ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συναινούν στην μείωση κερδών οι φαρμακοβιομήχανοι

5ae698f87915cc5250241bddb9b546e1

Σε «συμφωνία κυριών», διαρκείας 3 ετών προχωρά η κυβέρνηση με τις φαρμακοβιομηχανίες, με σκοπό να εξειδικευθούν τα μέτρα καθώς και ένα σταθερό πλαίσιο για την φαρμακευτική πολιτική.

Θα πρέπει να αναφερθεί  ότι για πρώτη φορά, οι φαρμακοποιοί δίνουν την συγκατάθεση τους για μειώσεις κερδών και για επιστροφή ποσού στα ασφαλιστικά ταμεία, ανάλογα με τον όγκο των πωλήσεων των φαρμακείων.

Εν τω μεταξύ από την 1η Ιουνίου δεν θα εκτελούν επί πιστώσει συνταγές του δημοσίου τα φαρμακεία Αττικής.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Αττικής, οι ασφαλισμένοι θα πληρώνουν οι ίδιοι τα φάρμακά τους και θα τους χορηγείται από τα φαρμακεία απόδειξη λιανικής πώλησης με την οποία θα διεκδικούν τα χρήματά τους από το Δημόσιο.

Στο σημείο αυτό και εν μέσω διαρθρωτικών αλλαγών αξίζει να σημειωθεί ότι αρχίζει να πέφτει η φαρμακευτική δαπάνη. Και αυτό σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία πωλήσεων των φαρμακαποθηκών με τις πωλήσεις τους στην Αθήνα να μειώνονται 30% και στη Θεσσαλονίκη 19,5%.
Από την 1η Ιουλίου θα φανεί και με επίσημα στοιχεία η μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης με σημαντικά οφέλη προς τα ασφαλιστικά ταμεία, έκανε γνωστό η υπουργός Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λ. Κατσέλη, η οποία μαζί με την υπουργό Υγείας Μ. Ξενογιαννακοπούλου συμμετείχαν σε σύσκεψη υπό τον υπουργό Εργασίας Α. Λοβέρδο.

Η κ. Κατσέλη επεσήμανε ακόμη πως ‘δεν πρέπει να υπάρχει καμία απολύτως έλλειψη φαρμάκου στην αγορά’. Υπενθυμίζοντας το νόμο σύμφωνα με τον οποίο «οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις θα πρέπει να ειδοποιούν εγγράφως τρεις μήνες πριν, και διαβεβαίωσε ότι αν χρειαστεί θα γίνουν παράλληλες εισαγωγές, όπως με τις ινσουλίνες’.