Nextdeal newsroom, 1/11/2017 - 10:54 facebook twitter linkedin Αλέξης Κώτσαλος: Μεροληψίες στην ασφαλιστική αγορά Nextdeal newsroom, 1/11/2017 facebook twitter linkedin Γράφει ο Αλέξης Κώτσαλος, Dip Cii* Κάθε χρόνο στις 11 Νοεμβρίου γιορτάζουμε την ημέρα Ιδιωτικής Ασφάλισης, προσπαθώντας να αναδείξουμε το ρόλο της Ιδιωτικής Ασφάλισης στην Ελληνική κοινωνία και οικονομία γενικότερα. Με αφορμή αυτή τη γιορτή, θα ήθελα να αναφερθώ στην ύπαρξη κάποιων μεροληψιών (cognitive biases) όπως ονομάζονται που έχουν συναντώνται στους ενδιαφερόμενους στην ασφαλιστική αγορά (ασφαλιστικές εταιρίες, ασφαλιστικό κοινό, κυβερνητικούς και κρατικούς μηχανισμούς) και που ενδεχομένως είναι από τις θεμελιώδεις αιτίες που κρατούν την ασφαλιστική αγορά σε χαμηλές πτήσεις και την ασφαλιστική συνείδηση του Έλληνα να υπολείπεται σημαντικά άλλων λαών της ΕΕ. Φυσικά δεν υποστηρίζω ότι οι αιτίες για παθογένειες της ασφαλιστικής αγοράς, εξαντλούνται σε αυτές τις μεροληψίες, ούτε αυτές έχουν δημιουργηθεί από μόνες τους σαν φυσικό φαινόμενο, αλλά δεν είναι το θέμα που θέλω να αναπτύξω. Με τον όρο μεροληψία εννοούμε γνωστικές προκαταλήψεις που μπορούν να οδηγήσουν σε συστηματικές αποκλίσεις από ένα πρότυπο ορθολογισμού ή ορθής κρίσης και συχνά μελετώνται στην ψυχολογία και στη συμπεριφορική οικονομία. Η επιστήμη έχει αναδείξει μέχρι στιγμής πάνω από 100 είδη μεροληψιών και θα ήταν κουραστικό να συσχετίσω την ασφαλιστική αγορά με όλες όσες συναντώνται στην «ασφαλιστική» καθημερινότητα μας. Αυτές που θεωρώ ότι είναι σημαντικότερες και συναντώνται συχνά σε όλες τις αγορές και χώρους αλλά και στην αγορά μας, είναι η Μεροληψία διαθεσιμότητας, η Κλιμάκωση δέσμευσης, η επιλεκτική αντίληψη, η μεροληψία επιβεβαίωσης, η μεροληψία υπερβολικής αυτοπεποίθησης και η μεροληψία Αποστροφής κινδύνου ή Πλαισίωσης. Τα ονόματα μπορεί να μπερδεύουν αλλά έτσι συναντώνται στην βιβλιογραφία των συμπεριφορικών οικονομικών και της ψυχολογίας. Παρακάτω θα εξηγήσω τι εννοώ. Ασφαλιστική αγορά, Τρόπος λήψης αποφάσεων και ασφαλιστική συνείδηση Εκπεφρασμένη ως ποσοστό του ΑΕΠ, η παραγωγή ασφαλίστρων στην Ελλάδα είναι μόλις στο 2,1% έναντι 7,7%, στην Ευρώπη η οποία έχει αυτό το σταθερό ποσοστό τουλάχιστον τα τελευταία 15 χρόνια. Η ετήσια κατά κεφαλήν ασφαλιστική δαπάνη στην Ελλάδα είναι στο 1/5 του Ευρωπαϊκού μέσου όρου. Γενικά τα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχει μια σημαντική υστέρηση στην διείσδυση του ασφαλιστικού προϊόντος στην ελληνική κοινωνία σε σχέση με ευρωπαϊκές αγορές. Ενδεικτικά, παρόλο που η Ελλάδα είναι η πιο σεισμογενής περιοχή της Ευρώπης και οι Έλληνες είναι πρώτοι μεταξύ των Ευρωπαίων στην κατοχή ακινήτων, το ποσοστό των ακινήτων που είναι ασφαλισμένα στη χώρα μας δεν ξεπερνά το 12% ενώ συμπεριλαμβάνονται στο ποσοστό αυτό τα ακίνητα που έχουν αποκτηθεί μέσω στεγαστικού δανείου, για τα οποία η ασφάλιση ενέχει χαρακτήρα υποχρεωτικότητας λόγω τραπεζικής υποχρέωσης των δανειοληπτών. Παρόλο που τα δελτία ειδήσεων συχνά προβάλουν εικόνες καταστροφής από πλημμύρες, καταιγίδες, απελπισμένους ανθρώπους που έχουν χάσει τους κόπους μιας ζωής από μια θεομηνία και ενώ θα περίμενε κανείς ότι θα είχε εδραιωθεί μια συνειδητότητα σε σχέση με τα οφέλη της ασφάλισης τα ποσοστά ασφάλισης κατοικιών υπολείπονται σημαντικά από το 80% του συνόλου που μπορεί να συναντήσει κανείς σε κάποιες ανεπτυγμένες αλλά και ασφαλέστερες από φυσικά φαινόμενα αγορές της ΕΕ. Μάλιστα αν αυτό το φαινόμενο συναντάται στην ασφάλιση κατοικίας που υπάρχει ιστορικό σημαντικών ζημιών και απωλειών μπορεί κανείς να φανταστεί τι συμβαίνει και σε άλλους κλάδους ασφάλισης ίσως λιγότερο δημοφιλείς. Συνηθίζουμε οι άνθρωποι της ασφαλιστικής αγοράς να λέμε ότι υπάρχει έλλειψη ασφαλιστικής συνείδησης. Η Ασφαλιστική συνείδηση εκτός του κατά κεφαλή ποσοστού ασφαλιστικής δαπάνης, σχετίζεται με αποφάσεις για το είδος και το ύψος των καλύψεων που αγοράζει κανείς όσο και με στάσεις, συμπεριφορές και συναισθήματα απέναντι στον κίνδυνο, την αποζημίωση όταν επέρχεται αυτός, την αντιμετώπιση του ασφαλιστικού συμβούλου, της ασφαλιστικής εταιρίας και τη λειτουργία της ασφάλισης εν γένει, καθώς για να λειτουργεί αποτελεσματικά η ασφαλιστική αγορά και προς όφελος των καταναλωτών, πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένο μεγάλο πλήθος ασφαλισμένων κινδύνων. Πολλά αξιόλογα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς μας έχουν προβεί σε διεξοδικές και πολύ αποτελεσματικές αναλύσεις για την έλλειψη ασφαλιστικής συνείδησης και τις πιθανές αιτίες αυτής. Ενώ πολλές αποφάσεις λαμβάνονται στην ασφαλιστική αγορά ειδικά από το καταναλωτικό κοινό με διαισθητικό τρόπο θέλω να συσχετίσω όπως προανέφερα συγκεκριμένες μεροληψίες που δημιουργούν παθογένειες, ώστε να μπορέσουμε να αναλάβουμε κατάλληλες δράσεις. Ο διαισθητικός τρόπος λήψης αποφάσεων είναι μια μη συνειδητή διαδικασία που προκύπτει από την πείρα και την παρατήρηση χωρίς ενδελεχή αξιολόγηση των δεδομένων. Ο διαισθητικός τρόπος λήψης αποφάσεων διαφέρει από τον πιο ορθολογικό τρόπο λήψης αποφάσεων που ακολουθούν οι ασφαλιστικές εταιρίες οι οποίες κατηγοριοποιούν τους κινδύνους με βάση δεδομένα και αναλύσεις , προσαρμόζουν μαθηματικά μοντέλα πιθανοτήτων στους κινδύνους που απειλούν το κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και διεξάγουν συμπεράσματα σχετικά με το ύψος ασφαλίστρων που θα πρέπει να εφαρμόσουν. Αυτή η διαφορά στον τρόπο λήψης αποφάσεων ή στα διαφορετικά διαθέσιμα δεδομένα, δημιουργεί μια πρώτη αναντιστοιχία, καθώς οι μεμονωμένες αντιλήψεις του καθενός για τον κίνδυνο είναι τις περισσότερες φορές διαφορετικές και έρχονται σε αντίθεση με το αποτέλεσμα των επιστημονικών αναλύσεων της ασφαλιστικής αγοράς. Από αυτή τη δυσαρμονία μπορεί να γεννώνται κάποιες μεροληψίες που σχετίζονται με τη διαφορετική τιμολόγηση των κινδύνων εκ μέρους της προσφοράς και της ζήτησης ή και κάποια στερεότυπα σε σχέση με την «κακή ασφαλιστική εταιρία» που δεν τιμολογεί δίκαια και επιδιώκει να κερδίσει σε βάρος του έρημου καταναλωτή. Μεροληψία Διαθεσιμότητας και Επιβεβαίωσης Η τάση που έχουμε να βασίζουμε κρίσεις σε πληροφορίες που είναι άμεσα- εύκολα διαθέσιμες λέγεται Μεροληψία διαθεσιμότητας. Λόγω της πληθώρας των πληροφοριών δεν μπαίνουμε στον κόπο να ελέγξουμε ή να αναλύσουμε περισσότερο τα φαινόμενα. Έτσι υιοθετούμε εύκολα διαθέσιμες πληροφορίες ή συμπεράσματα τα οποία αν και είναι εσφαλμένα, εξυπηρετούν τους σκοπούς μας έστω και περιορισμένα. Η μεροληψία αυτή συνδυασμένη με την Μεροληψία επιβεβαίωσης δηλαδή η τάση να αναζητούμε πληροφορίες που επανεπιβεβαιώνουν τις προηγούμενες επιλογές ή την αρχική μας τοποθέτηση μας και να παραβλέπουμε πληροφορίες που τις αντικρούουν δημιουργούν ένα πολύ επικίνδυνο κράμα πηγής λήψης λανθασμένων αποφάσεων ή συναισθηματικά φορτισμένων αποφάσεων που επίσης οδηγεί σε λανθασμένες αποφάσεις σαν ένα σπιράλ. Έτσι για παράδειγμα ο κόσμος υιοθετεί με μεγάλη ευκολία απλουστευμένες θεωρίες εύκολα διαθέσιμες για την «άπληστη» ασφαλιστική εταιρία ή τον επιθετικό ασφαλιστή που θέλει να πλουτίσει ή αλλάζει κάθε τόσο ασφαλιστική εταιρία θυμωμένος για το ύψος των ασφαλίστρων που αυτή τον χρεώνει. Ή όταν επέρχεται ο κίνδυνος και δεν είναι σωστά ασφαλισμένος, κανείς παραβλέπει αυτό το γεγονός και στρέφεται απέναντι στον ασφαλιστή του ή την ασφαλιστική εταιρία που δεν τον αποζημιώνει όπως θα έπρεπε. Πως μπορεί κανείς να μην προβληματιστεί από την αδικαιολόγητα αμυντική στάση που διακατέχει τις εκάστοτε κυβερνήσεις ως προς το ρόλο της ιδιωτικής ασφάλισης στο συνταξιοδοτικό μας σύστημα; Πώς να μην βγάλει κανείς το συμπέρασμα ότι ενδεχομένως να υπάρχουν συγκεκριμένες μεροληψίες του Έλληνα ψηφοφόρου που κρατάνε ακόμη την ιδιωτική ασφαλιστική αγορά έξω από το συνταξιοδοτικό σύστημα σε αντίθεσή με ότι συμβαίνει στις περισσότερες χώρες της ΕΕ. Γιατί άραγε ο Έλληνας ψηφοφόρος αποστρέφεται οτιδήποτε έχει ιδιωτικό χαρακτήρα ή επιδίωξη κέρδους; Πώς είναι δυνατόν να είμαστε η μόνη χώρα στην ΕΕ που εξασφαλίζει ένα ποσοστό αναπλήρωσης στις συντάξεις της τάξης του 80% το οποίο είναι από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη με μόνο χρηματοδότη το χρεοκοπημένο ελληνικό κράτος. Είμαστε η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα με τέτοια κρατική χρηματοδότηση σε τέτοιο ποσοστό αναπλήρωσης, εθελοτυφλώντας στο ρόλο που έχει να παίξει και που νομοτελειακά θα αναλάβει τελικά η ιδιωτική ασφάλιση στο συνταξιοδοτικό σύστημα όπως έχει κάνει σε άλλες χώρες του εξωτερικού.. Δεν είναι τελείως ανεύθυνο και ανορθολογικό για κάποια κρατική ή κυβερνητική οντότητα να αφήνει τον Έλληνα ψηφοφόρο να ανατρέψει από μόνος του αυτή τη μεροληψία όταν πια δεν θα μπορεί το κράτος να παρέχει συντάξεις, ή να τις μειώσει περεταίρω ή να προσθέσει και άλλα χρόνια στα minimum υποχρεωτικά χρόνια για συνταξιοδότηση? Κλιμάκωση Δέσμευσης και Επιλεκτική αντίληψη Η Κλιμάκωση δέσμευσης είναι επίσης μια μεροληψία που συναντάται και στην ασφαλιστική αγορά. Η κλιμάκωση δέσμευσης είναι η εμμονή σε μια απόφαση ή σε μια στάση ακόμα και όταν υπάρχουν ξεκάθαρα στοιχεία ότι είναι λανθασμένη για να εκλογικεύσουν μια πράξη ή ένα συμβάν που έχει ήδη λάβει χώρα. Γιατί λοιπόν στο πρόσφατο παρελθόν που ελπίζουμε να έχουμε αφήσει πίσω, ενώ τα δημογραφικά, οικονομικά, αναλογιστικά στοιχεία έδειχναν ότι δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική λύση από την συμμετοχή της Ιδιωτικής ασφάλισης στο συνταξιοδοτικό σύστημα, παρόλαυτα το κράτος μέσω κυβερνήσεων, εμφανίζεται ως ο πιο φανατικός υπερασπιστής του δικαιώματος των Ελλήνων πολιτών ( και ψηφοφόρων) να λαμβάνουν το πανάκριβο προϊόν της κοινωνικής ασφάλισης αποκλειστικά από το κράτος, έστω και αν αυτό δεν υπάρχει. Για ποιο λόγο δημιουργείται μια φαινομενική αντιπαράθεση μεταξύ αγοράς και κράτους, που παίρνει και πολιτική διάσταση και που δεν στηρίζεται σε πραγματικά δεδομένα αλλά σε μεροληψίες δέσμευσης προκειμένου να τραφούν οι μεροληψίες επιλεκτικής αντίληψης των Ελλήνων ψηφοφόρων. Επιλεκτική αντίληψη είναι η μια διαδικασία φιλτραρίσματος των δεδομένων ανάλογα με τα ενδιαφέροντα, το υπόβαθρο και τη στάση. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Οι παρατηρητές μπορεί να εξαγάγουν αυθαίρετα συμπεράσματα από μια κατάσταση ανάλογα με την θέση παρατήρησης, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και βιώματα. Έτσι για παράδειγμα ο φτωχοποιημένος Έλληνας ψηφοφόρος δυσκολεύεται να αποδεχθεί ότι μια ιδιωτική εταιρία έστω και αν ελέγχεται αυστηρά, μπορεί να διαχειρίζεται ακόμη και αν το κάνει με μεγάλη επιτυχία, τις εισφορές του και να απολαμβάνει κέρδος από αυτή την εργασία. Το ότι το κράτος έχει εξαϋλώσει τις εισφορές του, δεν υφίσταται κανένα έλεγχο ή οι εκάστοτες κυβερνήσεις μπορούν να κάνουν εκλογική γυμναστική σε βάρος των συνταξιοδοτικών αποθεμάτων, επιβάλλοντας επιπλέον κατά καιρούς στον πολίτη απανωτούς φόρους, γιατί δεν τον αποτρέπουν από το να εξακολουθεί - ελπίζω όχι πια- να θεωρεί ότι η ιδιωτική ασφαλιστική εταιρία δεν έχει θέση στο συνταξιοδοτικό σύστημα; Μεροληψία Επιβεβαίωσης και Υπερβολικής Αυτοπεποίθησης Όταν η ελληνική κοινωνία παραβλέπει το γεγονός ότι η ελληνική ασφαλιστική αγορά παρέχει αποζημιώσεις 2,4 δις € περίπου ετησίως, έχει υποστεί ένα ιδιαίτερα κοστοβόρο και εξαιρετικά αυστηρό πλαίσιο ελέγχου, το ίδιο με αυτό που περνάνε μεγάλες ασφαλιστικές εταιρίες της ΕΕ το οποίο την έχει θωρακίσει κεφαλαιακά και παρόλαυτά το καταναλωτικό κοινό ή και κάποιοι εκπρόσωποι κομμάτων εξουσίας εξακολουθούσαν έως πρόσφατα ( ελπίζω να έχουν αναθεωρήσει τις απόψεις τους) να επιχειρηματολογούν και να αξιολογούν την ασφαλιστική αγορά, επηρεαζόμενοι από μεμονωμένα και ελάχιστα παραδείγματα ασφαλιστικών εταιριών του παρελθόντος που έκλεισαν μη εκτιμώντας στην πραγματική τους βάση τους συσχετισμούς, αυτή είναι η μεροληψία επιβεβαίωσης. Δηλαδή αναζητούμε πληροφορίες που επιβεβαιώνουν την σχηματισθείσα αντίληψή μας παραβλέποντας εκούσια ή ακούσια τα υπόλοιπα δεδομένα. Μια άλλη μεροληψία που εντοπίζεται στο καταναλωτικό κοινό και έχει να κάνει με την αντίληψη του κινδύνου είναι η Μεροληψία υπερβολικής αυτοπεποίθησης. Είναι η άποψη που έχει κάποιος ότι δεν πρόκειται να του συμβεί κανένα κακό και άρα είναι ανούσια η πρόβλεψη για εναλλακτικό σχέδιο όπως η εξασφάλιση μέσω ενός ασφαλιστικού προϊόντος. Το ασφαλιστικό προϊόν έχει να κάνει με εκτίμηση κινδύνου. Η στάση απέναντι στην πιθανότητα επέλευσης ενός κινδύνου θα αποτελέσει τη βάση της λήψης της απόφασης ως προς τη διαχείριση του, το ύψος και το είδος των καλύψεων που θα αγοράσει κανείς ή τα μέτρα προστασίας που θα λάβει. Η υπερβολική αυτοπεποίθηση θα εμποδίσει τον καταναλωτή από το να αναζητήσει ασφάλιση βάσει των πραγματικών δεδομένων κινδύνου που αντιμετωπίζει. Έτσι ο κόσμος συχνά υπασφαλίζεται ή δεν ασφαλίζεται καθόλου Μεροληψία Αποστροφής Κινδύνου ή Πλαισίωσης Σύμφωνα με αυτή, σε περίπτωση που κάποιο πρόβλημα δείχνει να αφορά ζημίες, το άτομο είναι διατεθειμένο να αναλάβει κινδύνους, ενώ σε περίπτωση που το πρόβλημα δείχνει να αφορά κέρδη, το άτομο τείνει να αποφεύγει τον κίνδυνο. Έτσι λοιπόν αρκετά συχνά οι άνθρωποι ακόμη και μεγάλες εταιρίες, αντιμετωπίζουν την ασφάλιση ως επενδυτικό προϊόν. Επιλέγουν εθελοτυφλώντας στα πραγματικά δεδομένα του κινδύνου να αναλάβουν μεγάλο μέρος του κίνδυνου π.χ. να αναλάβουν τον κίνδυνο να χάσουν το σπίτι τους σε μια πυρκαγιά ή το αυτοκίνητό τους, ή να επωμιστούν τα έξοδα μιας πιθανής νοσηλείας από το να «χάσουν;» στα σίγουρα, τα όσα στοιχίζει η επιλογή της ιδιωτικής ασφάλισης. Έτσι λοιπόν η σίγουρη ζημιά του καταβλητέου ασφαλίστρου δεν είναι προτιμητέα από την αβέβαιη μεγάλη ζημιά που ενδεχομένως να φέρει ένας σεισμός ή μια θεομηνία έστω και αν αυτή είναι μη αντιμετωπίσιμη όταν επέλθει. Επίσης δεν είναι λίγες οι φορές που καταναλωτές ζητάνε επιστροφή ασφαλίστρων ή εκπτώσεις λόγω μη ζημιάς παραβλέποντας το γεγονός ότι η ασφάλιση δεν είναι επενδυτικό προϊόν και το μόνο που πραγματικά επιστρέφει είναι η αίσθηση ασφάλειας και η αποζημίωση σε περίπτωση καταστρεπτικού συμβάντος. Αλλά και οι ασφαλιστικές εταιρίες με τα στελέχη τους, συμμετέχουν σε αυτή τη μεροληψία, μπαίνοντας σε πλειστηριασμούς ασφαλίστρων κάτω από το τεχνικό bottom line, σε μια εποχή που τα έσοδα από επενδύσεις είναι περιορισμένα, στέλνοντας λανθασμένα μηνύματα στους ασφαλισμένους. Συμπερασματικά αναφέρω ότι όλες αυτές οι μεροληψίες συνεισφέρουν σε μικρό ή μεγάλο βαθμό στην ασφαλιστική κουλτούρα του ελληνικού μικρόκοσμού μας, μπορούν να δημιουργήσουν παθογένειες που επαναλαμβάνονται αλλά θα πρέπει να είμαστε αποφασισμένοι να τις ανατρέψουμε όλοι μαζί με κατάλληλες ενέργειες ενημέρωσης και εκπαίδευσης, αλλά κυρίως με αλλαγή της συμπεριφοράς μας. Έτσι θα κάνουμε την αγορά μας πιο ελκυστική σε νέα μυαλά, σε νέες νοοτροπίες και θα ενισχύσουμε την σχέση εμπιστοσύνης με τα ενδιαφερόμενα μέρη που είναι η πεμπτουσία και η βάση της ασφάλισης. *Βιογραφικό κ. Αλέξη Κώτσαλου Experience 12/2016 – Today “The Ethniki Insurance Co” (NBG Group)Head of Hull & Marine, Crew, Cargo and Credit Insurance Claims Sector 04/2014 – 12/2016 “The Ethniki Insurance Co” (NBG Group)Head of Corporate Insurance Sector 07/2006 – 4/2014 “The Ethniki Insurance Co” (NBG Group)Senior Property Insurance Underwriter 10/2003–7/2008 Marsh L.T.D (Marsh & McLennan Group of Companies)Senior Commercial Account Executive 11/1999- 08/2000 Phoenix Credit Insurance Co. SA (Emporiki Bank Group)Commercial Account Executive/Sales & Client Service Education 2015-2016 Athens University of Business (AUEB), (Athens)Diploma in Negotiations 2002-2003 University of Staffordshire (1st Semester) & (UK)Beijing Foreign studies University, BFSU 2nd Semester (China)Msc. In International Strategic ManagementDissertation Thesis: “Creating competitive advantagewith E-commerce. The case of the Greek Insurance Industry” 2003-2005 Chartered Insurance Institute of London (CII) (Athens)Advanced Diploma in Insurance, accredited title: Dip CII“Chartered Insurer” 1995 –2000 Piraeus University (Piraeus)BA in Business Administration 1998-1999 University of Hamburg (Hamburg)Business school, Erasmus exchange Program 10-12/1998 Hermes Credit insurance S.A (Hamburg) Educational Internship program at the Headquarters Seminars, Skills& Other Certifications - Instructor for Negotiations, Property Insurance and Claims Handling at the Hellenic Institute for Insurance Studies ( www.eias.gr)- CII Member- English (Fluently)- German (Fluently)- Diploma in Insurance, Cyprus Insurance Institute- Fire Protection ( Fire department Academy) 24/09/2013 -27/09/2013- Property Risk Management, SWISS RE, Switzerland (23/8/2010 – 27/08/2010)- Business Interruption Insurance, Munich Re Headquarters Germany (06/10/2009- 16/10/2009) Interests/ Hobbies Cycling, Travelling, Art, Basket Ball, Photography, Reading Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 20/9/2024 Όμιλος ERGO: Ο Θεόδωρος Κοκκάλας και ο Oliver Willmes με νέες αρμοδιότητες
Nextdeal newsroom, 20/9/2024 Mega Brokers Awards 2024: Γιορτάζοντας την επιτυχία και διαμορφώνοντας το μέλλον
Αποκλειστικό: Αναβάθμιση Θοδωρή Κοκκάλα στον Όμιλο Ergo! Αναβαθμίζεται στον όμιλο Ergo ο κ. Θοδωρής Κοκκάλας καθώς όπως αναφέρουν πληροφορίες του nextdeal.gr αναλαμβάνει επικεφαλής των διεθνών δραστηριοτήτων του... Nextdeal newsroom, 20/09/2024 - 11:45 20/9/2024
Η HDI Global SE Hellas στην 88η ΔΕΘ με παρουσία στο Γερμανικό Περίπτερο και Θεματική Ημερίδα για τα Συστήματα Αποθήκευσης Ενέργειας (BESS) Η HDI Global SE, Hellas συμμετείχε δυναμικά στην 88η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), η οποία πραγματοποιήθηκε από τις 7 έως... Nextdeal newsroom, 20/09/2024 - 10:51 20/9/2024