Γιώργος Μούζος, 17/9/2019 - 13:47 facebook twitter linkedin Τα αυτόνομα αυτοκίνητα κάτω από το επίπεδο 5 είναι πονοκέφαλος για τις ασφαλιστικές! Γιώργος Μούζος, 17/9/2019 facebook twitter linkedin Αυτό το συμπέρασμα βγήκε έπειτα από ένα πείραμα που διεξήγαγε η εταιρεία Waymo, θυγατρική της Google, η οποία εργάζεται πάνω στα αυτόνομα αυτοκίνητα. Τα πειράματα αυτά έλαβαν χώρα το 2013 με σκοπό η εταιρεία να διαπιστώσει εάν μπορεί να εμπιστευτεί τους δοκιμαστές κι αν αυτή θα τηρήσουν τους κανονισμούς της αυτόνομης τεχνολογίας επιπέδου μικρότερου του 5, δηλαδή για οχήματα που επιβάλλουν ο οδηγός να είναι προσηλωμένος κατά την οδήγηση και να μην ασχολείται με άλλα πράγματα όταν βρίσκεται πίσω από το βολάν. Και τα αποτελέσματα του πειράματος δεν ήταν καλά! Για την ακρίβεια, μέσω των καμερών που ήταν εξοπλισμένα τα μοντέλα δοκιμών, ουδείς από τους δοκιμαστές ακολούθησε τους κανόνες. Δηλαδή κανείς από το προσωπικό που μετείχε στο πείραμα δεν κοιτούσε συνεχώς τον δρόμο, ενώ κατά την οδήγηση ήταν απασχολημένη με οτιδήποτε άλλο, εκτός από το τιμόνι. Σύμφωνα με την Waymo δυστυχώς ο κόσμος έχει υπερβολική εμπιστοσύνη στην αυτόνομη τεχνολογία, αλλά αν δεν αγγίξουμε το επίπεδο 5 δηλαδή της πλήρους αυτονομίας, τότε ο κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος είναι τεράστιος. Όπου πέρα από τις ανθρώπινες απώλειες σε περίπτωση ατυχήματος, θα μπορεί να έχει και τεράστιο ασφαλιστικό κόστος για την αποζημίωση ενός τέτοιου ατυχήματος. Όπως άλλωστε δήλωσε κι ο CEO της Waymo, John Krafcik: «Ο μόνος τρόπος για να λυθεί το πρόβλημα της ασφάλειας στους δρόμους και ο μόνος τρόπος για να δοθεί η ευκαιρία της κινητικότητας για όλους είναι να βγάλουμε τον άνθρωπο εντελώς έξω από την εξίσωση. Δεσμευόμαστε στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση (επιπέδου 5), που δεν απαιτεί άνθρωπο πίσω από το τιμόνι, ούτε οι επιβάτες να έχουν δίπλωμα οδήγησης». Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55 Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38 Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27 Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια; Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή... Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές! Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο... Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09
Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο! Οι νέες ψηφιακές απειλές στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αυξάνουν τον κίνδυνο για οδηγούς, επιβάτες και ασφαλιστικές εταιρείες, απαιτώντας άμεση... Γιώργος Μούζος, 12/11/2025 - 08:50