close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα "μηνύματα" από το συνέδριο του Economist για τις υποδομές σε Ελλάδα και Ανατολική Μεσόγειο
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
12/4/2019 - 16:23
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Τα "μηνύματα" από το συνέδριο του Economist για τις υποδομές σε Ελλάδα και Ανατολική Μεσόγειο

Nextdeal newsroom, 12/4/2019
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Τη σημασία της συνδεσιμότητας με τις βαλκανικές χώρες, «ώστε η Ελλάδα να αποκτήσει ενδοχώρα και καλύτερη πρόσβαση στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη», επεσήμανε από το βήμα του συνεδρίου του Economist, για τις υποδομές στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο την επόμενη δεκαετία, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος στο πλαίσιο αυτό έκανε μνεία στη Συμφωνία των Πρεσπών. «Πώς θα μπορούσαμε να έχουμε κοινό σιδηρόδρομο, όταν δεν είχαμε διμερή συμφωνία;», ανέφερε χαρακτηριστικά, για τις σχέσεις με τη Βόρεια Μακεδονία.

Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι η κυβέρνηση έχει εκπονήσει εθνικό στρατηγικό σχέδιο υποδομών και ανέδειξε τον σιδηρόδρομο ως προτεραιότητα. Αναφερόμενος στους αυτοκινητόδρομους, μίλησε για «τσουχτερά διόδια που θα πρέπει να μειωθούν» και άσκησε κριτική στον αρχικό σχεδιασμό της Εγνατίας Οδού: «Ο ελληνικός λαός παρείχε 6-7 δισ. ευρώ για την κατασκευή ενός υπέροχου δρόμου, ο οποίος ωστόσο δεν συνδέεται με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, δεν συνδέεται με κανένα βιομηχανικό ή τουριστικό κέντρο και δεν έχει κάθετες συνδέσεις με τα Βαλκάνια».

Ο ίδιος απευθύνθηκε στην ΕΕ λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «θα πρέπει και οι μικρότερες χώρες όπως η Ελλάδα να έχουν ένα κομμάτι της παραγωγής, δεν μπορεί να είναι μόνο χώρες που θα δανείζονται και θα καταναλώνουν».

Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Χατζηδάκης υποστήριξε ότι «αν συνεχιστεί το πρόβλημα με επενδύσεις όπως το Ελληνικό, οι Σκουριές και ο Πειραιάς, που έχουν καταστεί πλέον διεθνή θέματα, τότε ό,τι και να σχεδιάσει κανείς σε επίπεδο υποδομών, δεν θα καταφέρει τίποτα», ενώ τόνισε ότι: «η χώρα θα πρέπει να πείσει ότι είναι φιλική στις επενδύσεις. Αυτή θα είναι και η αξία της επικείμενης πολιτικής αλλαγής».

Ο κ. Χατζηδάκης εξέφρασε την πεποίθηση ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε ιδανική θέση ώστε να καταστεί κόμβος στους τομείς των μεταφορών και της ενέργειας. Στο πλαίσιο αυτό, μίλησε για την ανάγκη ενός σχεδίου μακράς πνοής το οποίο θα ενταχθεί στον ευρύτερο αναπτυξιακό σχεδιασμό της χώρας, με τις απαραίτητες ενέργειες για τη διασφάλιση χρηματοδότησης.

Αναφερόμενος σε επιμέρους ζητήματα, χαρακτήρισε ατελέσφορη τη λύση που προωθεί η κυβέρνηση στην ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, επισημαίνοντας τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης για ιδιωτικοποίηση με πλειοψηφικό πακέτο 66%. Επιπλέον, μίλησε για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης ως προτεραιότητα, «ώστε να σταματήσουμε να δίνουμε 800 εκατ. ευρώ τον χρόνο». Για τα λιμάνια, υπογράμμισε ότι η ΝΔ είναι θετική «στην επέκταση της προσπάθειας σε Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Ηγουμενίτσα, Βόλο και Ηράκλειο».

Ο ίδιος μίλησε για την ανάγκη επενδύσεων 10 δισ. ευρώ στις υποδομές, εκτιμώντας ότι τα 4 δισ. ευρώ θα είναι διαθέσιμα από το ΕΣΠΑ, και άρα θα πρέπει να αξιοποιηθούν οι συμβάσεις παραχώρησης και οι ευκαιρίες για συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. «Η επέκταση της Αττικής Οδού θα δώσει φρέσκο χρήμα στο Δημόσιο», παρατήρησε ο κ. Χατζηδάκης.

Οι επενδύσεις που υλοποιούνται στον διάδρομο Orient-East-Med, ο οποίος διασχίζει την Ελλάδα, στο πλαίσιο των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (ΤΕΝ-Τ), θα δημιουργήσουν 705.000 ευκαιρίες απασχόλησης και 170 δισ. ευρώ πρόσθετου ΑΕΠ για την περίοδο 2017-2030, σύμφωνα μα όσα είπε η Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ Violeta Bulc, η οποία ήταν και η τιμώμενη ομιλήτρια κατά τη διάρκεια επίσημου δείπνου του Economist αλλά και κατά την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου. 

Στο πλαίσιο αυτό, η Επίτροπος υπογράμμισε: «Αυτό είναι ένα πολύ σαφές μήνυμα σε όσους εργάζεστε για την προετοιμασία ή την ολοκλήρωση οποιουδήποτε από τα έργα που συνδέονται με αυτόν τον διάδρομο: αξίζει να καταβληθεί κάθε προσπάθεια για την έγκαιρη ολοκλήρωση αυτών των έργων - τα οφέλη για την περιοχή θα είναι σημαντικά».

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Μιλώντας ευρύτερα για το project ΤΕΝ-Τ, η κ. Bulc υπογράμμισε ότι 800.000 πρόσθετες θέσεις εργασίας θα είναι διαθέσιμες σε σύγκριση με το 2016, ως αποτέλεσμα της ολοκλήρωσης του κεντρικού δικτύου, γεγονός που θα προσθέσει 1,6% στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ - «τα νούμερα αυτά αναμένεται να αυξηθούν μετά το 2030, από τη στιγμή που η οικονομία θα επωφελείται από τον πυρήνα του προγράμματος».

Η Ελλάδα βρίσκεται σε καλό δρόμο για να δει κάποια από αυτά τα οφέλη, σύμφωνα με την Επίτροπο, η οποία υπογράμμισε ότι η χώρα έχει χρησιμοποιήσει το πλήρες κονδύλι του Ταμείου Συνοχής CEF και έχει σημειώσει αξιοσημείωτη πρόοδο, θέτοντας σε λειτουργία το νέο τμήμα σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας Τιθορέα – Δομοκός, που συμπληρώνει τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Αθήνα.

Η κ. Bulc στάθηκε στη σημασία της συνδεσιμότητας στην Ευρώπη, ως στοιχείο το οποίο πριν απ΄όλα συμβάλλει στην ειρηνική συμβίωση των χωρών της ηπείρου. Η ίδια επεσήμανε ότι το 70% των χρηματοδοτήσεων στον τομέα των μεταφορών αφορά σιδηρόδρομους και προέτρεψε την Ελλάδα να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες για να είναι σε θέση να καταστεί κόμβος μεταφορών.

«Μέχρι το 2030 θα δείτε ένα τελείως καινούργιο σιδηροδρομικό σύστημα στην Ευρώπη. Αντί για 40.000 κανονισμούς, θα έχουμε μόλις 16.000. Θα καθορίσουν το σύστημα και θα αφορούν αδιάλειπτες μεταφορές», σημείωσε η κ. Bulc, η οποία στάθηκε επίσης στη σύνδεση της στρατηγικής στις μεταφορές με τους στόχους για το κλίμα. «Το 60% της μόλυνσης προέρχεται από τα ιδιωτικά αυτοκίνητα», επεσήμανε, μιλώντας για την ανάγκη της μεγαλύτερης δυνατής ενίσχυσης των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Τα περιθώρια της Ελλάδας για μεγάλες επενδύσεις είναι πολύ σημαντικά και οι δυνατότητες είναι μεγαλύτερες από αυτές που εμφανίζουν οι δανειστές και οι διεθνείς οργανισμοί, εκτίμησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου εταιρειών GEK TERNA Γιώργος Περιστέρης.

«Ανανεώσιμες πηγές, αποθήκευση και διασυνδέσεις αποτελούν ένα ενιαίο και συμπληρωματικό σύνολο, το οποίο μπορεί τα επόμενα χρόνια να ξεπεράσει τα 8 δις  σε επενδύσεις κεφαλαίου και να προσθέσει 1,5% στο ΑΕΠ ετησίως», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Περιστέρης.
Στο πλαίσιο αυτό, μίλησε για την ανάγκη οικονομικού πατριωτισμού και στήριξης του τραπεζικού συστήματος. «Δεν μπορεί να ζητά κανείς επιχορηγήσεις και χαμηλά επιτόκια από το τραπεζικό σύστημα, όταν κρατάει τα λεφτά του εκτός Ελλάδας», ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας επίσης ότι οι ξένοι όμιλοι «πρώτα θα δουν τους ελληνικούς ομίλους να επενδύουν και μετά θα επενδύσουν και αυτοί».

Επικαλούμενος μελέτη της PriceWaterhouse Coopers, σημείωσε ότι ο αριθμός των προγραμματισμένων και ανεκτέλεστων έργων υποδομών έχει αυξηθεί σημαντικά, λόγω αναγκών αλλά και δυνατοτήτων, προσεγγίζοντας τα 20 δισεκατομμύρια μέχρι το 2023.

Ο ίδιος τόνισε ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες βρίσκονται σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους ξένους ανταγωνιστές τους, εξαιτίας της φορολογικής μεταχείρισης και της γραφειοκρατικής συμπεριφοράς του ελληνικού κράτους, «η οποία παραμένει δυστυχώς αμετάβλητη».

Τέλος, η διευθύντρια προβλέψεων, αναλύτρια για την Ευρώπη του Economist Intelligence Unit και πρόεδρος του συνεδρίου του Economist Emily Mansfield ανέφερε χαρακτηριστικά «επενδύστε στις επενδύσεις» και υποστήριξε ότι μια χώρα με καλές υποδομές έχει σαφώς αυξημένες πιθανότητες να προσελκύσει ξένες άμεσες επενδύσεις, που με τη σειρά τους παράγουν προστιθέμενη αξία για την οικονομία.

Μεταφέροντας την εκτίμηση του EIU για τις υποδομές στην Ευρώπη, τόνισε ότι η Δανία, η Φινλανδία και η Σουηδία αποτελούν τις κορυφαίες χώρες στον τομέα. Ξεχωρίζοντας χώρες οι οποίες αναμένεται να επιδείξουν αξιοσημείωτη βελτίωση τα επόμενα χρόνια, αναφέρθηκε στην Εσθονία (προβλέπεται ότι θα ανέλθει στην 8η από τη 13η θέση) αλλά και στην Ελλάδα (στην 19η από την 26η θέση σήμερα). Επίσης, στην Πολωνία (στην 22η από την 28η θέση). Στον αντίποδα, στάθηκε σε χώρες με ιδιαίτερα χαμηλές επιδόσεις, μεταξύ άλλων λόγω θεσμικών αδυναμιών, όπως η Τουρκία, η Ρωσία και η Ουκρανία.
 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • ECONOMIST
  • συνέδριο
  • υποδομές

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Η Εθνική Ασφαλιστική στο συνέδριο του Economist!
    Nextdeal newsroom, 26/3/2019

    Η Εθνική Ασφαλιστική στο συνέδριο του Economist!

  • Μείωση φορολογικών συντελεστών και ασφαλιστικών εισφορών στο σχέδιο της ΝΔ
    Nextdeal newsroom, 4/12/2018

    Μείωση φορολογικών συντελεστών και ασφαλιστικών εισφορών στο σχέδιο της ΝΔ

  • Χριστόφορος Σαρδελής: Πώς η τεχνολογία μπορεί να υπονομεύσει την ιδέα της ασφάλισης;

    Χριστόφορος Σαρδελής: Πώς η τεχνολογία μπορεί να υπονομεύσει την ιδέα της ασφάλισης;

    "Με την τεχνολογία, πέραν από τις όποιες ενστάσεις μπορεί να εγείρει ο καθένας μας για την παραβίαση της ιδιωτικότητας και...
    Nextdeal newsroom, 28/09/2018 - 13:56 28/9/2018
  • Γιάννης Καντώρος: Η ασφάλιση υγείας βρίσκεται μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις

    Γιάννης Καντώρος: Η ασφάλιση υγείας βρίσκεται μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις

    Έντονο αποτύπωμα μηνυμάτων για την ασφαλιστική αγορά άφησε η τοποθέτηση του Γιάννη Καντώρου, Διευθύνοντος Συμβούλου της ΙΝΤERAMERICAN, στο Συνέδριο του...
    Nextdeal newsroom, 28/09/2018 - 08:32 28/9/2018

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Allianz Global Insurance Report 2025: Αυξανόμενη η ζήτηση για προστασία
15:20 Allianz Global Insurance Report 2025: Αυξανόμενη η ζήτηση για προστασία
  • 15:08 Έγκριση της συγχώνευσης Helvetia και Baloise από τους μετόχους
  • 14:54 Eurobank | Πρώτη Τράπεζα στην Ελλάδα που διαθέτει το JPMorgan ELTIFs - Multi-Alternatives Fund
  • 14:48 Generali, Here.Now: To παρόν έχει αξία γιατί εδώ γεννιέται το μέλλον
  • 14:40 Υδρόγειος Ασφαλιστική: Νέο τεύχος του περιοδικού VOICE - Ασφάλιση Επιχείρησης: Από Υποχρέωση σε Όχημα Στρατηγικής Ανάπτυξης!
  • 14:29 Νέο Διοικητικό Συμβούλιο στην Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας
  • 14:24 IFFR-EBRD: Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Διαδικτυακό Συνέδριο ESG for Banks, Firms and Institutional Investors: Advances and Challenges
  • 14:09 Philippa Michali (NN Hellas): Artificial intelligence, a driver of transformation and growth in the Insurance Market
  • 13:59 Φιλίππα Μιχάλη (NN Hellas): Η Τεχνητή Νοημοσύνη μοχλός μετασχηματισμού και ανάπτυξης στην ασφαλιστική αγορά
  • 13:52 Dimitris Mazarakis (CEO Ethniki Asfalistiki): Artificial Intelligence - A New Era in the Insurance Experience and Market
  • 13:43 Δημήτρης Μαζαράκης (Εθνική Ασφαλιστική): Τεχνητή Νοημοσύνη - H νέα εποχή στην ασφαλιστική εμπειρία και την ασφαλιστική αγορά
  • 13:24 Alexandros Sarrigeorgiou (Eurolife FFH): We invest in technology with a human-centric mindset
  • 13:19 Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου (Eurolife FFH): Επενδύουμε στην τεχνολογία, έχοντας τον άνθρωπο στο επίκεντρο
  • 13:09 Panos Dimitriou (CEO Generali Hellas): In the Age of AI, the Intermediary Becomes a “Trusted Advisor”
  • 13:00 Πάνος Δημητρίου (Generali Hellas): Στην εποχή του ΑΙ, ο διαμεσολαβητής είναι «σύμβουλος εμπιστοσύνης»
  • 12:49 Yiannis Kantoros (CEO Interamerican): We see Artificial Intelligence not just as a technological advancement, but as a fundamental change in the way we think and operate
  • 12:31 Γιάννης Καντώρος (Interamerican): Βλέπουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη όχι απλώς ως τεχνολογική εξέλιξη, αλλά ως θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο που σκεφτόμαστε και λειτουργούμε
  • 12:14 Ο αναλογιστής, ο πωλητής και ο λαϊκιστής: Η πραγματική ιστορία της ιδιωτικής ασφάλισης υγείας στην Έλλάδα
  • 11:57 IWG: Επικεφαλής επιχειρήσεων αξιοποιούν την υβριδική εργασία για να περιορίσουν τα λειτουργικά κόστη και να ενισχύσουν την παραγωγικότητα
  • 11:49 H Deloitte χρηματοοικονομικός σύμβουλος της ΔΕΠΑ Εμπορίας A.E. για τη συμφωνία δημιουργίας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο στη Λάρισα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 23/5 Επεκτείνεται και στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές η δυνατότητα consent μέσω gov.gr και Gov.gr Wallet
  2. 21/5 Μεγάλη έρευνα Nextdeal: Τι φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη στην ασφαλιστική αγορά
  3. 26/5 Ο Ιωάννης ΚοτζαΑϊβάζογλου στην Howden Hellas, αναλαμβάνοντας καθήκοντα Senior Corporate Executive
  4. 21/5 Αριστοτέλης Παντελιάδης: Γιατί πούλησε τη ΔΙΟΝ στη Howden Hellas ενώ ήταν κερδοφόρα
  5. 22/5 Τάσος Ηλιακόπουλος: Αναλαμβάνει καθήκοντα CEO στην Howden Agents
  6. 22/5 Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου: Έδειξε τα νοσοκομεία ως υπεύθυνα για τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας
  7. 22/5 Υπασφαλισμένος: Ένας απών ο Υπουργός Τάκης Θεοδωρικάκος, το πιο πολυσυζητημένο πρόσωπο στο ασφαλιστικό συνέδριο της Ύδρας

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube