Από σήμερα σε λειτουργία ο νόμος που προβλέπει την πλήρη απαγόρευση του καπνίσματος σε όλους τους κλειστούς δημόσιους χώρους και σε όλους τους χώρους εργασίας ενώ οι παραβάτες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν ακόμα και την απειλή του αυτόφωτου.
Τα πρόστιμα στους υπεύθυνους διαχείρισης για την εφαρμογή του νόμου, είτε αυτοί είναι καταστηματάρχες, είτε υπεύθυνοι χώρων εργασίας, όπως οι διευθυντές επιχειρήσεων και εταιρειών, ή άλλοι, θα κυμαίνονται από 500 ευρώ έως 10.000 ευρώ.
Ο πρώτος μήνας θα λειτουργήσει ως "περίοδος χάριτος", καθώς θα γίνονται μόνο συστάσεις, οι οποίες όμως, αξίζει να σημειωθεί, ότι θα λαμβάνονται σοβαρά υπόψη, εφόσον μια επιχείρηση ή ένας καπνιστής "υποτροπιάσουν" αργότερα και το φαινόμενο επαναληφθεί.
Εγινε, ωστόσο, ξεκάθαρο ότι μετά την τέταρτη υποτροπή, τα καταστήματα θα "σφραγίζονται" προσωρινά για δέκα ημέρες και μετά την πέμπτη, θα γίνεται οριστική ανάκληση της άδειας λειτουργίας τους.
Στους καπνιστές, θα επιβάλλεται πρόστιμο από 50 έως 500 ευρώ, ενώ όσοι έχουν να αναφέρουν πληροφορίες, αλλά και καταγγελίες που αφορούν την εφαρμογή του νέου νόμου, θα μπορούν να καλούν στο τετραψήφιο νούμερο 1142.
Σημειώνεται, ότι η εφαρμογή των μέτρων θα εποπτεύεται από το Λιμενικό Σώμα, τη δημοτική αστυνομία, την αστυνομία, αλλά και τις κοινωνικές υπηρεσίες των νομαρχιών και των δήμων.