close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Κοινωνία

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τα δικαιώματα των επιβατών που ταξιδεύουν με λεωφορείο
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
6/7/2012 - 08:51
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Τα δικαιώματα των επιβατών που ταξιδεύουν με λεωφορείο

Nextdeal newsroom, 6/7/2012
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Αν επιλέξουμε να ταξιδέψουμε, με λεωφορείο, μπορούμε να ταξιδέψουμε, είτε με λεωφορεία του Ο.Σ.Ε., είτε με λεωφορεία των ΚΤΕΛ. Και στις δυο περιπτώσεις, έχουμε κάποια δικαιώματα:

Λεωφορεία Ο.Σ.Ε. που εξυπηρετούν δρομολόγια εξωτερικού, προς Τουρκία, Αλβανία και Βουλγαρία:
•    Οι βασικοί κανόνες μεταφοράς, αναγράφονται, στο εισιτήριό μας.
•    Εάν χάσουμε το εισιτήριό μας, δε μπορούμε ούτε να ταξιδέψουμε, ούτε να το αντικαταστήσουμε, ούτε να πάρουμε τα χρήματά μας, πίσω.
•    Εάν ζητήσουμε την ακύρωση του εισιτηρίου μας, πριν την αναχώρηση του λεωφορείου, μπορούμε:
o    Ή να αλλάξουμε ημερομηνία,
o    Ή να πάρουμε τα χρήματά μας πίσω.
•    Αν ακυρωθεί το δρομολόγιο, με ευθύνη του Ο.Σ.Ε., μπορούμε:
o    Ή να εισπράξουμε το αντίτιμο του εισιτηρίου,
o    Ή να ταξιδέψουμε, με άλλο δρομολόγιο.
•    Μπορούμε να μεταφέρουμε, δωρεάν, αποσκευές βάρους, μέχρι 20 κιλά. Για περισσότερο βάρος, πρέπει να πληρώσουμε επιπλέον κόμιστρα.
•    Εάν καταστραφούν ή χαθούν οι αποσκευές μας, μπορούμε να διεκδικήσουμε, μέχρι 150 ευρώ αποζημίωση.
•    Σε περίπτωση ατυχήματος, η αποζημίωση ορίζεται, με βάση την ελληνική νομοθεσία.
•    Ο Ο.Σ.Ε. παρέχει εκπτώσεις, στις τιμές των εισιτηρίων, σε συγκεκριμένες ομάδες πληθυσμού.

Για παράπονα και καταγγελίες, για τα λεωφορεία του Ο.Σ.Ε., μπορούμε να απευθυνθούμε:
•    Στους επικεφαλής των σταθμών.
•    Στις υπηρεσίες πωλήσεων του Ο.Σ.Ε., Καρόλου 1-3, 10437 Αθήνα
•    Στην υπηρεσία πληροφόρησης και εξυπηρέτησης πελατών, ΟΣΕ τηλέφωνο 1110.
•    Στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, στο τηλέφωνο 1520.
•    Στη Συνήγορο του Καταναλωτή, εφόσον ο Ο.Σ.Ε. δεν έχει επιλύσει την καταγγελία μας, στα τηλέφωνα 2103817208 και 2103817133.
•    Στο ΚΕ.Π.ΚΑ., στο γραφείο καταγγελιών του ΚΕ.Π.ΚΑ., στο τμήμα εξυπηρέτησης Καταναλωτών: τηλ. 2310 233.333, ώρες 09:00 – 14:30.

Λεωφορεία ΚΤΕΛ:
Οι φορείς παροχής συγκοινωνιακού έργου (ΚΤΕΛ) έχουν τις παρακάτω υποχρεώσεις:
•    Εξυπηρετούν τις τακτικές λεωφορειακές γραμμές, που υπάγονται, σε καθένα, από αυτά.
•    Μεριμνούν, για την καθαριότητα, την ευπρεπή εμφάνιση, την ασφαλή κυκλοφορία των λεωφορείων, καθώς και τη συντήρηση, με σκοπό τη μείωση περιβαλλοντικών επιπτώσεων, από τη χρήση τους. Την υποχρέωση αυτή έχουν και οι ιδιοκτήτες των λεωφορείων.
•    Εισπράττουν τα καθορισμένα αντίτιμα εισιτηρίων και αναρτούν, σε εμφανή θέση, το ισχύον τιμολόγιο.
•    Τηρούν, με ακρίβεια, τα καθορισμένα δρομολόγια και δρομολογούν έκτακτα, όποτε το επιβάλλουν οι ανάγκες εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.
•    Διατηρούν, σε καλή κατάσταση, σταθμούς, πρακτορεία άφιξης και αναχώρησης λεωφορείων και στέγαστρα αναμονής επιβατών, τοποθετούν πινακίδες αφετηριών και στάσεων και λαμβάνουν, γενικά, κάθε μέτρο χρήσιμο, για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
•    Πληροφορούν το επιβατικό κοινό, για το δίκτυο και τα δρομολόγια των επιβατικών γραμμών, καθώς και για κάθε άλλο χρήσιμο στοιχείο.
•    Προβαίνουν, σε κρατήσεις θέσεων. Η κράτηση θέσεων είναι υποχρεωτική, για το Κ.Τ.Ε.Λ., έως και μία ώρα, πριν την εκτέλεση του δρομολογίου.
•    Μεριμνούν, για την ασφαλή μεταφορά των επιβατών, των αποσκευών αυτών και των ασυνόδευτων μικροδεμάτων.
•    Μεριμνούν, για την ακριβή εκτέλεση του προγραμματισμένου έργου, ιδίως όσον αφορά τη συχνότητα, την τήρηση των δρομολογίων και του χρόνου διαδρομής.
•    Μεριμνούν, για την ικανοποιητική εξυπηρέτηση των επιβατών, κατά τη διάρκεια της μεταφοράς και κατά την παραμονή τους, στους χώρους αναμονής και άφιξης-αναχώρησης λεωφορείων.
•    Διαθέτουν οργανωμένες υπηρεσίες πληροφοριών (Γραφείο εξυπηρέτησης κοινού), στους σταθμούς άφιξης και αναχώρησης.
•    Διαθέτουν οργανωμένη υπηρεσία παραλαβής δεμάτων και φύλαξης απολεσθέντων αντικειμένων.
•    Απαγορεύουν τη μεταφορά εύφλεκτων και εκρηκτικών υλών.
•    Απαγορεύουν τη μεταφορά ζώων, πλην των περιπτώσεων ζώων συνοδείας αναπήρων ή μικρών κατοικίδιων ζώων, που μεταφέρονται, με κατάλληλα, για το σκοπό αυτό, μέσα.
•    Τοποθετούν, τόσο στους σταθμούς και στα πρακτορεία, όσο και μέσα στα λεωφορεία "Κιβώτια παραπόνων - υποδείξεων".
•    Απαγορεύουν τη μεταφορά παιδιών ηλικίας μέχρι έξι (6) ετών, χωρίς συνοδό. Ο συνοδός φροντίζει, για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών και καταλαμβάνει μαζί με το παιδί, μία θέση επιβάτη, η οποία βρίσκεται πίσω από άλλο κάθισμα.
•    Επιτρέπουν, σε παιδιά ηλικίας από έξι (6) έως δεκαπέντε (15) ετών να χρησιμοποιούν, ανά τρία διπλό, ενιαίο κάθισμα, εφ' όσον βρίσκεται, πίσω από άλλο κάθισμα επιβάτη.
•    Παρακολουθούν, σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών, τα σχετικά δελτία των μέσων ενημέρωσης και όταν παρίσταται ανάγκη, λόγω διακοπής συγκοινωνιών, μέσω πορθμείων ή άλλων θέσεων, λαμβάνουν τα αναγκαία μέτρα (αναβολή δρομολογίων, ενημέρωση του επιβατικού κοινού, κατά το χρόνο αναχωρήσεως κ.λπ.), προς αποφυγή οποιασδήποτε ταλαιπωρίας του επιβατικού κοινού, που είναι δυνατόν να προληφθεί.
•    Αναρτούν τον Χ.Υ.Κ., σε εμφανή σημεία των σταθμών και πρακτορείων άφιξης και αναχώρησης λεωφορείων, όσο και μέσα σε αυτά και το διαθέτουν, στο επιβατικό κοινό, με κάθε πρόσφορο μέσο.

Οι εργαζόμενοι, στους φορείς παροχής συγκοινωνιακού έργου, έχουν τις παρακάτω υποχρεώσεις:
•    Να έχουν ευπρεπή εμφάνιση και να φέρουν την ειδική στολή, για όσους επιβάλλεται, κατά την ώρα της Υπηρεσίας, διατηρημένη, σε καλή κατάσταση.
•    Να συμπεριφέρονται, προς το επιβατικό κοινό, με ευγένεια, σοβαρότητα και προθυμία και να φροντίζουν, για την πλήρη και άμεση εξυπηρέτησή του.
•    Να επιδεικνύουν ιδιαίτερη επιμέλεια και προσοχή, όταν πρόκειται, για εμποδιζόμενα άτομα (ηλικιωμένα πρόσωπα, έγκυες γυναίκες και άτομα με ειδικές ανάγκες).
•    Να δίνουν, με προθυμία κάθε χρήσιμη πληροφορία, για τα δρομολόγια, τις αφίξεις - αναχωρήσεις λεωφορείων κ.λπ.
•    Να μην καπνίζουν, κατά τη διάρκεια του δρομολογίου.
•    Να φροντίζουν, για την παραλαβή και παράδοση των αποσκευών των επιβατών και των ασυνόδευτων μικροδεμάτων.
•    Οι ελεγκτές των εισιτηρίων να επιδεικνύουν την υπηρεσιακή τους ταυτότητα, κατά τη διάρκεια του ελέγχου.
•    Οι οδηγοί των λεωφορείων να τοποθετούν το ονοματεπώνυμό τους, σε ορισμένη θέση και να αλλάζουν την οθόνη του λεωφορείου.
•    Να μεριμνούν, ώστε οι επιβάτες να μην ανοίγουν τα παράθυρα του λεωφoρείoυ, όταν λειτουργεί ο κλιματισμός ή όταν αντιτίθενται άλλοι επιβάτες, σε αυτό.
•    Να μην επιτρέπουν, στους επιβάτες, να προβαίνουν, σε οποιαδήποτε ενέργεια, που μπορεί να προκαλέσει φθορά, στο λεωφορείο.
•    Να μην επιτρέπουν, στους επιβάτες, να καπνίζουν, μέσα στο λεωφορείο.
•    Να συνιστούν, στους επιβάτες, να παραχωρούν τη θέση τους, σε άτομα, που χρήζουν βοηθείας (έγκυες, ηλικιωμένοι, άτομα με ειδικές ανάγκες), κατά τη διάρκεια δρομολογίων, με λεωφορεία, στα οποία επιτρέπεται η μεταφορά όρθιων επιβατών.
Οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουμε:
•    Σε περίπτωση, που ακυρώσουμε το εισιτήριό μας, τουλάχιστον 8 ώρες, πριν την αναχώρηση του λεωφορείου, δικαιούμαστε επιστροφή του 70% της τιμής του εισιτηρίου.
•    Σε περίπτωση, που η ακύρωση γίνει, μέσα στις 8 προηγούμενες, από την αναχώρηση, ώρες, δικαιούμαστε επιστροφή του 50% της τιμής του εισιτηρίου.
•    Εάν το επιθυμούμε, μπορούμε, αντί να ακυρώσουμε ένα εισιτήριο, πριν την αναχώρηση του λεωφορείου, να αλλάξουμε ημερομηνία ταξιδιού ή να το μεταβιβάσουμε, σε άλλον, χωρίς επιβάρυνση. Σε αυτήν την περίπτωση, πρέπει να υπάρχει θεώρηση του εισιτηρίου.
•    Εάν χαθούν οι αποσκευές μας, δικαιούμαστε αποζημίωση τουλάχιστον 30 ευρώ. Σε παλαιότερη καταγγελία καταναλωτή, στο ΚΕ.Π.ΚΑ., για απώλεια αποσκευών, η αποζημίωση, που δόθηκε, για μια ολόκληρη βαλίτσα, που περιείχε αντικείμενα αξίας, άνω των 1500 ευρώ, ήταν μόνον 30 ευρώ. Η δικαιολογία του ΚΤΕΛ ότι ο καταναλωτής δεν πέρασε τις αποσκευές του, από αρμόδιο υπάλληλο, για τη ζύγιση και την τοποθέτηση, σε αυτές, καρτέλα αποσκευών (ένα τμήμα της οποίας επικολλάται στην αποσκευή και ένα παραδίδεται στον επιβάτη), όπως όφειλε, για αυτό και δεν υπήρχε κάποιο αποδεικτικό στοιχείο, για την πιστοποίηση των αποσκευών του. Για αυτό, προσοχή, στις αποσκευές μας, σε κάθε στάση του λεωφορείου. Δεν τοποθετούμε, σε αυτές, πολύτιμα αντικείμενα. Αυτά τα παίρνουμε, μαζί μας, στις χειραποσκευές μας.
•    Εάν χαθούν ασυνόδευτα μικροδέματα, δικαιούμαστε αποζημίωση τουλάχιστον 15 ευρώ.
•    Εάν το λεωφορείο δε μας παραλάβει, από αφετηρία ή προκαθορισμένη στάση, ενώ εμείς βρισκόμασταν έγκαιρα, εκεί, δικαιούμαστε αποζημίωση το τριπλάσιο της αξίας του εισιτηρίου.
•    Για παράπονα – καταγγελίες, για τα λεωφορεία ΚΤΕΛ, μπορούμε να απευθυνθούμε:
•    Στην υπηρεσία μεταφορών και επικοινωνιών της Νομαρχίας της έδρας του συγκοινωνιακού φορέα.
•    Στο ΚΕ.Π.ΚΑ., στο γραφείο καταγγελιών του ΚΕ.Π.ΚΑ., στο τμήμα εξυπηρέτησης Καταναλωτών: τηλ. 2310 233.333, ώρες 09:00 – 14:30.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Πλαγίως: Μια είδηση από τη Συρία
    Πλαγίως, 15/10/2025

    Πλαγίως: Μια είδηση από τη Συρία

  • Πλαγίως: Τι περιμένουμε στη Γάζα
    Πλαγίως, 13/10/2025

    Πλαγίως: Τι περιμένουμε στη Γάζα

  • Βιβλιοπαρουσίαση: Ο Γεώργιος Ξενουδάκης της Ένωσης και της Παιδείας

    Βιβλιοπαρουσίαση: Ο Γεώργιος Ξενουδάκης της Ένωσης και της Παιδείας

    Με μεγάλη συμμετοχή Σφακιανών και Κρητικών πραγματοποιήθηκε την παραμονή της παγκόσμιας ημέρας των εκπαιδευτικών, το Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2025, στην...
    Nextdeal newsroom, 10/10/2025 - 16:17 10/10/2025
  • Πλαγίως: Αποκήρυξε το κοινοβούλιο

    Πλαγίως: Αποκήρυξε το κοινοβούλιο

    Πριν χρόνια, το πειραχτήρι μιας παρέας, για να περιγράψει τον τρόπο που ένα άλλο μέλος της ιεραρχούσε τις αξίες στην Ζωή και στην...
    Πλαγίως, 09/10/2025 - 08:55 9/10/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η GP Ασφαλιστική μεγαλώνει και υποδέχεται νέα στελέχη
15:51 Η GP Ασφαλιστική μεγαλώνει και υποδέχεται νέα στελέχη
  • 15:49 Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία Εκάλης: Η Eurohoops Academy υποδέχεται τη νέα σεζόν με ένα ξεχωριστό Opening Festival!
  • 15:12 Η Marsh McLennan μετονομάζεται σε Marsh και δημιουργεί νέα μονάδα Business and Client Services
  • 14:53 Προς μείωση εισφορών στο Επικουρικό Κεφάλαιο Αυτοκινήτων
  • 14:38 ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: «Italy as never before» για περισσότερους από 80 συνεργάτες της Εταιρίας - Ένα απολαυστικό ταξίδι επιβράβευσης στην Βόρεια Ιταλία
  • 14:35 Από το Sick Care στην Health Intelligence: Το μήνυμα του Δημήτρη Μουλαβασίλη στο GITEX GLOBAL 2025
  • 14:13 Απίστευτη ανακοίνωση της 2ης ΥΠΕ προς υγειονομικούς: Μην μιλάτε σε δημοσιογράφους αν δεν το γνωρίζουμε
  • 13:54 Πληρωμή τελών κυκλοφορίας 2026: Πότε αναρτώνται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ - Οι τρόποι πληρωμής
  • 13:52 Αναταράξεις στο εμπόριο πρώτων υλών — Πώς οι εταιρείες μπορούν να θωρακιστούν απέναντι στους νέους κινδύνους
  • 13:46 Εγκαινιάστηκε το νέο Πανεπιστημιακό Ογκολογικό Κέντρο «Αθηνά Ιωάν. Μαρτίνου» στο «Αττικόν»
  • 13:38 Επίτιμος Διδάκτορας του Τμήματος Βιοϊατρικών Επιστημών του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος, ο Πρόεδρος του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών, Δρ. Γεώργιος Β. Αποστολόπουλος
  • 13:29 Στα Μελίσσια ο Κυριάκος Μητσοτάκης το ερχόμενο Σάββατο
  • 13:23 Χρηματιστήριο: Στα όρια των 2.000 μονάδων ο Γενικός Δείκτης Τιμών με πτώση 2,44%
  • 13:20 Άγιος Λογγίνος: Ο Ρωμαίος Εκατόνταρχος που έγινε Άγιος και Μάρτυρας
  • 13:13 «EverydayInvest» από την Eurobank - Κάθε καθημερινή συναλλαγή, ευκαιρία για επένδυση
  • 13:05 ΥΠΕΚΑ Ν. Κεραμέως στη Βουλή: Πέντε αλήθειες για το νέο εργασιακό νομοσχέδιο - Περισσότερες και καλύτερες θέσεις στην αγορά εργασίας
  • 12:55 Η Universal Life σε μια νέα εποχή: Με ανανεωμένη εταιρική ταυτότητα και υπόσχεση στους πελάτες της
  • 12:45 H «Ευρωπαϊκή Ασπίδα Δημοκρατίας» και οι στοχευμένες κινήσεις της Ελλάδας
  • 10:15 Οι τράπεζες προκαλούν ντόμινο εξελίξεων στην ασφαλιστική αγορά
  • 09:45 2.400 μόνιμες θέσεις στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας - Ειδικότητες, κατανομή
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 13/10 Η Eurobank προχώρησε στην υπογραφή Σχεδίου Συμφωνίας (Term Sheet) με τη Fairfax για την απόκτηση της Eurolife FFH Life Insurance
  2. 10/10 Ύστατο Χαίρε στον Τάκη Δρακάτο!
  3. 16/10 Η μέρα που ο πόνος σώπασε, ένα θαυμαστό γεγονός που άλλαξε για πάντα την ιστορία της ιατρικής
  4. 10/10 Προειδοποιητική…βολή της ΑΑΔΕ σε ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων - Πόσοι είναι
  5. 15/10 Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Eurolife Ζωής από την Eurobank, στο NextDeal που κυκλοφορεί σε ηλεκτρονική μορφή
  6. 10/10 ΕΑΕΕ προς ξενοδόχους: Έρχεται σχέδιο για τις επιχειρήσεις που δεν βρίσκουν κάλυψη - Η εμπειρία του Ομίλου Μήτση από τις φωτιές στη Ρόδο
  7. 15/10 Αντίστροφη μέτρηση για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας στις ασφαλιστικές: κυρώσεις από τον Νοέμβριο

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube