close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Α. Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Εξόφληση οφειλών, ρεαλιστικά κόστη και ανθρώπινο κεφάλαιο, απαιτεί η ανάπτυξη των υποδομών
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
6/11/2024 - 09:43
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Α. Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Εξόφληση οφειλών, ρεαλιστικά κόστη και ανθρώπινο κεφάλαιο, απαιτεί η ανάπτυξη των υποδομών

Nextdeal newsroom, 6/11/2024
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Ορατότητα στο σχεδιασμό των έργων-εμπρόθεσμη εξόφληση οφειλών από το Δημόσιο-ρεαλιστική αναθεώρηση του κόστους και κίνητρα για εισροή νέων εργαζομένων στον κατασκευαστικό κλάδο. Αυτό είναι το πλαίσιο των αναγκαίων παρεμβάσεων στις υποδομές, προκειμένου να διατηρηθεί και να ενισχυθεί το θετικό momentum που καταγράφεται την τελευταία τετραετία, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ. 

«Η αγορά των κατασκευών δείχνει θετικά σημάδια την τελευταία τετραετία. Τα δημοπρατούμενα έργα για το 2023 ανήλθαν στα 7 δισ. ευρώ και τα ανεκτέλεστα των κατασκευαστικών εταιρειών τριπλασιάστηκαν αγγίζοντας τα 15 δισ. ευρώ.Υπάρχουν όμως και τα προβλήματα και σε αυτά θα πρέπει να πέσει το βάρος των προσπαθειών της πολιτείας αλλά και του κατασκευαστικού κλάδου, προκειμένου να διατηρηθεί και να ενισχυθεί η θετική συγκυρία. Παρά τη θετική πορεία των επενδύσεων, τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, υπάρχει υστέρηση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ακόμα και με γειτονικές χώρες των Βαλκανίων, όπως η Ρουμανία. Οι επενδύσεις σε κατασκευές ως ποσοστό του  ΑΕΠ για την Ελλάδα - που παραμένει τελευταία στην ευρωζώνη - είναι 4,8%, ενώ για την Ευρώπη των 27, 11,5% και για τη Ρουμανία 16,7%».

Ως προς το θέμα της ορατότητας, ο κ. Μιχαηλίδης, υπενθυμίζοντας ότι έχουμε δει τα τελευταία χρόνια έργα να απεντάσσονται από τους ευρωπαϊκούς πόρους, καθώς και άλλα που δημοπρατούνται χωρίς να έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή τους, υπερθεμάτισε της πρόσφατης πρότασης του ΙΟΒΕ για  να δημιουργηθεί ένας  Εθνικός Στρατηγικός Σχεδιασμός Υποδομών, με προτεραιότητα στην εξεύρεση πόρων χρηματοδότησης για τα κρίσιμα έργα υποδομής και την εκπόνηση των απαιτούμενων αναλύσεων κόστους–οφέλους. 

«Με τον τρόπο αυτό υποστηρίζεται ο τομέας των υποδομών ώστε να λαμβάνει τεκμηριωμένες αποφάσεις επιχειρηματικού σχεδιασμού και να προγραμματίζει τις απαιτούμενες επενδύσεις σε δεξιότητες, εξοπλισμό και βελτίωση της παραγωγικότητας. H ιεράρχηση των αναγκών και η ευθυγράμμισή τους με τους αντίστοιχους διαθέσιμους πόρους – εθνικούς και κοινοτικούς – σε συνδυασμό με εργαλεία όπως οι Πρότυπες Προτάσεις, που επιταχύνουν τις μελέτες και επιτρέπουν τη μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων, θα δημιουργούσε τη ζητούμενη ορατότητα».  

Περνώντας στην οικονομική βιωσιμότητα του κλάδου, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ, σημείωσε πως δεν πρέπει να παραβλέπουμε τη σημαντική καθυστέρηση στις πληρωμές από το Δημόσιο, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το ποσοστό των έγκαιρων πληρωμών στον κλάδο των Κατασκευών στην Ελλάδα είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη, καθώς μόνο μία στις τέσσερις πληρωμές πραγματοποιείται εμπρόθεσμα. 

Παραμένοντας στον οικονομικό προγραμματισμό των κατασκευών, μία κρίσιμη παράμετρος που ανέδειξε ο κ. Μιχαηλίδης, είναι η ενεργοποίηση του νόμου που αφορά την Αναθεώρηση των Τιμών των Δημοσίων Έργων. «Ο μηχανισμός καθορισμού των συντελεστών αναθεώρησης θα πρέπει να λειτουργεί συστηματικά, καλύπτοντας όλο το φάσμα των επιμέρους στοιχείων κόστους, ώστε να περιορίζεται η αβεβαιότητα για τους συμμετέχοντες σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων, το οποίο θα οδηγήσει σε εξορθολογισμό των προσφορών. Σε αυτό θα συμβάλλει η δημιουργία του Ενιαίου Συστήματος Τεχνικών Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων, η οποία προβλέπεται στο Νόμο αλλά δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί» σημείωσε.

Επίσης ο κ. Μιχαηλίδης αναφέρθηκε και στην ανάγκη ευθυγράμμισης των όρων λειτουργίας της αγοράς με το ευρωπαϊκό πλαίσιο. «Το 2019 τέθηκε σε ισχύ το Προεδρικό Διάταγμα 71 το οποίο αντικατέστησε τον νόμο ο οποίος καθόριζε τα κριτήρια κατάταξης των εταιρειών για την συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς. Έως σήμερα – 5 χρόνια αργότερα – ο νόμος δεν έχει εφαρμοστεί με αποτέλεσμα η ισχύς των υφιστάμενων πτυχίων των κατασκευαστικών εταιρειών να παρατείνεται διαδοχικά χωρίς καμία αξιολόγηση. Αποτέλεσμα αυτού είναι νέες και δυναμικές επιχειρήσεις να μην μπορούν να αναβαθμιστούν και εταιρείες φαντάσματα να εξακολουθούν να βρίσκονται στις σχετικές λίστες εμπειρίας. Επίσης η σύνδεση του ανεκτέλεστου ποσού των υπό κατασκευή έργων με την συμμετοχή μιας επιχείρησης σε διαγωνισμούς δημιουργεί συνθήκες αποκλεισμού σε εταιρείες που βρίσκονται σε ανοδική τροχιά».

Τέλος, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ, είπε πως η μεγαλύτερη πληγή αυτή τη στιγμή στον κλάδο, είναι η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού που στις κατασκευές προσεγγίζει τις 50.000 θέσεις.Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το σύνολο των εργαζόμενων στις Κατασκευές θα πρέπει να αυξηθεί την περίοδο 2024-2026 σε περίπου 250 χιλ. εργαζόμενους, επίπεδο που είναι κατά 51 έως 55 χιλ. εργαζόμενους υψηλότερο σε σύγκριση με το σύνολο της απασχόλησης στις Κατασκευές το 2022 (197 χιλ. εργαζόμενοι). «Οι κατασκευαστικές εταιρείες πρέπει να κάνουν το καθήκον τους ώστε η κατασκευή να γίνει ελκυστική για τους νέους και η πολιτεία να βοηθήσει στην εκπαίδευσή τους και στην προσέλκυση εργατών από τρίτες χώρες για θέσεις που δεν μπορούν να καλυφθούν από ελληνικό προσωπικό» κατέληξε.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
  • ιδιωτική ασφάλιση
  • υποδομές

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Π. Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Προτεραιότητα της πολιτείας πρέπει να είναι η βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής των πολιτών
    Nextdeal newsroom, 5/11/2024

    Π. Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Προτεραιότητα της πολιτείας πρέπει να είναι η βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής των πολιτών

  • Π. Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Οι υποδομές δεν τελειώνουν με την κατασκευή τους, αλλά απαιτούν συντήρηση και μέριμνα για τη smart, green και sustainable λειτουργία τους
    Nextdeal newsroom, 24/10/2024

    Π. Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Οι υποδομές δεν τελειώνουν με την κατασκευή τους, αλλά απαιτούν συντήρηση και μέριμνα για τη smart, green και sustainable λειτουργία τους

  • Γιώργος Περιστέρης: Να καταστεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κυρίαρχη δύναμη στις υποδομές σε ευρωπαϊκό επίπεδο!

    Γιώργος Περιστέρης: Να καταστεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κυρίαρχη δύναμη στις υποδομές σε ευρωπαϊκό επίπεδο!

    Ομιλία Πρόεδρου & Διευθύνοντος Συμβούλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Γιώργου Περιστέρη, στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση της 23ης Οκτωβρίου 2024:   Αγαπητοί μέτοχοι, Κυρίες...
    Nextdeal newsroom, 23/10/2024 - 12:51 23/10/2024
  • Η τελευταία «κομμουνιστική» χώρα στην Ε.Ε, η «ώρα» της S&P, η «λάμψη» του χρυσού και η συνεισφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

    Η τελευταία «κομμουνιστική» χώρα στην Ε.Ε, η «ώρα» της S&P, η «λάμψη» του χρυσού και η συνεισφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

    Ελλάδα: Πολλές φορές η στήλη έχει υποστηρίξει ότι η Ελλάδα ήταν η τελευταία ... κομμουνιστική χώρα στην Ευρώπη. Τα τελευταία...
    Εποπτεύων Χ., 18/10/2024 - 09:27 18/10/2024

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Γιώργος Κοντόπουλος: Πώς οι εξαγορές αλλάζουν τις ανάγκες μιας οικονομικής διεύθυνσης
17:44 Γιώργος Κοντόπουλος: Πώς οι εξαγορές αλλάζουν τις ανάγκες μιας οικονομικής διεύθυνσης
  • 15:27 Κ. Δαμίγος για το ψηφιακό πελατολόγιο στα συνεργεία: Δεν είμαστε αρνητικοί, αλλά πρέπει να γίνει σωστά - Ζητάμε αναβολή 6 μηνών
  • 15:20 Μάριος Θεμιστοκλέους (Υφυπ. Υγείας): Αλλάζει ο τρόπος χρηματοδότησης στα νοσοκομεία με την εφαρμογή των DRGs
  • 15:11 Ετήσια Έκθεση της Deloitte για τα Οικονομικά του Ποδοσφαίρου - Τα έσοδα της ευρωπαϊκής αγοράς ποδοσφαίρου αυξήθηκαν κατά 8% το 2023/24, φθάνοντας στο ιστορικό ρεκόρ των €38 δισ.
  • 14:42 Stefan Oelrich: Η Ευρώπη χρειάζεται τολμηρό κανονιστικό πλαίσιο για να ξαναγίνει ηγέτης στην καινοτομία
  • 14:30 Η Zurich καλεί σε ενίσχυση της ανθεκτικότητας των υποδομών καθαρής ενέργειας της Ευρώπης απέναντι στην κλιματική αλλαγή
  • 14:11 Εφαρμοστικό πλαίσιο για την πρωτογενή και δευτερογενή χρήση δεδομένων ετοιμάζει το Υπουργείο Υγείας
  • 13:30 Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο: Εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου
  • 13:15 Νέα εποχή για το Αρχαιολογικό Μουσείο Θήρας - Με κεντρικό έκθεμα την Κόρη της Θήρας
  • 13:11 Με Δύο MRI Τομογράφους, η Affidea Ηρακλείου Αλλάζει τα Δεδομένα στη Διάγνωση
  • 12:56 Χίος: Στα 40.918 στρέμματα η πληγείσα έκταση από την πυρκαγιά, σύμφωνα με την αποτύπωση δορυφόρου
  • 12:53 Δηλητηρίασαν τον ιστορικό πλάτανο στο Μεγάλο Χωριό Ευρυτανίας
  • 11:59 Morningstar DBRS: Η ισχυρή αντασφαλιστική κάλυψη λειτουργεί ως ανάχωμα έναντι του γεωπολιτικού κινδύνου στη Μέση Ανατολή
  • 11:45 Η ERGO Group AG επεκτείνεται περαιτέρω στις Σκανδιναβικές χώρες για να αξιοποιήσει σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης
  • 11:29 Η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει στη φαρμακευτική έρευνα
  • 11:22 Προϋπολογισμός: Καθαρά έσοδα 28,969 δισ. ευρώ αυξημένα κατά 6% του στόχου, στο διάστημα Ιανουαρίου - Μαΐου 2025
  • 10:58 Sky Express: «Πετάει» σε 5 νέους προορισμούς - Επενδύσεις σε νέα αεροσκάφη Airbus 320neo
  • 10:50 ΠΕΦ: Στα ύψη η υπερφορολόγηση των φαρμακευτικών εταιρειών το 2024 - Τεράστιο κενό λόγω υποχρηματοδότησης
  • 10:45 Διασύνδεση Κρήτης-Αττικής: Επιτυχής μεταφορά ηλεκτρικής ισχύος 320 MW από την Κρήτη προς την Αττική
  • 10:41 Μεγάλη φωτιά σε αποθήκες της Cosmodata στον Κολωνό - Η επιχείρηση καταστράφηκε ολοσχερώς
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 25/6 Μεγάλη φωτιά σε αποθήκες της Cosmodata στον Κολωνό - Η επιχείρηση καταστράφηκε ολοσχερώς
  2. 23/6 Η Allianz πραγματοποίησε ταξίδι επιβράβευσης Συνεργατών στο Montreal και το Toronto
  3. 24/6 «Πάνος Δημητρίου: Η Generali θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο, με στρατηγική και οδηγό την Αριστεία»
  4. 20/6 Netcompany: Τα έργα που υλοποιεί στον ασφαλιστικό κλάδο με ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ και ERGO - Με ποιες εταιρίες είναι σε συζητήσεις για νέες συμφωνίες
  5. 23/6 Γιατί φοβάται ο πωλητής τον υποψήφιο πελάτη και αντιστρόφως, στο ραντεβού!
  6. 20/6 Το νέο διοικητικό συμβούλιο του ΕΙΑΣ
  7. 24/6 Οχήματα: «Ρολά» από 1ης Ιουλίου σε συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια λόγω ψηφιακού πελατολογίου - Ενδιαφέρει και ασφαλιστές

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube