close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτισμός

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Στίχοι γραμμένοι στο φρενοκομείο…Η περίπτωση του Γεώργιου Βιζυηνού - Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης
Μεταξούλα Μανικάρου
Μεταξούλα Μανικάρου,
21/3/2025 - 12:20
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Στίχοι γραμμένοι στο φρενοκομείο…Η περίπτωση του Γεώργιου Βιζυηνού - Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης

Μεταξούλα Μανικάρου, 21/3/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Γράφει η Μεταξούλα Μανικάρου


Ο Γεώργιος Βιζυηνός στο Δρομοκαΐτειο φρενοκομείο

Ήταν 11η Απριλίου του 1892 όταν υπογράφηκε η γνωμάτευση της ασθένειας του Γεωργίου Βιζυηνού, σύμφωνα με την οποία «πάσχει εκ γενικής παραλύσεως των φρένων μετά κινητικής αταξίας». Ο ποιητής διανύει το σαρακοστό δεύτερο έτος της ηλικίας του και, από το Σάββατο 14 Απριλίου του ίδιου έτους μέχρι και το θάνατό του τέσσερα χρόνια αργότερα, στις 15 Απριλίου του 1896, παραμένει νοσηλευόμενος στο Δρομοκαΐτειο φρενοκομείο. Πρόκειται για το, βασισμένο σε δυτικά πρότυπα, ψυχιατρικό ίδρυμα, που έφτιαξε ο Χιώτης μεγαλέμπορος Ζωρζής Δρομοκαΐτης, ευαισθητοποιημένος από την ψυχική νόσο της συζύγου του Ταρσής. Στο Δρομοκαΐτειο «φιλοξενήθηκαν» προσωπικότητες, όπως ο Μιχαήλ Μητσάκης, ο Άριστος Καμπάνης, ο Γεράσιμος Βώκος, ο Ρώμος Φιλύρας και πολλοί άλλοι.

Ο Βιζυηνός στο Δρομοκαΐτειο δεν δέχτηκε επίσκεψη από τους δικούς, γιατί ο αδερφός του Μηχαήλος, ο μόνος που του απέμεινε, έπαθε αποπληξία και πέθανε δυόμιση μήνες περίπου (9 Ιουλίου 1892) μετά την εισαγωγή του ποιητή στο ψυχιατρικό ίδρυμα. Η μητέρα του στην αρχή δεν ήξερε τίποτε και, όταν αργότερα το έμαθε, είπε στον Μηχαήλο: «δεν σε τόλεγα πως θα τρελλαθή μια μέρα από τα πολλά τα γράμματα!».

Στο Δρομοκαΐτειο, ένας δημοσιογράφος επισκέφτηκε τον Γεώργιο Βιζυηνό,  λίγο πριν τον θάνατό του (15 Απριλίου 1896), κατά τις παραμονές των Χριστουγέννων του 1895. Με τούτα τα λόγια έδωσε τη σκληρή εικόνα του μεγάλου λογοτέχνη: ««Ερράγησεν η ψυχή μου και δάκρυα επλημμύρησαν τους οφθαλμούς μου μόλις είδον εις μίαν γωνίαν, εξηπλωμένον επί κλιντήρος (= πολυθρόνας) και ατενώς προσβλέποντα εις το κενόν με μίαν άφατον μελαγχολίαν διαχεομένην επί του προσώπου τον Γεώργιον Βιζυηνόν».

Ο επισκέπτης που υπογράφει με το όνομα Κίρις, στην ερώτησή του αν υπάρχει ελπίδα θεραπείας, καταγράφει την κατηγορηματική απάντηση του γιατρού: «Δυστυχώς ουδεμίហουδ’ η αμυδροτέρα ακτίς ελπίδοςž άλλως τε η ζωή του είνε ζήτημα ημερών πλέον. Πάσχει εκ προϊούσης γενικής παραλύσεως και η νόσος του ευρίσκεται εις το τελευταίον της στάδιον. Έν από τα τελευταία συμπτώματα είνε και η εκ εσχάτως καταλαβούσα αυτόν γενική εξάντλησις σώματος συγχρόνως και νου» («Εστία», 16 Μαΐου 1895).

Ο Γεώργιος Δροσίνης περιγράφει τις τελευταίες ημέρες του ποιητή. «Τρελός ησυχώτατος, εντελώς ακίνδυνος και γι’ αυτό τον άφηναν να περιφέρεται ελεύθερα μ’ έναν φύλακα γύρω στα πεύκα. Δεν είχε συναίσθηση της καταστάσεώς του κ’ ενόμιζε πως αυτός ήτον ο φύλακας κι ο φύλαξ ήτον ο τρελός, που τον είχαν εμπιστευθή στη φύλαξή του».  

Ο Γεώργιος Βιζυηνός στιχουργεί στο φρενοκομείο

Στα τέσσερα αυτά χρόνια της παραμονής στο φρενοκομείο, η κατάσταση του Βιζυηνού ολοένα και χειροτέρευε. Υπήρχαν, όμως, και πολλά φωτεινά διαλείμματα και τότε ξαναθυμόταν την ποίηση και έγραφε στίχους.

Ο ψυχίατρος στο Δρομοκαΐτειο Γ.Ν. Παπαδημητρίου, στο βιβλίο του «Ταλέντο και Τέχνη», αναφερόμενος στον Βιζυηνό, γράφει σχετικά: «Η προϊούσα παράλυσις, η συφιλιδική αυτή ψυχοπάθεια η τόσο τρομερή ιδίως στα παληότερα χρόνια, που με την οργανική της καταστροφικότητα, χτυπούσε αλύπητα τις πιο λεπτές πνευματικές λειτουργίες (όπως είναι η μνήμη και προπαντός η κρίσις), φάνηκε ανήμπορη να καταστρέψει εύκολα ένα μεγάλο καλλιτεχνικό ταλέντο. [...] Γι’ αυτό οι προϊόντες παραλυτικοί εξακολουθούν παρ’ όλα αυτά να γράφουν και να ιχνογραφούν για ένα εντυπωσιακά πολλές φορές μακρόχρονο διάστημα. [...] Όταν η διανοητική εξασθένησις στην καταστροφική της μανία διαβρώση πλέον τελείως το καλλιτεχνικό ταλέντο, τότε βέβαια θα σταματήση η δημιουργία αλλά οπωσδήποτε τα τυχόν παραγόμενα από αυτούς έργα ‘‘τέχνης’’ φέρουν έκδηλη πλέον τη σφραγίδα της παθολογίας, γιατί είναι ακατανόητα».

Ο Άλκης Θρύλος, σχετικά με τις ποιητικές αναλαμπές του έγκλειστου Βιζυηνού παρατηρεί: «Ο Γεώργιος Βιζυηνός […] μέσα από το φρενοκομείο όπου δεν ζούσε παρά το σώμα του, ενώ το πτώμα του, η συνείδησή του, το αληθινό του Εγώ είχαν νεκρωθεί, όπου επιζούσε του εαυτού του, σε σπάνιες ώρες διαύγειας εκπέμπει τις λυρικότερες φωνές του. Αμέσως σβύνουν. Δεν είναι παρά σπασμωδικές. Δεν μπορεί να τις ολοκληρώσει. Μαρτυρούν ότι ένας ποιητής δεν είχε εξαντληθεߞ ίσως μάλιστα και η ειδική του αρρώστια να είχε υπεροξύνει την ευαισθησία του, να είχε διαχύσει μέσα του εξαίσιους σκοπούς. Μα είχε σύγχρονα διακόψει τα μέσα τής εξωτερίκευσης. Το πνεύμα, ο φορέας, δεν κυριαρχούσε πιά, δεν είταν σε θέση να μορφοποιήσει το χάος. Ίδια αποκλείσθηκαν από την έκφραση και την επικοινωνία ο Μητσάκης, ο Φιλύρας. Και ένας πλούτος έμεινε θαμμένος, εκμηδενισμένος…» («Νέα Εστία», τ. 47, Ιούλιος-Δεκέμβριος 1947).

Ο γιατρός Νικόλαος Βασιλειάδης, προσωπικός του φίλος από το 1889, και από τους λίγους που τον επισκεπτόταν συχνά, με τα δημοσιεύματά του, όπως δηλώνει ο ίδιος, δεν είχε σκοπό να παρουσιάσει «τον λιγύμολπον ψάλτην, τον εμπνευσμένον ποιητήν, ούτε τον  βαθύν φιλόσοφον και καλλιτέχνην λογογράφον, αλλά τον έκρυθμον νουν, την σκελετώδη φαντασίαν, τον παράφρονα Βιζυηνόν».

Ο Βασιλειάδης σε μια επίσκεψή του στον ποιητή, μετά την εισαγωγή του στο Δρομοκαΐτειο, με αυτά τα λόγια περιγράφει την πρώτη ζωηρή εντύπωσή του: «Ο ατυχής ποιητής ήταν το αντικείμενο γενικής συμπαθείας. Το νόσημα εχαρακτηρίσθη ανίατον ως οργανική αλλοίωσις του εγκεφάλου και του νωτιαίου εν ταυτώ. Εν τω δωματίω της διευθύνσεως όπου γενόμεθα δεκτοί, παρετήρησα ότι επί της τραπέζης έκειντο φύλλα ερριμμένα με ημίσβεστον γραφήν και με μελανώματα. Τι σύμπτωσις! Ήσαν ποιήματα του Βιζυηνού. Απλήστως τότε προσεπάθησα ν’ αναγνώσω μερικά. Πλην ήσαν θέματα φρενολογικής μελέτης και όχι ποιήματα. […] Αι σωματικά του δυνάμεις επερρώσθησαν και ο νους του έχει ακόμη αναλαμπάς ποιήσεως αληθινής. Εκράτει εις χείρας δέσμην τετραγώνων χαρτιών και περιεπάτει γράφουν στίχους. Θα αντιγράψω μερικούς εξ αυτών, ους μοι εχάρισε και θα περατώσω την σκιαγραφίαν του άτυχους ποιητού, του οποίου η ανάμνησις παντοτεινά με γεννά φρίκην, όταν συλλογισθώ ότι είνε, ω είνε τρελλός» («Ημερολόγιον Σκώκου» 1894, 9).

Ο Βιζυηνός στους περιπάτους του με τον Ν. Βασιλειάδη, σε στιγμές της διαύγειας του νου του, έκανε διάφορες συζητήσεις μαζί του και διάβαζε τα νέα ποιήματα που είχε συνθέσει. Όσα απ’ αυτά διασώθηκαν, παραδίδονται ως «Στίχοι φρενοκομείου». Στους στίχους αυτούς, που ανακοίνωνε κατά καιρούς ο Νικόλαος Βασιλειάδης σε εφημερίδες και περιοδικά της εποχής του και οι οποίοι είναι ανέκδοτοι, διαπιστώνουμε την εμμονή του ποιητή στα σταθερά μοτίβα της παραφροσύνης του, στο μεταλλείο, στα μυθικά πλούτη του, στον ανεκπλήρωτο έρωτά του και στην ανάγκη του για απολαβή αγάπης, ασφάλειας και προστασίας.

Από τα πιο γνωστά ποιήματα είναι «Το φάσμα μου», που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Ποικίλη Στοά» το 1894, με τον Βασιλειάδη να το αποδίδει στον ανεκπλήρωτο έρωτα του ποιητή για την Μπετίνα Φραβασίλη, και να το προαναγγείλει ως εξής: «Θα τελειώσω [...] παραθέτων το πρώτο του ποίημα, όπερ έγραψεν άμα εισήλθεν εις το φρενοκομείον. Το ποίημα τούτο αποπνέον στυγνήν μελαγχολίαν, ρεμβώδη, παθητικωτάτην, παραθέτω ολόκληρον, ο δ’ αναγνώστης θα συγκινηθή και θα κλαύση δια το λυγρόν παράπονο του ατυχούς έρωτος ποιητικής καρδίας. Εν μόνον εν τω πόνω της καρδίας του ποθεί ο ποιητής, αφού έχασεν την ξανθήν και γαλανήν του, να ησυχάση πλέον και ν’ αναπαυθή, απηυδυκώς παρά τον σταυρόν του τάφου της».

Ένα αριστουργηματικό ποίημα στο οποίο με μια απαράμιλλη σε ομορφιά ποιητική δύναμη δίνει την ψυχική συμφορά που τον έπληξε. Λαμπρές εικόνες που φαντάζεται ο ταραγμένος νους του. Ο ποιητής αναζητά την αγαπημένη του, της γράφει, της τραγουδά, απαγγέλει διαρκώς με τη βραχνή και έρρινη φωνή του.

Καταληκτικές σκέψεις

Τα λόγια της μητέρας του Βιζυηνού, όταν έμαθε για τον εγκλεισμό του γιου της στο φρενοκομείο: «δεν σε τόλεγα πως θα τρελλαθή μια μέρα από τα πολλά τα γράμματα!», απηχούν τη γνωστή δοξασία της «λαϊκής ψυχολογίας» για την καταπόνηση του εγκεφάλου και τις βλαβερές της συνέπειες στον ψυχισμό.

Για τον Αριστοτέλη «Η ποίηση είναι για τους ευφυείς ή για τους τρελούς» Και για τον Oscar Levant «Υπάρχει μια λεπτή γραμμή που χωρίζει τη μεγαλοφυΐα από την τρέλα. Εγώ έχω σβήσει αυτήν τη γραμμή».

Ο Γεώργιος Βιζυηνός απαντά με στίχους του γραμμένους στην στη πλάκα του τάφου του: «Και μονάχ’ αντηχούνε στη μαύρη σιγή, τα πικρά, τα πικρά μου τραγούδια…».

Εικόνα που περιέχει άνδρας, ανθρώπινο πρόσωπο, ρουχισμός, κύριος

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνολογία AI ενδέχεται να είναι εσφαλμένο.

Εικόνα που περιέχει ανθρώπινο πρόσωπο, πορτραίτο, ρουχισμός, άνδρας

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνολογία AI ενδέχεται να είναι εσφαλμένο.

Εικόνα που περιέχει μαύρο, σκοτάδι

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνολογία AI ενδέχεται να είναι εσφαλμένο.

Η υπογραφή του Γεωργίου Βιζυηνού (1849-1896)

Η Μπετίνα Φραβασίλη

Εικόνα που περιέχει εξωτερικός χώρος/ύπαιθρος, χορτάρι, δέντρο, ζωγραφική

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνολογία AI ενδέχεται να είναι εσφαλμένο.

Γκραβούρα εποχής «Το Δρομοκαΐτειον Φρενοκομείον» στα χρόνια του Γεώργιου Βιζυηνού

Εικόνα που περιέχει εξωτερικός χώρος/ύπαιθρος, σπίτι, ουρανός, δέντρο

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνολογία AI ενδέχεται να είναι εσφαλμένο.

Η ιστορική φωτογραφία του 1901, όπου διακρίνεται ο αρχικός πυρήνας του ιδρύματος. Χτίστηκε σε μια αγροτική, τότε, περιοχή, την οποία διέσχιζε η Ιερά Οδός, με τη «μικρή» Αθήνα να διακρίνεται στο βάθος. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Εικόνα που περιέχει εξωτερικός χώρος/ύπαιθρος, ουρανός, δέντρο, παράθυρο

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνολογία AI ενδέχεται να είναι εσφαλμένο.

Σπάνια φωτογραφία από τα αρνητικά που διατηρεί το μουσείο. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

Οι στίχοι του φρενοκομείου

Εικόνα που περιέχει κείμενο, γραφικός χαρακτήρας, κατάλογος, γραμματοσειρά

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνολογία AI ενδέχεται να είναι εσφαλμένο.

Εικόνα που περιέχει κείμενο, γράμμα, χαρτί, έγγραφο

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνολογία AI ενδέχεται να είναι εσφαλμένο.

Εικόνα που περιέχει κείμενο, γραμματοσειρά, λευκό, γραφικός χαρακτήρας

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνολογία AI ενδέχεται να είναι εσφαλμένο.


Η Μεταξούλα Μανικάρου είναι φιλόλογος, συγγραφέας, Διδάκτωρ «Νεοελληνικής Λογοτεχνίας» και Μεταδιδάκτωρ «Παιδικής Λογοτεχνίας». Διδάσκει στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Για περισσότερες πληροφορίες, βλ. εδώ

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Σάββατο των ψυχών…
    Μεταξούλα Μανικάρου, 06/06/2025 - 15:47

    Σάββατο των ψυχών…

  • Η εορτή της Πεντηκοστής: Το γεγονός και ο συμβολισμός
    Μεταξούλα Μανικάρου, 02/06/2025 - 09:32

    Η εορτή της Πεντηκοστής: Το γεγονός και ο συμβολισμός

  • Η Πόλις εάλω…Η ψυχή εάλω…Ποιο το μείζον;
    Μεταξούλα Μανικάρου, 30/05/2025 - 12:28

    Η Πόλις εάλω…Η ψυχή εάλω…Ποιο το μείζον;

  • Ημέρα Δημιουργικότητας
    Μεταξούλα Μανικάρου, 23/05/2025 - 09:50

    Ημέρα Δημιουργικότητας

  • Οδοιπορικό στη Μεγάλη Εβδομάδα με Ποίηση. Μεγάλη Τετάρτη Εσπέρας - Όρθρος Μ. Πέμπτης

    Οδοιπορικό στη Μεγάλη Εβδομάδα με Ποίηση. Μεγάλη Τετάρτη Εσπέρας - Όρθρος Μ. Πέμπτης

    Μ. Τετάρτη Εσπέρας Τη Μ. Τετάρτη Εσπέρας ψάλλεται ο Όρθρος της Μ. Πέμπτης. Στην Ορθόδοξη Εκκλησία η Μ. Πέμπτη είναι...
    Μεταξούλα Μανικάρου, 16/04/2025 - 09:20
  • Οδοιπορικό στη Μεγάλη Εβδομάδα με Ποίηση. Μ. Τρίτη Εσπέρας - Όρθρος Μ. Τετάρτης

    Οδοιπορικό στη Μεγάλη Εβδομάδα με Ποίηση. Μ. Τρίτη Εσπέρας - Όρθρος Μ. Τετάρτης

    Μ. Τρίτη Εσπέρας  Τη Μ. Τρίτη την εσπέρα (απόγευμα) ψάλλεται ο Όρθρος της Μ. Τετάρτης. Η Μ. Τετάρτη είναι αφιερωμένη...
    Μεταξούλα Μανικάρου, 15/04/2025 - 10:05
  • Οδοιπορικό στη Μεγάλη Εβδομάδα με Ποίηση. Μ. Δευτέρας Εσπέρας - Όρθρος Μ. Τρίτης

    Οδοιπορικό στη Μεγάλη Εβδομάδα με Ποίηση. Μ. Δευτέρας Εσπέρας - Όρθρος Μ. Τρίτης

    Γράφει η Μεταξούλα Μανικάρου Μ. Δευτέρα Εσπέρας Τη Μ. Δευτέρα την εσπέρα (απόγευμα) ψάλλεται ο Όρθρος της Μ. Τρίτης. Η Μ....
    Μεταξούλα Μανικάρου, 14/04/2025 - 11:25
  • Οδοιπορικό στη Μεγάλη Εβδομάδα με Ποίηση. Κυριακή των Βαΐων Εσπέρας - Όρθρος Μ. Δευτέρας

    Οδοιπορικό στη Μεγάλη Εβδομάδα με Ποίηση. Κυριακή των Βαΐων Εσπέρας - Όρθρος Μ. Δευτέρας

    Γράφει η Μεταξούλα Μανικάρου Γενικά για τη Μεγάλη Εβδομάδα Η Μεγάλη Εβδομάδα ή  Εβδομάδα των Παθών ή Αγία Εβδομάδα ονομάζεται, σύμφωνα...
    Μεταξούλα Μανικάρου, 11/04/2025 - 10:44
  • Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου)

    Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου)

    Γράφει η Μεταξούλα Μανικάρου Για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου,...
    Μεταξούλα Μανικάρου, 02/04/2025 - 12:04
  • Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου: Διήγησις και σχολιασμός από το Κατά Λουκάν Ευαγγέλιο Με αφορμή τη θρησκευτική και εθνική εορτή της 25ης Μαρτίου

    Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου: Διήγησις και σχολιασμός από το Κατά Λουκάν Ευαγγέλιο Με αφορμή τη θρησκευτική και εθνική εορτή της 25ης Μαρτίου

    Εισαγωγικά Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου είναι η μόνη Θεομητορική εορτή η οποία στηρίζεται στην αριστουργηματική αφήγηση και βιβλική μαρτυρία του Ευαγγελιστή...
    Μεταξούλα Μανικάρου, 24/03/2025 - 11:16

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

2ο ΣΦΕΕ Summit: Η Ελλάδα στο Επίκεντρο για ένα Βιώσιμο Σύστημα Υγείας
15:35 2ο ΣΦΕΕ Summit: Η Ελλάδα στο Επίκεντρο για ένα Βιώσιμο Σύστημα Υγείας
  • 15:21 Φωτιά στο Γραμματικό: Εντολή για προληπτική απομάκρυνση από Άνω Σούλι και Μαραθώνα - Ενισχύονται και τα εναέρια μέσα
  • 14:40 Σαφάρι για ανασφάλιστα αυτοκίνητα - Πρόστιμα έως 1.000 ευρώ για τους παραβάτες
  • 14:22 Οικονομία της Μακροζωίας: Η Αθήνα στο προσκήνιο του παγκόσμιου διαλόγου
  • 14:10 Πειραιώς: Στηρίζει τη νέα γενιά με το πρόγραμμα «Youth’s Financial Literacy» - Από το σχολείο στην οικονομική αυτονομία
  • 14:02 Εθνική Τράπεζα: Σε ανοδική τροχιά το ΑΕΠ το 1o τρίμηνο του 2025, παρά την απροσδόκητη υποχώρηση των επενδύσεων
  • 13:56 Η Bayer Ελλάς συνεχίζει σταθερά το ταξίδι της δίπλα στην Ομάδα Αιγαίου, υποστηρίζοντας την ισότιμη πρόσβαση για όλους
  • 13:45 CNP Ζωής: Για τις στιγμές που χρειάζεσαι στήριξη, υπάρχει πρόβλεψη!
  • 13:27 Από σήμερα η δωρεάν αποστολή Φαρμάκων Υψηλού Κόστους «Κατ’ Οίκον». Πώς θα ενταχθείτε στο πρόγραμμα!
  • 13:21 Το 23rd CFO Forum της KPMG στην Ελλάδα φέρνει στις 19 Ιουνίου τους κορυφαίους 50 ομιλητές και 450+ CFOs σε μια ημέρα στρατηγικής, ηγεσίας και αποφάσεων για το μέλλον της οικονομίας!
  • 13:12 Ερρίκος Ντυνάν: Ξεκίνησε η κλινική εκπαίδευση φοιτητών από το ιστορικό Πανεπιστήμιο του Καρόλου
  • 12:25 Θεσσαλονίκη: Με επιτυχία η μεταμόσχευση νεφρού στο Ιπποκράτειο - Δώρο ζωής από τον 14χρονο που πνίγηκε στον Άραχθο
  • 12:20 ΣΕΣΑΕ: Εκδήλωση με θέμα «Ψυχική Υγεία και Εργασιακό Περιβάλλον» Πίσω από το “Όλα Καλά”: Τι Δε Φαίνεται στον Εργασιακό Χώρο
  • 12:07 Bain & Company: Η Επόμενη Μέρα στην Ασφαλιστική Αγορά με Όχημα την Τεχνολογία και τον Πελάτη
  • 11:44 Έφυγε από τη ζωή ο Πετρολούκας Χαλκιάς - Αιώνια η μνήμη του
  • 11:40 Ατλαντική Ένωση: Ο καλός ο καπετάνιος...στην ασφάλεια σκάφους φαίνεται!
  • 11:26 Ήξερες ότι η Ασφάλεια της Allianz, έχει ξεπεράσει εδώ και χρόνια τα όρια της γήινης ατμόσφαιρας;
  • 11:08 Τα σενάρια και οι προβλέψεις για τις επιπτώσεις της ιρανο-ισραηλινής σύρραξης στην Ελλάδα
  • 10:56 Π.Φ.Σ.: Ενημέρωση για την παράταση εφαρμογής της αποστολής ηλεκτρονικών τιμολογίων B2G από την 1η Σεπτεμβρίου
  • 10:47 Προϋπολογισμός: Πρωτογενές πλεόνασμα 5,351 δισ. στο 5μηνο του 2025
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 12/6 Οργανωτικές αλλαγές στην NN Hellas
  2. 12/6 Μεγάλη έρευνα του Nextdeal - Πώς οι ασφαλιστικές εταιρείες εφαρμόζουν την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτων
  3. 11/6 Το «προσκλητήριο» του Αλέξη, η…αμνησία και τα «μαχαίρια» της Ζωής, η νέα «ψήφος» στις ελληνικές τράπεζες, η Λάτση στην…Αττική Οδό και ο Παπαστράτος ο καλύτερος εργοδότης
  4. 13/6 Στην Αθήνα η Διοίκηση του Ομίλου Generali για την παρουσίαση της νέας στρατηγικής Lifetime Partner 27
  5. 11/6 Απεβίωσε σε ηλικία 107 ετών ο καθηγητής Γεώργιος Δαΐκος
  6. 10/6 Ένας Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής, μοιράζεται μαζί μας μυστικά επιτυχίας και αλήθειες!
  7. 10/6 Κ. Μητσοτάκης για νέο ΚΟΚ: Το 40% των νεκρών στα τροχαία είναι με μηχανή και το 25% δεν φορούσε ζώνη - Δεν θα συνθηκολογήσουμε με το χάος

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube