close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κορονοϊός: Πώς άλλαξαν οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων;
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
21/4/2020 - 09:27
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Κορονοϊός: Πώς άλλαξαν οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων;

Nextdeal newsroom, 21/4/2020
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα μας έχει αλλάξει καταλυτικά την καθημερινότητα των Ελλήνων καταναλωτών. Σύμφωνα με τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της Nielsen, ποσοστό 49% των Ελλήνων δήλωσαν ότι σκοπεύουν να επισκέπτονται λιγότερο συχνά τα φυσικά καταστήματα των super markets, σε μια προσπάθεια προφανώς να περιορίσουν όσο περισσότερο γίνεται την επαφή/συναναστροφή με άλλους ανθρώπους.

Σύμφωνα με την Nielsen, η πρόθεσή τους αυτή φαίνεται να έχει επηρεάσει και τον τύπο του καταστήματος που επιλέγουν για τις αγορές τους, καθώς επιθυμούν να μειώσουν τα αγοραστικά τους ταξίδια, πραγματοποιώντας μεγαλύτερα καλάθια. Έτσι λοιπόν μεταξύ των διαφορετικών τυπολογιών καταστημάτων, τα μεγαλύτερα καταστήματα, άνω των 2,500 τ.μ. είναι αυτά που αναπτύσσονται με τον μεγαλύτερο ρυθμό στο +20,1%, ενώ ακολουθούν τα μεγάλα super markets (1000-2,500 τ.μ. εμπορική επιφάνεια), τα οποία έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο του α' τριμήνου της χρονιάς, κατά +12,1%.

Την ίδια στιγμή, 46% των Ελλήνων δήλωσαν ότι λόγω της πανδημίας σκοπεύουν να μαγειρεύουν και να τρώνε περισσότερο στο σπίτι, με βάση τα ευρήματα της ίδιας έρευνας της Nielsen. Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται και μέσα από τα στοιχεία πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, καθώς πολλές κατηγορίες, που σχετίζονται με την μαγειρική και την ζαχαροπλαστική έχουν παρουσιάσει εντυπωσιακά ποσοστά ανάπτυξης κατά την περίοδο της πανδημίας. Ενδεικτικά αναφέρονται το αλεύρι (+141,3%), το αλάτι (+55,8%), η κρέμα γάλακτος (+33,0%), τα αυγά (+36,9%), καθώς και η μαργαρίνη (+22,5%).

Το γεγονός ότι πλέον οι καταναλωτές περνούν πολύ περισσότερο χρόνο στο σπίτι έχει επιπλέον ευνοήσει την κατανάλωση διαφόρων κατηγοριών snacking, όπως για παράδειγμα τους ξηρούς καρπούς (+29,9%), την σοκολάτα (+14,5%), αλλά και τα μπισκότα (+10,8%).

Στον αντίποδα, με βάση πάντα τις μετρήσεις λιανεμπορίου της Nielsen, σημαντική επιβράδυνση στην τάση τους έχουν παρουσιάσει ορισμένες από τις πιο σημαντικές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών, μεταξύ των οποίων είναι η βότκα, η οποία τις τελευταίες 5 εβδομάδες του πρώτου τριμήνου του έτους παρουσιάζει αρνητική τάση στο -2,2%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2019, ενώ διψήφια είναι η πτώση για την κατηγορία της μπύρας (-11,1%). Εξαίρεση αποτελεί η κατηγορία του Ούζου και του Τσίπουρου, η οποία αναπτύσσεται σε σχέση με πέρυσι κατά 23,2%.

Σημαντική και ταυτόχρονα απόλυτα αναμενόμενη είναι και η αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες όσον αφορά στην καθαριότητα και την προσωπική υγιεινή. 88% των Ελλήνων δήλωσαν ότι λόγω της Covid-19 πλένουν πολύ πιο συχνά τα χέρια τους, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία πωλήσεων της κατηγορίας των σαπουνιών (υγρά και μπάρες), η οποία έχει υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις της (+208,4%).

Τέλος, συνεχίζουν να αναπτύσσονται οι κατηγορίες των χλωρινών και των καθαριστικών σπιτιού κατά 155,8% και 123,3% αντίστοιχα, το οποίο έρχεται και αυτό να επαληθεύσει την δήλωση του 67% των Ελλήνων ότι λόγω της πανδημίας καθαρίζουν το σπίτι τους πολύ πιο συχνά σε σχέση με το παρελθόν.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • έρευνα
  • Nielsen
  • καταναλωτικές συνήθειες
  • καταναλωτές
  • κορονοϊός
  • Covid-19

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Ακύρωση πτήσης: Ποια τα δικαιώματα των επιβατών;
    Nextdeal newsroom, 6/4/2020

    Ακύρωση πτήσης: Ποια τα δικαιώματα των επιβατών;

  • Συνήγορος Καταναλωτή: Οδηγίες για προστασία καταναλωτών κατά τις ηλεκτρονικές αγορές
    Nextdeal newsroom, 6/4/2020

    Συνήγορος Καταναλωτή: Οδηγίες για προστασία καταναλωτών κατά τις ηλεκτρονικές αγορές

  • ΚΕ.Π.ΚΑ.: Καταναλωτές προσοχή στις διαδικτυακές απάτες!

    ΚΕ.Π.ΚΑ.: Καταναλωτές προσοχή στις διαδικτυακές απάτες!

    Ένα μέτρο, που σταματάει την εξάπλωση του κορωνοϊού (covid-19) είναι η απομάκρυνσή μας από φίλους, συνεργάτες και συγγενείς. Ευτυχώς, η...
    Nextdeal newsroom, 23/03/2020 - 15:20 23/3/2020
  • ΙΕΛΚΑ: Πόσο άλλαξε τις καταναλωτικές συνήθειες ο κορονοϊός

    ΙΕΛΚΑ: Πόσο άλλαξε τις καταναλωτικές συνήθειες ο κορονοϊός

    Το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) πραγματοποίησε έρευνα καταναλωτών, με δείγμα 1.200 ατόμων την περίοδο 9 έως 13 Μαρτίου...
    Nextdeal newsroom, 14/03/2020 - 15:52 14/3/2020

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αποκλειστικό: Αποχαιρετισμός Αναστάσιου Παπαδόπουλου στους συνεργάτες της ERGO - «Συνεχίστε με αγάπη το έργο σας»!
15:52 Αποκλειστικό: Αποχαιρετισμός Αναστάσιου Παπαδόπουλου στους συνεργάτες της ERGO - «Συνεχίστε με αγάπη το έργο σας»!
  • 15:48 Ισαβέλλα Βήτου: H Allianz µιλάει τη «γλώσσα» της ελληνικής αγοράς
  • 15:20 Αποκλειστικό: Έληξε η συνεργασία του Αναστάσιου Παπαδόπουλου με την ERGO
  • 13:29 Μεγάλη Έρευνα του Ε.Ε.Θ. για τις προκλήσεις των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων
  • 13:18 ΟΑΣΕ: Ζητα να αποσυρθεί ο Νόμος Κεραμέως
  • 13:12 1566: Η νέα γραμμή για όλες τις υπηρεσίες Υγείας παρουσιάζεται στην 89η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης
  • 13:06 ΕΙΑΣ: Εκπαιδευτικό σεμινάριο ασφαλίσεων πλοίων, πληρωμάτων πλοίων και θαλασσίων μεταφορών
  • 12:59 Κυβερνητική προτεραιότητα η προστασία των ανηλίκων από αλκοόλ και τσιγάρο - 94 συλλήψεις σε δύο μήνες
  • 12:50 ΕΑΕΕ: Στο +3% η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων Ιανουαρίου - Ιουνίου 2025
  • 12:35 Όμιλος Ιατρικού Αθηνών: Προληπτικοί έλεγχοι υγείας «Back to school» σε προνομιακές τιμές - Για μια σχολική χρονιά γεμάτη υγεία και ασφάλεια
  • 12:32 Επέκταση ωραρίου λειτουργίας Μετρό και Τραμ σήμερα λόγω συναυλίας
  • 11:43 Η φετινή, κρίσιμη ΔΕΘ και η διαμόρφωση του πολιτικού κλίματος
  • 11:30 ΕΑΕΕ: Η τοποθέτηση της ευρωπαϊκής ασφαλιστικής αγοράς στην διαβούλευση της επικείμενης στρατηγικής για την Ένωση Δεδομένων (Data Union Strategy)
  • 11:11 Γιώργος Ζερβουδάκης: «Χτίζουμε την Εθνική Ασφαλιστική τού αύριο, με ανθρώπινο πρόσωπο και ψηφιακή δύναμη»
  • 10:15 Bewell - Σύστημα υγείας INTERAMERICAN: Ολοκληρωμένη φροντίδα για εκείνα που μετράνε περισσότερο!
  • 10:00 Πώς αποζημιώνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες τα τροχαία ατυχήματα και γενικώς τα ατυχήματα;
  • 09:24 Η πρόκληση του «απαιτητικού πελάτη» ως ευκαιρία εξέλιξης
  • 09:14 Ένας ήρωας του έπους του ’40 δεν ξεχάστηκε…
  • 09:09 7o Acheloos Run 2025 στο Νεοχώρι Μεσολογγίου
  • 09:05 Ανθεκτικά τα ελληνικά ομόλογα στο παγκόσμιο sell off, ρήγμα Λευκωσίας-Αθηνών για το έργο-σταθμό GSI, στα «σαλόνια» του FTSE-100 η μετοχή της Metlen, το τζόκερ στηρίζει τα μεγέθη του ΟΠΑΠ, η «Μαύρη Βίβλος» και τα «μαύρα μεσάνυχτα»
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 3/9 Ο «κανόνας των 3 δευτερολέπτων»: Το μυστικό όπλο των ασφαλιστών για την μείωση των τροχαίων
  2. 29/8 Τι είδους Ασφαλιστικά προϊόντα ζητούν οι νεότεροι άνθρωποι από τις Ασφαλιστικές εταιρίες;
  3. 1/9 1η Σεπτεμβρίου: Η αρχή της Ινδίκτου και του εκκλησιαστικού έτους
  4. 2/9 Με αποκλειστική συνέντευξη του Θ. Κοκκάλα - ERGO και 2 σημαντικών στελεχών Εθνικής και Allianz κυκλοφορεί το «ΝΑΙ»
  5. 1/9 Πώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού βάζει φρένο στον δείκτη υγείας στο Nextdeal που κυκλοφορεί
  6. 4/9 Γιώργος Ζερβουδάκης: «Χτίζουμε την Εθνική Ασφαλιστική τού αύριο, με ανθρώπινο πρόσωπο και ψηφιακή δύναμη»
  7. 3/9 Με αποκλειστική συνέντευξη του Θ. Κοκκάλα - ERGO και 2 σημαντικών στελεχών Εθνικής και Allianz διαβάστε το «ΝΑΙ» που κυκλοφορεί σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube