Γιώργος Μούζος, 17/6/2024 - 08:36 facebook twitter linkedin Η Τεχνητή Νοημοσύνη: O σύμμαχος που ήθελαν οι ασφαλιστικές εταιρείες! Γιώργος Μούζος, 17/6/2024 facebook twitter linkedin Η τεχνητή νοημοσύνη έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι ασφαλιστικές εταιρείες εντοπίζουν και προλαμβάνουν την απάτη. Χρησιμοποιώντας αλγορίθμους μηχανικής μάθησης, οι εταιρείες αναλύουν μεγάλα σύνολα δεδομένων, αναγνωρίζοντας ύποπτα πρότυπα και συμπεριφορές Η απάτη αποτελεί ένα διαρκές πρόβλημα για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Από την υποβολή πλαστών φωτογραφιών μέχρι τη δημιουργία ψευδών αποζημιώσεων, οι μέθοδοι των απατεώνων εξελίσσονται συνεχώς. Η εισαγωγή της τεχνητής νοημοσύνης έχει αλλάξει το παιχνίδι, επιτρέποντας στις ασφαλιστικές να εντοπίζουν ανωμαλίες και ύποπτες συμπεριφορές με μεγαλύτερη ακρίβεια. Ανάλυση τεράστιων δεδομένων με ασύλληπτες ταχύτητες Πλέον η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται κατά κόρον από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Ένας από τους κύριους τρόπους με τους οποίους η ΤΝ συμβάλλει στη μείωση της απάτης είναι μέσω της ανάλυσης μεγάλων όγκων δεδομένων. Οι αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης μπορούν να αναλύσουν τεράστια σύνολα δεδομένων από αιτήσεις αποζημίωσης, αναφορές ατυχημάτων, και ιστορικά αρχεία οδηγών για να αναγνωρίσουν ασυνήθιστα πρότυπα και συμπεριφορές που ενδέχεται να υποδηλώνουν απάτη. Για παράδειγμα, αν ένας οδηγός έχει υποβάλει πολλαπλές αιτήσεις αποζημίωσης για ατυχήματα σε σύντομο χρονικό διάστημα, το σύστημα μπορεί να επισημάνει την περίπτωση ως ύποπτη. Ta predictive analytics και η αναγνώριση εικόνων λύνουν τα χέρια του ασφαλιστή Τα predictive analytics που χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά αποτελεσματικά στην πρόβλεψη και πρόληψη της απάτης. Μέσω της χρήσης ιστορικών δεδομένων, τα μοντέλα αυτά μπορούν να προβλέψουν την πιθανότητα ενός μελλοντικού περιστατικού απάτης. Αυτό επιτρέπει στις ασφαλιστικές εταιρείες να λαμβάνουν προληπτικά μέτρα και να επενδύουν τους πόρους τους σε περιπτώσεις με υψηλότερο κίνδυνο. Επιπλέον, η αναγνώριση εικόνων και βίντεο μέσω τεχνητής νοημοσύνης έχει επίσης προσφέρει νέα εργαλεία στην καταπολέμηση της απάτης. Για παράδειγμα, οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης για να αναλύσουν φωτογραφίες από τόπους ατυχημάτων και να επαληθεύσουν την αυθεντικότητα των ζημιών που αναφέρονται. Με την ανάλυση των φωτογραφιών, οι αλγόριθμοι μπορούν να εντοπίσουν αν οι ζημιές προκλήθηκαν από το αναφερόμενο ατύχημα ή αν έχουν προκληθεί από προγενέστερα συμβάντα. Επεξεργασία Φυσικής Γλώσσας (NLP): Ακόμα ένα όπλο στη φαρέτρα Η επεξεργασία φυσικής γλώσσας είναι μια ακόμα τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης που έχει συμβάλει στην αντιμετώπιση της ασφαλιστικής απάτης. Τα συστήματα NLP μπορούν να αναλύσουν το κείμενο των αιτήσεων αποζημίωσης και των αναφορών ατυχημάτων για να εντοπίσουν ασυνήθιστες ή ύποπτες δηλώσεις. Αυτό επιτρέπει στις ασφαλιστικές εταιρείες να εντοπίσουν περιπτώσεις που χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης, μειώνοντας τον χρόνο και τα κόστη που απαιτούνται για την ανάλυση κάθε περίπτωσης. Ο ασφαλιστικός κλάδος έχει πλέον ένα σημαντικό εργαλείο στη διάθεσή του Η τεχνητή νοημοσύνη έχει φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι ασφαλιστικές εταιρείες αντιμετωπίζουν την απάτη στον κλάδο του αυτοκινήτου. Με τη χρήση προηγμένων αλγορίθμων και τεχνολογιών, οι ασφαλιστικές μπορούν να ανιχνεύσουν και να προλάβουν περιστατικά απάτης με μεγαλύτερη ακρίβεια και αποτελεσματικότητα. Αυτό οδηγεί σε μείωση των κοστών και βελτίωση της εμπιστοσύνης των πελατών, καθιστώντας την τεχνητή νοημοσύνη αναπόσπαστο εργαλείο στη σύγχρονη ασφαλιστική βιομηχανία. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 15/12/2025 - 08:45 Συνδεδεμένα αυτοκίνητα: Ποιος ελέγχει πραγματικά τα δεδομένα του αυτοκινήτου;
Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55 Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα Οι στόλοι οχημάτων γίνονται στόχος οργανωμένων κυβερνοεπιθέσεων. Για τις ασφαλιστικές εταιρείες, αυτό δεν είναι τεχνολογικό ζήτημα. Είναι κίνδυνος επιχειρησιακής κατάρρευσης. Μέχρι... Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38
Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο... Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια; Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή... Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47