close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Deloitte: Οι πιέσεις στις τιμές ωθούν τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν εναλλακτικές στρατηγικές για κερδοφορία
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
26/3/2025 - 12:26
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Deloitte: Οι πιέσεις στις τιμές ωθούν τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν εναλλακτικές στρατηγικές για κερδοφορία

Nextdeal newsroom, 26/3/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η Deloitte δημοσίευσε τη μελέτη «2025 Consumer Products Industry Outlook», στην οποία αναδεικνύονται οι βασικές τάσεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών το 2025, ενώ παρουσιάζονται οι στρατηγικές που μπορούν να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία του.

Οι μεταβολές στο καταναλωτικό περιβάλλον απαιτούν νέες στρατηγικές από τις επιχειρήσεις του κλάδου. Οι πληθωριστικές πιέσεις και η μείωση της αγοραστικής δύναμης έχουν καταστήσει σαφές ότι η μέχρι τώρα στρατηγική της αύξησης των τιμών δεν αποτελεί πλέον βιώσιμη λύση. Οι επιχειρήσεις καλούνται να αναπροσαρμόσουν το λειτουργικό τους μοντέλο, επενδύοντας σε πιο αποδοτικές και καινοτόμες λύσεις.

Γιατί οι αυξήσεις τιμών δεν αποτελούν πλέον βιώσιμη λύση

Από το 2021, οι αυξήσεις τιμών αποτέλεσαν τη βασική στρατηγική των εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων για να αντισταθμίσουν το αυξανόμενο κόστος, καθώς η πανδημία και οι διαταραχές στις αλυσίδες εφοδιασμού ενέτειναν τις πιέσεις. Παρά τις συνεχείς ανατιμήσεις, η ζήτηση παρέμεινε ανθεκτική, καθώς πολλά καταναλωτικά αγαθά—ιδιαίτερα τα βασικά—παρουσίασαν ανελαστική ζήτηση. Ωστόσο, οι αυξήσεις τιμών δεν αντανακλούσαν μόνο την κάλυψη του κόστους, αλλά στήριξαν τόσο την ανάπτυξη, όσο και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων στον κλάδο.

Το 2024, όμως, οι συνθήκες άρχισαν να αλλάζουν. Οι καταναλωτές, πιεσμένοι από τον υψηλό πληθωρισμό και την οικονομική αβεβαιότητα, έγιναν πιο επιφυλακτικοί απέναντι στις νέες ανατιμήσεις. Παρόλο που ο πληθωρισμός εμφάνισε τάσεις αποκλιμάκωσης, οι τιμές διατηρήθηκαν σε υψηλά επίπεδα, περιορίζοντας την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών. Η ζήτηση, που αρχικά έδειχνε ανθεκτικότητα, σταδιακά υποχώρησε, με τους καταναλωτές να αναζητούν πιο προσιτές εναλλακτικές ή να περιορίζουν τις αγορές τους σε απολύτως απαραίτητα προϊόντα.

Το 2025, η πίεση στις καταναλωτικές δαπάνες γίνεται πλέον αδιαμφισβήτητη, και τα στελέχη του κλάδου αναγνωρίζουν ότι η στρατηγική των συνεχών ανατιμήσεων δεν μπορεί πλέον να αποτελεί τη μοναδική λύση. Σε αυτό το νέο περιβάλλον, οι πιο επιτυχημένες εταιρείες δεν επενδύουν αποκλειστικά στις αυξήσεις τιμών, αλλά ακολουθούν μια πιο πολυδιάστατη προσέγγιση. Όπως καταγράφει η μελέτη της Deloitte, που βασίζεται σε δεδομένα που προέρχονται από 100 κορυφαίες εταιρείες (βάσει εσόδων) καταναλωτικών προϊόντων παγκοσμίως, καθώς και σε στελέχη του κλάδου, οι ισχυρότερες εταιρείες διαφοροποιούν τη στρατηγική τους, δίνοντας έμφαση στη βελτιστοποίηση του χαρτοφυλακίου προϊόντων, στην ενίσχυση της ζήτησης και σε στοχευμένες επενδύσεις, όπως η ψηφιοποίηση και η αυτοματοποίηση.

Αναλυτικά, οι νέες στρατηγικές για το 2025, βάσει της μελέτης, συνοψίζονται ως εξής:

  1. Χαρτοφυλάκιο Προϊόντων

Οι ηγέτες του κλάδου θεωρούν τη διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου τους και τη στρατηγική διαχείριση των προϊόντων ως καθοριστικούς παράγοντες για την επιτυχία τους.

  • Καινοτομία Προϊόντων
  • Επένδυση στην καινοτομία, αναπτύσσοντας νέα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις εξελισσόμενες ανάγκες των καταναλωτών.
  • Διαχείριση Χαρτοφυλακίου
  • Αναδιάρθρωση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων ή απόσυρση προϊόντων χαμηλής απόδοσης προϊόντα χαμηλής απόδοσης.
  • Εξέταση στρατηγικών εξαγορών και συγχωνεύσεων, επενδύοντας σε επιχειρήσεις που προσθέτουν αξία στο χαρτοφυλάκιό τους.

 

  1. Ενίσχυση της Ζήτησης
    Η αύξηση της ζήτησης δεν θα προκύψει αποκλειστικά από την άνοδο των διαφημιστικών δαπανών, αλλά απαιτεί μια πιο στοχευμένη και στρατηγική προσέγγιση.
  • Αύξηση και Ανακατεύθυνση των Δαπανών Μάρκετινγκ
  • Επαναπροσδιορίζουν τις στρατηγικές τους στον τομέα του μάρκετινγκ και των εμπορικών επενδύσεων.
  • Ακριβής Ανάλυση Δεδομένων
  • Αναπτύσσουν πιο εξατομικευμένες ψηφιακές καμπάνιες, προσαρμόζοντας τα προωθητικά μηνύματά τους σε συγκεκριμένο κοινό.
  • Στρατηγική Συσκευασίας και Τιμολόγησης (Price-Pack Architecture)
  • Βελτιώνουν τη μέθοδο τιμολόγησης ώστε να προσελκύσουν νέους καταναλωτές και να διατηρήσουν τους ήδη υπάρχοντες.

 

  1. Επένδυση στην Ψηφιοποίηση και την Αυτοματοποίηση
    Οι εταιρείες επενδύουν στην παραγωγικότητα και τη μείωση κόστους μέσω απλοποίησης, ψηφιοποίησης και αυτοματοποίησης.
  • Απλοποίηση
  • Απλοποιούν τις εσωτερικές τους διαδικασίες για να μειώσουν τα λειτουργικά κόστη και να βελτιώσουν την επιχειρησιακή τους ευελιξία.
  • Ψηφιοποίηση
  • Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι κρίσιμος για την ανταγωνιστικότητα, με επενδύσεις σε έξυπνες τεχνολογίες και νέες δεξιότητες.
  • Αυτοματοποίηση & Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ)
  • Οι εταιρείες αυξάνουν τις επενδύσεις τους στην ΤΝ, με στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της παραγωγικότητας, καθώς αναμένουν υψηλότερη απόδοση στους τομείς του μάρκετινγκ και των πωλήσεων.
  • Το GenAI αποτελεί βασικό πεδίο επενδύσεων, με τις επιχειρήσεις να αναμένουν σημαντική απόδοση, ιδιαίτερα σε λειτουργίες του back office.

Ο Θωμάς Λεβέντης, Partner, Consumer Industry Leader της Deloitte Ελλάδος δήλωσε σχετικά: «Το 2025 αναμένεται να είναι μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις του κλάδου. Η επιτυχημένη ανάπτυξη δεν θα προέλθει μόνο από τις αυξήσεις τιμών, αλλά από τη δημιουργία αξίας για τους καταναλωτές μέσω τεχνολογίας και αποδοτικής διαχείρισης πόρων. Σε αυτό το δυναμικό περιβάλλον, η βιώσιμη ανάπτυξη απαιτεί στρατηγική σκέψη, καινοτομία και στοχευμένες επενδύσεις στη ψηφιοποίηση, την ενίσχυση της ζήτησης και τη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας».

Για την πλήρη έρευνα της Deloitte, πατήστε εδώ

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Deloitte
  • μελέτη
  • 2025 Consumer Products Industry Outlook
  • πιέσεις στις τιμές
  • επιχειρήσεις
  • εναλλακτικές στρατηγικές
  • κερδοφορία
  • οικονομία

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Οι θέσεις και οι προτάσεις του ΟΕΕ για τον νέο αναπτυξιακό νόμο
    Nextdeal newsroom, 22/5/2025

    Οι θέσεις και οι προτάσεις του ΟΕΕ για τον νέο αναπτυξιακό νόμο

  • Τα εισοδήματα των Ελλήνων, ποιος θα «ντυθεί» Έλληνας Τραμπ(;), τα μετρητά κάτω από το…στρώμα, νέα εποχή για την Alpha Bank και mega deal της ΔΕΠΑ με Ισραηλινούς
    Εποπτεύων Χ., 22/5/2025

    Τα εισοδήματα των Ελλήνων, ποιος θα «ντυθεί» Έλληνας Τραμπ(;), τα μετρητά κάτω από το…στρώμα, νέα εποχή για την Alpha Bank και mega deal της ΔΕΠΑ με Ισραηλινούς

  • ICAP CRIF: Έκθεση για την Περιφερειακή Εξειδίκευση της Εθνικής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

    ICAP CRIF: Έκθεση για την Περιφερειακή Εξειδίκευση της Εθνικής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

    H ICAP CRIF, εκπόνησε για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου «Έκθεση για την Περιφερειακή Εξειδίκευση της Εθνικής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης στο...
    Nextdeal newsroom, 21/05/2025 - 14:46 21/5/2025
  • Στρατηγικοί επενδυτές για…12 δισ. η επιστροφή του ΧΑ στο…2008, η ανθεκτική ΔΕΗ, υψηλότερα ο πήχης για την Alpha, προς νέο φιάσκο το ΠΑΣΟΚ και η επιστροφή του «εθνικού» κοριού

    Στρατηγικοί επενδυτές για…12 δισ. η επιστροφή του ΧΑ στο…2008, η ανθεκτική ΔΕΗ, υψηλότερα ο πήχης για την Alpha, προς νέο φιάσκο το ΠΑΣΟΚ και η επιστροφή του «εθνικού» κοριού

    Δημόσια Περιουσία: Στρατηγικούς επενδυτές για τα assets του Δημοσίου αναζητούν στην κυβέρνηση για να αξιοποιηθεί δημόσια περιουσίας ύψους 12 δισ. Για...
    Εποπτεύων Χ., 21/05/2025 - 09:22 21/5/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΟΕΝΓΕ: Έντονη αντίδραση των νοσοκομειακών γιατρών για έγγραφο της 4ης ΥΠΕ σχετικά με τα απογευματινά χειρουργεία
15:39 ΟΕΝΓΕ: Έντονη αντίδραση των νοσοκομειακών γιατρών για έγγραφο της 4ης ΥΠΕ σχετικά με τα απογευματινά χειρουργεία
  • 15:32 Σπύρος Καπράλος: Καμία θέση για την Τουρκία στην ευρωπαϊκή άμυνα
  • 15:25 Το άγχος στη δουλειά «τρώει» το 70% των εργαζόμενων - «Ζ» και «Millennials» ψάχνουν τον εργασιακό σκοπό
  • 15:17 Ανακοινώθηκε η 48ωρη απεργία στα ταξί: Ποιες ημέρες - Η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ
  • 15:03 Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου: Έδειξε τα νοσοκομεία ως υπεύθυνα για τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας
  • 14:29 Οι θέσεις και οι προτάσεις του ΟΕΕ για τον νέο αναπτυξιακό νόμο
  • 14:21 Η Alpha Bank και η Visa ανακοινώνουν πολυετή αποκλειστική στρατηγική συνεργασία
  • 14:07 Πως θα προστατεύσουν οι μαθητές τα μάτια τους από το πολύωρο διάβασμα για τις Πανελλαδικές!
  • 13:54 ΒΕΑ: Ζητά παράταση προθεσμίας και επανεξέταση του πλαισίου ασφάλισης των μικρών επιχειρήσεων
  • 13:30 H Boehringer Ingelheim Ελλάς χρυσός χορηγός στη 10η εκστρατεία Αιγαίου «Με Οδηγό το Διαβήτη»
  • 13:15 Τάσος Ηλιακόπουλος: Αναλαμβάνει καθήκοντα CEO στην Howden Agents
  • 12:55 Καιρός: Έρχεται κοκτέιλ ζέστης και αφρικανικής σκόνης - Οι περιοχές που επηρεάζονται
  • 12:50 Η βιταμίνη D φαίνεται ότι προστατεύει από τη βιολογική γήρανση
  • 12:29 ΕΟΠΥΥ: Νέες τροποποιήσεις αλλάζουν τις παροχές - Ποιες εξετάσεις είναι δωρεάν και που αυξάνεται η συμμετοχή
  • 12:25 Eurolife FFH: Νέα προγράμματα Ασφάλισης Έργου My Protection Combo
  • 11:55 Η τέχνη συναντά την υγεία στο Ερρίκος Ντυνάν - εγκαινιάστηκε η έκθεση Phytobiosomes του Costas Picadas! (βίντεο)
  • 11:30 Υπασφαλισμένος: Ένας απών ο Υπουργός Τάκης Θεοδωρικάκος, το πιο πολυσυζητημένο πρόσωπο στο ασφαλιστικό συνέδριο της Ύδρας
  • 10:55 «Λουδίτες και Τ.Ν.: Ο παραλληλισμός με τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές»
  • 10:26 Φαρμακεία: Περίπου 1.000 δεν έχουν κάνει συμβάσεις για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής τιμολόγησης
  • 10:10 Forscope: Αξιοποίηση παλαιού λογισμικού Microsoft - Πώς από κόστος μετατρέπεται σε πλεονέκτημα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 19/5 Εθνική Ασφαλιστική: Αναστέλει την ισχύ της εγκυκλίου για τα παλαιά συμβόλαια υγείας
  2. 19/5 Δικαστήριο επιβεβαιώνει μετά από 26 χρόνια την εξαίρεση ασφαλιστικής κάλυψης σε οδηγό χωρίς δίπλωμα - Ζητά επιστροφή 190.755 ευρώ
  3. 19/5 Ασφαλίσεις υγείας: Ηρθε η ώρα για μια γενναία συμφωνία
  4. 21/5 Μεγάλη έρευνα Nextdeal: Τι φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη στην ασφαλιστική αγορά
  5. 21/5 Αριστοτέλης Παντελιάδης: Γιατί πούλησε τη ΔΙΟΝ στη Howden Hellas ενώ ήταν κερδοφόρα
  6. 20/5 Στρατηγική συνεργασία Howden Hellas και Διον
  7. 19/5 ΤτΕ: Χρειάζεται αλλαγή μοντέλου στην ασφάλιση υπηρεσιών Υγείας

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube