Γιώργος Μούζος, 25/1/2021 - 11:34 facebook twitter linkedin Πόσο σημαντική είναι η ρύθμιση των συστημάτων ADAS για την ασφάλεια σας; Τι κάνει η Carglass στη χώρα μας; Γιώργος Μούζος, 25/1/2021 facebook twitter linkedin Όπως ο εγκέφαλος μας ελέγχει όλο το σώμα μας, αντίστοιχα υπάρχει ένα κεντρικό σύστημα το οποίο ελέγχει όλα τα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου μας, τα γνωστά μας ADAS (Advanced Driver-Assistance Systems). Τα οποία για να δουλεύουν σωστά, πρέπει να είναι και σωστά ρυθμισμένα. Το κεντρικό σύστημα που αναφέραμε στον υπότιτλο, δεν είναι άλλο από τους αισθητήρες στους οποίους βασίζονται τα συστήματα ADAS, μέσω των οποίων ελέγχονται τα τεκταινόμενα του δρόμου, διασφαλίζοντας έτσι την άρτια λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης και κατ’ επέκταση την ασφάλεια του οδηγού και των επιβαινόντων. Γίνεται λοιπόν άμεσα αντιληπτό πως οι αισθητήρες αυτοί, είναι κρίσιμοι για την ασφάλεια σας και η εύρυθμη λειτουργία τους αλλά και το σωστό καλιμπράρισμά τους, μετά από μια επισκευή, π.χ. την αντικατάσταση ενός παρμπρίζ, είναι ύψιστης σημασίας. Για το λόγο αυτό απευθυνθήκαμε στην Carglass, όπου Γενικός Διευθυντής είναι ο κ. Κανάρης Παπαναστασόπουλος, όπου και μας είπε τι ισχύει για την παραμετροποίηση των ADAS! Φίλοι ασφαλιστές, αυτό είναι κρίσιμο για τους πελάτες σας! Ομολογουμένως τα αυτοκίνητα που οδηγούν πλέον οι πελάτες σας έχουν αλλάξει κατά πολύ συγκριτικά με το πρόσφατο παρελθόν. Πλέον τα αυτοκίνητα ενσωματώνουν πολλές και άκρως σοφιστικέ τεχνολογίες ασφάλειας, αλλά και άνεσης. Τα περισσότερα αυτοκίνητα διαθέτουν cruise control, φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ενώ τα πιο πολυτελή διαθέτουν ακόμα και υποβοήθηση κατά τη στάθμευση. Αυτά είναι μόνο μερικά από τα χαρακτηριστικά, γνωστά ως προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού (ADAS) που έχουν ήδη εισέλθει στα οχήματα που οι περισσότεροι από εμάς οδηγούμε - και υπάρχουν πολλές ακόμη καινοτομίες που θα έρθουν στο άμεσο μέλλον. Για να μιλάμε και με νούμερα, το 2020 στην Δυτική Ευρώπη πουλήθηκαν 8.450.325 οχήματα με εμπρόσθια κάμερα, με τις εκτιμήσεις για το 2021 να αναφέρουν ότι θα αγγίξουν τα 10.705.301. Σύμφωνα με συντηρητικές εκτιμήσεις, τα συστήματα ADAS βοηθούν στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων κατά περίπου 15%. Η Mercedes-Benz η οποία συλλέγει δεδομένα από το 2014, αναφέρει πως τα συστήματα έχει αποδειχθεί πως έχουν μειώσει τις οπίσθιες συγκρούσεις κατά 30%. Ωστόσο, παρά την σημαντική συμβολή των ADAS στην οδική ασφάλεια, ορισμένες ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά κι επισκευαστές, δεν έχουν ακόμα αντιληφθεί πόσο σημαντική είναι η παραμετροποίηση αυτών των αισθητήρων. Οι περισσότεροι εξ’ αυτών βρίσκονται σε σημεία του αυτοκινήτου, τα οποία κατά τη διάρκεια ζωής του μπορούν να αλλάξουν. Κι αυτό γιατί οι αισθητήρες αυτοί έχουν θέση είτε στο εμπρόσθιο παρμπρίζ, είτε στην μάσκα του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Insurance Business, το πρόβλημα της λάθος παραμετροποίησης είναι σύνηθες, μιας και οι περισσότερες ασφαλιστικές προσπαθούν να κρατήσουν όσο το δυνατόν χαμηλότερα τα κόστη αποζημίωσης – επισκευής, με αποτέλεσμα οι ζωτικής σημασίας αισθητήρες να μην καλιμπράρονται σωστά! Τι πρέπει λοιπόν να κάνουν οι ασφαλιστές; Όταν πρόκειται για οχήματα με ADAS, οι ασφαλιστές πρέπει να προτρέπουν τους πελάτες τους να παραμετροποιούν τα συστήματα αυτά σε εξειδικευμένους τεχνικούς, οι οποίοι διαθέτουν εγκεκριμένο εξοπλισμό, μιας κι η παραμετροποίηση είναι μια λεπτή διαδικασία, ζωτικής σημασίας. Παραμετροποίηση απαιτείται έπειτα από: Αντικατάσταση παρμπρίζ Επισκευή μετά από τρακάρισμα Ευθυγράμμιση των τροχών Αλλαγή στο ύψος των αναρτήσεων Αντικατάσταση των αισθητήρων ADAS Αυτό που μας ανέφερε η Carglass είναι πώς μια μη σωστά ρυθμισμένη κάμερα μπορεί να έχει σημαντικές συνέπειες στην ασφάλεια των επιβατών αφού ή δεν θα λειτουργεί καθόλου ή ακόμη χειρότερα θα λειτουργεί λανθασμένα. Για το λόγο αυτό η παραμετροποίηση της κάμερας από ειδικούς απαιτείται, ώστε να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία των συστημάτων ADAS. Η Carglass, ηγέτιδα εταιρεία στον τομέα της επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων αυτοκινήτων, εξελίσσει συνεχώς την τεχνογνωσία της και εμπλουτίζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες της ώστε να διασφαλίζεται η σωστή λειτουργία των συστημάτων αυτών μετά από κάθε αντικατάσταση εμπρόσθιου παρμπρίζ. Άλλωστε, από το 2014 διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία και τον απαιτούμενο εξοπλισμό για τη σωστή διάγνωση και παραμετροποίηση των καμερών που υποστηρίζουν συστήματα ADAS. Κλείνοντας όμως αυτό το άρθρο, τo μεγάλο ερώτημα που μας δημιουργήθηκε σαν Next Deal και το οποίο αφορά και τους καταναλωτές, είναι αν υπάρχει κάποια ασφαλιστική εταιρεία η οποία ελέγχει τόσο την ποιότητα των κρυστάλλων που τοποθετούνται, αλλά και την αναγκαία παραμετροποίηση των αισθητήρων οι οποία εξασφαλίζουν την ασφάλεια των επιβατών. Ερωτήματα στα οποία θα επανέλθουμε στο άμεσο μέλλον, όπως και με το θέμα των καλύψεων και του κόστους των ασφαλιστηρίων θραύσης κρυστάλλων! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 12/06/2025 - 09:08 BMW M2 CS: Τι σημαίνει για τους ασφαλιστές η κορυφαία σπορ έκδοση της BMW;
Γιώργος Μούζος, 10/06/2025 - 09:09 Ηλεκτρικά οχήματα χωρίς εκπλήξεις: Πώς η τηλεμετρία αλλάζει το παιχνίδι της ασφάλισης
Γιώργος Μούζος, 04/06/2025 - 09:00 Μπορεί το blockchain να σώσει την αγορά από τις ψευδείς ασφαλιστικές αξιώσεις;
Γιώργος Μούζος, 02/06/2025 - 09:00 Υβριδικά οχήματα & ασφαλιστικός κίνδυνος: Οι προκλήσεις που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς
Cyber Risk στα έξυπνα αυτοκίνητα: Πώς τα ασφαλιστικά προϊόντα αντιμετωπίζουν τις IoT απειλές; Οι ασφαλιστές καλούνται να αντιμετωπίσουν νέους κινδύνους και να σχεδιάσουν έξυπνες καλύψεις για την εποχή του Internet of Things (IoT). Η... Γιώργος Μούζος, 28/05/2025 - 09:19
AI-powered risk assessment: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προλάβει τον επικίνδυνο οδηγό πριν το ατύχημα; Από τα προγράμματα telematics μέχρι το EU AI Act, η ασφάλιση αυτοκινήτου περνά στην εποχή της προγνωστικής τιμολόγησης και αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/05/2025 - 09:11
Μειώνει όντως το eCall το κόστος των αποζημιώσεων; Η υποχρεωτική εγκατάσταση του eCall στα νέα οχήματα υπόσχεται άμεση ειδοποίηση σε περίπτωση ατυχήματος – αλλά μειώνει πραγματικά το κόστος... Γιώργος Μούζος, 22/05/2025 - 08:55
Πώς η γήρανση των μπαταριών EV αλλάζει τα δεδομένα στην ασφαλιστική κάλυψη και αποζημίωση Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές για τις μειωμένες επιδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων και την επίδρασή τους στις αποζημιώσεις; Η ταχεία... Γιώργος Μούζος, 19/05/2025 - 08:55
Ο ρόλος των over-the-air updates στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι προκλήσεις για τις ασφαλιστικές Πώς οι «over-the-air» αναβαθμίσεις αλλάζουν το τοπίο στην ασφάλιση αυτοκινήτου και τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές σήμερα; Η εποχή όπου... Γιώργος Μούζος, 16/05/2025 - 09:07
Η νέα στρατηγική κατά της απάτης με deep learning και data fusion Η ασφαλιστική απάτη δεν είναι απλώς ένα κόστος! Eίναι ένας αόρατος εχθρός που υπονομεύει την αξιοπιστία του συστήματος και μετακυλίει... Γιώργος Μούζος, 14/05/2025 - 09:02