close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Γ. Κουτίνας: ΠΑΡΟΧΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ - Υπάρχει μεγάλη έλλειψη υπεύθυνης & αντικειμενικής ενημέρωσης
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
17/3/2014 - 10:02
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Γ. Κουτίνας: ΠΑΡΟΧΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ - Υπάρχει μεγάλη έλλειψη υπεύθυνης & αντικειμενικής ενημέρωσης

Nextdeal newsroom, 17/3/2014
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

του Γιώργου Κουτίνα(*)


Πρόσφατα, Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014, δημοσιεύθηκε την ηλεκτρονική Πύλη Ενημέρωσης NextDeal, σχόλιο – άρθρο με τίτλο: «Άρειος Πάγος: Απόφαση σταθμός για τις Ασφαλιστικές Εταιρείες». Προσωπικά, θα έλεγα πως ο τίτλος του συγκεκριμένου άρθρου θα ήταν πιο σωστός αν έγραφε: «Άρειος Πάγος: Απόφαση σταθμός για την ασφαλιστική αγορά και για τους Έλληνες Καταναλωτές». Διευκρινίζω πως στον όρο “εγχώρια αγορά” περιλαμβάνονται οι Ασφαλιστικές Εταιρείες, οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές, οι Δικηγόροι και κυρίως οι ίδιοι οι Καταναλωτές (Φυσικά Πρόσωπα ή Επιχειρήσεις), που πληρώνουν για την ασφάλιση και δικαιούνται να έχουν σωστή ασφαλιστική κάλυψη.
Διαβάζοντας το εν λόγω κείμενο, το σχόλιο που αυθόρμητα θα μπορούσα να κάνω είναι: Έλλειψη υπεύθυνης αντικειμενικής ενημέρωσης της εγχώριας αγοράς πάνω στο ουσιαστικό θέμα της Αστικής Ευθύνης σε σχέση με την παροχή ασφαλιστικών υπηρεσιών.

Αναλύοντας το γεγονός που αναφέρει το άρθρο, με βάση την ευρύτερη σύγχρονη ασφαλιστική πρακτική εμπειρία, διαφαίνεται η μεγάλη υστέρηση της Ιδιωτικής Ασφάλισης στη χώρα μας. Σε μια προηγμένη χώρα με ασφαλιστική ωριμότητα, ένα τέτοιο συμβάν δεν θα έφτανε ποτέ μέχρι τον Άρειο Πάγο προκειμένου να υπάρξει θετική γνωμάτευση υπέρ του ασφαλισμένου Καταναλωτή. Επιπλέον, στην προκειμένη περίπτωση, έχουμε δικαστική υπόθεση που μάλλον έφτασε ως τον Άρειο Πάγο με λανθασμένο δρόμο. Θα μπορούσε κάλλιστα ο ίδιος Ασφαλισμένος, αν είχε ασφαλιστική συνείδηση, ή τουλάχιστον με σωστή νομική υποστήριξη, να είχε προβάλλει τη σχετική απαίτηση αποζημίωσης στον υποχρεωτικά δια νόμου ασφαλισμένο για επαγγελματική ευθύνη, Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή (με ενδεχόμενη προσεπίκληση της Ασφαλιστικής Εταιρείας), επικαλούμενος εξ αμελείας λάθος ή παράλειψή του. Στην καλύτερη των περιπτώσεων το όλο θέμα θα είχε διευθετηθεί με τον πλέον σωστό τρόπο χωρίς χρονοβόρες και ευρωβόρες δικαστικές διαδικασίες!

Κρίνω σκόπιμο να επισημάνω πως σε κάποιο άρθρο μου που είχε δημοσιευθεί στο Nextdeal στις 10 Δεκεμβρίου 2013, ανέφερα χαρακτηριστικά: “Είναι λογικό στα πλαίσια μια ζημιάς και πολύ περισσότερο μιας θεομηνίας, να δοκιμάζεται ο θεσμός της Ασφάλισης και οι εκάστοτε ασφαλισμένοι να αξιώνουν αποζημίωση προκειμένου να αντιμετωπίσουν τη δεινή κατάσταση στην οποία έχουν περιπέσει. Τι γίνεται όμως όταν το Ασφαλιστήριο που είχαν, δεν τους καλύπτει ή είναι ανεπαρκές; Κατά τη συνήθη πρακτική, στρέφονται κατά της Ασφαλιστικής Εταιρείας διεκδικώντας κάποια καλύτερη αποζημίωση. Τι γίνεται όμως όταν το Ασφαλιστήριο βάσει ρητών περιοριστικών όρων ή εξαιρέσεων δεν καλύπτει ακόμη και με την πίεση κάποιας νομικής απειλής; Ας μην ξεχνάμε, ένα Ασφαλιστήριο είναι ένα ιδιωτικό συμφωνητικό το οποίο συντάσσουν δικηγόροι και το προωθούν – πωλούν οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές (Μεσίτες, Πράκτορες ή Σύμβουλοι). Και εδώ είναι που δοκιμάζεται η αξιοπιστία των υπηρεσιών τους που στοχεύουν στη διασφάλιση του εκάστοτε Ασφαλισμένου Καταναλωτή ή Επιχείρησης. Αναλογιζόμενος την οικονομική κρίση που βιώνουμε ως χώρα, είναι προφανές πως ο σχετικός προβληματισμός θα πρέπει να είναι πιο έντονος…”.

Συμμεριζόμενος το σημαντικό και χρήσιμο ρόλο των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών (Μεσίτες, Πράκτορες ή Σύμβουλοι Ασφαλίσεων) και την έλλειψη αντικειμενικής ενημέρωσής τους πάνω στο θέμα της ίδιας επαγγελματικής αστικής ευθύνης, είχα δώσει και δημοσιεύθηκε σχετικό άρθρο μου και στο περιοδικό του «Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών» τεύχος 529 Μάρτιος - Απρίλιος 2012, με τίτλο «ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ. Υπάρχει και είναι θεσμοθετημένη δια νόμου. Να διασφαλισθεί η ουσία της Ασφάλισής της». (Βλ. http://goo.gl/P7DGfx).

Στο εν λόγω άρθρο γίνεται αναφορά στην προοπτική που υπάρξουν περιπτώσεις έγερσης αξιώσεων αποζημίωσης εις βάρος των Ασφαλιστών που διαμεσολαβούν στα διάφορα ασφαλιστήρια συμβόλαια. Ειδικότερα, επισημαίνεται πως όταν κάποια στιγμή ο Ασφαλισμένος δεν αποζημιώνεται σωστά και διαπιστώνει πως μπορεί να αξιώσει αποζημίωση ακόμη και για διαφυγόντα κέρδη, τότε αυτόματα προκύπτει πρόβλημα με τον Ασφαλιστή του. Σύμφωνα με στοιχεία από την διεθνή πρακτική εμπειρία, η πλειονότητα των αξιώσεων αποζημίωσης εις βάρος Ασφαλιστή εντοπίζεται «σε αδυναμία κατανόησης των πραγματικών ασφαλιστικών αναγκών του Πελάτη του» ή «σε παράλειψη - αδυναμία επαρκούς επεξήγησης των ειδικών όρων ή εξαιρέσεων του Ασφαλιστηρίου».

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Ειδικότερα, στο άρθρο αναφέρεται πως στα πλαίσια κάποιας ειδικής μελέτης όπου είχαν αναλυθεί περί τις 200 περιπτώσεις αποζημίωσης επαγγελματικής αστικής ευθύνης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών, οι αιτίες ανάγονταν στις παρακάτω γενικές κατηγορίες λαθών και παραλείψεων:
- Αδυναμία καταγραφής– μη σωστή εμφάνιση στοιχείων (Failure to document)
- Ανεπαρκής ασφαλιστική κάλυψη (Inadequate coverage)
- Παραβίαση επαγγελματικού καθήκοντος (Breach of duty of care)
- Παραβίαση όρων σύμβασης (Breach of contract)
- Συμφωνίες που δεν καταγράφηκαν ή δεν τηρήθηκαν (Special relationships).

Στην ίδια μελέτη, οι αξιώσεις αποζημίωσης χαρακτηρίστηκαν κατά βάση ως "έλλειψη επιμέλειας” από την πλευρά του επαγγελματία Ασφαλιστή” αναφερόμενες μάλιστα ως Σύνδρομο του “L” (από την λέξη Lack – Έλλειψη).

Με βάση τα παραπάνω, είναι προφανές πως η εγχώρια αγορά (όπως προσδιορίστηκε στην αρχή του κειμένου), δεν έχει προσεγγίσει την ουσία και το γόνιμο ρόλο του θεσμού της Ασφάλισης, γεγονός που επιβεβαιώνεται από την έλλειψη ασφαλιστικής συνείδησης και τον χαμηλό βαθμό ανάπτυξης της Ιδιωτικής Ασφάλισης στην Ελλάδα, σε σχέση με τις άλλες αναπτυγμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο, οι καιροί αλλάζουν και θα πρέπει να υπάρξει αφύπνιση και εκσυγχρονισμός. Η οικονομική κρίση δεν πρέπει να αποτελεί αρνητικό παράγοντα προς την κατεύθυνση αυτή αλλά πηγή για γόνιμο προβληματισμό και ανάληψη πρωτοβουλιών.

 

Πηγή: www.professional-liability.gr

 

(*) Μηχανικός ΕΜΠ, MSc, Εμπειρογνώμων Ασφαλίσεων

 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Γράμματα σε ασφαλιστές και εταιρίες: «Όταν είσαι Νο 2 και κάτω προσπαθείς περισσότερο. Διαφορετικά»
    Ευάγγελος Γ. Σπύρου, 8/5/2025

    Γράμματα σε ασφαλιστές και εταιρίες: «Όταν είσαι Νο 2 και κάτω προσπαθείς περισσότερο. Διαφορετικά»

  • ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Πιστοποίηση κατά το πρότυπο ISO 14001:2015 για το Σύστημα Διαχείρισης Περιβάλλοντος
    Nextdeal newsroom, 8/5/2025

    ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Πιστοποίηση κατά το πρότυπο ISO 14001:2015 για το Σύστημα Διαχείρισης Περιβάλλοντος

  • Ασφαλιστικό Underwriting: Ασφαλιστικές ιστορίες από το 1860 και 1908

    Ασφαλιστικό Underwriting: Ασφαλιστικές ιστορίες από το 1860 και 1908

    Αναδημοσίευση από το περιοδικό Ασφαλιστικό ΝΑΙ που κυκλοφορεί (Τεύχος 213) - Στήλη "Ασφαλιστικό Underwriting" Διαβάστε παρακάτω το "Ασφαλιστικό Underwriting" από το περιοδικό Ασφαλιστικό...
    Ασφαλιστικό underwriting από το 1990, 08/05/2025 - 13:37 8/5/2025
  • Οι Θεόδωρος Κοκκάλας και Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου είναι δύο άνθρωποι που ξεχώρισαν στην ελληνική και τη διεθνή ασφαλιστική αγορά

    Οι Θεόδωρος Κοκκάλας και Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου είναι δύο άνθρωποι που ξεχώρισαν στην ελληνική και τη διεθνή ασφαλιστική αγορά

    Αναδημοσίευση από το περιοδικό Ασφαλιστικό ΝΑΙ που κυκλοφορεί (Τεύχος 213) - Ασφαλιστικό Undewriting Από το «ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΝΑΙ» συγχαίρουμε τα δύο επιτυχημένα...
    Ασφαλιστικό underwriting από το 1990, 08/05/2025 - 13:00 8/5/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Διπλή Ανάπλαση-Βοτανικός: Έγκριση διάθεσης 94,3 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του νέου γηπέδου του Παναθηναϊκού
15:48 Διπλή Ανάπλαση-Βοτανικός: Έγκριση διάθεσης 94,3 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του νέου γηπέδου του Παναθηναϊκού
  • 15:40 Alex Bertolotti (PwC): Θετικοί οι βρετανοί ασφαλιστές για την εμπορική συμφωνία ΗΠΑ-Ηνωμένου Βασιλείου
  • 15:25 Covid-19: Τι αποκαλύπτει νέα γενετική μελέτη για την προέλευση του κορονοϊού
  • 15:09 Ο Τραμπ ρίχνει τους δασμούς στην Κίνα στο 80%
  • 14:26 ΕΛΣΤΑΤ: Στο 2% ο πληθωρισμός τον Απρίλιο έναντι 2,4% τον Μάρτιο
  • 13:43 Γεράσιμος Κονιδάρης (ΤΑΥΦΕ): Οι συνέπειες από την άρση της υποχρεωτικότητας ασφάλισης στο Ταμείο Εφάπαξ Παροχών Φαρμάκου!
  • 12:47 Η Zurich εξασφαλίζει παγκόσμια συνολική αντασφαλιστική κάλυψη, ενισχύοντας την ανθεκτικότητά της απέναντι σε καταστροφές
  • 11:57 Νέος πάπας Λέων ΙΔ': Το Σικάγο πανηγυρίζει για την εκλογή ενός "δικού του παιδιού"
  • 11:08 Θεσσαλονίκη: Άγνωστοι βανδάλισαν τον Λευκό Πύργο
  • 10:52 ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε εξέλιξη μεγάλη τηλεφωνική απάτη στο WhatsApp μέσω SMS - Μην απαντήσετε (φωτο)
  • 10:35 Κωνσταντίνος Τσουτσοπλίδης στο Europa Next: Αυτά που έχουμε κατακτήσει στην Ευρώπη δεν υπάρχουν πουθενά αλλού στον πλανήτη
  • 10:21 Η ασφάλεια αυτοκινήτου είναι υπόθεση ευθύνης - όχι απλώς επισκευής
  • 10:02 Τουρισμός: Νέο ρεκόρ προσέλευσης και εσόδων το 2024 - Ήρθαν πάνω από 40,7 εκατομμύρια επισκέπτες
  • 09:52 Επιχειρήσεις: Νέοι κανόνες στην υποβολή δηλώσεων ΦΠΑ - Τι αλλάζει
  • 09:28 Ποια είναι τα τέσσερα μεγαλύτερα Ασφαλιστικά Κενά παγκοσμίως; Ακάλυπτες ζημιές τρισεκατομμυρίων!
  • 09:25 Πλαγίως: Ο Γουόρεν Μπάφετ
  • 09:19 Τι είναι τα τεχνικά αποθέματα (ή προβλέψεις) που οι ασφαλιστικές εταιρίες υποχρεωτικά τηρούν σύμφωνα με το ν.4364/2016;
  • 09:13 Volkswagen T-Roc Dream: Η νέα έκδοση με premium εξοπλισμό και όφελος 5.000€
  • 09:09 Ηλίας Προβόπουλος: Δύο φωτογραφίες της νίκης
  • 09:06 Τα τέσσερα mega-trends που αναδιαμορφώνουν την ασφάλιση οχημάτων ως το 2030
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 7/5 Από σήμερα (7/5) οι αιτήσεις για τα 300.000 vouchers του Κοινωνικού Τουρισμού: Οι δικαιούχοι
  2. 6/5 Τι περιουσία έχουν οι Έλληνες: Σκάφη, αυτοκίνητα, πισίνες, σπίτια, ενοίκια και καταθέσεις στο εξωτερικό
  3. 5/5 Αλλαγή σελίδας για τον Νίκο Αντιμησάρη
  4. 7/5 Κυρανάκης: «Αυτά είναι τα μέτρα που εξετάζουμε για να μειωθούν τα θανατηφόρα ατυχήματα»
  5. 5/5 Από την 1η Ιουνίου η υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων από φυσικές καταστροφές
  6. 8/5 Οι Θεόδωρος Κοκκάλας και Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου είναι δύο άνθρωποι που ξεχώρισαν στην ελληνική και τη διεθνή ασφαλιστική αγορά
  7. 9/5 ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε εξέλιξη μεγάλη τηλεφωνική απάτη στο WhatsApp μέσω SMS - Μην απαντήσετε (φωτο)

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube