close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Κοινωνία

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Την υιοθέτηση νέων τάσεων επιταχύνουν οι ταχύτατα μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συμπεριφορές το 2020
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
16/7/2020 - 11:00
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Την υιοθέτηση νέων τάσεων επιταχύνουν οι ταχύτατα μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συμπεριφορές το 2020

Nextdeal newsroom, 16/7/2020
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Οι καταναλωτικές τάσεις και συμπεριφορές που είχαν ήδη ξεκινήσει να αναπτύσσονται πριν την έξαρση της πανδημίας σημειώνουν αλματώδη επιτάχυνση, οδηγώντας τόσο τις εταιρείες λιανικής όσο και εκείνες που συναλλάσσονται άμεσα με τον καταναλωτή να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο με τον οποίο διεξάγουν τη δραστηριότητά τους, σύμφωνα με την 11η έκθεση της PwC "Global Consumer Insights Survey".

Η έρευνα στηρίχθηκε στην καταγραφή των αγοραστικών συνηθειών και συμπεριφορών των καταναλωτών στις πόλεις πρίν και μετά την πανδημία και στον τρόπο με τον οποίο η παγκόσμια αναταραχή επέβαλε την επιτάχυνση προς έναν πιο ψηφιακό τρόπο ζωής. Δισεκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο ζουν σε πόλεις, με τη συγκέντρωση αυτή να έχει δημιουργήσει μια νέα εποχή στην παγκόσμια κατανάλωση και καθιστώντας τις πόλεις κόμβους της οικονομικής δραστηριότητας.

Τα αποτελέσματα της έρευνας αποκαλύπτουν ότι η πανδημία και τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης που εφαρμόστηκαν έχουν οδηγήσει σε ουσιαστικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές εργάζονται, τρώνε, επικοινωνούν και φροντίζουν την υγεία τους. 

Οι καταναλωτές έχουν προσαρμόσει τον τρόπο των αγορών τους

Τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης που εφαρμόστηκαν λόγω του κορωνοϊού έχουν επηρεάσει όλες τις πτυχές ζωής των καταναλωτών συμπεριλαμβανομένου του τρόπου αγορών στο σουπερμάρκετ. Έτσι, ενώ τα ψώνια στο κατάστημα αποτελούν την κύρια επιλογή, περισσότερο από το ένα τρίτο (35%) των καταναλωτών ψωνίζει πλέον τρόφιμα διαδικτυακά, με το 86% αυτών να σκοπεύει να συνεχίσει και μετά την άρση των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης. Για άλλα προϊόντα περαν των τροφίμων, πριν την πανδημία κυριαρχούσαν οι αγορές στο κατάστημα σε σύγκριση το διαδίκτυο.

Ποσοστό 47% των καταναλωτών ανέφεραν αγορές σε φυσικά καταστήματα σε καθημερινή ή εβδομαδιαία βάση σε σύγκριση με τις αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου (30%), υπολογιστή (28%) και ψηφιακού βοηθού φωνής (15%). Από τότε, οι αγορές μέσω διαδικτύου για προϊόντα εκτός τροφίμων έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση (κινητό 45%, υπολογιστής 41%, τάμπλετ 33%). Η τάση αυτή είναι ιδιαιτέρως αισθητή στην Κίνα και τη Μέση Ανατολή, με 60% και 58% των ερωτηθέντων να αναφέρουν ότι έχουν ξεκινήσει να ψωνίζουν περισσότερο μέσω των κινητών τηλεφώνων τους.

Αναδεικνύεται η σημασία της σύνδεσης, της κοινότητας και της προσωπικής φροντίδας

Το 59% των millennial και το 57% όσων έχουν παιδιά εστιάζουν περισσότερο στην ευεξία τους από άλλες ομάδες. Η εστίαση στην προσωπική φροντίδα έχει αυξηθεί, με το 51% των καταναλωτών σε πόλεις να συμφωνούν ή να συμφωνούν πολύ ότι επικεντρώνονται πλέον περισσότερο στην φροντίδα της ψυχικής υγείας, της ευεξίας, της σωματικής υγείας και της διατροφής τους ως αποτέλεσμα του COVID-19. 

Οι κάτοικοι των πόλεων που ερωτήθηκαν μετά την εμφάνιση του ιού, θεωρούν την ασφάλεια (49%) και τις υπηρεσίες υγείας (45%)  εξίσου σημαντικές με τις προοπτικές απασχόλησής τους (45%) για την ποιότητα της ζωής τους.

Καταναλωτές και βιωσιμότητα

Η έρευνά μας έδειξε την ξεκάθαρη υιοθέτηση της βιωσιμότητας και την αίσθηση του καθήκοντος ως πολίτες. Για παράδειγμα, στα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε πριν την πανδημία, το 45% των ερωτηθέντων παγκοσμίως ανέφερε ότι αποφεύγει τη χρήση πλαστικού όποτε είναι δυνατόν, το 43% περιμένει από τις επιχειρήσεις να λογοδοτούν για τον περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο και το 41% περιμένει από τις εταιρείες λιανικής να καταργήσουν τις πλαστικές σακούλες και συσκευασίες. Ενδιαφέρον έχει επίσης και το γεγονός ότι όταν ρωτήσαμε τους καταναλωτές ποιος έχει μεγαλύτερη ευθύνη να ενθαρρύνει βιώσιμες συμπεριφορές στην πόλη τους, σε ποσοστό 20% απάντησαν «εγώ ο καταναλωτής», ενώ 15% επέλεξαν την απάντηση «ο παραγωγός ή ο κατασκευαστής». Όταν ρωτήσαμε τους καταναλωτές σχετικά με την προθυμία τους να μοιραστούν δεδομένα, σε ποσοστό 49% απάντησαν ότι ήταν πρόθυμοι να μοιραστούν τα δεδομένα τους εάν αυτό θα βοηθούσε στη βελτίωση της πόλης τους. 

«Ενώ κάποιες τάσεις σημειώνουν ανοδική πορεία εδώ και αρκετό καιρό, η έρευνά μας δείχνει ότι η πανδημία έχει εντείνει την επιθυμία των καταναλωτών για διαφάνεια, βιωσιμότητα και ευκολία. Οι εταιρείες που αποκομίζουν τα περισσότερα οφέλη είναι αυτές που έχουν κατακτήσει την εμπιστοσύνη του καταναλωτή, που έχουν επενδύσει σε μια ομαλή και απρόσκοπτη διαδικασία αγοράς και έχουν θέσει ως προτεραιότητα την υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών», σημειώνει ο Αιμίλιος Μελής, Επικεφαλής των Καταναλωτικών Αγορών της PwC Ελλάδας.

Επιπλέον, ο Oz Ozturk, Επικεφαλής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών των Παγκόσμιων Καταναλωτικών Αγορών της PwC ΗΒ, αναφέρει: «Κατά τα τελευταία 11 χρόνια που διεξάγουμε την έρευνα με καταναλωτές από όλο τον κόσμο, ποτέ άλλοτε δεν καταγράψαμε τέτοια σύγκλιση απόψεων σχετικά με τη διαφάνεια, τη βιωσιμότητα και την κοινωνική ευαισθητοποίηση. Σε μια τόσο κρίσιμη συγκυρία, η ανάγκη για τις εταιρείες που συναλλάσσονται άμεσα με τον καταναλωτή να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των δυνητικών πελατών τους δεν θα μπορούσε να είναι πιο ξεκάθαρη». 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • έκθεση
  • PwC
  • καταναλωτές
  • καταναλωτικές τάσεις
  • καταναλωτική συμπεριφορά
  • ψηφιακή τεχνολογία
  • υγεία
  • βιωσιμότητα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Ανησυχία των CFO για την παγκόσμια οικονομία και για ένα νέο κύμα του COVID-19
    Nextdeal newsroom, 23/6/2020

    Ανησυχία των CFO για την παγκόσμια οικονομία και για ένα νέο κύμα του COVID-19

  • Ενεργή συνεισφορά της PwC Ελλάδας στην αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού
    Nextdeal newsroom, 9/4/2020

    Ενεργή συνεισφορά της PwC Ελλάδας στην αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού

  • PwC: Οι συνεχιζόμενες εμπορικές εντάσεις και η έξαρση του κοροναϊου δημιουργούν αβεβαιότητα για την παγκόσμια αγορά εξαγωγών

    PwC: Οι συνεχιζόμενες εμπορικές εντάσεις και η έξαρση του κοροναϊου δημιουργούν αβεβαιότητα για την παγκόσμια αγορά εξαγωγών

    Παρά τη σταθερή ανάπτυξη κατά την τελευταία δεκαετία, οι προοπτικές για το παγκόσμιο εμπόριο υπηρεσιών ενδέχεται να μετριαστούν από την...
    Nextdeal newsroom, 12/03/2020 - 10:15 12/3/2020
  • Η PwC Ελλάδας, υποστήριξε το "Ελληνογερμανικό Οικονομικό Φόρουμ - Όραμα και ευκαιρίες επενδύσεων"

    Η PwC Ελλάδας, υποστήριξε το "Ελληνογερμανικό Οικονομικό Φόρουμ - Όραμα και ευκαιρίες επενδύσεων"

    Η PwC Ελλάδας, υποστήριξε το "Ελληνογερμανικό Οικονομικό Φόρουμ - Όραμα και ευκαιρίες επενδύσεων", που πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο με την ενεργή...
    Nextdeal newsroom, 10/03/2020 - 14:09 10/3/2020

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ERGO Hellas: Ποια είναι τα πιο συχνά λάθη στην οδήγηση που μπορεί να προκαλέσουν ατύχημα
16:11 ERGO Hellas: Ποια είναι τα πιο συχνά λάθη στην οδήγηση που μπορεί να προκαλέσουν ατύχημα
  • 15:55 Επιθεώρηση Χρυσολόγου της Εθνικής Ασφαλιστικής: Αιμοδοσία, Πράξη Αλληλεγγύης!
  • 14:30 ΣΕΣΑΕ: Εκδήλωση με θέμα «Ψυχική Υγεία και Εργασιακό Περιβάλλον» πίσω από το «Όλα καλά» - Τι δεν Φαίνεται στον Εργασιακό Χώρο
  • 14:22 Συνάντηση Philippe Donnet με τον Βασιλιά Κάρολο Γ’ για την κλιματική ανθεκτικότητα και την οικονομική βιωσιμότητα
  • 14:00 Business Day 2025 από την Εθνική Ασφαλιστική: Μια εμπειρία έμπνευσης και διασύνδεσης με τη νέα γενιά επαγγελματιών
  • 13:10 ΕΑΕΕ: +2% το πλήθος ασφαλιστηρίων συμβολαίων κατοικίας Ιουνίου 2025
  • 13:00 Η ERGO στηρίζει για 13η χρονιά το Ladies Run, τιμώντας τον εθελοντισμό και τη γυναικεία παρουσία στον αθλητισμό
  • 12:55 Στόχοι πρωταγωνιστών και στόχοι επιβίωσης στην Ελλάδα το 2025!
  • 11:25 Η Carglass® συμμετείχε στην Εθνική Εβδομάδα Εξυπηρέτησης Πελατών 2025, προάγοντας την Αριστεία στην Εξυπηρέτηση Πελατών
  • 11:13 Η Ουκρανία χάνει ολόκληρο το Ντονμπάς - Πως διαμορφώνεται η επόμενη μέρα
  • 10:50 ΠΦΣ: Οδηγός Εμβολιασμών Ενηλίκων 2025 - 2026
  • 10:04 Εσύ ξέρεις ποια είναι η πιο δύσκολη πώληση;
  • 09:57 Νέα δάνεια ύψους 780 εκ. ευρώ σε επιχειρήσεις - Οι όροι και ποιους αφορούν
  • 09:52 Ακτινοβολία με Ευθύνη: Η Affidea πρωτοπορεί στην Ασφαλή Ιατρική Απεικόνιση
  • 09:45 ΕΝΔΙΣΥ: Το λουκέτο στα ΕΛΤΑ με υπογραφή Μητσοτάκη, τιμωρεί χιλιάδες συνταξιούχους!
  • 09:40 Ανεβαίνουμε πίστα στην γεωπολιτική σκακιέρα, το…«3+1», mega deal στο LNG και οι Έλληνες εφοπλιστές, ρεκόρ κερδοφορίας και νέα εξαγορά από την Titan
  • 09:20 Euronext: Βασικά σημεία αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου
  • 09:15 Alpha Bank: Ιστορικό υψηλό στα κέρδη και ισχυρή απόδοση κεφαλαίων
  • 09:00 Το 4ο Συνέδριο "10 Χρόνια Πάνορμος" την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2025
  • 08:52 Ποια είναι η «Απαγορευτική» ερώτηση του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή προς έναν πελάτη με χρήματα;
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 6/11 Η Agora του Ardonagh Group εγκαινιάζει την παρουσία της στην Ελλάδα με 300 εκατ. ευρώ διαθέσιμα για εξαγορές
  2. 3/11 Πειραιώς: Τι είπε ο Μεγάλου στους διεθνείς αναλυτές για το deal με την Εθνική Ασφαλιστική
  3. 7/11 Τι σημαίνει Ασφαλιστική αξία, Ασφαλιστικό ποσό και Ασφαλιστική υποκατάσταση;
  4. 5/11 Η αγαθή σκιά που άφησε ένας άνθρωπος
  5. 3/11 Ο «ξαφνικός θάνατος» και οι «γαλάζιες» αντιδράσεις, Μια κυρία στα..μπουζούκια, ο Λάτσης, ο Μυτιληναίος και τα ΕΛΠΕ και το «stop» στο 11μηνο ράλι
  6. 4/11 Η διπλωματία της ενέργειας αποδίδει, τα «γαλάζια» πυρά κατά Σκλήκα, ο «νέος ΟΤΕ», η «ψήφος» στην Eurobank και η ενίσχυση της Alpha στην Κύπρο
  7. 3/11 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube