close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Κοινωνία

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αραρίσκοντας: Ένας ξεχασμένος σταθμός
Ηλίας Προβόπουλος
Ηλίας Προβόπουλος,
14/10/2020 - 08:41
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Αραρίσκοντας: Ένας ξεχασμένος σταθμός

Ηλίας Προβόπουλος, 14/10/2020
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Το σιδηροδρομικό δίκτυο ήταν πριν από την ανάπτυξη και την εξάπλωση των αυτοκινητοδρόμων το μεγαλύτερο τεχνικό έργο στην Ελλάδα, απλωμένο σχεδόν σε όλη τη χώρα, πλην των νησιών και μέρους της Δυτικής Ελλάδας. Από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι τις τελευταίες δεκαετίες του 20ου αιώνα ο σιδηρόδρομος ήταν και το κύριο και πιο ταχύ μέσο μετακίνησης επιβατών, εμπορευμάτων ακόμη και κοπαδιών και οι δεκάδες, ποικίλες εγκαταστάσεις του, σκορπισμένες στο ελληνικό τοπίο, του έδιναν μια εικόνα προόδου και εκσυγχρονισμού που κράτησε σχεδόν έναν αιώνα.

Ο σιδηρόδρομος, άνοιξε τους ορίζοντες της ελληνικής επαρχίας και ειδικά σε περιοχές με δύσκολο γεωφυσικό ανάγλυφο, όπως η Πελοπόννησος ή η Κεντρική Στερεά Ελλάδα και έτσι έδωσε τη δυνατότητα αγαθά και προϊόντα να μεταφέρονται παντού πολλαπλασιάζοντας την αξία τους και φυσικά σε ανθρώπους να ταξιδεύουν συχνότερα, γρήγορα και άνετα.

Για την εξυπηρέτηση ανθρώπων και εμπορευμάτων, δημιουργήθηκαν σε κάθε σταθμό ωραίες εγκαταστάσεις που εντυπωσιάζουν μέχρι σήμερα για την προσοχή που έδωσαν σε αυτές οι μηχανικοί και μάστορες. Κάποια κτίρια  δε θεωρούνται μοναδικά ως προς την αρχιτεκτονική τους και ορισμένα έχουν γίνει τοπόσημα για την περιοχή που βρίσκονται. Κάποια απ’ αυτά συντηρούνται ενώ τα περισσότερα έχουν εγκαταλειφθεί, ρημάζουν αι καθώς δεν υπάρχει στο ορίζοντα περίπτωση να αξιοποιηθούν σύντομα θα γίνουν ερείπια.

Τώρα ιδιοκτήτης αυτών των εγκαταστάσεων μπορεί να μην είναι ο ΟΣΕ, αλλά οι Ιταλοί που αγόρασαν ένα κομμάτι του αλλά τούτο πολύ λίγο ενδιαφέρει τον κόσμο που ταξιδεύει. Παρά δε τις φιλότιμες προσπάθειες που δίνονται για τον εκσυγχρονισμό του οι επιβάτες λιγοστεύουν, είτε γιατί δεν αφήνουν το τιμόνι του αυτοκινήτου, είτε γιατί δεν τους βολεύει. Η ΤΡΕΝΟΣΕ πάλι που ασχολείται εδώ και χρόνια με τον εκσυγχρονισμό των γραμμών και των εγκαταστάσεων, κανένα δεν δείχνει ενδιαφέρον γι’ αυτά τα κτίρια που έχουν δέσει με το ελληνικό τοπίο αλλά επιπροσθέτως, ότι καινούργιο δημιουργεί, μοιάζει ξένο και ψυχρό.

Έτσι βλέπουμε σε όλο το δίκτυο όμορφα κτίρια να είναι όλα ρημαγμένα. Όσα βρίσκονται σε απόμερους σταθμούς, οι οποίοι εννοείται ότι δεν λειτουργούν αλλά δείχνουν πως κάποτε είχε ζωή κάποιος τόπος, έχουν γίνει μαντριά ή αποθήκες ενώ όσα βρίσκονται μέσα σε οικισμούς λειτουργούν ως πρόχειρα αποχωρητήρια. Φυσικά σε όλες τις περιπτώσεις, οι γνωστοί επιτήδειοι που ασχολούνται με την εμπορία των μεταχειρισμένων υλικών και ιδιαίτερα των μετάλλων έχουν περάσει από εκεί και έχουν ξηλώσει οτιδήποτε μπορεί να αποκολληθεί χωρίς να νοιάζονται για το αν η ενέργειά τους προκαλεί βλάβες στο κτίριο. Ούτε καν ενδιαφέρονται τι θα αφήσουν πίσω τους ενώ δεν βρίσκεται και κανένας να τους αποτρέψει ή να τους καταγγείλει ενδεχομένως σε κάποια Αρχή ώστε να περιληφθεί της κατάστασης που επικρατεί με αυτά και να επιβάλλει και ποινές στους παραβάτες που ρημάζουν την δημόσια περιουσία που σαφώς και αποτελούν αυτές οι εγκαταστάσεις.     

Είναι ασύλληπτο αυτό που γίνεται στην Ελλάδα με τα εγκαταλελειμμένα κτίρια και εγκαταστάσεις, είτε πρόκειται για σπίτια, είτε για δημόσια. Ειδικά στα δημόσια, αυτά δηλαδή που ανήκουν σε όλους και είναι περιουσία του Κράτους, κανένας δεν νοιάζεται για την τύχη τους. Σίγουρα προβλέπεται η προσοχή σε αυτά από τις Αρχές, αλλά σε ελάχιστες περιπτώσεις έχουν παρέμβει και πιο λίγες είναι αυτές που φάνηκε κάποιο αποτέλεσμα. Οι λόγοι είναι πολλοί αλλά ο κυριότερος είναι η ασέβεια που δείχνει ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού στη δημόσια λεγόμενη περιουσία και η αδιαφορία όλων μας γι’ αυτή.

***

Μικρογραφία της εγκατάλειψης του σιδηροδρομικού δικτύου στην τύχη του και της κατάστασης που επικρατεί στις εγκαταστάσεις του σε όλη τη χώρα, είναι ο μικρός σταθμός της Ξεχασμένης, ένα χωριό της Ημαθίας, κοντά στην Αλεξάνδρεια. Η εικόνα που αντικρίζει όποιος περνάει από εκεί με το τραίνο τον  αποθαρρύνει να ζητήσει να κατεβεί, ειδικά τη νύχτα γιατί τον πιάνει ο φόβος.  Σε αυτό βοηθάει και η ταμπέλα «Ξεχασμένη» που ενισχύει τις εντυπώσεις της εγκατάλειψης, οι οποίες ούτε στιχουργούς μπορούν να εμπνεύσουν, ούτε και λογοτέχνες που με τους σταθμούς έχουν πλέξει πολλά σχετικά έργα .

Η κατάντια ενός τέτοιου σταθμού, ο οποίος παρά την μελαγχολία που προκαλεί σε όποιον τον επισκεφτεί σήμερα, προκαλεί εντούτοις και ωραίες αναμνήσεις από όχι και πολύ μακρινές εποχές που η Ξεχασμένη ζούσε καλύτερες στιγμές καθώς ήταν πολύ γνωστή για τις αποδόσεις της εύφορης γη της και της ευμάρειας των κατοίκων της. Ήταν και η εποχή, όπως μαρτυρούν τα λείψανα του σταθμού που κι αυτός γνώρισε δόξες και κόσμο πολύ να ανεβαίνει και να κατεβαίνει από το τραίνο. Παρατημένος τώρα, ρημαγμένος και βανδαλισμένος σε όλους τους χώρους του, γεμάτος σκουπίδια και ακαθαρσίες περιμένει τη στιγμή που θα πέσει και γίνει ένα σωρός ερειπίων για τον οποίον κατόπιν, ελάχιστοι θα θυμούνται τι ήταν εκεί δίπλα στις γραμμές του τραίνου… 


Ο Ηλίας Γ. Προβόπουλος γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Μεγάλη Κάψη της Δυτικής Φθιώτιδας. Έγινε δημοσιογράφος και εργάστηκε επί πολλά χρόνια και αποκλειστικά στις εφημερίδες, κυρίως στην «Ελευθεροτυπία» από τις στήλες της οποίας οργάνωσε και προέβαλλε μια ειδική αρθρογραφία με τον τίτλο «Μικρές Πατρίδες» για την ελληνική περιφέρεια και τους ανθρώπους της καθώς και για την Αθήνα, τα τελευταία χρόνια. Συνεχίζει να γράφει και να δημοσιεύει φωτογραφίες με την ίδια θεματογραφία στο actimon.blogspot.com ενώ εκδίδει και βιβλία που έχουν σχέση με την τοπική ιστορία.

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Αραρίσκοντας
  • Ηλίας Προβόπουλος
  • σιδηροδρομικός σταθμός

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Ο Μπλάκυ δροσίζεται στο Μετρό των Σεπολίων
    Ηλίας Προβόπουλος, 10/07/2025 - 09:20

    Ο Μπλάκυ δροσίζεται στο Μετρό των Σεπολίων

  • Μια γνωριμία με τα αρχεία του Δήμου Αθηναίων
    Ηλίας Προβόπουλος, 10/07/2025 - 09:11

    Μια γνωριμία με τα αρχεία του Δήμου Αθηναίων

  • Απόψε βλέπουμε το φεγγάρι του ελαφιού!
    Ηλίας Προβόπουλος, 10/07/2025 - 09:00

    Απόψε βλέπουμε το φεγγάρι του ελαφιού!

  • Ο Άγιος Μιχαήλ Μπακνανάς ο Κηπουρός
    Ηλίας Προβόπουλος, 09/07/2025 - 09:00

    Ο Άγιος Μιχαήλ Μπακνανάς ο Κηπουρός

  • Ιστορική συνάντηση των Εθνικοτοπικών Ομοσπονδιών Ελλάδος

    Ιστορική συνάντηση των Εθνικοτοπικών Ομοσπονδιών Ελλάδος

    Iστορική σύσκεψη συνάντηση των προέδρων των εθνικοτοπικών φορέων της χώρας πραγματοποιηθήκε για πρώτη φορά στην αίθουσα συσκέψεων της Περιφέρειας Αττικής...
    Ηλίας Προβόπουλος, 08/07/2025 - 09:05
  • Tα ΓΑΚ στη γενέτειρα του ιδρυτή τους Γ. Βλαχογιάννη

    Tα ΓΑΚ στη γενέτειρα του ιδρυτή τους Γ. Βλαχογιάννη

    Τα Γενικά Αρχεία του Κράτους (Γ.Α.Κ.), ο Δήμος Ναυπακτίας και η Αδελφότητα Ναυπακτίων Νομού Αττικής «Ο Έπαχτος», με αφορμή τα...
    Ηλίας Προβόπουλος, 07/07/2025 - 09:17
  • Χρήστος Ζερεφός: Ανυπολόγιστο το κόστος της κλιματικής αλλαγής

    Χρήστος Ζερεφός: Ανυπολόγιστο το κόστος της κλιματικής αλλαγής

    Μία ιδιαίτερα μελανή εικόνα ως προς την πορεία της κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεων που αυτή θα έχει για τη...
    Ηλίας Προβόπουλος, 07/07/2025 - 09:06
  • Αγία Κυριακή, η προστάτιδα της σοδειάς

    Αγία Κυριακή, η προστάτιδα της σοδειάς

    Η Αγία Κυριακή η μνήμη της οποίας τιμάται σήμερα είναι μια από τις πιο αγαπημένες Αγίες της Ορθοδοξίας. Γεννήθηκε τον 2ο αιώνα...
    Ηλίας Προβόπουλος, 07/07/2025 - 09:00
  • Ο τάφος του Αγίου Ανδρέα Κρήτης στην Ερεσό της Λέσβου

    Ο τάφος του Αγίου Ανδρέα Κρήτης στην Ερεσό της Λέσβου

    Νοτιοανατολικά του οικισμού της Σκάλας Ερεσού ανακαλύφθηκαν τα ερείπια παλαιοχριστιανικής Βασιλικής από ανασκαφές που πραγματοποιήθηκαν από μοναχούς της μονής Πιθαρίου...
    Ηλίας Προβόπουλος, 04/07/2025 - 13:50
  • Ιστορικός τόπος ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Καρυάς Φθιώτιδας

    Ιστορικός τόπος ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Καρυάς Φθιώτιδας

    Στον χαρακτηρισμό του χώρου του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Καρυάς στη Φθιώτιδα ως ιστορικού τόπου προχωρά το Υπουργείο Πολιτισμού, σε συνέχεια...
    Ηλίας Προβόπουλος, 04/07/2025 - 08:55

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ο ΙΣΑ ζητά την αναπροσαρμογή της αμοιβής της ιατρικής επίσκεψης από τον ΕΟΠΥΥ
09:44 Ο ΙΣΑ ζητά την αναπροσαρμογή της αμοιβής της ιατρικής επίσκεψης από τον ΕΟΠΥΥ
  • 09:35 Αποχαιρετώντας έναν Άνθρωπο που άφησε πίσω του φως και πέρασε στο φως του Θεού
  • 09:30 Roche Hellas: Η Ελλάδα ως κόμβος καινοτομίας στις βιοεπιστήμες
  • 09:23 Η κανονιστική συμμόρφωση δεν είναι μόνο έντυπα. Χρηστά ήθη και ευπρέπεια!
  • 09:20 Ο Μπλάκυ δροσίζεται στο Μετρό των Σεπολίων
  • 09:16 «Κόκκινος» συναγερμός για το μεταναστευτικό, από «κόσκινο» τα οικονομικά προγράμματα των κομμάτων, έρχεται το κόμμα Σαμαρά (;), ανοδικό 7Χ7 το Χρηματιστήριο και διεθνής «ψήφος» στις ελληνικές τράπεζες
  • 09:11 Μια γνωριμία με τα αρχεία του Δήμου Αθηναίων
  • 09:06 Η SKY express υποδέχεται το 11ο Airbus A320neo, ενισχύοντας τον νεότερο στόλο αεροσκαφών στην Ελλάδα
  • 09:04 Σεισμός 4,4 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ ανάμεσα στην Αμοργό και στη Σαντορίνη
  • 09:00 Απόψε βλέπουμε το φεγγάρι του ελαφιού!
  • 16:30 DAT Hellas: Τι είπαν οι συνεργάτες της για τα 10 χρόνια της DAT (βίντεο)
  • 16:20 Μια ζωή την έχουμε - Ο μήνας έχει εννιά
  • 15:58 Έρευνα της Howden προειδοποιεί: Η αύξηση των Εισφορών Εθνικής Ασφάλισης ωθεί τις φιλανθρωπικές οργανώσεις του Ηνωμένου Βασιλείου στα όριά τους
  • 15:48 Ο καθ. Άγις Παπαδόπουλος νέος Πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου
  • 15:36 Κ. Μητσοτάκης για μεταναστευτικό: Αναστέλλεται η εξέταση αιτήσεων ασύλου για 3 μήνες
  • 14:45 Μνημόνιο Συνεργασίας υπέγραψαν η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
  • 14:34 MRK-MEIHUNT Corporate Talent Management: Εγκαινιάζεται στρατηγική συνεργασία «KAIZEN Women in Leadership» για την ενδυνάμωση της γυναικείας ηγεσίας
  • 14:23 Ο ήλιος λάμπει για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, σύμφωνα με την τελευταία Ανασκόπηση Αγοράς Ανανεώσιμης Ενέργειας της Willis
  • 14:08 Ο κίνδυνος της αδράνειας: Πώς να μην εγκλωβιστείς σε ένα χαρτοφυλάκιο «ρουτίνας»
  • 13:43 Επιμελητήριο Ηλείας: Ζητά δεύτερη ευκαιρία για τις επιχειρήσεις που έχουν οφειλές από δάνεια για φυσικές καταστροφές
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 7/7 Με ιστορικά παραγωγικά ρεκόρ γιόρτασαν οι πρωταγωνιστές της Interamerican που επιτυχώς επεκτείνεται και εκτός Ελλάδος! (Δείτε βίντεο και φωτογραφίες)
  2. 4/7 Τρεις άνθρωποι σημαντικοί με καλές ελπίδες στις σχέσεις ασφαλιστικών εταιρειών με ιδιωτικά νοσοκομεία
  3. 8/7 ΕΑΕΕ: Νέα Συλλογική Σύμβαση για τον ασφαλιστικό κλάδο
  4. 3/7 Προσέφυγε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η Εθνική Τράπεζα για την Εθνική Ασφαλιστική
  5. 3/7 Δημήτριος Δέμος: 4 από τα 11 βασικά φάρμακα της Ευρώπης θα καλύπτονται από την Τρίπολη
  6. 8/7 Ποιες δαπάνες αποζημιώνει η κάλυψη Έξοδα Προ και Μετά τη Νοσηλεία και επιστρέφει χρήματα;
  7. 7/7 Καλά τα νέα για τους πελάτες μετοχικών προϊόντων Unit Linked που επενδύουν στο Ελληνικό Χρηματιστήριο!

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube