close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Bain & Company: Η Επόμενη Μέρα στην Ασφαλιστική Αγορά με Όχημα την Τεχνολογία και τον Πελάτη
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
16/6/2025 - 12:07
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Bain & Company: Η Επόμενη Μέρα στην Ασφαλιστική Αγορά με Όχημα την Τεχνολογία και τον Πελάτη

Nextdeal newsroom, 16/6/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η έρευνα Customer Experience (CX) 2025 της Bain, με συμμετοχή και της Ελλάδας, αναδεικνύει την επιτακτική ανάγκη για πελατοκεντρική πρόληψη κινδύνων, τεχνολογική καινοτομία και λειτουργική αρτιότητα

Ο παγκόσμιος ασφαλιστικός κλάδος βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή, καθώς το χάσμα προστασίας διευρύνεται, οι αναδυόμενοι κίνδυνοι εντείνονται και τα παραδοσιακά μοντέλα ανάπτυξης αρχίζουν να πιέζονται. Σύμφωνα με τη νέα παγκόσμια έκθεση της Bain & Company με τίτλο Bridging the Protection Gap: Affordability, Access, and Risk Prevention, οι ασφαλιστικές εταιρείες καλούνται να δράσουν άμεσα για να διατηρήσουν τη θέση τους στην αγορά και την κερδοφορία τους σε ένα όλο και πιο ασταθές περιβάλλον.

Η ανάλυση της Bain προειδοποιεί ότι τα κενά προστασίας σε όλους τους βασικούς κλάδους ασφάλισης αναμένεται να διευρυνθούν σημαντικά έως το 2030, καθώς ο κλάδος καλείται να διαχειριστεί κινδύνους ολοένα πιο σύνθετους και δαπανηρούς — όπως οι συχνότερες φυσικές καταστροφές, η έξαρση των κυβερνοεπιθέσεων, το κόστος ασφάλισης περιουσίας και η μείωση του ενδιαφέροντος για ασφάλειες ζωής στις νεότερες γενιές. Παράλληλα, η πρόσφατη ανάπτυξη που βασίστηκε κυρίως σε αυξήσεις ασφαλίστρων και σε προϊόντα συσχετισμένα με τα επιτόκια, αποδεικνύεται μη βιώσιμη. Η εμπιστοσύνη των επενδυτών εμφανίζει αστάθεια, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου οι αμφιβολίες ως προς τη δυνατότητα μακροπρόθεσμης κερδοφορίας και η ανησυχία για τους μη εμφανείς κινδύνους οδηγούν σε μείωση των αποτιμήσεων. Ακόμη και οι ασφαλιστικές εταιρείες περιουσίας και ατυχημάτων (P&C), παρότι ελαφρώς πιο θωρακισμένες, δέχονται αυξανόμενη πίεση, καθώς οι στρατηγικές τιμολόγησης και η άνοδος των αποζημιώσεων δημιουργούν ανησυχίες για τη μελλοντική σταθερότητα.

Μεταξύ των αναδυόμενων κινδύνων, η αυξανόμενη απειλή στον κυβερνοχώρο ξεχωρίζει ως πιο επείγουσα. Μόνο το κόστος από επιθέσεις ransomware εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 250 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως μέσα στα επόμενα έξι χρόνια. Η Bain προειδοποιεί ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες, μεμονωμένα, δεν θα μπορέσουν να διαχειριστούν το πλήρες εύρος αυτών των κινδύνων. Αντίθετα, ο κλάδος καλείται να επενδύσει σε ενισχυμένες συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και σε μοντέλα καταμερισμού του κινδύνου με τη συμμετοχή αντασφαλιστών, φορέων υπερβάλλουσας και πλεονάζουσας κάλυψης, αλλά και εναλλακτικών παρόχων κεφαλαίου.

Ωστόσο, η Bain εντοπίζει εξίσου σημαντικές ευκαιρίες παρά τις σημαντικές προκλήσεις: Η ταχεία πρόοδος της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και η αξιοποίηση των αδόμητων δεδομένων προσφέρουν στους ασφαλιστές ένα ισχυρό εργαλείο για τον εκσυγχρονισμό των λειτουργιών, τη μείωση του κόστους και τη διεύρυνση της πρόσβασης στην ασφαλιστική κάλυψη. Σύμφωνα με την ανάλυση της Bain, οι ασφαλιστικές που θα καταφέρουν να ενσωματώσουν αποτελεσματικά στη λειτουργία τους την τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να πετύχουν αύξηση εσόδων κατά 10-15%, μείωση λειτουργικών δαπανών έως και 30% και περιορισμό της αναποτελεσματικότητας στη διαχείριση απαιτήσεων κατά 30-50%.

Τα ευρήματα της Bain καταλήγουν σε ένα σαφές συμπέρασμα: Οι ασφαλιστικές εταιρείες οφείλουν να μετασχηματίσουν το μοντέλο τους από απλή μεταφορά κινδύνου σε ένα σύστημα που δίνει έμφαση στην προληπτική διαχείριση κινδύνου με γνώμονα τον πελάτη, στην τεχνολογική καινοτομία και στη λειτουργική αριστεία.

Greek Market Insights: Η ικανοποίηση των πελατών ως μοχλός ανάπτυξης

Τα εγχώρια ευρήματα της Έρευνας Customer Experience (CX) της Bain για το 2025, η οποία διεξήχθη σε πλήθος χωρών —συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας— καθιστούν ακόμα πιο ορατή την ανάγκη για ουσιαστικό μετασχηματισμό. Στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, οι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι πελάτες είναι δύο φορές πιο πιθανό να παραμείνουν αφοσιωμένοι σε σύγκριση με τους δυσαρεστημένους, ενώ εμφανίζονται πολύ πιο πρόθυμοι να συστήσουν την ασφαλιστική τους εταιρεία σε άλλους. Αυτό αποτελεί ένδειξη της ισχυρής συσχέτισης μεταξύ της ικανοποίησης, της αύξησης και της διατήρησης πελατών. Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης ότι οι πολυκαναλικές διαδρομές—όπου ο πελάτης αλληλοεπιδρά απρόσκοπτα μέσω ψηφιακών, φυσικών και συμβουλευτικών καναλιών—παράγουν τις υψηλότερες βαθμολογίες Net Promoter Score (NPS).  Παρά την εκτεταμένη χρήση ψηφιακών μέσων, η ικανοποίηση των πελατών καθορίζεται κυρίως από την ποιότητα εκτέλεσης, με βασικότερο παράγοντα την «επιτυχία από την πρώτη φορά». Σημαντικό ρόλο παίζουν και οι τακτικές συμβουλευτικές συναντήσεις δια ζώσης, οι οποίες εξακολουθούν να ενισχύουν την αφοσίωση των πελατών — κάτι που επιβεβαιώνει την κρισιμότητα της ανθρώπινης επαφής.

Παράλληλα, η Bain εντοπίζει τρεις θεμελιώδεις αλλαγές που επαναπροσδιορίζουν την Εμπειρία Πελάτη (CX): Πρώτον, η ψηφιοποίηση δεν αποτελεί πια συγκριτικό πλεονέκτημα, αλλά βασική προσδοκία. Σε αυτό το νέο πλαίσιο, ο συναισθηματικός παράγοντας και η απρόσκοπτη αλληλεπίδραση παίζουν σημαντικό ρόλο. Δεύτερον, οι πελάτες έχουν πλέον μεγαλύτερη επιρροή και απαιτούν πιο εξατομικευμένη, άμεση και ευέλικτη αλληλεπίδραση. Τρίτον, το πρότυπο εμπειρίας βρίσκει πια έκφραση στην προληπτική προσέγγιση, και όχι στην εξυπηρέτηση κατόπιν αιτήματος του πελάτη. Οι ασφαλιστικές καλούνται πλέον να προβλέπουν ανάγκες, να εντοπίζουν και να αποτρέπουν τα σημεία τριβής πριν προκύψουν, και να χτίζουν βαθύτερους συναισθηματικούς δεσμούς με τους πελάτες τους. Οι εξελίξεις αυτές επιβεβαιώνουν ότι η εμπειρία πελάτη δεν αποτελεί πια απλώς μια υπηρεσία, αλλά λειτουργία στρατηγικής σημασίας και πυλώνα μετασχηματισμού—ιδιαίτερα σε κλάδους όπως η ασφάλιση, όπου υπάρχουν περιορισμένες δυνατότητες διαφοροποίησης μέσω του ίδιου του προϊόντος.

«Η ασφαλιστική αγορά παγκοσμίως υφίσταται θεμελιώδεις αλλαγές και η Ελλάδα δεν αποτελεί εξαίρεση», δήλωσε ο Δημήτρης Ψαρρής, Managing Partner της Bain & Company Greece.
«Για να ανταποκριθούν στους αυξανόμενους κινδύνους, τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών και τις προκλήσεις της οικονομικής βιωσιμότητας, οι ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να κινηθούν με αποφασιστικότητα. Η έρευνά μας δείχνει ότι εκείνες που θα θέσουν ως προτεραιότητα την παροχή ισχυρότερων εμπειριών στους πελάτες και θα επενδύσουν έξυπνα σε τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη, θα είναι καλύτερα προετοιμασμένες ώστε να διαπρέψουν στη νέα εποχή της ασφάλισης. Η εμπειρία πελάτη σήμερα δεν περιορίζεται στην παραδοσιακή εξυπηρέτηση – αποτελεί έναν συνολικό τρόπο λειτουργίας, ένα βασικό πρίσμα μέσα από το οποίο μια εταιρεία παρουσιάζεται στην αγορά. Δεν πρόκειται για branding ούτε για ένα μεμονωμένο έργο· είναι ο ισχυρότερος μοχλός για τον επιχειρησιακό μετασχηματισμό και τη δημιουργία αξίας, ιδιαίτερα σε κλάδους όπως η ασφάλιση, οι τράπεζες και οι τηλεπικοινωνίες, όπου η διαφοροποίηση των προϊόντων είναι εγγενώς περιορισμένη. Στο πλαίσιο αυτό, η εμπειρία πελάτη μετατρέπεται στο ίδιο το προϊόν».

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Bain & Company

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Η Νέα Εποχή του ΥΓΕΙΑ - ΜΗΤΕΡΑ: Η μετεξέλιξη του μεγαλύτερου νοσηλευτικού συγκροτήματος της χώρας
    Nextdeal newsroom, 8/7/2025

    Η Νέα Εποχή του ΥΓΕΙΑ - ΜΗΤΕΡΑ: Η μετεξέλιξη του μεγαλύτερου νοσηλευτικού συγκροτήματος της χώρας

  • Sales Awards 2024: Η μεγάλη γιορτή για τους καλύτερους πρεσβευτές των αξιών της Interamerican!
    Nextdeal newsroom, 8/7/2025

    Sales Awards 2024: Η μεγάλη γιορτή για τους καλύτερους πρεσβευτές των αξιών της Interamerican!

  • Ένας χρόνος επιτυχίας για το FamBiz Toolkit: To Alba Graduate Business School και η NN Hellas ενισχύουν τη στήριξή τους στις Ελληνικές Οικογενειακές Επιχειρήσεις ανανεώνοντας τη συνεργασία τους

    Ένας χρόνος επιτυχίας για το FamBiz Toolkit: To Alba Graduate Business School και η NN Hellas ενισχύουν τη στήριξή τους στις Ελληνικές Οικογενειακές Επιχειρήσεις ανανεώνοντας τη συνεργασία τους

    Η NN Hellas και το Alba Graduate Business School, The American College of Greece, συμπληρώνουν ένα χρόνο επιτυχημένης συνεργασίας στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας FamBiz...
    Nextdeal newsroom, 08/07/2025 - 13:33 8/7/2025
  • ΕΑΕΕ: Νέα Συλλογική Σύμβαση για τον ασφαλιστικό κλάδο

    ΕΑΕΕ: Νέα Συλλογική Σύμβαση για τον ασφαλιστικό κλάδο

    Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) και η Ομοσπονδία Ασφαλιστικών Συλλόγων Ελλάδος (ΟΑΣΕ) υπέγραψαν στις 08 Ιουλίου 2025 νέα κλαδική...
    Nextdeal newsroom, 08/07/2025 - 13:28 8/7/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

KPMG - Global Economic Outlook 2025: Το ΑΕΠ αναμένεται να επιβραδυνθεί, καθώς η γεωπολιτική αβεβαιότητα και η τάση αποπαγκοσμιοποίησης ωθούν τα στελέχη να «παγώσουν» και να «προετοιμαστούν»
16:04 KPMG - Global Economic Outlook 2025: Το ΑΕΠ αναμένεται να επιβραδυνθεί, καθώς η γεωπολιτική αβεβαιότητα και η τάση αποπαγκοσμιοποίησης ωθούν τα στελέχη να «παγώσουν» και να «προετοιμαστούν»
  • 15:45 Η Νέα Εποχή του ΥΓΕΙΑ - ΜΗΤΕΡΑ: Η μετεξέλιξη του μεγαλύτερου νοσηλευτικού συγκροτήματος της χώρας
  • 15:40 Ακραίος Κίνδυνος Πυρκαγιάς: Κατάσταση Συναγερμού αύριο για Αττική, Βοιωτία, Φθιώτιδα, Κορινθία και Μαγνησία - Οδηγίες από τις Αρχές
  • 15:05 Πιερρακάκης: Υποστηρίζουμε το ψηφιακό ευρώ και πρέπει να κινηθούμε γρήγορα
  • 14:55 Sales Awards 2024: Η μεγάλη γιορτή για τους καλύτερους πρεσβευτές των αξιών της Interamerican!
  • 14:29 Η Willis λανσάρει ασφαλιστικό εργαλείο 200 εκατ. δολαρίων για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας γεωπολιτικής αβεβαιότητας για ιδιοκτήτες φορτίων
  • 13:33 Ένας χρόνος επιτυχίας για το FamBiz Toolkit: To Alba Graduate Business School και η NN Hellas ενισχύουν τη στήριξή τους στις Ελληνικές Οικογενειακές Επιχειρήσεις ανανεώνοντας τη συνεργασία τους
  • 13:28 ΕΑΕΕ: Νέα Συλλογική Σύμβαση για τον ασφαλιστικό κλάδο
  • 12:37 Σπύρος Καπράλος: Τα παθήματα πρέπει να γίνονται μαθήματα
  • 12:28 Ν. Κεραμέως: Θεαματική αύξηση στις δηλωμένες υπερωρίες κλάδων που έχουν υπαχθεί στην Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας - Διασφαλίζουμε ότι ο εργαζόμενος αμείβεται για τις ώρες που εργάζεται
  • 12:04 Βιβλία Εκδόσεων Σπύρου: «Επενδύσεις και Ασφάλιση»
  • 11:16 Εγκαίνια του 30ου καταστήματος της Optima bank στην Κομοτηνή
  • 11:14 Η Πειραιώς επεκτείνει τις δυνατότητες ψηφιακής χρηματοδότησης μέσω συνεργασίας με το Car.gr
  • 11:08 Σε ποιες περιοχές και δραστηριότητες θα έχουμε παύση εργασιών λόγω καύσωνα - Τι λέει η εγκύκλιος για την Υγεία
  • 11:00 Ποιες δαπάνες αποζημιώνει η κάλυψη Έξοδα Προ και Μετά τη Νοσηλεία και επιστρέφει χρήματα;
  • 10:52 Επιχείρηση της ΕΛΑΣ τώρα για ύποπτο φάκελο στη Βουλή
  • 09:49 Καιρός: Θερμοκρασίες καύσωνα σήμερα σε πολλές περιοχές - Που θα έχουμε 40άρια
  • 09:40 Οι διαχρονικές ευθύνες για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, η αντιπολίτευση που δεν…κόβει εισιτήρια, κλείνει το «επενδυτικό κενό», και τα μηνύματα της κτηματαγοράς
  • 09:05 Ιστορική συνάντηση των Εθνικοτοπικών Ομοσπονδιών Ελλάδος
  • 16:20 Με ιστορικά παραγωγικά ρεκόρ γιόρτασαν οι πρωταγωνιστές της Interamerican που επιτυχώς επεκτείνεται και εκτός Ελλάδος! (Δείτε βίντεο και φωτογραφίες)
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 7/7 Με ιστορικά παραγωγικά ρεκόρ γιόρτασαν οι πρωταγωνιστές της Interamerican που επιτυχώς επεκτείνεται και εκτός Ελλάδος! (Δείτε βίντεο και φωτογραφίες)
  2. 3/7 Η «βόμβα» των 645 δισ. και η…σιωπή του Γ. Παπανδρέου, ο γερμανικός φόβος και το γαλλικό «όχι», το χαμηλό 17 ετών της ανεργίας, το ιστορικό δημιουργίας θέσεων εργασίας και η πρώτη δημοσκόπηση με τον ΟΠΕΚΕΠΕ
  3. 4/7 Τρεις άνθρωποι σημαντικοί με καλές ελπίδες στις σχέσεις ασφαλιστικών εταιρειών με ιδιωτικά νοσοκομεία
  4. 2/7 Όχημα αντικατάστασης και τεχνική βοήθεια στο σπίτι ετοιμάζει η INTERAMERICAN Βοηθείας (βίντεο)
  5. 2/7 Nέος διευθύνων σύμβουλος στην Ημιθέα o Νίκος Παπαδημητρίου
  6. 3/7 Προσέφυγε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η Εθνική Τράπεζα για την Εθνική Ασφαλιστική
  7. 3/7 Επιθεώρηση Γ. Φουφόπουλου: Με σύνθημα «Όταν Κοιτάς Από Ψηλά» βράβευσε τους καλύτερους παρουσία επιφανών πολιτικών και ανώτατων στελεχών της ασφαλιστικής αγοράς (βίντεο)

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube