Λάουρα Σταυρίδου, 22/9/2023 - 08:42 facebook twitter linkedin Λάουρα Σταυρίδου: Πόσο εκτεθειμένες είναι οι Μικρές Επιχειρήσεις στις πλημμύρες; Λάουρα Σταυρίδου, 22/9/2023 facebook twitter linkedin Οι πλημμύρες είναι από τις πιο δαπανηρές καταστροφές, που προκύπτουν από την κλιματική αλλαγή που έχει προκληθεί από τον άνθρωπο. Για τα νοικοκυριά τις περισσότερες φορές είναι καταστροφικές και το ίδιο συμβαίνει και με τις μικρές/ μεσαίες επιχειρήσεις που δεν έχουν την οικονομική ευρωστία των μεγάλων. Εχθές στο Next Deal ανακοινώθηκαν τα στοιχεία της Ένωσης των Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδας ΕΑΕΕ για τις ζημιές που δηλώθηκαν μέχρις στιγμής στις Ασφαλιστικές Εταιρίες. Σε σύνολο 6.011 ζημιών οι 4.307 ζημιές αφορούσαν ασφαλίσεις περιουσίας (1.714 κατοικίες, 2.032 επιχειρήσεις, 69 βιομηχανικές εγκαταστάσεις, 116 τεχνικά έργα και 376 φωτοβολταϊκά συστήματα). Οι υπόλοιπες 1.699 αφορούσαν ασφάλιση αυτοκινήτων και 5 ασφάλιση σκαφών. Οι μικρές επιχειρήσεις αποτελούν τη ραχοκοκαλιά πολλών οικονομιών και έχουν τη δυνατότητα να συμβάλουν στην ανάκαμψη των κοινοτήτων που έχουν πληγεί από τις πλημμύρες λόγω των στενών δεσμών μαζί τους. Έχει προκύψει από έρευνες πως οι μικρές επιχειρήσεις αν και έχουν αρχίσει να κάνουν μελέτες αντιμετώπισης των συνεπειών μιας πλημμύρας, σπανίως έχουν ολοκληρωμένα σχέδια «Διαχείρισης Κρίσης». Κανονικά τέτοια σχέδια περιλαμβάνουν: Διαδικασίες επιχειρηματικής συνέχειας σε περίπτωση κρίσης, Μέτρα προσαρμογής μετά τη ζημιά, Καθορισμός των πλαισίων ανθεκτικότητας και Προσπάθειες διαχείρισης ζημιών και αποκατάστασης. Σε κάθε ένα από τους παραπάνω τομείς ο Σωστός Ασφαλιστικός Σχεδιασμός μπορεί να υποστηρίξει οικονομικά την ανάκαμψη. Ο αντίκτυπος της πλημμύρας σε μια μικρή επιχείρηση ποικίλλει ανάλογα με τη φύση, τη γεωγραφική τους θέση και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το περιβάλλον. Για τις επιχειρήσεις, οι πλημμύρες έχουν άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις, από ανθρώπινα θύματα έως απώλεια επαγγελματικών χώρων, εργαλείων, μηχανημάτων, ηλεκτρονικού εξοπλισμού, λογισμικού, οχημάτων, εμπορευμάτων, Α’ υλών, καθώς και ευρύτερη αναστάτωση που σχετίζεται με υποτίμηση περιουσιακών στοιχείων, διαταραχές στις τηλεπικοινωνίες, την αποχέτευση, την πρόσβαση σε καθαρό νερό, θέματα μεταφοράς και οδικού δικτύου, έλλειψη καυσίμων, διακοπές ρεύματος, βραχυπρόθεσμες, μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες περιβαλλοντικές και κοινωνιολογικές επιπτώσεις. Σε γενικές γραμμές σε σύγκριση με τις μεγάλες επιχειρήσεις, οι μικρές επιχειρήσεις είναι συχνά τοπικές οπότε αν πληγεί το κύριο τμήμα τους, χάνεται όλη η επιχείρηση, καθώς δεν μπορούν να αποφύγουν τις πλημμύρες στην περιοχή τους. Οι μικρές επιχειρήσεις είναι επίσης πιο πιθανό από τις μεγάλες επιχειρήσεις να υιοθετήσουν μια βραχυπρόθεσμη προσέγγιση στον προγραμματισμό και να επικεντρωθούν στην επιβίωση αντί να αναπτύσσουν δομές για τον μετριασμό του κινδύνου. Ως εκ τούτου, είναι λιγότερο ικανά να ανακάμψουν από τις πλημμύρες. Η Ασφάλιση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων είναι πολυπαραγοντική και η συμβολή της στην επιστροφή στην καθημερινότητα είναι ουσιαστική! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Λάουρα Σταυρίδου, 21/11/2025 - 09:21 Καταιγίδες, πλημμύρες και παθητική ανάληψη κινδύνου - Ενημερώστε τους!
Λάουρα Σταυρίδου, 18/11/2025 - 09:44 4 έτοιμες ιδέες email, προς επιχειρήσεις για την υποχρεωτική ασφάλιση!
Λάουρα Σταυρίδου, 14/11/2025 - 09:35 Πότε μια «εν ισχύ» κάλυψη αυτοκινήτου μπορεί να μην αποζημιώσει και τι μπορούμε να κάνουμε για να το αποφύγουμε;
Επικαρπωτής και ψιλός κύριος - Ποιος πρέπει να είναι συμβαλλόμενος για την έκπτωση στον ΕΝ.Φ.Ι.Α; Θυμίζουμε πως η έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ, για ασφαλισμένες κατοικίες έναντι φυσικών φαινομένων, ανέρχεται σε 20% όταν η φορολογητέα αξία είναι... Λάουρα Σταυρίδου, 12/11/2025 - 09:45
Πόσο απέχει από την επιτυχία ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής; Ναι η απόσταση από την επιτυχία μπορεί να μετρηθεί και είναι…τρείς απαντήσεις μακριά. Συγκεκριμένα είναι οι απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις: Επικοινώνησα σήμερα... Λάουρα Σταυρίδου, 10/11/2025 - 09:18
Ποια είναι η «Απαγορευτική» ερώτηση του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή προς έναν πελάτη με χρήματα; Είναι πολύ συχνό το φαινόμενο, ένας συνάδελφος να περιμένει με αγωνία να κλείσει μια «μεγάλη» δουλειά ή να κλείσει μια... Λάουρα Σταυρίδου, 07/11/2025 - 08:52
Αύξηση ασφαλίστρων και…αύξηση αντιρρήσεων. Πως τις διαχειριζόμαστε; Όταν αυξάνεται το ασφάλιστρο, κάθε πελάτης βιώνει δυσαρέσκεια και πολλές φορές την εκφράζει έντονα. Κανόνας νούμερο ένα: Κάθε ένας από εμάς... Λάουρα Σταυρίδου, 04/11/2025 - 08:50
Ζημιά στον γείτονα από νερά πυρόσβεσης - Πως καλύπτεται; Με αφορμή ένα περιστατικό, κατά το οποίο τα νερά πυρόσβεσης από φωτιά που δημιουργήθηκε σε διαμέρισμα τρίτου ορόφου, προκάλεσαν εκτεταμένες... Λάουρα Σταυρίδου, 03/11/2025 - 09:00
Σημαντική η εμπειρία πελάτη αλλά ας μη ξεχνάμε και την εμπειρία του συνεργάτη ασφαλιστικού διαμεσολαβητή! Customer experience - CX, είναι η συνολική αντίληψη που έχει ένας πελάτης για μια εταιρεία, η οποία διαμορφώνεται μέσω κάθε... Λάουρα Σταυρίδου, 31/10/2025 - 09:34