close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Εκπαίδευση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συμπεριφορικά Οικονομικά – Σας θυμίζει κάτι;
Λάουρα Σταυρίδου
Λάουρα Σταυρίδου,
2/2/2023 - 09:04
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Συμπεριφορικά Οικονομικά – Σας θυμίζει κάτι;

Λάουρα Σταυρίδου, 2/2/2023
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Τα Συμπεριφορικά Οικονομικά (Behavioural Economics) συνδυάζουν κλασσικές οικονομικές θεωρίες με τη ψυχολογία και μελετούν τη συμπεριφορά των ανθρώπων που πρέπει να πάρουν μια απόφαση για τα οικονομικά τους.

Συγκεκριμένα μελετούν παράλογες αποφάσεις και τους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι καταλήγουν να πάρουν παράλογες αποφάσεις.

Ενώ ένα άτομο αναμένεται να ζυγίσει τα οφέλη και τα μειονεκτήματα και στη συνέχεια να επιλέξει την καλύτερη δυνατή επιλογή, σύμφωνα με την παραδοσιακή οικονομική θεωρία, τα Συμπεριφορικά Οικονομικά δείχνουν ότι οι άνθρωποι σπάνια συμπεριφέρονται με αυτόν τον τρόπο.

Η έρευνα που χρησιμοποιεί ψυχολογικά πειράματα για να εντοπίσει τους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι δεν λαμβάνουν την πιο λογική και βέλτιστη για τα οικονομικά τους συμπεριφορά, έχει εντοπίσει ορισμένες αιτίες.

Ας δούμε τις βασικές από αυτές κάνοντας μια προσαρμογή στην ασφαλιστική αγορά:

Περιορισμένο γνωστικό πεδίο:

Τα άτομα θεωρούν ότι λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις με βάση τις περιορισμένες γνώσεις τους στον συγκεκριμένο τομέα, θεωρώντας ότι η πληροφόρηση τους είναι επαρκής. Νομίζουν όμως ότι έχουν κάνει την καλύτερη δυνατή επιλογή.

Πχ ένας πιθανός αγοραστής ασφάλειας που έχει ψάξει στο διαδίκτυο, καταλήγει σε μια απόφαση πιστεύοντας ότι μια συνάντηση με έναν σύμβουλο δεν θα βοηθήσει, καθώς ο ίδιος ξέρει ήδη ότι χρειάζεται.

Προκατάληψη και … Περηφάνεια:

Τα άτομα κάνουν επιλογές με βάση τις πεποιθήσεις, τις αξίες τους και τον τρόπο που ερμηνεύουν τον κόσμο. Συχνά αυτό μπορεί να περιλαμβάνει προλήψεις και προκαταλήψεις. Θεωρούν ότι η γνώμη τους είναι η πιο σωστή και σχεδόν ποτέ δεν αναζητούν το από που προέρχεται η γνώση που διαμόρφωσε αυτή τη γνώμη και το αν αυτή η πηγή είναι σωστή.

Πχ ένα άτομο που θεωρεί ότι αν αγοράσει ασφάλεια ζωής αυτό μπορεί να προκαλέσει το θάνατο του πιο σύντομα από το «κανονικό».

Ή ένα άτομο το οποίο άκουγε από το οικογενειακό του περιβάλλον, όσο μεγάλωνε, ότι η ασφάλιση είναι «απάτη». Είναι προκατειλημμένος εναντίον της ασφάλισης.

Επίσης ένα άτομο το οποίο θεωρεί ότι δεν χρειάζεται τη βοήθεια κανενός, προκειμένου να πληροφορηθεί και να αποφασίσει για το αν θα ασφαλιστεί και είναι «κλειστό» σε κάθε είδους πληροφορία.

Μεροληψία και Διακρίσεις

Εδώ, τα άτομα τείνουν να απορρίπτουν επιλογές που βασίζονται σε μια αντιπάθειά τους. Η μεροληψία και οι διακρίσεις που δεν σχετίζονται με την πραγματική κατάσταση μπορούν να διαδραματίσουν τεράστιο ρόλο στη διάκριση σε βάρος μιας ιδέας. Μπορούν να ευνοήσουν άλλες αποφάσεις λόγω της αποστροφής τους για τις εναλλακτικές.

Τα άτομα συχνά επηρεάζονται από το συναίσθημα και κάνουν επιλογές που δεν είναι προς το συμφέρον τους μακροπρόθεσμα.

Πχ ένα άτομο το οποίο είχε προβλήματα με το προσωπικό του δανεισμό και αντιπαθεί τις τράπεζες. Είναι εξαιρετικά απίθανο να επιλέξει ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα από ασφαλιστική εταιρεία που σχετίζεται με τράπεζα, όσο ταιριαστό και αν είναι για αυτό.

Αίσθημα του «Ανήκειν»

Στους ανθρώπους αρέσει η αίσθηση του ανήκειν, είτε στην πίστη, είτε σε μια χώρα, σε μια γλώσσα ή ακόμα και στην αγαπημένη τους αθλητική ομάδα! Έτσι, οι άνθρωποι ξοδεύουν χρήματα που η ομάδα στην οποία αισθάνονται ότι ανήκουν, επαγγελματική ή άλλη, θα ξόδευε για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία γιαι να αναγνωριστούν ως μέλη της ομάδας.

Αυτό στην πραγματικότητα μπορεί να μας βοηθήσει στις πωλήσεις:

Πχ : «Αγαπητέ κύριε Φαρμακοποιέ αυτό είναι το πρόγραμμα που επιλέγει το υψηλότερο ποσοστό των επαγγελματιών του κλάδου σας ή …

Ξέρετε πως οι φαρμακοποιοί είχαν το υψηλότερο ποσοστό διατήρησης του συμβολαίου τους, ακόμα και στη περίοδο της κρίσης!».

Η Επιστήμη των Συμπεριφορικών Οικονομικών συνδυάζει τις ιδέες από τα πεδία της Ψυχολογίας και των Οικονομικών καθώς και της Κοινωνιολογίας, της Ανθρωπολογίας και της Νευροεπιστήμης.

Το κυριότερο όμως είναι ότι μας δίνει τις απαντήσεις για τους λόγους που δεν ασφαλίζονται οι άνθρωποι σε ποσοστά που θα έπρεπε να υπερτερούν από τους μη ασφαλισμένους!

Αξίζει να επενδύσετε λίγο χρόνο διαβάσματος σε αυτή την επιστήμη καθώς οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το συνδυασμό παραδοσιακών και συμπεριφορικών χρηματοοικονομικών θεωριών για τη δημιουργία αποτελεσματικών στρατηγικών διαχείρισης πελατών, συνεχώς αυξάνονται.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • οικονομικά

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Ένας Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής μοιράζεται μαζί μας μυστικά επιτυχίας και αλήθειες - Τι είπε η Εύη Θανοπούλου της ERGO
    Λάουρα Σταυρίδου, 13/06/2025 - 09:20

    Ένας Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής μοιράζεται μαζί μας μυστικά επιτυχίας και αλήθειες - Τι είπε η Εύη Θανοπούλου της ERGO

  • Πως αξιολογούμε έναν Δυνητικό Πελάτη, για να μην χάνουμε τον χρόνο μας;
    Λάουρα Σταυρίδου, 11/06/2025 - 09:00

    Πως αξιολογούμε έναν Δυνητικό Πελάτη, για να μην χάνουμε τον χρόνο μας;

  • Ένας Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής, μοιράζεται μαζί μας μυστικά επιτυχίας και αλήθειες!
    Λάουρα Σταυρίδου, 10/06/2025 - 09:28

    Ένας Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής, μοιράζεται μαζί μας μυστικά επιτυχίας και αλήθειες!

  • Προτείνουμε στον πελάτη σφαιρική κάλυψη της επιχείρησης. Όχι μόνο Φυσικές Καταστροφές…
    Λάουρα Σταυρίδου, 06/06/2025 - 09:00

    Προτείνουμε στον πελάτη σφαιρική κάλυψη της επιχείρησης. Όχι μόνο Φυσικές Καταστροφές…

  • Client Expectations in the Digital Age: How Agents Can Adapt

    Client Expectations in the Digital Age: How Agents Can Adapt

    Republish from the special edition of Nextdeal (Issue 560) By Laura Stavridou In an era of instant everything — from rideshare apps...
    Λάουρα Σταυρίδου, 05/06/2025 - 13:20
  • Προσδοκίες Πελατών στην Ψηφιακή Εποχή: Πώς Μπορούν να Προσαρμοστούν οι Πράκτορες

    Προσδοκίες Πελατών στην Ψηφιακή Εποχή: Πώς Μπορούν να Προσαρμοστούν οι Πράκτορες

    Αναδημοσίευση από το ειδικό τεύχος της εφημερίδας Nextdeal (Τεύχος 560) Της Λάουρας Σταυρίδου Σε μια εποχή όπου τα πάντα γίνονται γρήγορα και...
    Λάουρα Σταυρίδου, 05/06/2025 - 13:18
  • Διαχείριση κρίσης; Προτιμήστε την Δράση και όχι την Αντίδραση.

    Διαχείριση κρίσης; Προτιμήστε την Δράση και όχι την Αντίδραση.

    Είναι αλήθεια πως συνήθως ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής, περιμένει από τον ήδη πελάτη του, να επικοινωνήσει μαζί του για οποιαδήποτε θέμα...
    Λάουρα Σταυρίδου, 05/06/2025 - 09:09
  • Ποιοι είναι οι λόγοι που ένα χαρτοφυλάκιο είναι «αδρανές περιουσιακό στοιχείο»;

    Ποιοι είναι οι λόγοι που ένα χαρτοφυλάκιο είναι «αδρανές περιουσιακό στοιχείο»;

    Ο όρος «αδρανές περιουσιακό στοιχείο» αναφέρεται σε ένα περιουσιακό στοιχείο που δεν χρησιμοποιείται ενεργά και έτσι δεν αποφέρει εισόδημα. Μπορεί για...
    Λάουρα Σταυρίδου, 03/06/2025 - 09:23
  • Οι συναισθηματικοί λόγοι που «κρύβονται» πίσω από την πτώση Ασφαλίστρων

    Οι συναισθηματικοί λόγοι που «κρύβονται» πίσω από την πτώση Ασφαλίστρων

    Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, δημοσιεύτηκαν άρθρα σχετικά με την πτώση Ασφαλίστρων στον κλάδο ζωής, υγείας, στις ασφαλίσεις συνδεδεμένες με...
    Λάουρα Σταυρίδου, 02/06/2025 - 09:03
  • Τι προτείνει ο οργανισμός Insurance Europe για την διευκόλυνση των καταναλωτών Επενδυτικών Ασφαλιστικών Προϊόντων;

    Τι προτείνει ο οργανισμός Insurance Europe για την διευκόλυνση των καταναλωτών Επενδυτικών Ασφαλιστικών Προϊόντων;

    Ο οργανισμός Insurance Europe μέσω των 39 ενώσεων-μελών του, εκπροσωπεί 922.000 υπαλλήλους και περισσότερες από 4.900 ασφαλιστικές και αντασφαλιστικές επιχειρήσεις κάθε...
    Λάουρα Σταυρίδου, 30/05/2025 - 09:06

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Γιορτή του Πατέρα: Ο φάρος της ζωής μας - 15 Ιουνίου 2025
16:30 Γιορτή του Πατέρα: Ο φάρος της ζωής μας - 15 Ιουνίου 2025
  • 15:30 ERGO Ασφαλιστική: Ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα για την ασφάλιση οχημάτων με ενισχυμένες καλύψεις για φυσικές καταστροφές
  • 15:10 ΙΑΣΩ Γενική Κλινική: Γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα του Πατέρα με 40% Έκπτωση σε όλα τα Πακέτα CheckUp healthUp MEN
  • 14:44 Μελάς Γιαννιώτης (ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ): Πόσιμο Νερό - Το νέο «χρυσάφι» επί γης!
  • 14:12 Ενσωμάτωση του ΣΔΟΕ στην ΑΑΔΕ για ενίσχυση των φορολογικών ελέγχων
  • 13:50 Εθνικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας: Ένα έργο ψηφιοποίησης της φροντίδας υγείας στην Ελλάδα από την COSMOTE TELEKOM για την Η.ΔΙ.ΚΑ (video)
  • 13:40 Το IDF παρουσιάζει τη στρατηγική του για το 2030 και την ανανεωμένη εταιρική του ταυτότητα στην επέτειο των 10 ετών
  • 13:15 Η Volante Global διορίζει νέο Μη Εκτελεστικό Διευθυντή
  • 12:50 Η παρέμβαση της ΕΔΙΠΤ στη Διαρκή Επιτροπή της Βουλής για το σχέδιο νόμου «Ενίσχυση της δημοσιότητας και διαφάνειας στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο»
  • 11:55 Ιατρικό Κέντρο Αθηνών: Πρωτοποριακή εκπαίδευση νέων Χειρουργών στο 17ο Σεμινάριο Χειρουργικής Χεριού & Άνω Άκρου
  • 11:45 Στην Αθήνα η Διοίκηση του Ομίλου Generali για την παρουσίαση της νέας στρατηγικής Lifetime Partner 27
  • 11:14 Deloitte Scale-Ups Confidence Survey 2025: Οι προτεραιότητες, οι προκλήσεις και οι τάσεις για τις scale-ups σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή - Ισχυρή ανάπτυξη δείχνουν τα στοιχεία για την Ελλάδα
  • 10:56 ΕΕΑ: Χρειάζεται περισσότερος χρόνος για την υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου
  • 10:40 AEGEAN: Ακυρώνει τις πτήσεις της από και προς Τελ Αβίβ για σήμερα 13 Ιουνίου
  • 10:36 Ινστιτούτο Ophthalmica: Στη Θεσ/νίκη η μεγαλύτερη Μονάδα Ημερήσιας Νοσηλείας στα Βαλκάνια!
  • 10:28 Οι ραγδαίες εξελίξεις στο ισραηλινο-ιρανικό μέτωπο και οι παγκόσμιες αναταράξεις
  • 10:12 Έκθεση αγιογραφίας στο Μουσείο Τσιτσάνη
  • 10:08 Ο δρόμος της συνεργασίας για τα κοινοτικά έργα των προγόνων μας!
  • 10:05 Φορολογικές δηλώσεις: Γιατί πρέπει να βιαστείτε αν θέλετε έκπτωση φόρου 3%
  • 10:02 Το οχυρό Ρούπελ σε κόμικ - Η ένδοξη σελίδα του ελληνικού στρατού σε εικονογράφηση
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 12/6 Οργανωτικές αλλαγές στην NN Hellas
  2. 12/6 Μεγάλη έρευνα του Nextdeal - Πώς οι ασφαλιστικές εταιρείες εφαρμόζουν την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτων
  3. 11/6 Το «προσκλητήριο» του Αλέξη, η…αμνησία και τα «μαχαίρια» της Ζωής, η νέα «ψήφος» στις ελληνικές τράπεζες, η Λάτση στην…Αττική Οδό και ο Παπαστράτος ο καλύτερος εργοδότης
  4. 13/6 Στην Αθήνα η Διοίκηση του Ομίλου Generali για την παρουσίαση της νέας στρατηγικής Lifetime Partner 27
  5. 11/6 Απεβίωσε σε ηλικία 107 ετών ο καθηγητής Γεώργιος Δαΐκος
  6. 10/6 Κ. Μητσοτάκης για νέο ΚΟΚ: Το 40% των νεκρών στα τροχαία είναι με μηχανή και το 25% δεν φορούσε ζώνη - Δεν θα συνθηκολογήσουμε με το χάος
  7. 10/6 Ένας Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής, μοιράζεται μαζί μας μυστικά επιτυχίας και αλήθειες!

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube