Η Ελλάδα έχασε με την ένταξή της στην ευρωζώνη μεγάλο ποσοστό από την ανταγωνιστικότητά της με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν τα σοβαρά δημοσιονομικά προβλήματα που αυτήν την στιγμή αντιμετωπίζει η χώρα.
Με αυτές τις αναλύσεις ο ξένος τύπος προσπαθεί για άλλη μια φορά να δώσει κάποια ακόμα ερμηνεία στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα. Ωστόσο, από ό,τι φαίνεται στην ευρωζώνη αρκετοί είναι πεπεισμένοι ότι η κυβέρνηση θα εκμεταλλευτεί σωστά το μηχανισμό στήριξης και θα εξέλθει του χάους. Ήδη αρκετοί μιλούν για σωστές επιλογές και ορθές διαθρωτικές αλλαγές.
Στην εφημερίδα Luxemburger Wort όπου έδωσε συνέντευξη ο Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου και επικεφαλής του Eurogroup είπε "η Η Ελλάδα έχασε με την ένταξή της στην ευρωζώνη το 25% της ανταγωνιστικότητάς της και για το λόγο αυτό έχει πρόβλημα με τα δημοσιονομικά της". Αξιολογώντας, το πρόγραμμα σταθερότητας που εφαρμόζει η ελληνική κυβέρνηση ο Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ είπε πως "η Ελλάδα εφαρμόζει το πρόγραμμα με τόλμη και συνέπεια και πως ήδη μείωσε το δημοσιονομικό της έλλειμμα το πρώτο εξάμηνο του 2010 πάνω από 30%, ενώ οι διαρθρωτικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις, και στο συνταξιοδοτικό προχωρούν", επισημαίνοντας μεταξύ των άλλων πως η ελληνική κυβέρνηση έχει την πλήρη στήριξη όλων των κρατών – μελών που συμμετέχουν στο ευρωπακέτο οικονομικής στήριξης.