Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη περιήγηση των επισκεπτών στις σελίδες μας. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.

RSS
Αθήνα, 30-04-2017

Ιδιωτική Ασφάλιση

Δημοσίευση: Τετάρτη, 01 Φεβρουάριος 2017 19:51

Νέο πρόστιμο 150.000 ευρώ σε ασφαλιστική εταιρεία!

Nextdeal newsroom

Γράφει:

   

Πρόστιμα ύψους 1.156.000 ευρώ για καταστρατήγηση της νομοθεσίας σχετικά με την προστασία του καταναλωτή επέβαλε το 2016 η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Οικονομίας.

 

Μεταξύ των άλλων επέβαλε και πρόστιμο ύψους 150.0000 ευρώ σε ασφαλιστική εταιρεία λόγω του ότι αποζημίωσε μέρος μόνο των εξόδων νοσηλείας που κατέβαλαν οι ασφαλισμένοι, δίχως να συμπεριλάβει στην ασφαλιστική αποζημίωση, ως όφειλε δυνάμει των ασφαλιστηρίων συμβολαίων ζωής, τον αναλογούντα Φ.Π.Α. επί των εξόδων νοσηλείας.

Ειδικότερα, για παραβάσεις του Ν. 2251/94 «Προστασία των καταναλωτών», όπως ισχύει, για συναλλαγές κατά την αγορά καταναλωτικών προϊόντων επιβλήθηκαν 25 πρόστιμα συνολικού ύψους 153.500 ευρώ και έγιναν 5 συστάσεις για συμμόρφωση.

Οι διαπιστωθείσες παραβάσεις για τις οποίες επιβλήθηκαν τα ανωτέρω πρόστιμα αφορούσαν σε μη τήρηση των διατάξεων του Ν.2251/94 για τις εξ αποστάσεων συναλλαγές (ηλεκτρονικό εμπόριο), σε μη παροχή/τήρηση εγγυήσεων, σε μη παράδοση αγαθών, σε αθέμιτες πρακτικές και σε μη απάντηση επί καταγγελίας. Επιπλέον, κατ΄ εφαρμογή της Υ.Α. Ζ1 Υ.Α Ζ1-1262/2007 «Ρύθμιση των τύπων και των όρων των συμβάσεων που συνάπτουν οι καταναλωτές με μονάδες αδυνατίσματος και γυμναστήρια» επιβλήθηκαν 2 πρόστιμα συνολικού ύψους 25.000 ευρώ, διότι, ενώ ο καταναλωτής υπαναχώρησε από την σύμβαση ως εδικαιούτο, η επιχείρηση δεν επέστρεψε το σύνολο των αχρεωστήτως εισπραχθέντων χρηματικών ποσών εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας (30 ημερολογιακές ημέρες).

Όσον αφορά στον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, κατά το έτος 2016 επιβλήθηκαν σε τράπεζες 84 πρόστιμα ύψους 512.500 ευρώ κυρίως για παραβίαση του νόμου 3869/2010 (νόμου Κατσέλη), όπως ισχύει. Η σχετική ρύθμιση αφορά στην υποχρέωση των πιστωτικών ιδρυμάτων να χορηγούν χωρίς επιβάρυνση εντός δέκα ημερών στο δανειολήπτη που επιθυμεί να υπαχθεί στις διατάξεις του νόμου αναλυτική βεβαίωση οφειλών και να τον ενημερώνουν εγγράφως για το ποσό που αντιστοιχεί στο 10% της τελευταίας ενήμερης δόσης. Οι καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούσαν κατά πολύ την ανωτέρω προθεσμία.

Σε Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών και τράπεζες επιβλήθηκαν επίσης 12 πρόστιμα ύψους 315.000 ευρώ κυρίως για μη ταυτοποίηση, για αθέμιτες και παραπλανητικές πρακτικές, για μη τήρηση τραπεζικού απορρήτου, για κλήση σε τηλέφωνο εργασίας, για συχνότητα οχλήσεων, για τη δυσφήμιση στο οικογενειακό περιβάλλον και για κλήσεις πριν καταστεί ληξιπρόθεσμη η οφειλή. Επιπλέον λόγοι επιβολής προστίμου ήταν η ανάθεση εντολής ενημέρωσης χωρίς να υπάρχει ληξιπρόθεσμη οφειλή, η καθυστέρηση απάντησης στον οφειλέτη και η μη χορήγηση στοιχείων εντός προθεσμίας, η μη αποστολή πρακτικού διακανονισμού, η επικοινωνία σε μη δηλωμένο τηλέφωνο, η μη χορήγηση ηλεκτρονικού αντιγράφου καταγεγραμμένων συνομιλιών και ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού αρχείου, καθώς και η παρέκκλιση από τις εντολές του δανειστή.

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή επισημαίνει ότι συνεχίζει να παρακολουθεί την εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου και όπου προκύπτει παράβαση των σχετικών διατάξεων, είτε μετά από καταγγελίες καταναλωτών, είτε μετά από αυτεπάγγελτη έρευνα, επιβάλλει τις δέουσες κυρώσεις.

Κατά το έτος 2016 οι αρμόδιες υπηρεσίες και η γραμμή εξυπηρέτησης 1520 δέχτηκαν 6.370 καταγγελίες- ερωτήματα και ολοκληρώθηκε η εξέταση σε 4.413 υποθέσεις. Ενδεικτικά, ο χειρισμός των υποθέσεων αφορά είτε, απάντηση σε ερώτημα (1.052 περιπτώσεις), είτε επιβολή προστίμου (120 περιπτώσεις), είτε σύσταση για συμμόρφωση (5 υποθέσεις), είτε διαβίβαση σε άλλη υπηρεσία λόγω αρμοδιότητας (1.047), ενώ για πλήθος περιπτώσεων η εξέταση των καταγγελιών είναι σε εξέλιξη.

Υπενθυμίζεται επίσης ότι, η τηλεφωνική γραμμή 1520 είναι πάντα στη διάθεση των πολιτών για ενημέρωση και παροχή κατευθύνσεων για καταναλωτικά θέματα που αφορούν, είτε σε αγαθά, είτε σε παροχή υπηρεσιών.

   

σχόλια

  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΡΟΥΜΠΑΣ
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΡΟΥΜΠΑΣ Πέμπτη, 02 Μάρτιος 2017 18:36

    mpla - mpla - mpla. Στω βωμό της πώλησης !!! Τα ίσια μου λέει και ο Σίσκας από Πρέβεζα.

  • ᾽Αργυρῶ Κουκουλᾶ
    ᾽Αργυρῶ Κουκουλᾶ Παρασκευή, 03 Φεβρουάριος 2017 17:20

    Οἱ ἀοριστολογίες καί κυρίως ἡ ἀναπαραγωγή στίς ἀοριστολογίες δέν ἦταν ποτέ δημοσιογραφία ,
    κύριοι τοῦ ΝΕΧΤ ΝΤΗΛ, μά ἡ πίσω πόρτα νά κυριαρχίσῃ μιά στρέβλωση.
    Τίς γενικολογίες τῆς ὅποιας Γενικῆς Γραμματείας τοῦ ὅποιου Ὑπουργείου ὁ σοβαρός συντάκτης ὕλης τίς θεωρεῖ πάντα αἰτίες γιά ἔρευνα ,καί ἀναθέτει τήν ἔρευνα σέ συγκεκριμμένο δημοσιογράφο, εἰδικῶς ὅταν ἐκδηλώνονται σ´ἕνα τόσο καίριο τομέα ὅπως εἶναι ἡ ᾽Ασφαλιστική ἀγορά.
    Οἱ ἀσφαλιστικές ἐταιρίες ὅταν κανιβαλίζουν πρέπει νά ἐκτίθενται στούς νόμους περί ἀγορᾶς καί ζητήσεως τῆς ᾽Αγορᾶς κι ὄχι στίς γενικολογίες μιᾶς ἄχρηστης ἔτσι κι ἀλλιῶς Γενικῆς Γραμματείας. (ὅποιος τήν ἔχει χρησιμοποιήσει -κι ἐγώ ἔχω - ξέρει πώς εἶναι ἄλλη μιά γραφειοκρατία συντηρήσεως ᾽᾽᾽᾽Ἡμετέρων᾽᾽ καί τίποτα τό οὐσιαστικότερον!

  • Απάντηση Nextdeal
    Απάντηση Nextdeal Παρασκευή, 03 Φεβρουάριος 2017 10:48

    Η είδηση αυτή είναι ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Οικονομίας, δεν είναι άρθρο δικό μας.

  • ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΒΑΣΣΑΛΟΣ
    ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΒΑΣΣΑΛΟΣ Πέμπτη, 02 Φεβρουάριος 2017 21:46

    ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ Ο SPRS. ΟΝΟΜΑΤΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΛΕΦΩΝΑ. Η ΑΟΡΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΚΑΘΩΣ ΠΑΙΡΝΕΙ ΜΠΑΛΑ ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ ΚΑΙ ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΗΝ ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ.

  • sprs
    sprs Πέμπτη, 02 Φεβρουάριος 2017 11:02

    Γράψτε και κάνα όνομα ... Γραφεία τύπου ασφαλιστικών έχετε καταντήσει.

Σχολίασε το 

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Σχετικά Άρθρα

Βιβλία Εκδόσεων Σπύρου