Γιώργος Μούζος, 28/1/2021 - 14:48 facebook twitter linkedin Πώς τα big data διαμορφώνουν τον κλάδο ασφάλισης οχημάτων; Γιώργος Μούζος, 28/1/2021 facebook twitter linkedin Η τεχνολογία που ολοένα και αναπτύσσεται έχει αρχίσει να αναδιαμορφώνει τον τρόπο λειτουργίας πολλών κλάδων, μέσα σε αυτούς και τον ασφαλιστικό. Ειδικότερα τα big data, η τηλεματική και η τεχνητή νοημοσύνη δείχνουν πιο θα είναι το μέλλον της αυτοκίνησης και της ασφάλισης. Όπως γράψαμε και χθες σε άρθρο μας, τα τροχαία ατυχήματα κοστίζουν, πέρα από ζωές, και σε χρήμα (δείτε εδώ). Σε επίπεδο αποζημιώσεων τώρα, τα big data και η τηλεματική μπορούν να έχουν διπλό ρόλο στην ασφάλιση. Από την μία να βοηθήσει στη διατήρηση και προφανώς στην αύξηση του πελατολογίου και από την άλλη παρακολουθώντας μέσω της τηλεματικής το τρόπο που οδηγεί να εκπαιδευτεί και να βελτιώσει την συμπεριφορά, οδηγώντας στην μείωση του δείκτη ζημιών και εξόδων προς τα ασφάλιστρα ο οποίος για να είναι βιώσιμος θα πρέπει να βρίσκεται κάτω του 100%. Εδώ και καιρό αναλύονται συνεχώς τα χαρακτηριστικά της κυκλοφορίας και οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ του οδηγού, του οχήματος και του οδικού περιβάλλοντος, με στόχο τη συνεχώς πιο ασφαλή κυκλοφορία, σε Ελλάδα και Ευρώπη, όταν γίνεται χρήση big data και τηλεματικής. Ήδη η τεχνολογία αυτή, αλλά και οι λοιποί αυτοματισμοί των οχημάτων, οι οποίοι ολοένα κι αυξάνονται, μετασχηματίζουν τα χαρακτηριστικά της κυκλοφορίας και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ του οδηγού, του οχήματος και του οδικού περιβάλλοντος, με αποτέλεσμα τη συνεχώς πιο ασφαλή κυκλοφορία. Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό, αλλά και να «περαστεί» στον πελάτη, είναι πως η ανάλυση της οδικής συμπεριφοράς του μέσω των συσκευών τηλεματικής είναι ύψιστης σημασίας για την ασφαλή συμπεριφορά κατά την οδήγηση, παράλληλα βοηθάνε και στην συνολικότερη διαμόρφωση της υποδομής και της κυκλοφορίας ενώ για εκείνον το οικονομικό όφελος (την στιγμή που είναι προσεκτικός οδηγός) είναι μεγάλο! Τα επιπλέον οφέλη που προκύπτουν από την ανάπτυξη της τεχνολογίας Βελτιωμένη εμπειρία για τον πελάτη! Τα big data έχουν τη δυνατότητα να προβλέπουν τάσεις, αυτό που αναφέρεται ως predictive analytics. Έτσι ως ασφαλιστές θα έχετε τη δυνατότητα να έχετε στα χέρια σας χρήσιμες πληροφορίες από διαθέσιμα δεδομένα πελατών από περισσότερες πηγές από ό,τι παλαιότερα. Θα μπορείτε με ακρίβεια να γνωρίζετε τη συμπεριφορά και τα θέλω του πελάτη σας, κατανοώντας τον καλύτερα και προσφέροντας του προϊόντα «κομμένα & ραμμένα στα μέτρα του». Πηγές geo-location, ακόμα και η ανάλυση του τόνου ομιλίας ενός πελάτη, θα δίνουν τη δυνατότητα στον ασφαλιστή να έχει μια λεπτομερή εικόνα του ασφαλισμένου και έτσι να παρέχει εξατομικευμένη επικοινωνία και υπηρεσίες, με βάση τις προτιμήσεις του. Μείωση της ασφαλιστικής απάτης! Οι απάτες είναι ένα από τα μεγαλύτερα κόστη του ασφαλιστικού κλάδου, που τα big data βοηθούν τρομερά, χάρη στην ικανότητά τους για καλύτερη ανάλυση και κατανόηση δεδομένων, ανακαλύπτονται νέες επαναλήψεις οι οποίες διαφορετικά θα μας ξέφευγαν. Σαφώς η τεχνολογία δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ανάγκη για ανθρώπινη εποπτεία στις έρευνες για απάτη, αυτές οι αλλαγές όμως επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι ασφαλιστικοί φορείς διαμορφώνουν τις ειδικές μονάδες διερεύνησης. Οι αναλυτές δεδομένων είτε περιλαμβάνονται στις ειδικές αυτές μονάδες είτε συστήνουν ανεξάρτητες μονάδες καταπολέμησης της απάτης. Οι μονάδες διαλογής που έχουν δημιουργήσει κάποιοι από τους φορείς αντιμετωπίζουν τον υψηλό όγκο αξιώσεων λόγω της καλύτερης ανίχνευσης της απάτης. Μπορεί οι τεχνολογίες να αναπτύσσονται ραγδαία, όμως ένα είναι το σίγουρο: Απαιτείται εντατικοποίηση της έρευνας και στενή συνεργασία όλων των ιδιωτικών και δημόσιων φορέων για την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων της νέας ψηφιακής εποχής! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00