Η αυτοκινητοβιομηχανία Opel, γερμανική θυγατρική της αμερικανικής General Motors, ανακοίνωσε ότι θα θέσει σε καθεστώς μερικής ανεργίας 20 ημερών δύο από τα γερμανικά εργοστάσιά της, στο Ρισελχάιμ και το Καϊζερσλάουτερν.
«Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου καταρρέει και τα μέτρα που χρησιμοποιούνταν ως τώρα για να υπάρξει προσαρμογή με μείωση του όγκου παραγωγής δεν αρκούν πλέον», αναφέρει σε ανακοίνωση του ο Χόλγκερ Κίμες, υπέυθυνος για το προσωπικό και προσθέτει:«το εργαλείο της μερικής ανεργίας είναι αυτή τη στιγμή το κατάλληλο μέτρο (που πρέπει να ληφθεί) για να ξεπεράσουμε αυτή τη φάση αδυναμίας της αγοράς». Ο πρόεδρος της επιτροπής της επιχείρησης Opel Βόλφγκαγκ Σέφερ - Κλουγκ αναφέρει στην ίδια ανακοίνωση: «η εισαγωγή της μερικής ανεργίας εγγυάται τις θέσεις εργασίας».
Η Opel προβλέπει να χρησιμοποιήσει τη μερική ανεργία τόσο στον τομέα της παραγωγής, από το Σεπτέμβριο, όσο και στη διοίκηση και στις υπηρεσίες, από τον Οκτώβριο.Το μέτρο, το οποίο επιδοτείται από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση, αφορά περίπου 9.300 εργαζομένους, ωστόσο δεν αφορά τους περίπου 7.000 μηχανικούς της Opel στο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας στο Ρισελχάιμ.