close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Καταγγελία καταναλωτή σε ασφαλιστική για μονομερή ενέργεια σε σύμβαση ασφαλιστηρίου συμβολαίου
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
6/6/2019 - 08:45
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Καταγγελία καταναλωτή σε ασφαλιστική για μονομερή ενέργεια σε σύμβαση ασφαλιστηρίου συμβολαίου

Nextdeal newsroom, 6/6/2019
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Καταναλώτρια προσέφυγε στo Συνήγορο του Καταναλωτή κατά ασφαλιστικής εταιρείας, επειδή η τελευταία προχώρησε μονομερώς σε καταγγελία του ασφαλιστηρίου συμβολαίου ζωής που τηρούσε επί 18 χρόνια, λόγω μη εμπρόθεσμης καταβολής των ασφαλίστρων.

Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι απέστειλε στην ασφαλισμένη υπενθύμιση υποχρέωσης καταβολής ασφαλίστρων μέσω συνεργαζόμενης εταιρείας ταχυμεταφορών και ότι με την άπρακτη παρέλευση της τασσόμενης σε αυτήν προθεσμίας, προέβη σε ακύρωση του συμβολαίου.

Ωστόσο, κατά τη φερόμενη ημερομηνία παράδοσης της επιστολής στην ασφαλισμένη, η τελευταία απουσίαζε αποδεδειγμένα στο εξωτερικό, ενώ, στο πλαίσιο επικοινωνίας της Αρχής με την εταιρεία ταχυμεταφορών, δεν διαπιστώθηκε η ταυτότητα του προσώπου, στο οποίο επιδόθηκε η εν λόγω επιστολή, ούτε εάν αυτό το πρόσωπο είχε εξουσιοδότηση να την παραλάβει ή εάν, εν κατακλείδι, η επιστολή κατέληξε εις γνώση της ασφαλισμένης, ώστε οι περιεχόμενες σε αυτήν δηλώσεις να παράγουν τη σκοπούμενη νομική ενέργεια, δηλαδή την ακύρωση της ασφαλιστικής σύμβασης.

Η δήλωση της καταγγελίας για τη λύση της σύμβασης ασφάλισης θεωρείται συντελεσθείσα όχι απλώς από την αποτύπωσή της στον εξωτερικό κόσμο, αλλά από την παραλαβή της. Για να παραγάγει τα αποτελέσματά της, είναι αναγκαία η περιέλευσή της στον νόμιμο παραλήπτη, ενώ απαιτείται να περιέχεται σε έγγραφο και, μάλιστα, συστημένο ή επί αποδείξει. Σε περίπτωση, δε, συστημένης επιστολής, δεν αρκεί η εγχείρηση από τον ταχυδρόμο της γραπτής ειδοποίησης στον παραλήπτη ή η ρίψη του ειδοποιητηρίου ή της επιστολής στο γραμματοκιβώτιό του, αλλά απαιτείται η παραλαβή της επιστολής αυτοπροσώπως, οπότε έτσι εξασφαλίζεται η δυνατότητα γνώσης του περιεχομένου της.

Δεδομένου ότι δεν αποδείχθηκε η αυτοπρόσωπη παραλαβή της επίμαχης ειδοποίησης από την καταναλώτρια, η αποστολή της επιστολής από την εταιρεία και η τυχόν παραλαβή της από τρίτο πρόσωπο ή η τυχόν ρίψη αυτής στο γραμματοκιβώτιο του παραλήπτη δεν αποτελεί, κατά τα προεκτεθέντα, έγκυρη κοινοποίηση στην ασφαλισμένη γραπτής δήλωσης καταγγελίας της μεταξύ τους ασφαλιστικής σύμβασης.

Επιπροσθέτως, η Αρχή εκτίμησε ότι η ακύρωση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου αποτελεί ένα δυσανάλογα επαχθές για την ασφαλισμένη μέτρο, σε σχέση με τα ασφάλιστρα που ανελλιπώς έχει καταβάλει στην ασφαλιστική εταιρεία επί 18 συναπτά έτη, σε συνδυασμό και με το γεγονός ότι δεν διαπιστώθηκε η πραγματοποίηση προηγούμενης τηλεφωνικής ή άλλης επικοινωνίας από υπάλληλο της εταιρείας, προκειμένου να της υπενθυμίσει την οφειλή της, αλλά ούτε και από την ασφαλίστριά της, στην οποία η εταιρεία είχε αναθέσει τη διαχείριση του συμβολαίου της, προκείμενου να την ενημερώσει σχετικά με την επικείμενη ακύρωσή του.

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή απηύθυνε έγγραφη Σύσταση για την επαναφορά του συμβολαίου σε ισχύ, την οποία η εταιρεία έκανε αποδεκτή.

Σε άλλη περίπτωση, ο Συνήγορος του Καταναλωτή απηύθυνε έγγραφη Σύσταση σε ασφαλιστική εταιρεία, λόγω της μονομερούς και χωρίς προηγούμενη ενημέρωση του αντισυμβαλλόμενου ασφαλισμένου αφαίρεσης της συμπληρωματικής κάλυψης της Ημερήσιας Αποζημίωσης για Πρόσκαιρη Ανικανότητα από το ετησίως ανανεούμενο ατομικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο υγείας του. Σύμφωνα με τη σχετική αναφορά, ο ασφαλισμένος πληροφορήθηκε την αφαίρεση της ανωτέρω κάλυψης, όταν, ύστερα από ατύχημα που είχε, υπέβαλε σχετικό αίτημα αναγγελίας και διεκδίκησε, ανεπιτυχώς, την προβλεπόμενη από το ανωτέρω προσάρτημα αποζημίωση.

Στο επίμαχο ασφαλιστήριο συμβόλαιο είχε συμφωνηθεί παρέκκλιση σχετικά με το δικαίωμα της εταιρείας για τροποποίηση των όρων του. Ειδικότερα, είχε συμφωνηθεί ότι η εταιρεία δεν δικαιούται να αλλάξει τους όρους του συμβολαίου, χωρίς προηγουμένως να δώσει στον ασφαλισμένο το δικαίωμα να συνεχίσει την ασφάλισή του με τους ίδιους όρους που ίσχυαν πριν από την τροποποίηση.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Συνήγορος του Καταναλωτή διατύπωσε την άποψη ότι τυχόν αφαίρεση της επίμαχης κάλυψης θα νοείτο είτε με τη σύναψη νέας ασφαλιστικής σύμβασης, αφού θα είχε προηγηθεί υποβολή νέας αίτησης ασφάλισης εκ μέρους του ασφαλισμένου στη βάση όλων των αναγκαίων πληροφοριών που θα του είχε παράσχει η εταιρεία, είτε με την έκδοση πρόσθετης πράξης, κατόπιν κοινής συμφωνίας των αντισυμβαλλομένων μερών, προϋποθέσεις, όμως, που δεν συνέτρεξαν εν προκειμένω.

Η εταιρεία επικαλέστηκε τη δυνατότητα μονομερούς τροποποίησης του συμβολαίου που της επιφυλάσσει όρος που, ως ειδικότερος, θεωρείται ότι κατισχύει της παρέκκλισης. Ωστόσο, ένας τέτοιος ισχυρισμός δεν έγινε αποδεκτός από την Αρχή, λόγω του ότι η παρέκκλιση δεν συνιστά ειδικό όρο του συμβολαίου, αλλά ειδικότερη εξατομικευμένη συμφωνία, διάφορη των ειδικών όρων του συμβολαίου, που κατισχύει του συνόλου των όρων αυτού, τόσο των γενικών όσο και των ειδικών. Επομένως, η παρέκκλιση του συμβολαίου συνιστά ουσιώδες, κρίσιμο στοιχείο της σύμβασης, στο οποίο στηρίχτηκε η σύναψή της.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή έκρινε ότι η αφαίρεση της επίμαχης κάλυψης από το ασφαλιστήριο συμβόλαιο έγινε κατά παράβαση των όσων προβλέπονται στην ασφαλιστική σύμβαση, καθώς η εταιρεία προέβη σε τροποποίηση των όρων μονομερώς, ήτοι χωρίς να δώσει το δικαίωμα στον ασφαλισμένο να συνεχίσει την ασφάλισή του με τους ίδιους όρους που ίσχυαν πριν από την αλλαγή.

 

Από την Ετήσια Έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Καταναλωτή» για το 2018 (δείτε εδώ)

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Συνήγορος του Καταναλωτή
  • έκθεση
  • ασφαλιστική εταιρία
  • καταγγελία
  • ασφαλιστήριο συμβόλαιο
  • καταβολή ασφαλίστρων

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Τα παράπονα των καταναλωτών από τις ασφαλιστικές εταιρίες!
    Nextdeal newsroom, 6/6/2019

    Τα παράπονα των καταναλωτών από τις ασφαλιστικές εταιρίες!

  • Τράπεζα πλήρωσε λόγω υπαιτιότητας πρόστιμο καταναλωτή για μη εμπρόθεσμη πληρωμή τελών κυκλοφορίας
    Nextdeal newsroom, 5/6/2018

    Τράπεζα πλήρωσε λόγω υπαιτιότητας πρόστιμο καταναλωτή για μη εμπρόθεσμη πληρωμή τελών κυκλοφορίας

  • Ασφαλιστικές αρνήθηκαν αποζημίωση σε καρκινοπαθή και ανίκανο για εργασία αλλά... έχασαν

    Ασφαλιστικές αρνήθηκαν αποζημίωση σε καρκινοπαθή και ανίκανο για εργασία αλλά... έχασαν

    Καρκινοπαθής, με διάγνωση καρκίνου του μαστού, προέβη σε αφαίρεση ωοθηκών κατά παρότρυνση του θεράποντος ιατρού της, ο οποίος έκρινε μία...
    Nextdeal newsroom, 30/05/2018 - 09:50 30/5/2018
  • Δικαστική απόφαση: Πότε ισχύει η απαλλαγή πληρωμής ασφαλίστρων;

    Δικαστική απόφαση: Πότε ισχύει η απαλλαγή πληρωμής ασφαλίστρων;

    Με το περιεχόμενο της υπ' αριθ. πρωτ. 15739/2014 Σύστασης του Συνηγόρου του Καταναλωτή συντάχθηκε πλήρως το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών, κρίνοντας...
    Nextdeal newsroom, 30/05/2018 - 09:36 30/5/2018

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

«Πάνος Δημητρίου: Η Generali θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο, με στρατηγική και οδηγό την Αριστεία»
17:19 «Πάνος Δημητρίου: Η Generali θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο, με στρατηγική και οδηγό την Αριστεία»
  • 16:23 Συναυλία - αφιέρωμα για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Μίκη Θεοδωράκη
  • 16:06 Νέος Όμιλος στον χώρο της Υγείας: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά των κλινικών της Euromedica από την ΗΜΙΘΕΑ Μ.Α.Ε. (Ερρίκος Ντυνάν)
  • 15:59 2ο ΣΦΕΕ Summit: Ξεκινά φέτος το Ταμείο Καινοτομίας για φάρμακα - Νέος μηχανισμός αποζημίωσης
  • 14:49 CNP Ασφαλιστική: Αγώνας Aqualthon Αγία Νάπα - Μαζί με τους Πρωταθλητές!
  • 14:30 Ασφάλεια Μεταφορών: Μόλις 2% η μείωση θανατηφόρων τροχαίων στην Ευρώπη - Η χώρα με το ασφαλέστερο οδικό δίκτυο
  • 14:16 Σπύρος Καπράλος: Η Δύση οφείλει άμεσα ομπρέλα προστασίας στους Χριστιανούς της Συρίας
  • 14:00 Allianz: Δασικές πυρκαγιές - μια αυξανόμενη παγκόσμια απειλή
  • 13:00 Κυριάκος Πιερρακάκης: «Η επένδυση της UniCredit αποτελεί ηχηρή απόδειξη της εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία»
  • 12:56 Μια μαγική βραδιά στη μνήμη της Ακακίας Κορδόση
  • 12:50 Ηλίας Προβόπουλος: Το 4ο Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων
  • 12:20 HDI Global SE, Hellas: 30 Χρόνια Ηγετικής Παρουσίας στην Ασφάλιση Επιχειρηματικών Κινδύνων
  • 12:05 ΕΑΕΕ: Σε €7,2 εκατ. εκτιμώνται οι αποζημιώσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων για τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έπληξαν την Ελλάδα 29.3-2.4.2025
  • 11:55 2ο ΣΦΕΕ Summit: Η υγεία ως μοχλός ανάπτυξης - Η καινοτομία ανεβάζει το ΑΕΠ
  • 10:54 Συνάντηση Andrea Orcel και Βασίλη Ψάλτη με τον Πρωθυπουργό (βίντεο)
  • 10:45 Forscope: Γιατί η έμμεση διανομή λογισμικού αποτελεί στρατηγική επιλογή για σύγχρονες επιχειρήσεις
  • 09:48 Οχήματα: «Ρολά» από 1ης Ιουλίου σε συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια λόγω ψηφιακού πελατολογίου - Ενδιαφέρει και ασφαλιστές
  • 09:40 ΕΑΕΕ: Δημοσίευση νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) - Νόμος 5209/13.6.2025, ΦΕΚ Α΄ 100
  • 09:22 To βραβείο «ACI EUROPE Best Airport Award» στην κατηγορία 25-40 εκατ. επιβατών στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών!
  • 09:16 Συνεχίζεται η μάχη με τις φλόγες στη Χίο - Τρία μηνύματα 112 για απομάκρυνση από οικισμούς
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 18/6 Αποκλειστικό: Δημήτρης Σπυράκος - Ο Δείκτης ΙΟΒΕ δεν ίσχυσε ποτέ - Άκυρες οι αυξήσεις των ασφαλίστρων νοσοκομειακής περίθαλψης με βάση το Δείκτη ΙΟΒΕ
  2. 23/6 Η Allianz πραγματοποίησε ταξίδι επιβράβευσης Συνεργατών στο Montreal και το Toronto
  3. 20/6 Netcompany: Τα έργα που υλοποιεί στον ασφαλιστικό κλάδο με ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ και ERGO - Με ποιες εταιρίες είναι σε συζητήσεις για νέες συμφωνίες
  4. 23/6 Γιατί φοβάται ο πωλητής τον υποψήφιο πελάτη και αντιστρόφως, στο ραντεβού!
  5. 18/6 NN Hellas: Ο πελάτης δίνει το ρυθμό! (βίντεο)
  6. 24/6 «Πάνος Δημητρίου: Η Generali θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο, με στρατηγική και οδηγό την Αριστεία»
  7. 18/6 HDI Global SE: 30 χρόνια προσφοράς στις βιομηχανικές και επαγγελματικές ασφαλίσεις στην Ελλάδα (βίντεο)

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube