close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Deloitte: Οι πιέσεις στις τιμές ωθούν τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν εναλλακτικές στρατηγικές για κερδοφορία
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
26/3/2025 - 12:26
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Deloitte: Οι πιέσεις στις τιμές ωθούν τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν εναλλακτικές στρατηγικές για κερδοφορία

Nextdeal newsroom, 26/3/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η Deloitte δημοσίευσε τη μελέτη «2025 Consumer Products Industry Outlook», στην οποία αναδεικνύονται οι βασικές τάσεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών το 2025, ενώ παρουσιάζονται οι στρατηγικές που μπορούν να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία του.

Οι μεταβολές στο καταναλωτικό περιβάλλον απαιτούν νέες στρατηγικές από τις επιχειρήσεις του κλάδου. Οι πληθωριστικές πιέσεις και η μείωση της αγοραστικής δύναμης έχουν καταστήσει σαφές ότι η μέχρι τώρα στρατηγική της αύξησης των τιμών δεν αποτελεί πλέον βιώσιμη λύση. Οι επιχειρήσεις καλούνται να αναπροσαρμόσουν το λειτουργικό τους μοντέλο, επενδύοντας σε πιο αποδοτικές και καινοτόμες λύσεις.

Γιατί οι αυξήσεις τιμών δεν αποτελούν πλέον βιώσιμη λύση

Από το 2021, οι αυξήσεις τιμών αποτέλεσαν τη βασική στρατηγική των εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων για να αντισταθμίσουν το αυξανόμενο κόστος, καθώς η πανδημία και οι διαταραχές στις αλυσίδες εφοδιασμού ενέτειναν τις πιέσεις. Παρά τις συνεχείς ανατιμήσεις, η ζήτηση παρέμεινε ανθεκτική, καθώς πολλά καταναλωτικά αγαθά—ιδιαίτερα τα βασικά—παρουσίασαν ανελαστική ζήτηση. Ωστόσο, οι αυξήσεις τιμών δεν αντανακλούσαν μόνο την κάλυψη του κόστους, αλλά στήριξαν τόσο την ανάπτυξη, όσο και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων στον κλάδο.

Το 2024, όμως, οι συνθήκες άρχισαν να αλλάζουν. Οι καταναλωτές, πιεσμένοι από τον υψηλό πληθωρισμό και την οικονομική αβεβαιότητα, έγιναν πιο επιφυλακτικοί απέναντι στις νέες ανατιμήσεις. Παρόλο που ο πληθωρισμός εμφάνισε τάσεις αποκλιμάκωσης, οι τιμές διατηρήθηκαν σε υψηλά επίπεδα, περιορίζοντας την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών. Η ζήτηση, που αρχικά έδειχνε ανθεκτικότητα, σταδιακά υποχώρησε, με τους καταναλωτές να αναζητούν πιο προσιτές εναλλακτικές ή να περιορίζουν τις αγορές τους σε απολύτως απαραίτητα προϊόντα.

Το 2025, η πίεση στις καταναλωτικές δαπάνες γίνεται πλέον αδιαμφισβήτητη, και τα στελέχη του κλάδου αναγνωρίζουν ότι η στρατηγική των συνεχών ανατιμήσεων δεν μπορεί πλέον να αποτελεί τη μοναδική λύση. Σε αυτό το νέο περιβάλλον, οι πιο επιτυχημένες εταιρείες δεν επενδύουν αποκλειστικά στις αυξήσεις τιμών, αλλά ακολουθούν μια πιο πολυδιάστατη προσέγγιση. Όπως καταγράφει η μελέτη της Deloitte, που βασίζεται σε δεδομένα που προέρχονται από 100 κορυφαίες εταιρείες (βάσει εσόδων) καταναλωτικών προϊόντων παγκοσμίως, καθώς και σε στελέχη του κλάδου, οι ισχυρότερες εταιρείες διαφοροποιούν τη στρατηγική τους, δίνοντας έμφαση στη βελτιστοποίηση του χαρτοφυλακίου προϊόντων, στην ενίσχυση της ζήτησης και σε στοχευμένες επενδύσεις, όπως η ψηφιοποίηση και η αυτοματοποίηση.

Αναλυτικά, οι νέες στρατηγικές για το 2025, βάσει της μελέτης, συνοψίζονται ως εξής:

  1. Χαρτοφυλάκιο Προϊόντων

Οι ηγέτες του κλάδου θεωρούν τη διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου τους και τη στρατηγική διαχείριση των προϊόντων ως καθοριστικούς παράγοντες για την επιτυχία τους.

  • Καινοτομία Προϊόντων
  • Επένδυση στην καινοτομία, αναπτύσσοντας νέα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις εξελισσόμενες ανάγκες των καταναλωτών.
  • Διαχείριση Χαρτοφυλακίου
  • Αναδιάρθρωση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων ή απόσυρση προϊόντων χαμηλής απόδοσης προϊόντα χαμηλής απόδοσης.
  • Εξέταση στρατηγικών εξαγορών και συγχωνεύσεων, επενδύοντας σε επιχειρήσεις που προσθέτουν αξία στο χαρτοφυλάκιό τους.

 

  1. Ενίσχυση της Ζήτησης
    Η αύξηση της ζήτησης δεν θα προκύψει αποκλειστικά από την άνοδο των διαφημιστικών δαπανών, αλλά απαιτεί μια πιο στοχευμένη και στρατηγική προσέγγιση.
  • Αύξηση και Ανακατεύθυνση των Δαπανών Μάρκετινγκ
  • Επαναπροσδιορίζουν τις στρατηγικές τους στον τομέα του μάρκετινγκ και των εμπορικών επενδύσεων.
  • Ακριβής Ανάλυση Δεδομένων
  • Αναπτύσσουν πιο εξατομικευμένες ψηφιακές καμπάνιες, προσαρμόζοντας τα προωθητικά μηνύματά τους σε συγκεκριμένο κοινό.
  • Στρατηγική Συσκευασίας και Τιμολόγησης (Price-Pack Architecture)
  • Βελτιώνουν τη μέθοδο τιμολόγησης ώστε να προσελκύσουν νέους καταναλωτές και να διατηρήσουν τους ήδη υπάρχοντες.

 

  1. Επένδυση στην Ψηφιοποίηση και την Αυτοματοποίηση
    Οι εταιρείες επενδύουν στην παραγωγικότητα και τη μείωση κόστους μέσω απλοποίησης, ψηφιοποίησης και αυτοματοποίησης.
  • Απλοποίηση
  • Απλοποιούν τις εσωτερικές τους διαδικασίες για να μειώσουν τα λειτουργικά κόστη και να βελτιώσουν την επιχειρησιακή τους ευελιξία.
  • Ψηφιοποίηση
  • Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι κρίσιμος για την ανταγωνιστικότητα, με επενδύσεις σε έξυπνες τεχνολογίες και νέες δεξιότητες.
  • Αυτοματοποίηση & Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ)
  • Οι εταιρείες αυξάνουν τις επενδύσεις τους στην ΤΝ, με στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της παραγωγικότητας, καθώς αναμένουν υψηλότερη απόδοση στους τομείς του μάρκετινγκ και των πωλήσεων.
  • Το GenAI αποτελεί βασικό πεδίο επενδύσεων, με τις επιχειρήσεις να αναμένουν σημαντική απόδοση, ιδιαίτερα σε λειτουργίες του back office.

Ο Θωμάς Λεβέντης, Partner, Consumer Industry Leader της Deloitte Ελλάδος δήλωσε σχετικά: «Το 2025 αναμένεται να είναι μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις του κλάδου. Η επιτυχημένη ανάπτυξη δεν θα προέλθει μόνο από τις αυξήσεις τιμών, αλλά από τη δημιουργία αξίας για τους καταναλωτές μέσω τεχνολογίας και αποδοτικής διαχείρισης πόρων. Σε αυτό το δυναμικό περιβάλλον, η βιώσιμη ανάπτυξη απαιτεί στρατηγική σκέψη, καινοτομία και στοχευμένες επενδύσεις στη ψηφιοποίηση, την ενίσχυση της ζήτησης και τη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας».

Για την πλήρη έρευνα της Deloitte, πατήστε εδώ

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Deloitte
  • μελέτη
  • 2025 Consumer Products Industry Outlook
  • πιέσεις στις τιμές
  • επιχειρήσεις
  • εναλλακτικές στρατηγικές
  • κερδοφορία
  • οικονομία

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Euroxx: H Καλύτερη Χρηματιστηριακή στην Ελλάδα στα Euromoney Best Securities Houses Awards 2025
    Nextdeal newsroom, 18/7/2025

    Euroxx: H Καλύτερη Χρηματιστηριακή στην Ελλάδα στα Euromoney Best Securities Houses Awards 2025

  • Ακίνητα: Υποχωρούν οι νέες κατασκευές, ανεβαίνουν οι τιμές - Τι σημαίνει για την ασφαλιστική αγορά
    Γιώργος Καλούμενος, 18/7/2025

    Ακίνητα: Υποχωρούν οι νέες κατασκευές, ανεβαίνουν οι τιμές - Τι σημαίνει για την ασφαλιστική αγορά

  • ΤτΕ: Λιγότερο προσιτή η στέγη για τα ελληνικά νοικοκυριά μεταξύ 2018-2021

    ΤτΕ: Λιγότερο προσιτή η στέγη για τα ελληνικά νοικοκυριά μεταξύ 2018-2021

    Λιγότερο προσιτή έγινε η στέγη για τους Έλληνες μεταξύ 2018-2021, καθώς σχεδόν το 1/3 των νοικοκυριών δαπανά πάνω από το...
    Nextdeal newsroom, 18/07/2025 - 09:23 18/7/2025
  • Κ.Πιερρακάκης: «Θέλουμε μία αγορά ενέργειας με χαμηλότερες τιμές για τους καταναλωτές»

    Κ.Πιερρακάκης: «Θέλουμε μία αγορά ενέργειας με χαμηλότερες τιμές για τους καταναλωτές»

    Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης συναντήθηκε σήμερα με τον Επίτροπο Ενέργειας και Στέγασης της ΕΕ Νταν Γιόργκενσεν....
    Nextdeal newsroom, 18/07/2025 - 09:05 18/7/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ασφάλεια και χρηματοδότηση από τη Hellas Direct: Νέα εργαλεία για τον σύγχρονο οδηγό
16:01 Ασφάλεια και χρηματοδότηση από τη Hellas Direct: Νέα εργαλεία για τον σύγχρονο οδηγό
  • 16:00 Νέο Audi Q3 SUV e-hybrid - Το μέλλον της υβριδικής οδήγησης, με υπογραφή Audi
  • 15:35 Αλέξανδρος Λιανός (ERGO): Καινοτομία στην Ιατρική – Ασφάλιση που συμβαδίζει με την εξέλιξη!
  • 14:54 Η Swiss Re στηρίζει μελέτη του SDSN για τον ρόλο της ασφάλισης στην προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης
  • 14:05 H DEMO συστήνει την πρώτη Βιο-Ακαδημία στην Ελλάδα
  • 13:00 Διπλή βράβευση για την Εθνική Τράπεζα στα Euromoney Awards of Excellence
  • 12:40 Πειραιώς: Η επενδυτική Στρατηγική Γ' Τριμήνου 2025
  • 11:48 Η Υφυπουργός Εργασίας Άννα Ευθυμίου για τον επανυπολογισμό των συντάξεων του πρώην ταμείου των συνταξιούχων της Εθνικής Τράπεζας ΤΣΠ-ΕΤΕ
  • 11:40 Συναυλία στον Αρχαιολογικό Χώρο του Ιερού της Αρτέμιδος Βραυρωνίας
  • 11:38 Euroxx: H Καλύτερη Χρηματιστηριακή στην Ελλάδα στα Euromoney Best Securities Houses Awards 2025
  • 11:33 Πεζοπορία στο εξωκλήσι του Προφήτη Ηλία στον Άγιο Βλάσιο Παρακαμπυλίων
  • 11:00 Αποκλειστικό: Στον όμιλο Ardonagh Group μέσω του Agora Insurance Brokers η ΜΑΡΤΕΝ Insurance Risk Consultants
  • 10:55 Το Μεσολόγγι τιμά τον Κάλαμο
  • 10:33 O Λόφος Σκουζέ γιορτάζει τον άγιο Αιμιλιανό
  • 10:15 Ακίνητα: Υποχωρούν οι νέες κατασκευές, ανεβαίνουν οι τιμές - Τι σημαίνει για την ασφαλιστική αγορά
  • 09:55 Βιβλία Εκδόσεων Σπύρου: «Πανόραμα της Φαρμακευτικής Ιστορίας: Μια ιστορική αναδρομή από την Aρχαιότητα έως σήμερα»
  • 09:23 ΤτΕ: Λιγότερο προσιτή η στέγη για τα ελληνικά νοικοκυριά μεταξύ 2018-2021
  • 09:15 Κ. Κυρανάκης: Θα κάνουμε αυτό που χρειάζεται ο ελληνικός σιδηρόδρομος «τώρα, όχι αύριο»
  • 09:05 Κ.Πιερρακάκης: «Θέλουμε μία αγορά ενέργειας με χαμηλότερες τιμές για τους καταναλωτές»
  • 08:55 Γερμανικοί ύμνοι, «καίει» το στεγαστικό, ο Τσίπρας, η Κεντροαριστερά και το «δώρο» στον Μητσοτάκη, «φουντώνει» η bull market, ο Giannis επενδύει στην Premia
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 17/7 Υπασφαλισμενος: Τι απαντά ο Πάνος Δημητρίου (Generali) στα περί εξαγορών
  2. 14/7 Ασφαλιστικό...σταυρόλεξο: Παρκαδόρος προκάλεσε σοβαρό ατύχημα χωρίς να οδηγεί το...όχημα - Ποιος φταίει;
  3. 16/7 Ασφάλιση υγείας: Οι εταιρείες εκπέμπουν SOS
  4. 18/7 Αποκλειστικό: Στον όμιλο Ardonagh Group μέσω του Agora Insurance Brokers η ΜΑΡΤΕΝ Insurance Risk Consultants
  5. 15/7 Πρόταση της Τράπεζας Πειραιώς και Ergo Ασφαλιστικής για ασφάλιση των φαρμακείων έναντι φυσικών καταστροφών
  6. 17/7 Η Τράπεζα της Ελλάδος, ο Αποστολόπουλος και οι ασφαλιστικές
  7. 16/7 Η Εθνική Ασφαλιστική, ως ηγέτιδα, αναδιαμορφώνει και πάλι την αγορά

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube