close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
    • Europanext
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πως ασφαλίζονται τα αυτόνομα αυτοκίνητα;
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
5/7/2016 - 15:54
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Πως ασφαλίζονται τα αυτόνομα αυτοκίνητα;

Γιώργος Μούζος, 5/7/2016
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Με αφορμή το πρόσφατο θανατηφόρο ατύχημα που έγινε με ένα Tesla S, εγείρονται αρκετά ερωτήματα σε ότι αφορά την ασφαλιστική κάλυψη που πρέπει να προσφέρεται σε τέτοιου είδους οχήματα.

Αρχικά να αναφέρουμε ότι, είτε μιλάμε για συμβατικά αυτοκίνητα, είτε για εκείνα που ενσωματώνουν την τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης, η κάλυψη που παρέχεται είναι όμοια, κάτι που δήλωσε κι ο πρόεδρος του Insurance Information Institute, Robert Hartwig, σύμφωνα με όσα δήλωσε στους NY Times. Με βάση αυτό λοιπόν, όταν ολοκληρώνεται η έρευνα ενός ατυχήματος, η ασφαλιστική εταιρεία του οδηγού που ευθύνεται για το τροχαίο, αποζημιώνει τους παθόντες, σύμφωνα με τους όρους και τα ύψη αποζημίωσης που αναφέρονται στο συμβόλαιο (αυτό ισχύει γενικά και δεν αναφερόμαστε στην περίπτωση του Tesla).

Πάμε τώρα στο ατύχημα με το Tesla. Ακόμα διερευνάτε το ατύχημα, όπου και αναμένουμε από τους πραγματογνώμονες να φτάσουν σε ένα ασφαλές συμπέρασμα για τα αίτια του ατυχήματος: Αν έφταιγε το λειτουργικό πρόγραμμα, ή ο οδηγός! Όπως κι αν έχει όμως η ασφαλιστική εταιρεία έχει κάθε νόμιμο δικαίωμα να αποζημιώσει μεν τους παθόντες, αλλά μπορεί εν συνεχεία να στραφεί είτε ενάντια στον κατασκευαστή, είτε σε οποιοδήποτε άλλο καταλήξει η έρευνα ότι ευθύνεται για το ατύχημα, ώστε να πάρει πίσω την αποζημίωση που κατέβαλε. Προς το παρόν σε καμία ασφαλιστική κάλυψη δεν υπάρχει εξαίρεση για δυσλειτουργία του λογισμικού.

Η Tesla από την μεριά της τοποθετήθηκε επί του θέματος κι ανέφερε δυο δεδομένα. 1ον ότι όντως το σύστημα μπερδεύτηκε με το λευκό χρώμα του φορτηγού και 2ον και κυριότερο, πως το σύστημα Autopilot, σε καμία περίπτωση δεν καθιστά το Tesla αυτόνομο όχημα και πάντοτε ο οδηγός πρέπει να είναι alertκατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Επιπρόσθετα αυτό που τόνισε ο κ. Hartwig, είναι πως η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να μην γνωρίζει ότι καλύπτει ένα αυτόνομα κινούμενο όχημα. Κι αυτό γιατί ο ιδιοκτήτης απλά ζητάει από τον ασφαλιστικό του σύμβουλο, ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο, με τον ασφαλιστή να μην είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει τις δυνατότητες του οχήματος, όπως και κατά πόσο ο ιδιοκτήτης κάνει χρήση του συστήματος Autopilot, που ενδεχομένως να διαθέτει το υπό ασφάλιση όχημα.

Είναι πολύ πιθανό οι ασφαλιστές να αρχίσουν να ζητάνε αυτά τα δεδομένα στο άμεσο μέλλον ώστε να έχουν μια πλήρη και αναλυτική ανάλυση κινδύνου για το αυτοκίνητο που πρόκειται να ασφαλίσουν.

«Ένα απλό ασφαλιστήριο συμβόλαιο»

Σύμφωνα με το δικηγόρο του οδηγού που έχασε τη ζωή του στο TeslaS, ο ιδιοκτήτης είχε μια απλή ασφαλιστική κάλυψη. Προς το παρόν, σε λιγότερο από δώδεκα πολιτείες των Η.Π.Α. έχει θεσπιστεί ειδική νομοθεσία για τα αυτόνομα αυτοκίνητα. Άλλωστε είναι ελάχιστα τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα κι αυτά τελούν υπό καθεστώς δοκιμής από τους κατασκευαστές τους. Για αυτά τα αυτοκίνητα ισχύει ειδικό καθεστώς, μιας και τα περισσότερα έχουν ειδικά ασφαλιστήρια συμβόλαια στην περίπτωση ατυχήματος, ή είναι αυτό-ασφαλισμένα από την κατασκευάστρια εταιρεία τους για ότι ζημιά προκαλέσουν. Στο εμπορικό κομμάτι τώρα, τα «αυτόνομα» αυτοκίνητα που διατίθενται στο αγοραστικό κοινό, δεν είναι αμιγώς αυτόνομα, απλά διαθέτουν κάποια έξτρα συστήματα, τα οποία θα πρέπει να θεωρούνται ως υποβοήθηση του οδηγού, με τους κατασκευαστές να αναφέρουν πως, «Ο οδηγός πρέπει να έχει τα χέρια του στο τιμόνι και τα μάτια του στο δρόμο».

«Είναι νωρίς ακόμα»

Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος του Ινστιτούτου, κ. Hartwig. Οι συγκεκριμένες τεχνολογίες είναι τρομερά φρέσκιες και σίγουρα ουδείς γνωρίζει πως θα επηρεάσουν τις τιμές των συμβολαίων. Όπως σε κάθε νέο-εισερχόμενη τεχνολογία, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα συγκεντρώσουν τα δεδομένα, θα τα αναλύσουν κι έπειτα θα προβούν στην οποιαδήποτε αλλαγή στις τιμές των συμβολαίων.

Όμως η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης είναι μια ρευστή και προκλητική κατάσταση για τους ασφαλιστές. Κι αυτό γιατί όλα βασίζονται σε έναν υπολογιστή, του οποίου το λογισμικό θα ανανεώνεται συνεχώς, διορθώνοντας τα όποια προβλήματα παρουσιάζει. Κατ’ επέκταση θα αλλάζουν και τα ασφαλιστικά δεδομένα με γοργούς ρυθμούς. Η εφαρμογή των παραπάνω αναμένεται να τελειοποιηθεί εντός μιας δεκαετίας. Τότε, κατά πάσα πιθανότητα στα αυτόνομα αυτοκίνητα θα έχουν ενσωματωθεί και τα μαύρα κουτιά, τα οποία θα καταγράφουν όλα τα δεδομένα κι άρα οι πραγματογνώμονες θα έχουν πλήρη εικόνα των αιτίων του ατυχήματος.

Αυτό όμως που είναι τρομερά σημαντικό και πρέπει να σημειωθεί, είναι πως αυτό που φοβούνται οι ασφαλιστικές εταιρείες, είναι το γεγονός πως μπορεί να αυξηθούν οι αποζημιώσεις αστικής ευθύνης, μιας και για οποιοδήποτε ατύχημα μπορεί να συμβεί, υπάρχει πιθανότητα ο παθών να κατηγορεί την κατασκευάστρια εταιρεία για τη δυσλειτουργία του συστήματος.

Τελικά το μέλλον της αυτοκίνησης και της ασφαλιστικής κάλυψης, δεν είναι όσο ευοίωνο θα θέλαμε να είναι. Σαφέστατα περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν, τα οποία θα τα βλέπουμε να εφαρμόζονται όσο βελτιώνεται η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης και μπαίνει πιο καλά στη ζωή μας. 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
    Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40

    Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα

  • Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
    Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55

    Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία

  • Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή
    Γιώργος Μούζος, 03/12/2025 - 08:50

    Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή

  • Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
    Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38

    Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα

  • Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών

    Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών

    Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο...
    Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
  • Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος

    Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος

    Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει...
    Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
  • Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!

    Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!

    Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η...
    Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
  • Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;

    Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;

    Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να...
    Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
  • ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;

    ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;

    Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή...
    Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
  • Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές!

    Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές!

    Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο...
    Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η Insurance Beat επενδύει στην Τεχνητή Νοημοσύνη
16:10 Η Insurance Beat επενδύει στην Τεχνητή Νοημοσύνη
  • 16:08 Ποιες υπηρεσίες θα παρέχει ο «Προσωπικός Βοηθός Υγείας Πολίτη – MyHealth Agent»
  • 15:48 Πειραιώς: Για τρίτη χρονιά το πρόγραμμα “TeenSkills” ταξιδεύει σε δυσπρόσιτες περιοχές για την ενδυνάμωση μαθητών/τριών Γυμνασίου
  • 15:41 Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ειλικρινής διάλογος και λύση στα προβλήματα των αγροτών
  • 15:36 Άδωνις Γεωργιάδης: Δεν υπάρχει ούτε μία κατηγορία ανθρώπων στην οποία το ελληνικό κράτος να αρνείται θεραπεία
  • 13:00 Ο Ουρανός δεν στέκεται καλά
  • 12:25 Πανευρωπαϊκή Πρωτιά του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών σε Ερευνητική θεραπεία για τον Καρκίνο του Προστάτη
  • 11:42 Το πρόγραμμα €πιστροφή γίνεται International - Η Eurobank επιβραβεύει τους πελάτες της και στην Κύπρο
  • 11:41 Αρσάκεια-Τοσίτσεια Εκάλης: Στις 19 Δεκεμβρίου η Φιλανθρωπική Χριστουγεννιάτικη Εορταγορά
  • 11:37 Στη Γραμμή Τελικής Συναρμολόγησης τα δύο πρώτα ελικόπτερα Airbus Super Puma H215 για την Ελλάδα
  • 11:34 Σοβαρές ελλείψεις προσωπικού και μαζικές αποχωρήσεις από το ΕΣΥ καταγγέλλει η ΠΟΕΔΗΝ με αφορμή τον Προϋπολογισμό 2026 για την Υγεία
  • 11:16 Deloitte 2026 Commercial Real Estate Outlook: Επενδύσεις σε ψηφιακές υποδομές, logistics και επαγγελματικούς χώρους στις κορυφαίες τάσεις για τον κλάδο ακινήτων
  • 11:05 Αρχική συμφωνία για την απόκτηση της Innovis Pharma από την PharmaPath
  • 10:35 100+ κορυφαία στελέχη του ασφαλιστικού κλάδου συμμετείχαν στην εκδήλωση για την παρουσίαση της 15ης Ετήσιας Έκθεσης για την Ιδιωτική Ασφαλιστική Αγορά που πραγματοποίησε η KPMG στην Ελλάδα με τίτλο “The Future of Insurance”
  • 10:10 Το ΥΓΕΙΑ γιορτάζει 15 χρόνια λειτουργίας του Τμήματος Διαδερμικών Βαλβίδων: Η καρδιολογία πρωτοπορεί και εξελίσσεται στο ΥΓΕΙΑ
  • 09:40 Τα κρατικά «φέσια» πνίγουν…την αγορά, η Ελλάδα πρότυπο για την Γερμανία(!) «κληρώνει» σήμερα για τον Πιέρρ, ο «βασιλιάς του χαλκού» στην ΚΑΕ ΠΑΟΚ, υπερκάλυψη του ομολογιακού της Aktor
  • 09:34 Αδ. Γεωργιάδης για δίκη Novartis: «Ήταν σκάνδαλο γιατρών, όμως η ευκαιρία χάθηκε επί Τσίπρα, όταν έστρεψαν την έρευνα στους πολιτικούς»
  • 09:25 Μειώθηκαν σημαντικά οι λοιμώξεις σε 10 νοσοκομεία με το Πρόγραμμα GRIPP δωρεάς του ΙΣΝ!
  • 09:08 «Η Έξοδος 200 χρόνια μετά» - Το Μεσολόγγι παρουσιάζει το επετειακό του πρόγραμμα
  • 09:00 Με καρκίνο κινδυνεύουν 197 παιδιά στην Ευρώπη που γεννήθηκαν με σπέρμα Δανού δότη με γονίδιο καρκίνου!
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 5/12 Αποκλειστικό | Εθνική Ασφαλιστική: Νέα διοικητική ομάδα “νίκης” συγκροτεί ο Μαζαράκης - Αποχωρούν Δασκαλόπουλος, Καραγρηγορίου
  2. 10/12 Σύλλογος Υπαλλήλων Εθνικής Ασφαλιστικής: «Σε ευχαριστούμε Σταύρο για την προσφορά σου»
  3. 9/12 Ηλεκτρονικά μέσω gov.gr η αναγγελία ζημιών αυτοκινήτων
  4. 8/12 Πως αποζημιώνεται η φωτιά σε κατοικία που ξεκίνησε από τζάκι;
  5. 10/12 Ο Γιάννης Σηφάκης νέος διευθυντής marketing και εταιρικής επικοινωνίας της Τειρεσίας
  6. 9/12 Generali Hellas: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά του Ομίλου της Ευρωκλινικής
  7. 9/12 Bancassurance, AI και πίεση στο αυτοκίνητο: Τα μηνύματα της νέας έκθεσης της KPMG για την ασφαλιστική αγορά

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube