Γιώργος Μούζος, 23/12/2024 - 08:46 facebook twitter linkedin Μαύρος πάγος: Κίνδυνος για ατυχήματα! Τι να προσέξουν οι πελάτες σας; Γιώργος Μούζος, 23/12/2024 facebook twitter linkedin Ο καιρός έχει επιδεινωθεί σημαντικά, η θερμοκρασία έχει πέσει αισθητά και ορισμένες περιοχές έχουν ντυθεί στα λευκά. Εκεί θέλει ιδιαίτερη προσοχή, μιας και μια ύπουλη απειλή καραδοκεί. Ο μαύρος πάγος, που μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα! Ο μαύρος πάγος είναι μία από τις πλέον ύπουλες απειλές που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Δεν είναι ορατός στο γυμνό μάτι, γεγονός που τον καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνο. Εμφανίζεται συχνά σε θερμοκρασίες κοντά ή λίγο κάτω από το μηδέν, ενώ οι οδηγοί συχνά δεν αντιλαμβάνονται την παρουσία του μέχρι να είναι πολύ αργά. Παρακάτω θα βρείτε κρίσιμες πληροφορίες και συμβουλές για τους πελάτες σας, ώστε να οδηγούν πάντοτε με ασφάλεια, σε συνθήκες μαύρου πάγου. Πού και πότε σχηματίζεται ο μαύρος πάγος; Η διαφορά του «μαύρου» από τον κανονικό πάγο έγκειται στην ιδιότητα του πρώτου, να «περνάει» στο ανθρώπινο μάτι ως οδόστρωμα. Ο οδηγός δεν βλέπει κάτι άσπρο ή λασπωμένο, όπως γίνεται στους εκχιονισμένους δρόμους. Το νερό παγώνει και δημιουργεί ένα πρακτικά αόρατο φιλμ, που δεν διαχωρίζεται οπτικά από την άσφαλτο. Είναι ιδιαίτερα συνηθισμένος στις εξής περιοχές: Σκιερά σημεία: Δρόμοι που δεν εκτίθενται άμεσα στον ήλιο, όπως εκείνοι που βρίσκονται κάτω από γέφυρες ή δέντρα. Επαρχιακοί δρόμοι: Ειδικά σε περιοχές με χαμηλή κυκλοφορία, όπου δεν παράγεται αρκετή θερμότητα από τα οχήματα για να λιώσει ο πάγος. Οι πρωινές ώρες είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες, καθώς η υγρασία της νύχτας παγώνει πριν η θερμοκρασία ανέβει επαρκώς για να λιώσει ο πάγος. Οι οδηγοί πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί τις ημέρες με παγετό ή μετά από βροχή που συνοδεύεται από χαμηλές θερμοκρασίες. Τεχνικές ασφαλούς οδήγησης σε συνθήκες μαύρου πάγου Οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα: Η ταχύτητα πρέπει να είναι χαμηλή για να διατηρείται ο έλεγχος του οχήματος. Η απότομη επιτάχυνση ή επιβράδυνση αυξάνει τον κίνδυνο ολίσθησης. Όχι απότομες κινήσεις: Απότομο στρίψιμο του τιμονιού ή απότομο φρενάρισμα μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια ελέγχου. Η χρήση του τιμονιού και των φρένων πρέπει να γίνεται με απαλό τρόπο. Αξιοποίηση της τεχνολογίας του οχήματος: Αν το αυτοκίνητο διαθέτει συστήματα όπως ABS ή ESP, ο οδηγός πρέπει να τα αξιοποιήσει καθώς μπορούν να αποτρέψουν την ολίσθηση. Ωστόσο, ο οδηγός δεν πρέπει να βασίζεστε αποκλειστικά σε αυτά – η προσεκτική οδήγηση παραμένει βασική προϋπόθεση. Μεγαλύτερη απόσταση ασφαλείας: Ο χρόνος που χρειάζεται για να σταματήσει το όχημα σε παγωμένο δρόμο είναι πολλαπλάσιος. Η απόσταση πρέπει να είναι μεγαλύτερη από το προπορευόμενο όχημα. Η κατάσταση των ελαστικών είναι σημαντική παράμετρος: Τα χειμερινά ελαστικά είναι απαραίτητα σε συνθήκες πάγου, καθώς προσφέρουν αυξημένη πρόσφυση. Η πίεση των ελαστικών πρέπει να ελέγχεται τακτικά, επειδή επηρεάζεται από τις χαμηλές θερμοκρασίες. Πρόληψη και σωστή προετοιμασία Η πρόληψη είναι πάντα καλύτερη από τη θεραπεία, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για επικίνδυνες συνθήκες όπως ο μαύρος πάγος. Κάτι που πρέπει να γνωρίζουν οι πελάτες σας και φυσικά να το κάνουν πράξη. Ας δούμε μερικά βασικά μέτρα που μπορούν να λάβουν: Ενημέρωση για τον καιρό: Πριν από οποιοδήποτε ταξίδι, ο έλεγχος των καιρικών προβλέψεων είναι σημαντικός. Έτσι θα μπορεί ο πελάτης σας να αποφύγει περιοχές με έντονο παγετό. Κατάλληλος εξοπλισμός: Στο αυτοκίνητο πρέπει να υπάρχουν πάντοτε τα απαραίτητα εργαλεία, όπως αλυσίδες χιονιού, αντιολισθητικά σπρέι, φακό, και κουτί πρώτων βοηθειών. Έλεγχος οχήματος: Ένας τακτικός έλεγχος στο σύστημα θέρμανσης, στα φρένα και στη μπαταρία του αυτοκινήτου είναι απαραίτητος πριν τον χειμώνα. Η σημασία της ψυχραιμίας Σε περίπτωση που βρεθεί ο πελάτης σας σε συνθήκες μαύρου πάγου, το κλειδί είναι η διατήρηση της ψυχραιμίας. Δεν πρέπει σε καμία των περιπτώσεων να κάνει απότομες κινήσεις. Εν συνεχεία πρέπει να προσπαθήσει να κρατήσει το τιμόνι σταθερό. Επίσης είναι σημαντικό να αφήσει το όχημα να επιβραδύνει φυσικά και να αποφύγει να πατήσει απότομα τα φρένα, εκτός αν είναι απολύτως απαραίτητο. Ο μαύρος πάγος είναι ένας κρυφός κίνδυνος που απαιτεί αυξημένη προσοχή και κατάλληλη προετοιμασία. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 15/12/2025 - 08:45 Συνδεδεμένα αυτοκίνητα: Ποιος ελέγχει πραγματικά τα δεδομένα του αυτοκινήτου;
Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55 Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα Οι στόλοι οχημάτων γίνονται στόχος οργανωμένων κυβερνοεπιθέσεων. Για τις ασφαλιστικές εταιρείες, αυτό δεν είναι τεχνολογικό ζήτημα. Είναι κίνδυνος επιχειρησιακής κατάρρευσης. Μέχρι... Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38
Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο... Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια; Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή... Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47