Γιώργος Μούζος, 5/5/2022 - 08:28 facebook twitter linkedin Τελικά κινδυνεύουν περισσότερο τα ηλεκτρικά από πιθανό χακάρισμα; Γιώργος Μούζος, 5/5/2022 facebook twitter linkedin Ένας ακόμα πονοκέφαλος για τις ασφαλιστικές εταιρείες είναι το car hacking. Με τα πάντα γύρω μας να ακολουθούν τη ψηφιακή οδό, οι κυβερνοεπιθέσεις στο αυτοκίνητό μας που είναι πιο συνδεδεμένο από ποτέ, αυξάνονται. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινδυνεύουν περισσότερο όμως; Ως Car Hacking ορίζουμε οποιαδήποτε κακόβουλη ενέργεια στοχεύει το λογισμικό του αυτοκινήτου, με στόχο τη φθορά, την απώλεια ελέγχου από τον ιδιοκτήτη ή ακόμα και την πλήρη καταστροφή του οχήματος. Όπως αναφέραμε και παραπάνω, τη στιγμή που τα περισσότερα πράγματα της καθημερινότητάς μας έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο και τα αυτοκίνητα εντάσσονται πλέον στο Internet of Things, η προστασία από κυβερνοεπιθέσεις είναι επιβεβλημένη. Βέβαια το φαινόμενο των επιθέσεων δεν είναι καινούργιο, μιας και το 2015 η Fiat Chrysler Automobiles έκανε ανάκληση σε 1,4 εκατ. αυτοκίνητά της έπειτα από αναφορά για επίθεση σε ένα Cherokee! To infotainment η κύρια πύλη εισόδου για τους hackers Έπειτα από μελέτες κι έρευνες οι ειδικοί στην κυβερνοασφάλεια κατέληξαν στο συμπέρασμα πως το σύστημα ψυχαγωγίας είναι το πιο ευάλωτο σημείο. Άπαξ και το αυτοκίνητο συνδεθεί στο Internet, ο hacker έχει τη δυνατότητα να επιχειρήσει από απόσταση την εγκατάσταση του κακόβουλου λογισμικού. Και φυσικά δεν αναφερόμαστε στις επίσημες ενημερώσεις που επιτελούνται στο επίσημο service της κατασκευάστριας εταιρείας, αλλά στη σύνδεση του infotainment με διάφορες σελίδες και πλατφόρμες για αναπαραγωγή περιεχομένου. Μια επικίνδυνη κατάσταση! Όπως όλες οι κυβερνοεπιθέσεις έτσι και το car hacking είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο. Ο hacker χάρη στο κακόβουλο λογισμικό που έχει εγκαταστήσει στο αυτοκίνητο μπορεί να ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο, να απενεργοποιήσει το συναγερμό και να το πάρει και να φύγει. Αυτό είναι το καλό σενάριο, μιας και στην χειρότερη των περιπτώσεων μπορεί να αναλάβει εξ΄ολοκλήρου τον έλεγχο ακόμα κι εν κινήσει, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια οδηγού, επιβατών αλλά και των λοιπών χρηστών του δρόμου. Υπάρχει λύση για το Car Hacking; Μέχρι στιγμής η ασφάλεια λογισμικού είναι το προϊόν εκείνο που αναπτύσσουν σιγά σιγά οι ασφαλιστικές εταιρείες και θα μπορέσει να προστατέψει τους οδηγούς σε περίπτωση κακόβουλης επίθεσης. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προς το παρόν δεν κινδυνεύουν περισσότερο συγκριτικά με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Κι αυτό γιατί ο οδηγός του εκάστοτε οχήματος θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός εάν συνδέει το όχημα του στο διαδίκτυο και πάντοτε θα πρέπει να φροντίζει να υλοποιεί όλες τις απαραίτητες ενημερώσεις ασφαλείας. Είτε οδηγεί ηλεκτρικό, είτε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης! Αντίστοιχα και η εταιρεία να φροντίζει με τη σειρά της ώστε να γίνονται οι ενημερώσεις τακτικά και άμεσα. Παράλληλα, μεγάλες εταιρείες κυβερνοασφάλειας όπως η Panasonic, η McAFee και η Kaspersky, έχουν ανακοινώσει τη δημιουργία anti-virus για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Το διασυνδεδεμένο μέλλον αναμένεται ιδιαίτερα ενδιαφέρον τόσο για τον ασφαλιστικό, όσο και για τον κλάδο αυτοκινήτου! Για να δούμε τι μας επιφυλάσσει! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 17/12/2025 - 09:00 Τα real-time δεδομένα οδήγησης αλλάζουν την τιμολόγηση: Ο ασφαλιστής ως data analyst!
Γιώργος Μούζος, 15/12/2025 - 08:45 Συνδεδεμένα αυτοκίνητα: Ποιος ελέγχει πραγματικά τα δεδομένα του αυτοκινήτου;
Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55 Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή Οι κάμερες στο ταμπλό γίνονται το νέο «μαύρο κουτί» των οχημάτων. Για τον ασφαλιστή φέρνουν ευκαιρίες, όπως επίσης νομικές και... Γιώργος Μούζος, 03/12/2025 - 08:50
Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα Οι στόλοι οχημάτων γίνονται στόχος οργανωμένων κυβερνοεπιθέσεων. Για τις ασφαλιστικές εταιρείες, αυτό δεν είναι τεχνολογικό ζήτημα. Είναι κίνδυνος επιχειρησιακής κατάρρευσης. Μέχρι... Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38
Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο... Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40