/5/2025

    ΕΑΔΕ: Θέσεις για την διαμόρφωση πλαισίου εμπιστοσύνης των πολιτών στην ασφάλιση & εύρυθμης λειτουργίας της ασφαλιστικής αγοράς

  • Η Allianz και η Plus2Feet συνεχίζουν να δίνουν κίνηση και ελπίδα στα ζώα που το χρειάζονται, μέσω της δράσης «Walking Together»

    Η Allianz και η Plus2Feet συνεχίζουν να δίνουν κίνηση και ελπίδα στα ζώα που το χρειάζονται, μέσω της δράσης «Walking Together»

    Η Allianz συνεχίζει τη συνεργασία της με την εταιρεία Plus2Feet, στο πλαίσιο της κοινής δράσης «Walking Together», που ξεκίνησε το 2021 με...
    Nextdeal newsroom, 30/05/2025 - 12:00 30/5/2025
  • Vanda Giannara (DGTAL Pathos): Digital Assistants at the service of the Insurance Market

    Vanda Giannara (DGTAL Pathos): Digital Assistants at the service of the Insurance Market

    Republish from the special edition of Nextdeal (Issue 560) Vanda Giannara, CEO DGTAL Interview by Konstantinos E. Spirou The benefits of digital transformation for...
    Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 30/05/2025 - 10:43 30/5/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Μ. Θεμιστοκλέους: Στηρίζουμε τη διακοπή καπνίσματος με 52 εξειδικευμένα ιατρεία σε όλη τη χώρα
16:04 Μ. Θεμιστοκλέους: Στηρίζουμε τη διακοπή καπνίσματος με 52 εξειδικευμένα ιατρεία σε όλη τη χώρα
  • 16:00 Κ. Κυρανάκης: Αποφασισμένοι να δράσουμε για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ακόμη κι αν τα μέτρα είναι αντιδημοφιλή
  • 15:27 ΤτΕ: Αυξήθηκαν οι καταθέσεις των νοικοκυριών τον Απρίλιο, αρνητικό πρόσημο στις χορηγήσεις
  • 15:04 Howden Re: Οι ανανεώσεις Ιουνίου 2025 σηματοδοτούν μετάβαση σε πειθαρχημένο επανακαθορισμό της αγοράς αντασφάλισης
  • 14:15 Οι υψηλές αποδόσεις και η αναπτυξιακή τροχιά της Εθνικής Τράπεζας
  • 14:09 Επίσκεψη της Διοίκησης της Πειραιώς στην Κρήτη
  • 13:45 Γ. Χατζηθεοδοσίου: Νοσήλια και ασφάλιστρα, δύο όψεις του ίδιου νομίσματος - Να κινητοποιηθεί η κυβέρνηση
  • 13:37 Σημαντική αύξηση στα τροχαία τον Μάρτιο σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ
  • 13:32 Πανελλαδικές εξετάσεις: Τα θέματα που «έπεσαν» στη Νεοελληνική Γλώσσα
  • 13:26 ΚΕΦΙ: Run-Bike-Care | Τρέξαμε πιο γρήγορα από τον καρκίνο
  • 13:10 Παγκόσμια Ημέρα Αναδοχής: Ελάχιστο ενδιαφέρον για αναδοχή παιδιών με αναπηρία ή άνω των 8 ετών
  • 12:46 Παράνομες συνταγογραφήσεις: Ο ΙΣΑ καταδικάζει απερίφραστα τα φαινόμενα διαφθοράς και ζητά την παραδειγματική τιμωρία των επίορκων ιατρών
  • 12:39 Έρχεται νέος φόρος «κεραμίδα» για 700.000 σπίτια στην Ελλάδα - Ποιους αφορά
  • 12:35 Human Capital Trends Event 2025: Η Deloitte χαρτογραφεί τις τάσεις και ανοίγει τον διάλογο για το μέλλον της εργασίας
  • 12:28 Η Πόλις εάλω…Η ψυχή εάλω…Ποιο το μείζον;
  • 12:20 ΕΑΔΕ: Θέσεις για την διαμόρφωση πλαισίου εμπιστοσύνης των πολιτών στην ασφάλιση & εύρυθμης λειτουργίας της ασφαλιστικής αγοράς
  • 12:00 Η Allianz και η Plus2Feet συνεχίζουν να δίνουν κίνηση και ελπίδα στα ζώα που το χρειάζονται, μέσω της δράσης «Walking Together»
  • 11:50 Μαρία Ωραιοζήλη Κουτσουπιά στο Europa Next: Η ζωή μας θα αλλάξει ακόμα περισσότερο με την τεχνητή νοημοσύνη
  • 11:30 Ιδιωτική ασφάλιση υγείας: Τελικά, αξίζει ή όχι;
  • 11:20 Πλαγίως: Η Μεσαία Τάξη και η φορολόγησή της
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 30/5 Το πάρτι των αλλαγών ξεκίνησε με την Generali πρωταγωνίστρια!
  2. 28/5 Ασφαλιστικό Συνέδριο Ύδρας: Τρεις CEO της ασφαλιστικής αγοράς αποκαλύπτουν τις θέσεις τους για την ασφάλιση υγείας, αυτοκινήτων και περιουσίας (video)
  3. 29/5 Υποχρεωτική ασφάλιση για φυσικές καταστροφές από 1η Ιουνίου σε επιχειρήσεις - αυτοκίνητα: Τι ισχύει, πού προβλέπονται πρόστιμα
  4. 26/5 Ο Ιωάννης ΚοτζαΑϊβάζογλου στην Howden Hellas, αναλαμβάνοντας καθήκοντα Senior Corporate Executive
  5. 30/5 Ιδιωτική ασφάλιση υγείας: Τελικά, αξίζει ή όχι;
  6. 26/5 Προσβάσιμος από σήμερα ο Εθνικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας σε όλους τους γιατρούς - Πώς λειτουργεί
  7. 29/5 ΕΑΕΕ: Στο -11,3% η παραγωγή ασφαλίστρων ζωής στο α' τρίμηνο

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube