close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Τουριστικές επιχειρήσεις & ασφάλιση (ΙΙΙ): Τουριστικοί Πράκτορες. Απαραίτητη η Ασφάλιση Επαγγελματικής Ευθύνης
Γιώργος Κουτίνας
Γιώργος Κουτίνας,
23/5/2022 - 07:11
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Τουριστικές επιχειρήσεις & ασφάλιση (ΙΙΙ): Τουριστικοί Πράκτορες. Απαραίτητη η Ασφάλιση Επαγγελματικής Ευθύνης

Γιώργος Κουτίνας, 23/5/2022
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Το παρόν άρθρο αποτελεί συνέχεια γενικού άρθρου με τίτλο-υπότιτλο: ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ & ΑΣΦΑΛΙΣΗ (Ι): Ευαίσθητος κλάδος της οικονομίας με ένταση Ευθύνης!

Γίνεται αναφορά στα Γραφεία Τουριστικών Πρακτόρων με επιχειρηματικό αντικείμενο τον εξερχόμενο και, κυρίως, τον εισερχόμενο τουρισμό. Συνήθως είναι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών με "ένταση επαγγελματικής ευθύνης". Δηλαδή, με δραστηριότητα όπου υπάρχει πιθανότητα να υπάρξουν αξιώσεις αποζημίωσης από εξ αμελείας λάθος ή παράλειψη από την πλευρά τους στο πλαίσιο των υπηρεσιών που προσφέρουν. Αυτοί που μπορεί να εγείρουν αξιώσεις για οικονομικές άμεσες ή και έμμεσες απώλειες μπορεί να καταρχήν οι Πελάτες - Τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας. ή και  οι Πελάτες - Συνεργάτες του τουριστικού πρακτορείου. Οι τελευταίοι είναι συνήθως μεγάλες επιχειρήσεις του εξωτερικού, που διακινούν μαζικά ξένους τουρίστες με “ευαισθησία” σε θέματα παροχής υπηρεσιών με ποιότητα και υπευθυνότητα (βλ. επαγγελματική ευθύνη). Για το λόγο αυτό και λαμβάνοντας υπόψη πως ο τουρισμός είναι ένας διεθνοποιημένος μηχανισμός παροχής υπηρεσιών, πολύ σωστά έχει προβλεφθεί η υποχρεωτική Ασφάλιση Επαγγελματικής Αστικής Ευθύνης Τουριστικών Πρακτόρων, στο πνεύμα της σχετικής νομοθετικής απαίτησης (Προεδρικό Διάταγμα 7/2018, που αποτελεί εναρμόνιση με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2015/2302).

Το πρόβλημα στη χώρα μας είναι ότι ο νόμος δεν προσδιορίζει την ευθύνη αυτή και τις παραμέτρους ασφάλισής της. Επιπλέον, δεν υπάρχει αντικειμενικός μηχανισμό ελέγχου εφαρμογής της απαίτησης του νόμου. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την έλλειψη εξειδικευμένης τεχνογνωσίας από τους Ασφαλιστές, δίνει την ευχέρεια στην αγορά,, συνήθως από άγνοια, να προσεγγίζει  πρόχειρα και "ερασιτεχνικά" το όλο θέμα. Αποτέλεσμα να έχουμε: Τυπικές ασφαλίσεις Γενικής Αστικής Ευθύνης ή ασφαλίσεις Προσωπικού Ατυχήματος, με πολύ χαμηλά όρια (για να είναι φτηνές) και με μειωμένης "ποιότητας" όρους κάλυψης (τεκμηρίωση αξιώσεων αποζημίωσης και αποζημίωση αλλοδαπών κατόπιν απόφασης ελληνικού δικαστηρίου) και όχι ασφαλίσεις Επαγγελματικής Αστικής Ευθύνης που είναι το ζητούμενο. 

Οι Τουριστικοί Πράκτορες αγοράζουν τη συγκεκριμένη Ασφάλιση γιατί την επιβάλλει ο νόμος, συνήθως "για τα μάτια", αρκεί να είναι φτηνή! Δεν ενδιαφέρονται για την ουσιαστική κάλυψη της ευθύνης τους, η οποία μάλιστα ανάγεται σε ένα σοβαρό κίνδυνο (ενδεχόμενη αξίωση αποζημίωσης από αλλοδαπούς τουρίστες προηγμένων χωρών. Είναι δε σύνηθες τα ασφαλιστήρια να μην καλύπτουν Αστική Ευθύνη σε σχέση με Εισερχόμενο Τουρισμό, που είναι και η ουσία του όλου θέματος!

Απαραίτητη η σωστή κάλυψη Αστικής Ευθύνης

Οι Tour Operators του εξωτερικού ("προμηθευτές" αλλοδαπών τουριστών - συνεργάτες των εγχώριων τουριστικών πρακτόρων), μάλλον δεν γνωρίζουν την πραγματικότητα και συνήθως αρκούνται στη Δήλωση - Βεβαίωση Ασφάλισης που τους προσκομίζει ο συμβαλλόμενος Έλληνας Τουριστικός Πράκτορας. Με βάση τη σχετική εμπειρία, προκύπτει πως στην πράξη, για διάφορους λόγους που δεν κρίνεται σκόπιμο να αναλυθούν, το όλο θέμα της Ασφάλισης Αστικής Ευθύνης αντιμετωπίζεται ως ένα τυπικό “χαρτί”! Αλίμονο στον Έλληνα Τουριστικό Πράκτορα που θα του τύχει κάποιο σοβαρό συμβάν και αποδειχθεί πως το ασφαλιστήριό του είναι "κενό ουσίας”. Και, το θέμα δεν είναι μόνο οι συνέπειες εις βάρος του συγκεκριμένου άτυχου Τουριστικού Πράκτορα αλλά ευρύτερα και στη φήμη της τοπικής τουριστικής αγοράς.

Είναι ευνόητο πως θα μπορούσε να υπάρξει πρόβλημα και με τον Ασφαλιστικό Πράκτορα ή Μεσίτη ο οποίος διαμεσολάβησε στη συγκεκριμένη ασφαλιστική κάλυψη χωρίς να συμβουλέψει σωστά τον Πελάτη του και χωρίς να μεριμνήσει για την πληρότητα και αρτιότητα του Ασφαλιστηρίου. Μικρότερο θα είναι το πρόβλημα με την Ασφαλιστική Εταιρεία, η οποία πολύ απλά "προσφέρει το συγκεκριμένο ασφαλιστήριο σε χαμηλή τιμή αλλά με περιοριστικούς όρους σαφώς διατυπωμένους...”.

Κρίνεται σκόπιμο να επισημανθεί πως είναι ιδιαίτερα σημαντική η Ασφάλιση Επαγγελματικής Αστικής Ευθύνη του Τουριστικού Πράκτορα έναντι των συνεργαζόμενων Γραφείων / Πελατών του εξωτερικού. Οι τελευταίοι, είναι  οργανωμένες επιχειρήσεις του εξωτερικού οι οποίες ξέρουν να διεκδικούν χρηματική αποζημίωση. όταν συμβεί κάποιο σοβαρό ατύχημα σε άτομο/α που διακινούν. Σχετικά, σημειώνεται πως η αξίωση αποζημίωσης δεν είναι απλά για την ενδεχόμενη νοσηλεία του παθόντος (αυτό καλύπτεται από την απλή Ταξιδιωτική Ασφάλιση ή την συνήθη Ασφάλιση Προσωπικού Ατυχήματος) αλλά για αποθετικές χρηματικές απώλειες (διαφυγόντα κέρδη, δυσφήμιση κλπ), πέρα από τις επακόλουθες αξιώσεις του παθόντος για  ψυχική οδύνη επειδή κάτι “πήγε στραβά” στις πολύτιμες διακοπές του!

Με βάση τα παραπάνω, είναι ευνόητο πως ένας σύγχρονος Τουριστικός Πράκτορας θα πρέπει να ασφαλίζεται με άρτια ασφαλιστήρια και με αξιόπιστους όρους κάλυψης.


Ο Γιώργος Κουτίνας είναι Μηχανικός ΕΜΠ & ENSPM Γαλλίας, Εμπειρογνώμων Ασφαλίσεων, [email protected], www.gkoutinas.gr.
​​ 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • τουριστικές επιχειρήσεις
  • αστική ευθύνη
  • ασφάλιση αστικής ευθύνης
  • ασφάλιση
  • ασφάλιση επαγγελματικής ευθύνης
  • τουριστικοί πράκτορες

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Τουριστικές επιχειρήσεις & ασφάλιση (ΙΙ): Ξενοδοχεία. Αναγκαία η ορθολογική Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης
    Γιώργος Κουτίνας, 16/5/2022

    Τουριστικές επιχειρήσεις & ασφάλιση (ΙΙ): Ξενοδοχεία. Αναγκαία η ορθολογική Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης

  • Τουριστικές επιχειρήσεις & ασφάλιση (Ι): Ευαίσθητος κλάδος της οικονομίας με ένταση Ευθύνης
    Γιώργος Κουτίνας, 6/5/2022

    Τουριστικές επιχειρήσεις & ασφάλιση (Ι): Ευαίσθητος κλάδος της οικονομίας με ένταση Ευθύνης

  • Θεσμικές εξελίξεις στα δημόσια έργα - Ρυθμιστικός παράγων η Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης

    Θεσμικές εξελίξεις στα δημόσια έργα - Ρυθμιστικός παράγων η Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης

    Το σύστημα παραγωγής δημοσίων έργων υποδομής στη χώρα μας, μετά από τα αδιέξοδα των τελευταίων χρόνων (οικονομική κρίση, πανδημία κορωνοϊού),...
    Γιώργος Κουτίνας, 09/03/2022 - 08:25 9/3/2022
  • Χιονοθύελλα & ευθύνες - Υπάρχει και η Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης!

    Χιονοθύελλα & ευθύνες - Υπάρχει και η Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης!

    Αναφέρομαι, καταρχήν, στη βασική αρχή του Αστικού Κώδικα σύμφωνα με την οποία, όποιος από αμέλεια, λάθος ή παράλειψή του ζημιώνει...
    Γιώργος Κουτίνας, 26/01/2022 - 10:04 26/1/2022

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Αποχαιρετισμός σε έναν πικρό Μάρτιο
16:35 Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Αποχαιρετισμός σε έναν πικρό Μάρτιο
  • 16:03 Open House Athens 2023: Η μεγαλύτερη αρχιτεκτονική γιορτή της Αθήνας σε περιμένει!
  • 15:07 Μ. Βαρβιτσιώτης: Ελλάδα και Ισπανία ενισχύουμε τη συνεργασία μας απέναντι στις κοινές ευρωπαϊκές προκλήσεις
  • 15:00 Ημερίδα «Αιχμές στην ηπατολογία: Λίπωση του ήπατος - Η σιωπηλή πρόκληση»
  • 14:38 Η Μαριάννα Πολιτοπούλου, η Φιλίππα Μιχάλη και το δείπνο έκπληξη στην Ισπανία, της NN International!
  • 13:41 Τριήμερο εκδηλώσεων για την υγεία από την UNESCO Πειραιώς και Νήσων!
  • 13:20 Η INTERAMERICAN, για μια ακόμη χρονιά, στην ηγετική ομάδα των «The Most Sustainable Companies in Greece 2023»!
  • 13:18 Πρόσθετοι δανειακοί πόροι 5 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης!
  • 13:14 Από σήμερα οι φορολογικές δηλώσεις 2023 - Πώς θα κερδίσετε έκπτωση 3%!
  • 12:59 Ευρωπαϊκή Πίστη: Αναδείχθηκε ως εταιρία πρότυπο στο θεσμό “The Most Sustainable Companies in Greece”!
  • 12:48 Κώστας Λάμπρου: Δεν θα «...σβήσω..» αλλά «...θ΄ ανάψω...» ..κεριά...!
  • 12:36 Οι βασικοί άξονες της νέας στρατηγικής Alpha Bank
  • 12:22 DINAGENTS: Ξεπερνά τους 500 ασφαλιστές το πανελλαδικό δίκτυο συνεργατών του Μιλτιάδη Παρλαμά και του Θοδωρή Αντωνογεώργο!
  • 12:00 Future Insurance Leaders: «Αποστολή» της να δημιουργεί αμοιβαία αξία για πελάτες - συνεργάτες - εταιρείες λένε οι συνιδρυτές Μιχάλης Σωτηράκος, Δημήτρης Γλεντής, Γιάννης Κανάτας και Χρήστος Χρυσούλας!
  • 11:44 Η ΕΑΔΕ για την κατάργηση των προμηθειών!
  • 11:40 Χρ. Σταϊκούρας: Με POS η πληρωμή των φόρων! - Θα μειωθεί η φοροδιαφυγή!
  • 11:29 To μεταναστευτικό και η γαλάζια ατζέντα
  • 10:32 Ο Κ. Μητσοτάκης στα εγκαίνια του Κέντρου Εκπαίδευσης του Πυροσβεστικού Σώματος στη Νέα Μάκρη!
  • 09:55 SUST - AID: Οι εργαζόμενοι εκπαιδεύονται να προσφέρουν επισιτιστική βοήθεια!
  • 09:49 Ανάμεσα στα κορυφαία διεθνή αμοιβαία κεφάλαια το Alpha Trust Strategic Bond Fund!
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 27/3 Τι συμβαίνει με τις προμήθειες;
  2. 29/3 Upskilling ή Reskilling; Μια απόφαση που θα κρίνει την καριέρα σας!
  3. 30/3 Ο ρόλος του ασφαλιστικού συμβούλου και ποιος τον πληρώνει!
  4. 30/3 Το Ερρίκος Ντυνάν ενισχύει τα υφιστάμενα προνόμια στις Ασφαλιστικές εταιρίες! Διαβάστε εδώ τα ειδικά προνόμια!
  5. 27/3 Διαπιστώνετε Ύφεση των Πωλήσεων σας; Κι όμως μπορεί να διορθωθεί!
  6. 28/3 Τι λέει η ΕΑΑΕΣ - EIOPA για την Άδικη Μεταχείριση των Πελατών!
  7. 30/3 Ψυχρή Προσέγγιση - Θερμή Ανταπόκριση για καλή προσέγγιση πελατών! Πώς μπορείτε να το κάνετε σωστά;

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter

ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ COVID-19

ΚΛΕΙΣΕ
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube