close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Σοφία Κυριακοπούλου (SCOR): Τεχνητή Νοημοσύνη και ασφαλιστική καινοτομία - Το μέλλον έχει ήδη ξεκινήσει
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
26/5/2025 - 13:00
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Σοφία Κυριακοπούλου (SCOR): Τεχνητή Νοημοσύνη και ασφαλιστική καινοτομία - Το μέλλον έχει ήδη ξεκινήσει

Nextdeal newsroom, 26/5/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Αναδημοσίευση από την ειδική έκδοση της εφημερίδας Nextdeal (Τεύχος 560)

 Της Σοφίας Κυριακοπούλου, Group Chief Data & Analytics Officer, SCOR


To ChatGPT ήρθε στη ζωή μας πριν το τέλος του 2022, φέροντας την Τεχνητή Νοημοσύνη στην καθημερινότητα με τρόπο άμεσο όσο ποτέ, σε αυτό που έγινε γνωστό ως Generative.ai. Για τους επόμενους μήνες, στα περισσότερα διοικητικά συμβούλια εταιρειών ανά τον κόσμο πλανιόταν το ίδιο ακριβώς ερώτημα: Τι είναι αυτή η νέα τεχνολογική δυνατότητα και τι σημαίνει για εμάς.

Η Μηχανική Μάθηση (Machine Learning) είχε κάνει την εμφάνισή της ήδη χρόνια πολλά πριν, με πολλές υποσχέσεις – και απογοητεύσεις. Πολλές εταιρείες επένδυσαν χρόνο και πόρους να αναπτύξουν αλγορίθμους με απλούστερες ή πιο σύνθετες στατιστικές μεθόδους. Τρομερά κοπιώδεις προσπάθειες να συλλεχθούν δεδομένα, να χτιστούν τα μοντέλα, να ενσωματωθούν στα πληροφοριακά συστήματα των εταιρειών, ώστε λίγο αργότερα να διαπιστώνεται πως δεν έχουν τις επιδόσεις που όλοι ήλπιζαν. Τα οφέλη ήταν υπαρκτά, αλλά περιορισμένα.

Κι όμως, αυτή η εξέλιξη της Τεχνητής Νοημοσύνης φαινόταν εξαρχής διαφορετική.

Κι αν δεν ήταν εξέλιξη κι ήταν όντως επανάσταση;

Η κα. Σοφία Κυριακοπούλου

Δυόμισι χρόνια μετά, στους κύκλους όσων ασχολούνται με την Τεχνητή Νοημοσύνη, ειδικά την εφαρμοσμένη στον χρηματοπιστωτικό τομέα, η απάντηση έχει αρχίσει και γίνεται εμφανής. Ζούμε τις αρχές μιας επανάστασης. Η νέα αυτή γενιά μοντέλων είναι ορατά διαφορετική από οτιδήποτε έχουμε δει στο παρελθόν. Τα generative.ai μοντέλα έρχονται προ-εκπαιδευμένα, καταλαβαίνουν τον γραπτό λόγο εξαιρετικά και το κυριότερο: Έχουν καταπληκτικές επιδόσεις σε μη δομημένα δεδομένα. Δηλαδή, αυτά ακριβώς που έχει άφθονα ο ασφαλιστικός τομέας. Εμβαθύνοντας στις σημερινές ικανότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης που έχουμε διαπιστωμένα δει στην πράξη, ξέρουμε πως μπορούν να ταξινομούν (π.χ. τι είδους αρχείο είναι αυτό;), να φτιάχνουν περιλήψεις (π.χ. τι άλλαξε σε μια σύμβαση στη διάρκεια των ετών), να εξάγουν πληροφορίες (π.χ. λεπτομέρειες από τους όρους ενός συμβολαίου) και εσχάτως ακόμα και να παρουσιάζουν συλλογιστική ικανότητα (π.χ. στην επίλυση ενός προβλήματος).

Όμως το πραγματικό αντικείμενο συζήτησης αξίζει να είναι όχι οι λεπτομέρειες της Τεχνητής Νοημοσύνης, όσο το αν μπορούν να αξιοποιηθούν στην πράξη και πώς μπορεί να τεθεί μια εταιρική στρατηγική ευρείας κλίμακας σε εφαρμογή, που να μπορεί να γεννά αποτελέσματα και αξία.

 

Δύο στρατηγικές υποθέσεις με πραγματικό αντίκρισμα

1. Λήψη ταχύτερων και ακριβέστερων αποφάσεων.

Δεν χρειάζεται κανείς να επιχειρηματολογήσει ότι τα δεδομένα (data) είναι η πρώτη ύλη πίσω από τη λήψη αποφάσεων, την αξιολόγηση κινδύνων και την ανάληψη ασφαλιστικών υποχρεώσεων. Η υπόθεση που χρήζει αξιολόγησης είναι εάν η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να επιτρέψει σε ομάδες να λαμβάνουν αποφάσεις ταχύτερα, με βαθύτερη κατανόηση των παραμέτρων.

 

2. Αυτοματισμός επαναλαμβανόμενων διαδικασιών.

Ο ασφαλιστικός κύκλος περιλαμβάνει πλήθος διαδικασιών που απαιτούν ανθρώπινη παρέμβαση για τη μετατροπή και την ερμηνεία δεδομένων. Σήμερα αυτό απαιτεί εργατοώρες κοπιώδους προσπάθειας, χωρίς να προσθέτει ουσιαστική αξία. Η δεύτερη υπόθεση εργασίας, λοιπόν, είναι αν μπορούμε να αυτοματοποιήσουμε ολοκληρωτικά αυτές τις χρονοβόρες διαδικασίες, απελευθερώνοντας πολύτιμο χρόνο για εκείνες πραγματικά τις εργασίες που απαιτούν σκέψη και ανθρώπινη επαφή.

 

Από τη θεωρία στην πράξη

Σήμερα γνωρίζουμε πλέον ότι και οι δύο παραπάνω υποθέσεις μπορούν να υλοποιηθούν. Οι ομάδες Δεδομένων και AI των κορυφαίων οργανισμών –ανάμεσά τους και η ομάδα της SCOR που έχω την τιμή να διευθύνω– έχουν περάσει από το στάδιο του πειραματισμού στο στάδιο της εφαρμογής.

Έχουμε δει απαράμιλλη αποτελεσματικότητα, όταν τοποθετούμε τον άνθρωπο στο επίκεντρο της απόφασης, υποστηριζόμενο από νέα εργαλεία αποφάσεων, ειδικά στην ανάληψη ασφαλιστικών υποχρεώσεων (Underwriting) και στη διαχείριση απαιτήσεων Claims). Η μαγεία έγκειται στη δυνατότητα σύνθεσης πληροφοριών από δεκάδες πηγές: από διαφορετικά έγγραφα, e-mails και συστήματα, ώστε να παρουσιαστεί μια συνολική εικόνα και να παρθεί η καλύτερη δυνατή απόφαση, την καλύτερη δυνατή στιγμή.

Ταυτόχρονα, έχουμε δει εντυπωσιακή επιτάχυνση στην ψηφιοποίηση διαδικασιών, όπως η αναγνώριση και κατηγοριοποίηση αρχείων ή η εξαγωγή δεδομένων από έγγραφα. Ωστόσο πριν κανείς μιλήσει για ολοκληρωτική ψηφιοποίηση, για να εξαλειφθεί ο ανθρώπινος παράγοντας από τη διαδικασία, η απόδοση των μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης πρέπει να φτάσει σε σημείο σχεδόν απόλυτης ακρίβειας και πιστότητας. Τη δεδομένη χρονική στιγμή, η επικρατούσα προσέγγιση παραμένει να διατηρείται το ανθρώπινο στοιχείο ως δικλίδα ασφαλείας (human in the loop), που ελέγχει τη ροή δεδομένων που προτείνουν τα μοντέλα Τεχνητής Νοημοσύνης και παρεμβαίνει όταν χρειάζεται. Οι παρεμβάσεις μάλιστα καταγράφονται και επιτρέπουν σταδιακά καλύτερη απόδοση των μοντέλων, ώστε να στοχεύει κανείς σε ακρίβεια που θα επιτρέψει ενδεχομένως να λειτουργούν διαδικασίες στον αυτόματο πιλότο».

 

Πρακτικό παράδειγμα: underwriting σε μια κίνηση

Για παράδειγμα, καθώς μια ασφαλιστική αίτηση αξιολογείται, κοιτώντας πρώτα το ιατρικό ιστορικό, προκύπτει συχνά ότι απαιτούνται επιπλέον ιατρικά αποδεικτικά. Μέχρι πρότινος, θα απαιτούταν ένα πινγκ-πονγκ ενεργειών, ώστε, αφού διαπιστωθεί ποια επιπλέον στοιχεία απαιτούνται, αυτά να εντοπιστούν, να συλλεχθούν, να ελεγχθούν, να συγκριθούν με άλλες παρόμοιες περιπτώσεις, ώστε να κοστολογηθεί και να παρθεί η τελική απόφαση ανάληψης. Στη νέα αυτή πραγματικότητα, είμαστε σε θέση να εκτελέσουμε όλες αυτές τις ενέργειες σε ένα μόνο βήμα: κάνοντας χρήση μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης, ο φάκελος αναλύεται και εξάγονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες, εξειδικεύεται αυτόματα ό,τι περαιτέρω αποδεικτικό στοιχείο είναι απαραίτητο να συλλεχθεί, ανασύρονται και συγκρίνονται τυχόν παρόμοιες περιπτώσεις – και η εξέλιξή τους, σε ό,τι αφορά κινδύνους– και, έχοντας συνθέσει όλα αυτά τα στοιχεία, τότε μόνο παρουσιάζονται συνοπτικά για τη λήψη της απόφασης. Ταχύτερα, πιο τεκμηριωμένα, με μεγαλύτερη συνέπεια μεταξύ των αποφάσεων.

 

To μέλλον έχει ήδη ξεκινήσει
Τεχνητή Νοημοσύνη δεν αποτελεί πλέον θεωρητικό ενδεχόμενο. Είναι εργαλείο ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, βελτιστοποίησης διαδικασιών και στρατηγικής καινοτομίας, σε ένα ταχέως εξελισσόμενο παγκόσμιο τοπίο. Το ερώτημα πλέον δεν είναι εάν θα αξιοποιηθεί, αλλά πώς και πόσο γρήγορα θα προσαρμοστεί κάθε οργανισμός στη νέα πραγματικότητα.

Το μέλλον είναι εδώ. Και είναι στο χέρι μας να το αξιοποιήσουμε στο έπακρον, με τόλμη, φαντασία και στρατηγική.

Διαβάστε παρακάτω το άρθρο από την ειδική έκδοση της εφημερίδας Nextdeal (Τεύχος 560) σελ. 38-39 και σε ηλεκτρονική μορφή (πατήστε κάτω δεξιά για μεγέθυνση)

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Υπασφαλισμένος: Ποιά τράπεζα εξαγοράζει ποιά ασφαλιστική - Μύθοι και πραγματικότητα
    Υπασφαλισμένος, 2/6/2025

    Υπασφαλισμένος: Ποιά τράπεζα εξαγοράζει ποιά ασφαλιστική - Μύθοι και πραγματικότητα

  • Την μελωδία της επιτυχίας «παίζει» αυτη την ώρα η «ορχήστρα» της ΝΝ Hellas
    Nextdeal newsroom, 2/6/2025

    Την μελωδία της επιτυχίας «παίζει» αυτη την ώρα η «ορχήστρα» της ΝΝ Hellas

  • Elina Papaspyropoulou: Bringing Insurance Closer to Everyone

    Elina Papaspyropoulou: Bringing Insurance Closer to Everyone

    Republish from the special edition of Nextdeal (Issue 560) Elina Papaspyropoulou, Director General Hellenic Association of Insurance Companies Insurance is one of the most...
    Nextdeal newsroom, 02/06/2025 - 11:55 2/6/2025
  • Ελίνα Παπασπυροπούλου (ΕΑΕΕ): Φέρνοντας την ασφάλιση πιο κοντά σε όλους

    Ελίνα Παπασπυροπούλου (ΕΑΕΕ): Φέρνοντας την ασφάλιση πιο κοντά σε όλους

    Αναδημοσίευση από το ειδικό τεύχος της εφημερίδας Nextdeal (Τεύχος 560) Ελίνα Παπασπυροπούλου, Γενική Διευθύντρια Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος Η ασφάλιση αποτελεί έναν...
    Nextdeal newsroom, 02/06/2025 - 11:50 2/6/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πλαγίως: ΟΠΕΚΕΠΕ
10:52 Πλαγίως: ΟΠΕΚΕΠΕ
  • 10:44 Μνήμη νεομαρτύρων ιεραρχών
  • 10:30 Ο αφανισμός της Κανδάνου
  • 10:15 Συντάξεις: Ψηφιοποιούνται όλες οι καρτέλες ενσήμων για ταχύτερη απονομή
  • 10:00 Στο α’ τρίμηνο του 2025 οι πωλήσεις ασφαλειών ζωής μειώθηκαν κατά -11,3%, ενώ οι καταθέσεις των νοικοκυριών αυξήθηκαν +4,2%!
  • 09:42 Οι servicers και τα χρέη προς τη ΔΕΗ, με δάνεια οι πλειστηριασμοί, το εκκλησάκι Ρέμου - Πηλαδάκη, στα 34 δισ. δολ. το κόστος των δασμών, γερμανική «ψήφος» στην Alpha, η Eurobank επενδύει στην Κρήτη και οι εργατικοί Έλληνες
  • 09:23 Ποιοι είναι οι λόγοι που ένα χαρτοφυλάκιο είναι «αδρανές περιουσιακό στοιχείο»;
  • 09:00 ΥΠΕΚΑ Ν. Κεραμέως στο συνέδριο «Brain Retain & Regain»: Οι επαγγελματικές ευκαιρίες κίνητρο για την επιστροφή των Ελλήνων του εξωτερικού στη χώρα
  • 08:55 Σεισμός 5,8 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ στον θαλάσσιο χώρο βόρεια της Ρόδου
  • 16:18 Υπασφαλισμένος: Ποιά τράπεζα εξαγοράζει ποιά ασφαλιστική - Μύθοι και πραγματικότητα
  • 16:05 Κυρ. Πιερρακάκης: Ο Προσωπικός Αριθμός «κάνει πράξη την αρχή ότι το κράτος είναι ένα και ως ένα πρέπει να λειτουργεί»
  • 15:49 Ιουλία Τσέτη: Καθοριστική η συμβολή της ΑΙ στις βιοεπιστήμες, υπό την καθοδήγηση του ανθρώπου!
  • 15:40 Howden Re: Αντασφάλιση και ακίνητη περιουσία παραμένουν βασικοί μοχλοί κερδοφορίας για τα συνδικάτα των Lloyd’s
  • 15:23 O Δημήτρης Παπαγεωργίου νέος Γενικός Διευθυντής της Takeda για την Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα
  • 15:14 Αδ.Γεωργιάδης: Η Ελλάδα θα είναι πρωταγωνίστρια στην τεχνητή νοημοσύνη και στον τομέα της υγείας
  • 15:06 Δωρεάν διαδικτυακά ψυχο-εκπαιδευτικά σεμινάρια για γονείς από το Μαζί για το Παιδί
  • 14:33 Αυξήθηκαν κατά 6,8% οι τιμές των διαμερισμάτων το α' τριμηνο του 2025
  • 14:20 Fitch: Αντ/ασφαλιστές καλύτερα προετοιμασμένοι για την έντονη σεζόν τυφώνων του 2025
  • 14:05 Η καινοτομία στην υγεία και τα Κέντρα Αντιμετώπισης Εγκεφαλικών στο νέο Health Next Generation που κυκλοφορεί!
  • 14:00 Στη φυλακή μετά την απολογία της για διακίνηση ναρκωτικών η ψυχίατρος δημόσιας κλινικής
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 30/5 Το πάρτι των αλλαγών ξεκίνησε με την Generali πρωταγωνίστρια!
  2. 2/6 Υπασφαλισμένος: Ποιά τράπεζα εξαγοράζει ποιά ασφαλιστική - Μύθοι και πραγματικότητα
  3. 28/5 Ασφαλιστικό Συνέδριο Ύδρας: Τρεις CEO της ασφαλιστικής αγοράς αποκαλύπτουν τις θέσεις τους για την ασφάλιση υγείας, αυτοκινήτων και περιουσίας (video)
  4. 29/5 Υποχρεωτική ασφάλιση για φυσικές καταστροφές από 1η Ιουνίου σε επιχειρήσεις - αυτοκίνητα: Τι ισχύει, πού προβλέπονται πρόστιμα
  5. 30/5 Ιδιωτική ασφάλιση υγείας: Τελικά, αξίζει ή όχι;
  6. 2/6 «Ψήνεται» deal Εθνικής με ασφαλιστική, η πτώση ρεκόρ της ανεργίας και το «κενό» θέσεων εργασίας, το επτάμηνο ράλι στο Χ.Α και το πρόβλημα της ασφάλισης των επιχειρήσεων
  7. 29/5 ΕΑΕΕ: Στο -11,3% η παραγωγή ασφαλίστρων ζωής στο α' τρίμηνο

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube