Nextdeal newsroom, 16/6/2017 - 14:34 facebook twitter linkedin Εγκύκλιος για την αστική ευθύνη των πλοιοκτητών! Nextdeal newsroom, 16/6/2017 facebook twitter linkedin Η ΕΑΕΕ διαβίβασε στις εταιρίες - μέλη της την αριθμ. πρωτ. 2213.6-1.3/41840/2017 Εγκύκλιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (συν.1), με την οποία το αρμόδιο Υπουργείο ενημερώνει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, σχετικά με την αναθεώρηση των ορίων περιορισμού της αστικής ευθύνης των πλοιοκτητών και των προσώπων που παρέχουν υπηρεσίες επιθαλάσσιας αρωγής για ναυτικές απαιτήσεις, όπως τα όρια αυτά είχαν καθοριστεί με τη Διεθνή Σύμβαση για τον Περιορισμό της Ευθύνης για Ναυτικές Απαιτήσεις του 1976, και το Πρωτόκολλο αυτής, του 1996 (ΔΣ LLMC) που η χώρα μας έχει κυρώσει με τους Ν. 1923/1991 (ΦΕΚ Α΄ 13) και Ν. 3743/2009 (ΦΕΚ Α΄ 24) αντίστοιχα. Με τη συνημμένη Εγκύκλιό του το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ενημερώνει ότι μετά από τήρηση της διαδικασίας σιωπηρής αποδοχής που προβλέπεται από την ως άνω Διεθνή Σύμβαση για την τροποποίηση των ορίων ευθύνης της και σχετική Απόφαση της Νομικής Επιτροπής του ΙΜΟ, τα όρια αστικής ευθύνης του άρθρου 3 του Πρωτοκόλλου 1996 τροποποιούνται αυξανόμενα ως εξής: α. Σχετικά με απαιτήσεις για απώλεια ζωής ή σωματικές βλάβες σε: (i) 3.020.000 Μονάδες Υπολογισμού για πλοίο χωρητικότητας που δεν υπερβαίνει τους 2.000 κόρους, (ii) για πλοίο μεγαλύτερης χωρητικότητας, το ακόλουθο ποσό επιπλέον αυτού που αναφέρθηκε στο (i): • για κάθε κόρο από 2.001 μέχρι 30.000 κόρους, 1208 Μονάδες Υπολογισμού• για κάθε κόρο από 30.001 μέχρι 70.000 κόρους, 906 Μονάδες Υπολογισμού και• για κάθε κόρο πάνω από 70.000 κόρους, 604 Μονάδες Υπολογισμού. β. Σχετικά με οποιαδήποτε άλλη απαίτηση σε: (i) 1.510.000 Μονάδες Υπολογισμού για πλοίο χωρητικότητας που δεν υπερβαίνει τους 2.000 κόρους, NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. (ii) για πλοίο μεγαλύτερης χωρητικότητας, το ακόλουθο ποσό επιπλέον αυτού που αναφέρθηκε στο (i): • για κάθε κόρο από 2.001 μέχρι 30.000 κόρους, 604 Μονάδες Υπολογισμού• για κάθε κόρο από 30.001 μέχρι 70.000 κόρους, 453 Μονάδες Υπολογισμού και• για κάθε κόρο πάνω από 70.000 κόρους, 302 Μονάδες Υπολογισμού. Επισημαίνεται ότι μονάδα υπολογισμού των προαναφερομένων ορίων είναι τα «Ειδικά Τραβηκτικά Δικαιώματα» (SDR) που προσδιορίζονται από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (αρ.8 της Σύμβασης). Κατόπιν των ανωτέρω, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επισημαίνει ότι τα πιστοποιητικά ασφάλισης που φέρονται επί των υπόχρεων πλοίων θα πρέπει να καλύπτουν το ύψος των ανωτέρω τροποποιημένων ορίων περιορισμού αστικής ευθύνης των πλοιοκτητών, όπως αυτά έχουν εγκριθεί από τη Νομική Επιτροπή του ΙΜΟ και ισχύουν διεθνώς και στη χώρα μας. Εις ό,τι αφορά τα υπόχρεα πλοία, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σημειώνει ότι στη χώρα μας ισχύει και εφαρμόζεται επιπλέον το Π.Δ. 6/2012 περί «Ενσωμάτωσης της Οδηγίας 2009/20/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2009 σχετικά με την ασφάλιση των πλοιοκτητών για ναυτικές απαιτήσεις» (ΦΕΚ Α΄ 7), σύμφωνα με το οποίο (άρθρο 4 του Π.Δ.), οι πλοιοκτήτες πλοίων με ολική χωρητικότητα ίση ή μεγαλύτερη των 300 GT, υπό ελληνική ή και ξένη σημαία εφόσον εισέρχονται σε ελληνικό λιμένα ή/και δραστηριοποιούνται στα ελληνικά χωρικά ύδατα, υποχρεούνται να διαθέτουν ασφάλιση στα εν λόγω πλοία, η ο ποία ν α καλύπτει τις ναυτικές απαιτήσεις που υπόκεινται σε περιορισμό δυνάμει της ανωτέρω Δ.Σ. LLMC 1976, όπως εκάστοτε τροποποιείται και ισχύει. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διευκρινίζει επιπλέον ότι εις ό,τι αφορά ειδικά τα όρια ευθύνης των πλοιοκτητών/ θαλάσσιων μεταφορέων επιβατών για απαιτήσεις λόγω θανάτου ή σωματικής βλάβης επιβατών και τις συναφείς απαιτήσεις ασφαλιστικής κάλυψης, τούτα καθορίζονται βάσει του Πρωτοκόλλου του 2002 της Σύμβασης των Αθηνών (Ν. 4195/2013, ΦΕΚ Α΄ 211) και του Κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης 392/2009 σχετικά με την ευθύνη των μεταφορέων που εκτελούν θαλάσσιες μεταφορές επιβατών, σε περίπτωση ατυχήματος. Σχετικά με το θέμα αυτό, αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι το Πρωτόκολλο του 2002 της Σύμβασης των Αθηνών (Ν. 4195/2013, ΦΕΚ Α΄ 211) και ο Κανονισμός (ΕΚ) 392/2009 προβλέπουν ότι κάθε υπαγόμενος σε αυτά θαλάσσιος μεταφορέας οφείλει να διαθέτει ασφαλιστική κάλυψη ή άλλου είδους χρηματοοικονομική ασφάλεια για τ ην κ άλυψη τ ης ε υθύνης λόγω θ ανάτου ή σ ωματικής βλάβης των μεταφερόμενων επιβατών, το όριο της οποίας θα πρέπει να ανέρχεται τουλάχιστον σε 250.000 μονάδες υπολογισμού (SDR) ανά επιβάτη για κάθε επί μέρους περίπτωση (βλ. παλαιότερες με αριθμ. 21090/2013 και 21680/2014 Εγκυκλίους της ΕΑΕΕ). Σημειώνεται τέλος ότι ο ως άνω Κανονισμός (ΕΚ) 392/2009 σχετικά με την ευθύνη των μεταφορέων που εκτελούν θαλάσσιες μεταφορές επιβατών, σε περίπτωση ατυχήματος και η σχετική περί υποχρέωσης ασφάλισης διάταξή του, εφαρμόζεται από 1ης Ιανουαρίου 2017 και στα πλοία Κατηγορίας Α της Οδηγίας 98/18/ΕΚ που εκτελούν ενδομεταφορές (ήτοι μεταφορές εντός της Ελληνικής Επικράτειας). Βρείτε την εγκύκλιο στα "Συνημμένα αρχεία". Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 20/9/2024 Όμιλος ERGO: Ο Θεόδωρος Κοκκάλας και ο Oliver Willmes με νέες αρμοδιότητες
Nextdeal newsroom, 20/9/2024 Mega Brokers Awards 2024: Γιορτάζοντας την επιτυχία και διαμορφώνοντας το μέλλον
Αποκλειστικό: Αναβάθμιση Θοδωρή Κοκκάλα στον Όμιλο Ergo! Αναβαθμίζεται στον όμιλο Ergo ο κ. Θοδωρής Κοκκάλας καθώς όπως αναφέρουν πληροφορίες του nextdeal.gr αναλαμβάνει επικεφαλής των διεθνών δραστηριοτήτων του... Nextdeal newsroom, 20/09/2024 - 11:45 20/9/2024
Η HDI Global SE Hellas στην 88η ΔΕΘ με παρουσία στο Γερμανικό Περίπτερο και Θεματική Ημερίδα για τα Συστήματα Αποθήκευσης Ενέργειας (BESS) Η HDI Global SE, Hellas συμμετείχε δυναμικά στην 88η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), η οποία πραγματοποιήθηκε από τις 7 έως... Nextdeal newsroom, 20/09/2024 - 10:51 20/9/2024