close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Τεχνολογία

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ransοmware: Ποιοί Παράγοντες επηρεάζουν τις απαιτήσεις λύτρων;
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
4/11/2025 - 09:17
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Ransοmware: Ποιοί Παράγοντες επηρεάζουν τις απαιτήσεις λύτρων;

Nextdeal newsroom, 4/11/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Γράφει ο Νίκος Γεωργόπουλος


Αυτή είναι μια εξαιρετικά κρίσιμη ερώτηση για κάθε επιχείρηση και για τον τομέα της κυβερνοασφάλισης γενικότερα. Οι απαιτήσεις λύτρων (ransom demands) επηρεάζονται από ένα πολύπλοκο πλέγμα παραγόντων που συνδέονται τόσο με τα χαρακτηριστικά του θύματος όσο και με τις εξελισσόμενες τακτικές των κυβερνοεγκληματιών.

Ακολουθούν οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τις απαιτήσεις και την πιθανότητα πληρωμής λύτρων:

 

1. Οι Νέες Τακτικές Εκβίασης (Multi-Extortion)

Ο τρόπος με τον οποίο οι επιτιθέμενοι κλιμακώνουν την πίεση είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για την αύξηση της πιθανότητας πληρωμής λύτρων:

  • Υποκλοπή Δεδομένων (Data Exfiltration): Η υποκλοπή δεδομένων (data exfiltration) αναδεικνύεται ως κορυφαίος παράγοντας απώλειας. Η διπλή εκβίαση, η οποία περιλαμβάνει την υποκλοπή δεδομένων, έχει αντικαταστήσει τις καθαρά επιθέσεις κρυπτογράφησης.
  • Αυξημένη Πιθανότητα Πληρωμής: Η υποκλοπή δεδομένων είναι ευκολότερη και ταχύτερη για τους επιτιθέμενους από την κρυπτογράφηση και αυξάνει την πιθανότητα πληρωμής λύτρων.
  • Πολυεπίπεδη Εκβίαση: Οι επιτιθέμενοι χρησιμοποιούν πολύπλοκες μεθόδους πολλαπλής εκβίασης, οι οποίες περιλαμβάνουν ταυτόχρονη κρυπτογράφηση, κλοπή δεδομένων, και απειλές για κατανεμημένη επίθεση άρνησης υπηρεσίας (DDoS), δημιουργώντας πολλαπλά σημεία πίεσης για να αναγκάσουν τους οργανισμούς να πληρώσουν.
  • Πωλήσεις Δεδομένων: Ορισμένες ομάδες ransomware πωλούν τα κλεμμένα «κοσμήματα του στέμματος» ή εμπιστευτικά εταιρικά δεδομένα σε πλειστηριασμό στις αγορές του dark web για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους.

 

2. Η «Οπλοποίηση» της Κανονιστικής Συμμόρφωσης

Μια αναδυόμενη και ισχυρή τακτική είναι η χρήση των νομικών και κανονιστικών υποχρεώσεων ως μοχλός πίεσης για την αύξηση των απαιτήσεων:

  • Απειλή Αποκάλυψης Παραβάσεων: Οι ομάδες Ransomware απειλούν να αποκαλύψουν ότι μια εταιρεία παραβιάζει κανονισμούς. Αυτή η τακτική αυξάνει το διακύβευμα της φήμης και του πιθανού κόστους της επίθεσης, καθώς προστίθενται πρόστιμα από ρυθμιστικούς φορείς και νομικά έξοδα.
  • Πολλαπλάσια Κόστη: Η απειλή μπορεί να είναι ότι, αν οι εταιρείες αρνηθούν να πληρώσουν, θα αναγκαστούν να πληρώσουν έως και 10 φορές περισσότερο στις Ρυθμιστικές Αρχές λόγω παραβάσεων.
  • Στόχευση Κανονιστικά Ευαίσθητων Κλάδων: Αυτή η τακτική επικεντρώνεται σε κλάδους όπου οι κίνδυνοι συμμόρφωσης είναι υψηλοί, όπως η υγειονομική περίθαλψη και οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες.

 

3. Χαρακτηριστικά του Στόχου

Οι επιτιθέμενοι επιλέγουν στόχους με βάση παράγοντες που τους δίνουν την μεγαλύτερη πιθανότητα για να εξασφαλίσουν πληρωμή:

  • Οικονομική Δύναμη και Δεδομένα: Οι κυβερνοεγκληματίες αναζητούν εταιρείες με υψηλά έσοδα και μεγάλους όγκους προσωπικών δεδομένων.
  • Ευπάθεια σε Διακοπή Λειτουργίας (Business Interruption): Οι οργανισμοί που είναι ευάλωτοι σε διακοπή εργασιών (όπως οι λιανοπωλητές λόγω της ανάγκης για συνεχή λειτουργία) παρέχουν μόχλευση κατά τη διατύπωση απαιτήσεων εκβίασης. Η απαίτηση λύτρων εξαρτάται από την επείγουσα ανάγκη αποκατάστασης κρίσιμων υπηρεσιών.
  • Μέγεθος Επιχείρησης: Ενώ οι μεγάλοι οργανισμοί αντιμετωπίζουν υψηλότατα κόστη (μέγιστη απαίτηση $150M και πληρωμή $75M στα δεδομένα 2020-2024), οι επιτιθέμενοι στρέφονται προς μεσαίες και μικρότερες επιχειρήσεις (ΜμΕ), οι οποίες είναι λιγότερο προστατευμένες και αποτελούν ευκολότερο στόχο για τους επιτιθέμενους.

 

4. Αμυντικά Μέτρα και Διαπραγματευτική Ικανότητα

Η εταιρική  ετοιμότητα και οι ενέργειες που ακολουθούν την επίθεση επηρεάζουν άμεσα το τελικό ποσό των λύτρων:

  • Διαπραγμάτευση: Η εμπλοκή εξειδικευμένων διαπραγματευτών (συχνά μέσω των ασφαλιστικών εταιρειών) είναι κρίσιμη. Η Coalition,μια ασφαλιστική εταιρία, για παράδειγμα, κατάφερε να διαπραγματευτεί μείωση της πληρωμής κατά 60% κατά μέσο όρο σε σχέση με την αρχική απαίτηση το 2024. Παρόλα αυτά, τα θύματα θα πρέπει να αναμένουν να πληρώσουν μεταξύ 50% και 80% της αρχικής απαίτησης.
  • Ανθεκτικότητα και Ανάκτηση: Η ύπαρξη ισχυρών συστημάτων ασφαλείας και αντιγράφων ασφαλείας (backups) που δεν μπορούν να μολυνθούν, μειώνει την αποτελεσματικότητα των επιθέσεων και, ως εκ τούτου, τον λόγο για να πληρωθούν λύτρα.
  • Ποιός είναι ο επιτιθέμενος: Οι ομάδες επιτιθεμένων (ransomware groups) διαφέρουν σημαντικά ως προς τις τακτικές τους, την επαγγελματική τους συμπεριφορά, την πιθανότητα δημοσίευσης κλεμμένων δεδομένων και τη διαπραγματευτική τους επιθετικότητα. Η γνώση της ιστορίας της συγκεκριμένης ομάδας (π.χ., Akira, Black Basta, RansomHub) είναι κεντρικής σημασίας για την αποτελεσματική διαχείριση των διαπραγματεύσεων.
  • Η Ανάγκη Εμπιστοσύνης: Η συμμετοχή ασφαλιστών ή διαπραγματευτών αυξάνει την πιθανότητα ότι το κλειδί αποκρυπτογράφησης θα λειτουργήσει σωστά και ότι η ανάκαμψη θα είναι πληρέστερη. Ωστόσο, η αξιοπιστία των εγκληματιών δεν είναι αμφίδρομη, καθώς δεν υπάρχει εγγύηση ότι θα διαγράψουν τα κλεμμένα δεδομένα, ακόμη και μετά την πληρωμή.

Συνοψίζοντας, η απαίτηση λύτρων καθορίζεται από τη δυνητική ζημία (impact) που μπορεί να προκαλέσει η επίθεση, συμπεριλαμβανομένης της διακοπής εργασιών και των νομικών συνεπειών, και από το πόσο καλά προετοιμασμένος είναι ο οργανισμός να αντιμετωπίσει την κρίση χωρίς να υποκύψει στην εκβίαση.


Νίκος Γεωργόπουλος

Digital Risk Insurance Broker – Cromar Insurance Brokers www.cromar.gr

Co-Founder The DPO Academy

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Η Ευρώπη στο επίκεντρο της κυβερνοεγκληματικότητας σύμφωνα με νέα έκθεση της Microsoft
    Nextdeal newsroom, 17/10/2025

    Η Ευρώπη στο επίκεντρο της κυβερνοεγκληματικότητας σύμφωνα με νέα έκθεση της Microsoft

  • Επιχειρήσεις: Το μέλλον συνδέεται - AI, Cloud και ασφάλεια οι τρεις πυλώνες της νέας ψηφιακής εποχής
    Γιώργος Καλούμενος, 15/10/2025

    Επιχειρήσεις: Το μέλλον συνδέεται - AI, Cloud και ασφάλεια οι τρεις πυλώνες της νέας ψηφιακής εποχής

  • 500 συμμετέχοντες και 65 ομιλητές έδωσαν δυνατό «παρών» στο AI Conference της KPMG

    500 συμμετέχοντες και 65 ομιλητές έδωσαν δυνατό «παρών» στο AI Conference της KPMG

    500 συμμετέχοντες και 65 ομιλητές – εκπρόσωποι του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας και επιχειρηματικότητας – έδωσαν δυνατό «παρών» στο καινοτόμο και...
    Nextdeal newsroom, 10/10/2025 - 12:30 10/10/2025
  • Τεχνητή Νοημοσύνη: Τι να περιμένουμε σε Υγεία, Εργασία και Τέχνες τα επόμενα χρόνια

    Τεχνητή Νοημοσύνη: Τι να περιμένουμε σε Υγεία, Εργασία και Τέχνες τα επόμενα χρόνια

    Οι επιπτώσεις της AI σε σημαντικούς κλάδους της κοινωνικής και οικονομικής ζωής αναπτύχθηκαν σε ειδική συζήτηση στο Olympia Forum VI με τη συμμετοχή...
    Nextdeal newsroom, 09/10/2025 - 10:44 9/10/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΑΑΔΕ: Αυτόματη έκδοση ΑΦΜ σε 43.000 ανήλικα τέκνα
11:11 ΑΑΔΕ: Αυτόματη έκδοση ΑΦΜ σε 43.000 ανήλικα τέκνα
  • 09:28 Προσωπικός αριθμός: Λήγει σήμερα η προθεσμία για την έκδοσή του - Θα αποδίδεται πλέον αυτόματα
  • 09:19 Με μεγάλη επιτυχία υλοποιήθηκε η ημερίδα του ΕΕΘ για την Ιδιωτική Ασφάλιση
  • 09:12 Αστική Ευθύνη στον κλάδο των οδικών μεταφορών - Υπάρχει σύγχυση στο θέμα της Ασφάλισης
  • 08:57 Χωρίς κυβερνητική προοπτική η χώρα, το «sos» της ελληνικής βιομηχανίας, «Κασσάνδρες» στη Wall Street, πιο ισχυρή η Πειραιώς με την Εθνική Ασφαλιστική
  • 08:46 «Στα Μέρη της Ακρόπολης» - Παύλος Χαμπίδης
  • 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
  • 08:40 Η αγαθή σκιά που άφησε ένας άνθρωπος
  • 21:23 87.026 οχήματα χωρίς ασφάλιση και τέλη κυκλοφορίας
  • 16:05 Το πρόγραμμα Miles+Bonus της AEGEAN εξελίσσεται - 12μηνη μεταβατική περίοδος για όλα τα μέλη και εισαγωγή νέων κανόνων
  • 16:00 9ο Συνέδριο «Το Φαρμακείο του Αύριο» - «Φαρμακείο 360ο: Συνδέοντας ανθρώπους, τεχνολογία & υγεία»
  • 15:08 Ιωάννα Λυτρίβη στο Europanext: Η Ελλάδα ακολουθεί μια ευρύτερη στρατηγική εξωστρέφειας και διεθνοποίησης των ελληνικών πανεπιστημίων
  • 15:00 Alpha Bank: Στη θέση του Chief of Shipping o Γιάννης Καραμανώλης
  • 14:54 Μαζί στο δρόμο, μαζί στις αξίες - Ο κ. Christov Assen, Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου του Ομίλου Eurohold και η EUROINS Ελλάδος “έτρεξαν” για μια φωτεινή Καλλιθέα
  • 14:15 4ο Συνέδριο «10 Χρόνια Πάνορμος» 2025 Διεθνές Έτος Συνεταιρισμών
  • 13:30 Η Ελλάδα υπέβαλε στην Ε.Ε την πρόταση αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0»
  • 13:05 Η Groupama Ασφαλιστική στηρίζει το έργο του The Love Van και του συλλόγου Αγάπη για Ζωή
  • 12:50 Mega Brokers - Sales Awards 2025: Γιορτάζοντας την επιτυχία και το μέλλον της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης
  • 12:45 Και από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ η εξυπηρέτηση των Στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων
  • 12:00 Όμιλος Ιατρικού Αθηνών: Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 18ο Ετήσιο Παιδιατρικό Συνέδριο
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 30/10 Έκτακτο: Έτοιμο το Υπουργείο Υγείας να υπογράψει συμβάσεις με ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες
  2. 3/11 Πειραιώς: Τι είπε ο Μεγάλου στους διεθνείς αναλυτές για το deal με την Εθνική Ασφαλιστική
  3. 31/10 Θεόδωρος Έξαρχος: Με τη στήριξη ενός σύγχρονου δικτύου, ο πράκτορας μπορεί να σταθεί ισότιμα σε κάθε αγορά
  4. 4/11 Mega Brokers - Sales Awards 2025: Γιορτάζοντας την επιτυχία και το μέλλον της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης
  5. 30/10 Το ταχυδρομείο που ένωνε τα χωριά
  6. 31/10 Η ασφάλιση φυσικών καταστροφών και 3 σημαντικές συνεντεύξεις στο NextDeal που κυκλοφορεί σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή
  7. 3/11 Ο «ξαφνικός θάνατος» και οι «γαλάζιες» αντιδράσεις, Μια κυρία στα..μπουζούκια, ο Λάτσης, ο Μυτιληναίος και τα ΕΛΠΕ και το «stop» στο 11μηνο ράλι

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube