Γιώργος Μούζος, 30/6/2016 - 15:00 facebook twitter linkedin Η τηλεματική στην υπηρεσία της ασφάλισης Γιώργος Μούζος, 30/6/2016 facebook twitter linkedin Είναι γεγονός πως η αύξηση της τεχνολογίας και δη της τηλεματικής, θα φέρει αλλαγές σε αρκετούς τομείς της ζωής μας. Ένας εξ αυτών, είναι κι ο τρόπος που θα επηρεάζεται το κόστος ασφάλισης των αυτοκινήτων μας. Η τηλεματική, όπως και τα μαύρα κουτιά είναι μια τεχνολογία η οποία χρησιμοποιείται κατά κόρον τα τελευταία χρόνια σε διάφορους τύπους οχημάτων (η πλειοψηφία τα γνωρίζει από τα αεροπλάνα). Μέσω της τηλεματικής καταγράφονται όλα τα δεδομένα κίνησης του οχήματος κι έτσι ο ασφαλιστής θα έχει πρόσβαση σε όλα τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζεται ώστε να ανακαλύψει τι πραγματικά έγινε στο δρόμο. Αυτή η τεχνολογία αναπτύσσεται αρκετά και ήδη από τα πρώτα στοιχεία σε παγκόσμιο επίπεδο, υπάρχουν 12 εκατ. ασφάλειες οχημάτων που βασίζονται στην τηλεματική, με το νούμερο αυτό μέχρι τα τέλη του 2020, να αυξάνεται στα 93 εκατ., νούμερο που ισούται με το 10% του συνολικού αριθμού οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο. Ενώ μέχρι το 2030, τα μισά αυτοκίνητα της υφηλίου που θα ασφαλίζονται, θα είναι ασφαλισμένα με πολιτικές τηλεματικής. Οι χώρες οι οποίες κάνουν εκτεταμένη χρήση τηλεματικής είναι η Αμερική και η Ιταλία, όπου η καθεμία μετρά 4 εκατ. τηλεματικές ασφάλειες. Όμως η κάθε χώρα έχει υιοθετήσει αυτή την πολιτική για διαφορετικούς λόγους. Στην Ιταλία, η τεχνολογία αυτή εφαρμόστηκε γιατί το έγκλημα ανθούσε κι έτσι οι άτυχοι ιδιοκτήτες είχαν μια ελπίδα να βρουν το όχημα που τους έκλεψαν. Σε ότι αφορά τις αγορές των Η.Π.Α. ο λόγος είναι διαφορετικός. Οι ασφαλιστές τοποθετούν τα «μαύρα κουτιά» στα αυτοκίνητα ενός υποψήφιου πελάτη, με σκοπό να δουν το στιλ οδήγησής του. Αν διαπιστώσουν ότι είναι ένας προσεκτικός οδηγός, τότε μπορούν να του δώσουν μια επιπλέον έκπτωση στο ασφαλιστήριο συμβόλαιό του. Αν πάλι διαπιστώσουν ότι οδηγεί απρόσεκτα και επικίνδυνα, μπορούν είτε να ανεβάσουν κατά πολύ το ασφάλιστρο, ή ακόμα και να τον απορρίψουν τελείως σαν πελάτη. Η τρίτη μεγαλύτερη αγορά, είναι αυτή της Μεγάλης Βρετανίας, η οποία κάνει χρήση της τηλεματικής με τον ίδιο τρόπο που την εφαρμόζουν και οι Η.Π.Α. Στη Βρετανία, εστιάζουν περισσότερο στους νέους οδηγούς, αλλά και στους στόλους εταιρειών, με απώτερο στόχο η εφαρμογή να εξαπλωθεί και σε άλλα target group οδηγών. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10 Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού)
Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00 Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»;
Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25 Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα;
Oδήγηση με παιδιά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι πελάτες σας! Ένας σημαντικός οδηγός για ασφαλιστές, που συνδέει οδική ασφάλεια, προστασία παιδιών και ασφαλιστικές πρακτικές. Η οδήγηση με τα παιδιά στο πίσω... Γιώργος Μούζος, 01/10/2025 - 08:45
Αυτόνομα & συνδεδεμένα οχήματα: Νέα ρίσκα κυβερνοασφάλειας για τις ασφαλιστικές εταιρείες Η τεχνολογική επανάσταση στον τομέα της αυτοκίνησης αλλάζει συθέμελα το τοπίο της ασφάλισης. Η είσοδος αυτόνομων και συνδεδεμένων οχημάτων επιφέρει... Γιώργος Μούζος, 29/09/2025 - 08:44
Το κουμπί που κοστίζει σε ατυχήματα Η μόνιμη ενεργοποίηση της ανακύκλωσης του αέρα μπορεί να ρίχνει την κατανάλωση, αλλά ανεβάζει το ρίσκο στον δρόμο. Όλο και περισσότεροι... Γιώργος Μούζος, 26/09/2025 - 08:47
Πώς μια «αθώα» βόλτα μπορεί να τινάξει στον αέρα αποζημιώσεις και πελατειακές σχέσεις! Δίνει ο πελάτης σας στο ανήλικο παιδί του το αυτοκίνητο, έστω και για έναν γύρο στο τετράγωνο; Ενημερώστε τον πως... Γιώργος Μούζος, 22/09/2025 - 11:03
Ψώνια στο κάθισμα των πελατών σας; Βαριές αποζημιώσεις & πρόστιμο ΚΟΚ Μια «αθώα» συνήθεια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμού, περιπλέκει τις αποζημιώσεις και φουσκώνει τον δείκτη ζημιών. Πώς πρέπει να συμβουλέψετε... Γιώργος Μούζος, 19/09/2025 - 08:55
Πέρα από την τιμή: Πώς θα διατηρήσετε τους πελάτες σας; Μήπως η ανανέωση κρίνεται και από άλλους παράγοντες και δεν είναι μόνο θέμα τιμής; Πώς μπορείτε να διατηρήσετε το χαρτοφυλάκιο... Γιώργος Μούζος, 17/09/2025 - 08:57