Γιώργος Μούζος, 4/7/2017 - 14:59 facebook twitter linkedin Έρευνα GDV για την αυτόνομη οδήγηση: Λιγότερα ατυχήματα, μεγαλύτερες αποζημιώσεις Γιώργος Μούζος, 4/7/2017 facebook twitter linkedin Είναι γεγονός πως η αυτόνομη οδήγηση μας έρχεται με ολοένα και ταχύτερο ρυθμό, μιας και απώτερος σκοπός όλων των εμπλεκομένων με τον κλάδο του αυτοκινήτου είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Προς το παρόν όμως, το πραγματικό αποτέλεσμα αυτών των καινοτομιών είναι ακόμα ασαφές! Τα συστήματα βοήθειας και η αυτόνομη οδήγηση έχουν ως σκοπό τη μείωση των ατυχημάτων και την ασφαλή οδική κυκλοφορία. Όμως κανείς ακόμα δεν ξέρει τον αντίκτυπο που θα έχει στην καθημερινότητα του οδηγού, ενώ και το κομμάτι ασφάλισης των εν λόγω οχημάτων παραμένει ομιχλώδες. Για το λόγο αυτό οι εμπειρογνώμονες από τη Γερμανική Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών (GDV) αποφάσισαν να εξετάσουν προσεκτικότερα τον πραγματικό αντίκτυπο της αυτόνομης οδήγησης, τουλάχιστον στο κομμάτι της καταβολής των αποζημιώσεων. Έτσι λοιπόν και σύμφωνα με τις προβλέψεις τους, οι αποζημιώσεις λόγω τροχαίων ατυχημάτων, αναμένεται να μειωθούν κατά 7 έως 15% μεταξύ 2015 και 2035 λόγω της αυτόνομης οδήγησης. Σύμφωνα με τα δεδομένα των εμπειρογνωμόνων, το 2015 καταβλήθηκαν αποζημιώσεις ύψους 22 δις ευρώ. Όπως δήλωσε κι ο Bernhard Gause, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της GDV, «Η νέα τεχνολογία που μας έρχεται αναμένεται να κάνει την οδήγηση ασφαλέστερη. Όμως εξαιτίας των τόσων εξειδικευμένων εξαρτημάτων που θα έχουν τα οχήματα πάνω τους, θα κάνουν τις επισκευές πιο δαπανηρές και κατά συνέπεια και τις αποζημιώσεις». Το emergency braking και το parking assistant θα εξοικονομούν χρήματα Οι εμπειρογνώμονες αναλύοντας όλα τα δεδομένα έφτασαν στο συμπέρασμα, πως το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αλλά και το parking assistant αναμένεται να εξοικονομήσουν αρκετά χρήματα από αποζημιώσεις, μιας και τα συγκεκριμένα συστήματα θα κάνουν αρκετή δουλειά αποτρέποντας μικρο-συγκρούσεις και κατά συνέπεια θα γλυτώνουν τις ασφαλιστικές από την καταβολή αποζημιώσεων. Μερικά ακόμα ενδιαφέροντα ευρήματα από την μελέτη Όπως ανέφεραν οι εμπειρογνώμονες για να είναι αποτελεσματικές οι νέες τεχνολογίες ασφαλείας θα πρέπει οι οδηγοί να τις χρησιμοποιούν και να τις εμπιστευτούν. Κάτι που απαιτεί χρόνο, ώστε να εξοικειωθούν άπαντες με τον νέο αυτό εξοπλισμό. Ακόμα όμως δυο συμπεράσματα έχουν ενδιαφέρον. Πρώτον, η νέα αυτή τεχνολογία εξελίσσεται αργά, κάτι απόλυτα λογικό μιας και απαιτούνται πολλές δοκιμές πριν την τελική εφαρμογή στην μαζική παραγωγή. Έτσι θα χρειαστούν πολλά χρόνια ώστε να περάσει η εν λόγω τεχνολογία και σε πιο προσιτά μοντέλα της αγοράς και δεύτερον τα έξτρα εξαρτήματα που θα απαρτίζουν την νέα τεχνολογία θα κάνει τις επισκευές ακριβότερες. Κι αυτό γιατί η προσθήκη αισθητήρων, καμερών κι ότι άλλο απαιτείται για την λειτουργία της αυτόνομης οδήγησης θα είναι δαπανηρά! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους Όταν ένα «αστεράκι» 2 εκατοστών μπορεί να κοστίσει χιλιάδες ευρώ, αλλά το κυριότερο την αξιοπιστία σας ως ασφαλιστές. Οι περισσότεροι ασφαλισμένοι... Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50
Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας; Ένα στοιχείο ασφαλείας που πολλοί δεν γνωρίζουν, αλλά επηρεάζει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις περισσότερο από όσο νομίζετε. Οι μαύρες κουκίδες γύρω από... Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45