close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Vanda Giannara (DGTAL Pathos): Digital Assistants at the service of the Insurance Market
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου,
30/5/2025 - 10:43
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Vanda Giannara (DGTAL Pathos): Digital Assistants at the service of the Insurance Market

Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 30/5/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Republish from the special edition of Nextdeal (Issue 560)

Vanda Giannara, CEO DGTAL

Interview by Konstantinos E. Spirou


The benefits of digital transformation for Insurance Companies are highlighted by
Ms. Vanda Giannara, CEO of DGTAL Pathos, in an interview with the newspaper Next Deal. She also emphasizes to the fact that in order to address the challenges, Insurance Companies in Greece are increasingly turning towards Artificial Intelligence (AI) and Automation. She continues adding that AI can analyze huge data sets from natural disaster damages, such as floods and hurricanes, allowing quick decisions making when it comes to compensations, something particularly important in a country such as Greece. Responding to a relevant question, she notes that: “We do not develop AI for the sake of perfection, we develop AI for the benefit of humanity”.

 

Vanda Giannara

 

What’s the main challenge facing the Greek insurance industry as to AI adoption?

As Greece continues to stabilize economically, insurers are working to upgrade legacy systems that struggle under the weight of growing data volumes and more intricate, complex claims. This modernization is crucial, as these outdated systems can hinder the speed and accuracy of claims processing, impacting customer satisfaction and operational efficiency. Moreover, the need for digital transformation is heightened by the rise in natural disasters, which require rapid and precise assessment and response capabilities.

To address these challenges, insurers in Greece are increasingly turning to AI & automation. By integrating AI into their operations, insurers can streamline workflows and enhance compliance. For example, AI can automate claims triaging based on specific thresholds, validate data quickly and proceed to payment without human intervention. This is what our product GRABBER does. For more complicated claims where the processing of the claim and the decision as to next step is done by the experts, AI enhances risk and decision-making by early identification of high-risk claims, speedy fact finding, automated evidence management, and customizable decision rules. That is what our product DRILLER does. In a nutshell, we offer an end-to-end workflow solution that automates simple claims and helps insurers make faster, more consistent decisions in complicate cases. The result? Less delays and better outcomes!

 

Can AI be used in NatCat risk?

Absolutely, AI is vital for managing NatCat risks by enhancing disaster predictions, optimizing response strategies, and refining risk assessments. AI can analyze massive datasets from natural disaster claims like floods and hurricanes, allowing for fast settlement decisions. This is particularly important in a country prone to earthquakes and other natural events, where timely and precise data analysis can significantly impact recovery efforts and financial outcomes.

 

You announced that DGTAL is the first to launch AI insurance agents. What are the benefits of such a move?

AI agents are the next step in evolution, acting as digital assistants that manage end-to-end workflows, handle tasks previously done by teams, and enhance human decision-making rather than replacing it. By automating repetitive aspects, they allow claims adjusters to focus on more complex decision-making, resulting in faster and more precise claims processing.

 

Can you give an example of AI agents in action within the insurance industry?

Sure! We did a PoC for one of the largest global re-insurers, with regards to the review of disability cases which was done manually—causing delays and inconsistencies. Their assessors manually reviewed around 150 cases/day with an average of 150/200 pages, with the aim to decide whether to continue the disability payment or not. DRILLER used AI agents to process those claims using multiple tools such as OCR, anonymization, search, data extraction with explainability, automated summaries, collaboration tools, and translation. DRILLER scored 4.4 out of 5 scoring in accuracy & relevance of the answer while cutting review time by 60% in reviewing & decision making.

 

What’s your view on the future of AI in insurance, in Greece and abroad?

We are still in the first hour of AI in insurance. There is a lot of hype, misinformation, over or under expectations and investments that don’t bring tangible results or ROI. It seems that everyone is frustrated somehow, because they don’t get to see or experience the “AI dream”. This is to be expected in the early adoption phase we are in. My advice to my clients is: Just do it! Everyone is talking about the huge opportunity that enterprise AI offers, but very few companies go beyond the Proof of Concepts. And in PoCs is not where the ROI or the efficiency lies. The end game is not efficiency only but also differentiated value. The latter is in the data and in the expertise of the people. One last thing: the gap between PoCs and production is larger than anyone thinks. That is why PoCs need to be done fast, with a focus on production from day 1. Otherwise, everyone will be wasting their valuable time. And keep AI close to how people currently work. We are not developing AI for the sake of perfection. We are developing AI for the sake of human usefulness.

 

Read below the article from the special edition of Nextdeal (Issue 560) in electronic format, page 75 (click bottom right to enlarge)

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Με ιστορικά παραγωγικά ρεκόρ γιόρτασαν οι πρωταγωνιστές της Interamerican που επιτυχώς επεκτείνεται και εκτός Ελλάδος! (Δείτε βίντεο και φωτογραφίες)
    Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 07/07/2025 - 16:20

    Με ιστορικά παραγωγικά ρεκόρ γιόρτασαν οι πρωταγωνιστές της Interamerican που επιτυχώς επεκτείνεται και εκτός Ελλάδος! (Δείτε βίντεο και φωτογραφίες)

  • Όχημα αντικατάστασης και τεχνική βοήθεια στο σπίτι ετοιμάζει η INTERAMERICAN Βοηθείας (βίντεο)
    Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 02/07/2025 - 15:55

    Όχημα αντικατάστασης και τεχνική βοήθεια στο σπίτι ετοιμάζει η INTERAMERICAN Βοηθείας (βίντεο)

  • Attica Bank και Ergo Ασφαλιστική ενισχύουν τη συνεργασία τους
    Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 27/06/2025 - 16:16

    Attica Bank και Ergo Ασφαλιστική ενισχύουν τη συνεργασία τους

  • NN Hellas: Ο πελάτης δίνει το ρυθμό! (βίντεο)
    Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 18/06/2025 - 15:45

    NN Hellas: Ο πελάτης δίνει το ρυθμό! (βίντεο)

  • HDI Global SE: 30 χρόνια προσφοράς στις βιομηχανικές και επαγγελματικές ασφαλίσεις στην Ελλάδα (βίντεο)

    HDI Global SE: 30 χρόνια προσφοράς στις βιομηχανικές και επαγγελματικές ασφαλίσεις στην Ελλάδα (βίντεο)

    Σε μία λαμπρή εκδήλωση στη Λίμνη Βουλιαγμένης, την περασμένη Τετάρτη 11 Ιουνίου η HDI Global SE Hellas γιόρτασε, τα  30...
    Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 18/06/2025 - 13:00
  • ΝΝ Hellas: Φέτος θα πετύχουμε τον στόχο - ορόσημο του 1 δισ. ευρώ

    ΝΝ Hellas: Φέτος θα πετύχουμε τον στόχο - ορόσημο του 1 δισ. ευρώ

    Μία ανάσα από το στόχο-ορόσημο του 1 δισ. ευρώ ευρώ, ασφαλιστικής παραγωγής βρίσκεται η ΝΝ Hellas, σύμφωνα με τον Γενικό...
    Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 03/06/2025 - 15:16
  • Vanda Giannara (DGTAL Pathos): Digital Assistants at the service of the Insurance Market

    Vanda Giannara (DGTAL Pathos): Digital Assistants at the service of the Insurance Market

    Republish from the special edition of Nextdeal (Issue 560) Vanda Giannara, CEO DGTAL Interview by Konstantinos E. Spirou The benefits of digital transformation for...
    Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 30/05/2025 - 10:43
  • Βάντα Γιανναρά (DGTAL Pathos): Οι ψηφιακοί βοηθοί τώρα στην υπηρεσία της ασφαλιστικής αγοράς!

    Βάντα Γιανναρά (DGTAL Pathos): Οι ψηφιακοί βοηθοί τώρα στην υπηρεσία της ασφαλιστικής αγοράς!

    Αναδημοσίευση από το ειδικό τεύχος της εφημεδίδας Nextdeal (Τεύχος 560) Βάντα Γιανναρά, διευθύνουσα σύμβουλος DGTAL Pathos, Συνέντευξη στον Κωστή Σπύρου Τα οφέλη...
    Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 30/05/2025 - 10:36
  • «Λουδίτες και Τ.Ν.: Ο παραλληλισμός με τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές»

    «Λουδίτες και Τ.Ν.: Ο παραλληλισμός με τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές»

    Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal που κυκλοφορεί (Τεύχος 560) Το παρόν τεύχος του «NextDeal», το καθιερωμένο πλέον επετειακό τεύχος που συνοδεύει...
    Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 22/05/2025 - 10:55
  • Ποιοι εξελέγησαν στο νέο διοικητικό συμβούλιο του ΣΕΣΑΕ

    Ποιοι εξελέγησαν στο νέο διοικητικό συμβούλιο του ΣΕΣΑΕ

    Πραγματοποιήθηκαν σήμερα Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2025, στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης, οι αρχαιρεσίες για την εκλογή νέου διοικητικού συμβουλίου του...
    Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 05/02/2025 - 20:53

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΣυΝΑΙσθηματικά: Άγιος Νικόλαος Πειραιά - Η εκκλησία της ναυτιλίας και των ναυτικών
15:40 ΣυΝΑΙσθηματικά: Άγιος Νικόλαος Πειραιά - Η εκκλησία της ναυτιλίας και των ναυτικών
  • 15:15 Φωτορεπορτάζ από το πιο επιτυχημένο συνέδριο στην Ύδρα με την κάμερα του «ΝΑΙ»
  • 14:22 Ατλαντική Ένωση: Ισχυρή πολυεθνική ταυτότητα με σταθερή Ελληνική Διοίκηση
  • 14:04 Eurolife FFH: Παρουσίαση του My Health F1rst στους συνεργάτες της εταιρείας στην Κεντρική Ελλάδα
  • 13:52 Επιτυχημένα Meetings υποκαταστήματος ή πρακτορείου
  • 13:16 Αλλάζει το πλαίσιο εσωτερικής διακυβέρνησης των τραπεζών με απόφαση της Τραπέζης της Ελλάδος
  • 13:04 Η Χριστίνα-Μαρία Κράββαρη νέα γενική γραμματέας Δημόσιας Υγείας
  • 12:50 Προϋπολογισμός: Πρωτογενές πλεόνασμα 4,66 δισ. στο εξάμηνο
  • 12:37 Επίσκεψη του Υπουργού Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη σε τηλεφωνικό κέντρο, για την 1η ημέρα λειτουργίας της δωρεάν τηλεφωνικής γραμμής «1566»
  • 12:14 Εσύ ξέρεις πού να ασφαλιστείς;
  • 11:52 Αχιλλέας Πλουμίδης: Πέτρες στα νεφρά - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε
  • 10:49 Νέα Έρευνα της IWG: Το υβριδικό μοντέλο επιτρέπει στους γονείς να συνδυάσουν την εργασία με την καλοκαιρινή απασχόληση των παιδιών τους
  • 10:29 Πρόταση της Τράπεζας Πειραιώς και Ergo Ασφαλιστικής για ασφάλιση των φαρμακείων έναντι φυσικών καταστροφών
  • 10:24 Η άυλη πολιτιστική κληρονομιά μας
  • 09:58 Οι 5 περιοχές με πολύ υψηλό κίνδυνο φωτιάς για σήμερα - Επιμένει η ζέστη
  • 09:40 Χορηγός του Ολυμπιακού η ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική!
  • 09:30 Η δύσκολη παρακολούθηση της ισορροπίας μεταξύ κινδύνου, απόδοσης και αποδόσεων στα προϊόντα Unit Linked!
  • 09:15 Ατλαντική Ένωση: Προγράμματα ασφάλισης αστικής ευθύνης χώρων στάθμευσης (parking)
  • 09:07 Περιστατικό στο Κολωνάκι - Οι Ευθύνες απλοποιούνται με Ασφαλιστήρια Συμβόλαια!
  • 08:58 Ο ρόλος του ηγέτη στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 14/7 Ασφαλιστικό...σταυρόλεξο: Παρκαδόρος προκάλεσε σοβαρό ατύχημα χωρίς να οδηγεί το...όχημα - Ποιος φταίει;
  2. 10/7 Αποχαιρετώντας έναν Άνθρωπο που άφησε πίσω του φως και πέρασε στο φως του Θεού
  3. 11/7 Τα Δυνατά σημεία στην πρωτιά κλάδου αυτοκινήτου της Allianz (που ασφαλίζει κοντά στα 900.000 αυτοκίνητα)
  4. 15/7 Πρόταση της Τράπεζας Πειραιώς και Ergo Ασφαλιστικής για ασφάλιση των φαρμακείων έναντι φυσικών καταστροφών
  5. 11/7 Αποκαλυπτήρια για το «Μνημείο των 120» στο Αγρίνιο
  6. 10/7 CrediaBank: H νέα επωνυμία του σχήματος Attica Bank - Παγκρήτια Τράπεζα
  7. 11/7 Contract: Ένα εντυπωσιακό συνέδριο συνεργατών με το βλέμμα στο μέλλον και τον πολιτισμό (βίντεο)

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube