Nextdeal newsroom, 21/7/2021 - 15:48 facebook twitter linkedin Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα οργανωμένα ταξίδια! Nextdeal newsroom, 21/7/2021 facebook twitter linkedin Το ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, σας εύχεται καλό καλοκαίρι και σας ενημερώνει σχετικά με τα Οργανωμένα Ταξίδια. Οργανωμένο ταξίδι είναι κάθε ταξίδι, το οποίο προσφέρεται από τουριστικά γραφεία -που λειτουργούν νόμιμα (δηλαδή με σήμα του Ε.Ο.Τ.) και υπερβαίνει τις 24 ώρες ή περιλαμβάνει διανυκτέρευση. Στο πλαίσιο του ίδιου ταξιδιού ή των ίδιων διακοπών το οργανωμένο ταξίδι περιλαμβάνει τουλάχιστον δύο από τις ακόλουθες τουριστικές υπηρεσίες: μεταφορά, διαμονή ή/και κάποια άλλη υπηρεσία, η οποία δεν είναι συμπληρωματική της μεταφοράς και της διαμονής (π.χ. συμμετοχή σε επαγγελματική, πολιτιστική ή καλλιτεχνική συνάντηση ή εκδήλωση κ.λπ.). Το οργανωμένο ταξίδι μπορεί να πωλείται, με συνολική τιμολόγηση ή με χωριστή τιμολόγηση των επί μέρους υπηρεσιών, που το απαρτίζουν. Το νέο Προεδρικό Διάταγμα 7/2018, ρυθμίζει τις υποχρεώσεις των διοργανωτών/πωλητών οργανωμένων ταξιδιών και τα αντίστοιχα δικαιώματα των καταναλωτών. Το διάταγμα αυτό εκδόθηκε σε εφαρμογή της Οδηγίας (ΕΕ) 2015/2302, η οποία τροποποιεί ως έναν βαθμό την προηγούμενη νομοθεσία και εισάγει, πέρα από την έννοια των οργανωμένων ταξιδιών, την έννοια των συνδεδεμένων ταξιδιωτικών διακανονισμών, έχοντας εφαρμογή και σε αυτούς. Η ισχύς του νέου Π.Δ. 7/2018 ξεκινά την 1η Ιουλίου 2018, με αποτέλεσμα να εφαρμόζεται μόνο σε συμβάσεις που συνάπτονται μετά την 1η Ιουλίου 2018. Συγκεκριμένα το διάταγμα προβλέπει ότι: Ταξιδιωτική υπηρεσία συνιστά πλέον, εκτός από τη μεταφορά και την παροχή καταλύματος και η ενοικίαση αυτοκινήτων και άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων ή μοτοσικλετών που απαιτούν άδεια οδήγησης Α. Πακέτο είναι ο συνδυασμός τουλάχιστον δύο διαφορετικών ειδών ταξιδιωτικών υπηρεσιών στο πλαίσιο του ίδιου ταξιδιού ή των ίδιων διακοπών Η Σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού είναι η σύμβαση για το σύνολο του πακέτου ή, εάν το πακέτο παρέχεται βάσει χωριστών συμβάσεων, όλες οι συμβάσεις που καλύπτουν ταξιδιωτικές υπηρεσίες, που περιγράφονται στο πακέτο. Εδώ ισχύουν πολλές προϋποθέσεις, που καλό είναι ο καταναλωτής να ενημερώνεται, για αυτές, πριν υπογράψει τη σύμβαση. Ταξιδιώτης είναι κάθε πρόσωπο, που επιθυμεί να συνάψει σύμβαση που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του παραπάνω προεδρικού διατάγματος ή έχει δικαίωμα να ταξιδέψει βάσει μίας τέτοιας σύμβασης. Ο Διοργανωτής είναι το πρόσωπο, Φυσικό ή Νομικό, το οποίο κατ’ επάγγελμα διοργανώνει οργανωμένα ταξίδια και τα πωλεί ή τα προσφέρει, προς πώληση, απ’ ευθείας ή μέσω πωλητή. Ο Πωλητής είναι το πρόσωπο Φυσικό ή Νομικό που πωλεί ή προσφέρει προς πώληση το οργανωμένο ταξίδι που έχει προγραμματίσει ο διοργανωτής. Το ασφαλιστήριο συμβόλαιο είναι η σύμβαση μεταξύ αφ’ ενός της ασφαλιστικής επιχείρησης και αφ’ ετέρου του παρόχου ταξιδιωτικών υπηρεσιών. Δυνάμει της σύμβασης αυτής η ασφαλιστική επιχείρηση αναλαμβάνει την υποχρέωση να καταβάλει, έναντι ασφαλίστρου, στον αντισυμβαλλόμενό της ή σε τρίτο (ταξιδιώτη) παροχή σε χρήμα ή παροχή σε είδος ή παροχή υπηρεσίας, όταν επέλθει το περιστατικό, από το οποίο συμφωνήθηκε να εξαρτάται η υποχρέωσή της. Ο «συνδεδεμένος ταξιδιωτικός διακανονισμός» είναι η αγορά τουλάχιστον δύο διαφορετικών ειδών ταξιδιωτικών υπηρεσιών για το ίδιο ταξίδι ή τις ίδιες διακοπές, που δεν αποτελούν πακέτο, η οποία έχει ως αποτέλεσμα τη σύναψη χωριστών συμβάσεων με τους παρόχους των επιμέρους ταξιδιωτικών υπηρεσιών, αν ο έμπορος διευκολύνει: Στο πλαίσιο μιας και μόνον επίσκεψης ή επαφής με το σημείο πώλησης του, τη χωριστή επιλογή και χωριστή πληρωμή κάθε ταξιδιωτικής υπηρεσίας από τους ταξιδιώτες ή Με στοχευμένο τρόπο, την προμήθεια τουλάχιστον μιας πρόσθετης ταξιδιωτικής υπηρεσίας από άλλον έμπορο, όταν η σύμβαση με τον έμπορο αυτόν συνάπτεται το αργότερο 24 ώρες μετά την επιβεβαίωση κράτησης της πρώτης ταξιδιωτικής υπηρεσίας. Πληροφορίες πριν από τη σύναψη της σύμβασης Η νομοθεσία, για τα οργανωμένα ταξίδια, προβλέπει την υποχρέωση του διοργανωτή ή πωλητή του ταξιδιού να κοινοποιεί πριν από τη σύναψη της σύμβασης στον καταναλωτή: τα κύρια χαρακτηριστικά των ταξιδιωτικών υπηρεσιών (όλες οι υπηρεσίες που θα προσφερθούν: προορισμοί, διανυκτερεύσεις, μέσα μεταφοράς, γεύματα, εκδρομές κ.λπ.). την εμπορική επωνυμία και τη γεωγραφική διεύθυνση του διοργανωτή και, ανάλογα με την περίπτωση, του πωλητή, καθώς και τους αντίστοιχους αριθμούς τηλεφώνου και, κατά περίπτωση, τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. την συνολική τιμή του πακέτου, συμπεριλαμβανομένων των φόρων και, κατά περίπτωση, όλες τις πρόσθετες χρεώσεις. τους τρόπους πληρωμής. τον ελάχιστο αριθμό ατόμων που απαιτείται για την πραγματοποίηση του πακέτου. γενικές πληροφορίες για τις απαιτήσεις για τα διαβατήρια και τις θεωρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των κατά προσέγγιση χρονικών διαστημάτων για την απόκτηση θεωρήσεων και των πληροφοριών σχετικά με τις υγειονομικές διατυπώσεις της χώρας προορισμού. ενημέρωση σχετικά με τη δυνατότητα του ταξιδιώτη να καταγγείλει τη σύμβαση ανά πάσα στιγμή πριν από την έναρξη του πακέτου έναντι ενδεδειγμένης χρέωσης καταγγελίας (σημαντική νέα διάταξη). πληροφορίες σχετικά με την προαιρετική ή υποχρεωτική ασφάλιση που καλύπτει το κόστος σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης από τον ταξιδιώτη ή το κόστος της βοήθειας, περιλαμβανομένου του επαναπατρισμού του, σε περίπτωση ατυχήματος, ασθένειας ή θανάτου. Οι πληροφορίες αυτές παρέχονται με σαφή, κατανοητό και ευδιάκριτο τρόπο. Όταν οι εν λόγω πληροφορίες παρέχονται γραπτώς, πρέπει να είναι ευανάγνωστες. Οι παραπάνω πληροφορίες αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της σύμβασης οργανωμένου ταξιδιού και δεν τροποποιούνται, εκτός αν τα συμβαλλόμενα μέρη ρητά συμφωνήσουν διαφορετικά. Ο διοργανωτής και, κατά περίπτωση, ο πωλητής κοινοποιούν κάθε αλλαγή των προσυμβατικών πληροφοριών πριν από τη σύναψη της σύμβασης οργανωμένου ταξιδιού στον ταξιδιώτη με σαφή, κατανοητό και ευδιάκριτο τρόπο. Αξίζει να αναφερθεί πως σύμφωνα με τον νέο νόμο αν ο διοργανωτής και, κατά περίπτωση, ο πωλητής δεν έχει συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις για πληροφόρηση σχετικά με πρόσθετες χρεώσεις πριν από τη σύναψη της σύμβασης οργανωμένου ταξιδιού, ο ταξιδιώτης δεν καταβάλλει τις εν λόγω χρεώσεις, επιβαρύνσεις ή άλλα κόστη. Περιεχόμενο της σύμβασης Η σύμβαση μεταξύ καταναλωτή και διοργανωτή/πωλητή πρέπει να συντάσσεται εγγράφως σε απλή και κατανοητή γλώσσα και να περιγράφει το πλήρες περιεχόμενο της συμφωνίας. Εάν είναι γραπτή πρέπει να είναι ευανάγνωστη. Όσον αφορά τις συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος παρέχεται αντίγραφο ή επιβεβαίωση της σύμβασης οργανωμένου ταξιδιού στον ταξιδιώτη σε χαρτί ή, εάν συμφωνεί ο ταξιδιώτης, σε άλλο σταθερό μέσο. Συγκεκριμένα πρέπει να αναφέρει, εκτός από τα στοιχεία της προσυμβατικής ενημέρωσης: α) τις ιδιαίτερες επιθυμίες, που ο καταναλωτής γνωστοποιεί στο διοργανωτή, κατά την κράτηση, β) τις προθεσμίες, εντός των οποίων ο καταναλωτής θα πρέπει να διαμαρτυρηθεί, για μη εκτέλεση ή πλημμελή εκτέλεση της σύμβασης, γ) τις υποχρεώσεις του διοργανωτή, δ) το όνομα της ασφαλιστικής, ε) το όνομα, τη διεύθυνση, τον αριθμό τηλεφώνου, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τον αριθμό τηλεομοιοτυπίας του τοπικού αντιπροσώπου του διοργανωτή, ενός σημείου επαφής ή μιας άλλης υπηρεσίας που επιτρέπει στον ταξιδιώτη να επικοινωνήσει με τον διοργανωτή γρήγορα και αποτελεσματικά, να ζητήσει βοήθεια σε περίπτωση δυσκολίας του ταξιδιώτη ή να διαμαρτυρηθεί για κάθε έλλειψη συμμόρφωσης που διαπιστώνεται κατά την εκτέλεση του πακέτου, στ) πληροφορίες για εναλλακτικούς μηχανισμούς επίλυσης διαφορών και ζ) πληροφορίες για την εκχώρηση της σύμβασης σε τρίτους. Ο ταξιδιώτης μπορεί, αφού προειδοποιήσει έγκαιρα τον διοργανωτή σε σταθερό μέσο και το αργότερο επτά ημέρες πριν από την έναρξη του πακέτου, να εκχωρήσει τη σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού σε πρόσωπο, το οποίο πληροί όλους τους όρους που εφαρμόζονται στην εν λόγω σύμβαση. Αλλαγή των τιμών και δυνατότητα καταγγελίας Οι καθοριζόμενες στη σύμβαση τιμές δεν μπορούν να μεταβληθούν, σε βάρος του καταναλωτή, εκτός εάν επέλθουν μεταβολές σχετικές με το κόστος της μεταφοράς, τα τέλη και τους φόρους, που οφείλονται, για ορισμένες υπηρεσίες καθώς και τις τιμές συναλλάγματος. Εάν, πριν από την έναρξη του πακέτου, ο διοργανωτής υποχρεωθεί να αυξήσει την τιμή του πακέτου κατά ποσοστό που υπερβαίνει το 8%, ο ταξιδιώτης δύναται εντός εύλογης προθεσμίας που τάσσει ο διοργανωτής: Α) να αποδεχτεί την προτεινόμενη τροποποίηση, ή Β) να καταγγείλει τη σύμβαση χωρίς την καταβολή χρέωσης καταγγελίας. Ακόμα, όμως, και αν συντρέχουν αυτές οι εξαιρετικές περιπτώσεις η αύξηση της τιμής είναι δυνατή μόνον εφόσον ο διοργανωτής κοινοποιήσει την αύξηση αυτή, υπολογισμένη αναλυτικά, με σαφή και κατανοητό τρόπο στον ταξιδιώτη μαζί με την αιτιολόγηση για την αύξηση αυτή, το αργότερο 20 ημέρες πριν από την έναρξη του πακέτου. Μετά το χρονικό σημείο αυτό η συμβατική τιμή δεν μπορεί να μεταβληθεί. Αν η σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού προβλέπει τη δυνατότητα αύξησης της τιμής, ο ταξιδιώτης δικαιούται μείωση της τιμής αντίστοιχη προς οποιαδήποτε μείωση του κόστους η οποία προκύπτει μετά τη σύναψη της σύμβασης πριν την έναρξη του πακέτου. Πριν από την έναρξη του πακέτου, ο διοργανωτής δεν μπορεί να μεταβάλει μονομερώς συμβατικούς όρους οργανωμένου ταξιδιού. Εάν, πριν από την έναρξη του πακέτου, ο διοργανωτής υποχρεωθεί να τροποποιήσει σε σημαντικό βαθμό οποιοδήποτε από τα κύρια χαρακτηριστικά των ταξιδιωτικών υπηρεσιών, ο ταξιδιώτης μπορεί εντός εύλογης προθεσμίας που τάσσει ο διοργανωτής: α) να αποδεχτεί την προτεινόμενη τροποποίηση, ή β) να καταγγείλει τη σύμβαση χωρίς την καταβολή χρέωσης καταγγελίας. Σε περίπτωση, που ο καταναλωτής καταγγείλει τη σύμβαση, αλλά και εάν, για οποιονδήποτε λόγο, που δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του καταναλωτή, ο διοργανωτής ματαιώσει το ταξίδι, ο καταναλωτής δικαιούται: α) είτε να απαιτήσει άλλο πακέτο εφόσον αυτό προσφέρεται από τον διοργανωτή, ει δυνατόν ισοδύναμης ή ανώτερης ποιότητας. β) είτε να ζητήσει την επιστροφή των καταβληθέντων ποσών. Ο διοργανωτής υποχρεούται να επιστρέψει όλα τα ποσά που έλαβε, χωρίς υπαίτια καθυστέρηση και σε κάθε περίπτωση, το αργότερο εντός 14 ημερών από την καταγγελία της σύμβασης. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Γενικότερα, ο ταξιδιώτης μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού οποιαδήποτε στιγμή πριν από την έναρξη του πακέτου. Ωστόσο, μπορεί να του ζητηθεί η καταβολή στον διοργανωτή εύλογης και δικαιολογημένης χρέωσης καταγγελίας. Η σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού μπορεί να καθορίζει τυποποιημένη χρέωση καταγγελίας με βάση τον χρόνο που αυτή έγινε πριν από την έναρξη του πακέτου. Ο ταξιδιώτης έχει το δικαίωμα να καταγγείλει τη σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού πριν από την έναρξη του πακέτου χωρίς όμως την καταβολή οποιασδήποτε χρέωσης καταγγελίας σε περίπτωση αναπόφευκτων και έκτακτων περιστάσεων στον τόπο προορισμού. Στην περίπτωση αυτή δικαιούται την πλήρη επιστροφή όλων των ποσών που κατέβαλε για το πακέτο, αλλά δεν δικαιούται πρόσθετη αποζημίωση. Σε ό,τι αφορά τις συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος, ο ταξιδιώτης έχει το δικαίωμα να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού εντός προθεσμίας 14 ημερών από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης, χωρίς να αναφέρει τους λόγους. Ο διοργανωτής δύναται να καταγγείλει τη σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού και να επιστρέψει στον ταξιδιώτη το σύνολο των ποσών που κατέβαλε για το πακέτο, αλλά δεν υποχρεούται να καταβάλει πρόσθετη αποζημίωση, εάν: ο αριθμός των εγγεγραμμένων προσώπων για το πακέτο είναι μικρότερος από τον ελάχιστο αριθμό που καθορίζεται στη σύμβαση και ο διοργανωτής κοινοποιήσει στον ταξιδιώτη την καταγγελία της σύμβασης, εντός της προθεσμίας που τάσσεται στη σύμβαση, αλλά όχι αργότερα από: - είκοσι ημέρες πριν από την έναρξη του πακέτου στην περίπτωση ταξιδιών που διαρκούν περισσότερο από έξι ημέρες, - επτά ημέρες πριν από την έναρξη του πακέτου έξι ημερών, - 48 ώρες πριν από την έναρξη του πακέτου στην περίπτωση ταξιδιών που διαρκούν λιγότερο από δύο ημέρες, ή O διοργανωτής δεν είναι σε θέση να εκτελέσει τη σύμβαση λόγω αναπόφευκτων και έκτακτων περιστάσεων και να κοινοποιήσει στον ταξιδιώτη την καταγγελία της σύμβασης χωρίς υπαίτια καθυστέρηση πριν από την έναρξη του πακέτου. Ο διοργανωτής πραγματοποιεί τις επιστροφές που απαιτούνται, επιστρέφει κάθε ποσό που έχει καταβληθεί από ή εκ μέρους του ταξιδιώτη για το πακέτο μείον την κατάλληλη χρέωση καταγγελίας. Οι επιστροφές των εν λόγω ποσών στον ταξιδιώτη πραγματοποιούνται χωρίς υπαίτια καθυστέρηση και σε κάθε περίπτωση, το αργότερο εντός 14 ημερών μετά την καταγγελία της σύμβασης οργανωμένου ταξιδιού. Ευθύνη για την εκτέλεση του πακέτου Ο διοργανωτής και ο πωλητής, που φέρονται ως συμβαλλόμενα μέρη σε μία σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού, φέρουν ευθύνη έναντι του καταναλωτή για την καλή εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη σύμβαση. Είναι επίσης υπεύθυνοι για την εκτέλεση των ταξιδιωτικών υπηρεσιών που περιλαμβάνονται στη σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού, ανεξάρτητα από το εάν οι υπηρεσίες αυτές πρόκειται να εκτελεστούν από τον διοργανωτή ή από άλλους παρόχους ταξιδιωτικών υπηρεσιών. Επίσης, φέρουν ευθύνη για τις ζημίες που υφίσταται ο καταναλωτής, λόγω μη εκτέλεσης ή πλημμελούς εκτέλεσης της σύμβασης, εκτός αν για τις παραλείψεις κατά την εκτέλεση της σύμβασης ευθύνεται, αποκλειστικά, ο καταναλωτής ή τρίτο πρόσωπο, άσχετο, όμως, με τη διοργάνωση του ταξιδιού. Εάν, μετά την αναχώρηση, υπάρξει αδυναμία παροχής σημαντικού τμήματος των προβλεπόμενων στη σύμβαση υπηρεσιών, ο διοργανωτής προβαίνει σε άλλους διακανονισμούς, χωρίς πρόσθετη επιβάρυνση του καταναλωτή, για τη συνέχιση του ταξιδιού και, ενδεχομένως, αποζημιώνει τον καταναλωτή. Ο ταξιδιώτης μπορεί να απορρίψει τους προτεινόμενους εναλλακτικούς διακανονισμούς μόνο αν δεν είναι συγκρίσιμοι προς αυτό που συμφωνήθηκε στη σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού ή αν η προτεινόμενη μείωση της τιμής είναι ανεπαρκής. Όταν δεν είναι δυνατό να επέλθει τέτοιος διακανονισμός ή ο καταναλωτής δεν τον αποδέχεται, ο διοργανωτής παρέχει στον καταναλωτή μεταφορικό μέσο, για να επιστρέψει στον τόπο αναχώρησης ή σε άλλο συμφωνημένο σημείο επιστροφής και, ενδεχομένως, του παρέχει αποζημίωση. Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, αν ο διοργανωτής δεν αποκαταστήσει την έλλειψη συμμόρφωσης εντός εύλογης προθεσμίας που τάσσει ο ταξιδιώτης, ο ταξιδιώτης μπορεί να το πράξει ο ίδιος και να απαιτήσει αποζημίωση για τις αναγκαίες δαπάνες. Δεν είναι αναγκαίο να ορίσει προθεσμία εάν ο διοργανωτής αρνηθεί να αποκαταστήσει την έλλειψη συμμόρφωσης ή εάν απαιτείται άμεση αποκατάσταση. Αξιοσημείωτο είναι πως σε περίπτωση που είναι αδύνατο να διασφαλιστεί η επιστροφή του ταξιδιώτη όπως συμφωνήθηκε στη σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού, λόγω αναπόφευκτων και έκτακτων περιστάσεων, ο διοργανωτής επιβαρύνεται με το κόστος της αναγκαίας παροχής καταλύματος, όπου είναι δυνατόν ισοδύναμης κατηγορίας, για χρονικό διάστημα όχι πέραν των τριών διανυκτερεύσεων ανά ταξιδιώτη. Εφόσον στη νομοθεσία της Ένωσης περί των δικαιωμάτων των επιβατών, η οποία ισχύει για το συγκεκριμένο μέσο μεταφοράς, για την επιστροφή του ταξιδιώτη προβλέπεται μεγαλύτερος αριθμός διανυκτερεύσεων, αυτός και εφαρμόζεται (σημαντική νέα διάταξη). Οι αξιώσεις παραγράφονται μετά την πάροδο δύο ετών από την προβλεπόμενη στη σύμβαση ημερομηνία επιστροφής. Προστασία κατά της αφερεγγυότητας Σύμφωνα με το νέο προεδρικό διάταγμα οι διοργανωτές, οι οποίοι είτε είναι εγκατεστημένοι στην Ελλάδα, είτε πωλούν ή προσφέρουν προς πώληση πακέτα στην Ελλάδα, πρέπει να εξασφαλίζουν μέσω ασφαλιστηρίου συμβολαίου την επιστροφή του συνόλου των ποσών που έχουν καταβληθεί από τους ταξιδιώτες, στον βαθμό που οι σχετικές υπηρεσίες δεν εκτελούνται λόγω αφερεγγυότητας των διοργανωτών. Εφόσον η μεταφορά επιβατών περιλαμβάνεται στη σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού, οι διοργανωτές παρέχουν επίσης εγγυήσεις για τον επαναπατρισμό των ταξιδιωτών ή μπορεί να προσφέρεται η δυνατότητα συνέχισης του πακέτου. Οι διοργανωτές που είναι εγκατεστημένοι στην Ελλάδα γνωστοποιούν τον αριθμό του ασφαλιστηρίου συμβολαίου και την επωνυμία της ασφαλιστικής εταιρείας στην καθ’ ύλην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Τουρισμού. Τα στοιχεία αυτά καταχωρίζονται στο Μητρώο Τουριστικών Επιχειρήσεων. Δήλωση του διοργανωτή πακέτου ότι ένα πακέτο ή ένας συνδεδεμένος ταξιδιωτικός διακανονισμός δεν συνιστά πακέτο ή συνδεδεμένο ταξιδιωτικό διακανονισμό, δεν απαλλάσσει τον εν λόγω διοργανωτή από τις υποχρεώσεις που επιβάλλονται σε αυτούς σύμφωνα με τις διατάξεις του προεδρικού διατάγματος 7/2018. Επιπλέον οι ταξιδιώτες δεν επιτρέπεται να παραιτηθούν από τα δικαιώματα που τους αναγνωρίζει το προεδρικό διάταγμα 7/2018. Απόδειξη Αποδεικτικό στοιχείο, για τον έλεγχο εφαρμογής της νομοθεσίας και της εκπλήρωσης των συμβατικών υποχρεώσεων του πράκτορα, είναι η γραπτή σύμβαση. Ο καταναλωτής υπογράφει τη σύμβαση, αφού βεβαιωθεί, ότι έχουν περιληφθεί σ' αυτήν όλοι οι συμφωνημένοι όροι και αφού ενημερωθεί, για όλα τα βασικά ζητήματα, που προβλέπονται, στο διάταγμα και τον ενδιαφέρουν. Ο καταναλωτής απαιτεί αντίγραφο της σύμβασης, που υπέγραψε. Σε περίπτωση, που προκαταβάλλει κάποιο χρηματικό ποσό, απαιτεί απόδειξη, για το ποσό της προκαταβολής. Εκχώρηση της σύμβασης οργανωμένου ταξιδιού σε άλλον ταξιδιώτη Σε περίπτωση, που ο καταναλωτής δεν μπορεί να συμμετάσχει στο οργανωμένο ταξίδι, μπορεί να εκχωρεί την κράτησή του σε άλλο πρόσωπο επτά ημέρες πριν από την έναρξη του πακέτου (αντί πέντε όπως ίσχυε με την προηγούμενη νομοθεσία). Δεν υπάρχει πλέον διαφορετική προθεσμία για τις θαλάσσιες μεταφορές. Συνδεδεμένοι ταξιδιωτικοί διακανονισμοί Οι έμποροι που διευκολύνουν συνδεδεμένους ταξιδιωτικούς διακανονισμούς παρέχουν εγγύηση μέσω ασφαλιστηρίου συμβολαίου για την επιστροφή όλων των ποσών που λαμβάνουν από τους ταξιδιώτες, εφόσον η ταξιδιωτική υπηρεσία που αποτελεί τμήμα συνδεδεμένου ταξιδιωτικού διακανονισμού δεν εκτελείται λόγω αφερεγγυότητάς τους. Αν οι συγκεκριμένοι έμποροι είναι εκείνοι που ευθύνονται για τη μεταφορά των επιβατών, η εγγύηση καλύπτει επίσης τον επαναπατρισμό του ταξιδιώτη. Πριν δεσμευθεί ο ταξιδιώτης από οποιαδήποτε σύμβαση που οδηγεί σε συνδεδεμένο ταξιδιωτικό διακανονισμό ή οποιαδήποτε αντίστοιχη προσφορά, ο έμπορος που διευκολύνει την παροχή συνδεδεμένων ταξιδιωτικών διακανονισμών, μεταξύ άλλων και όταν ο έμπορος δεν είναι εγκατεστημένος σε κράτος μέλος αλλά κατευθύνει με οποιοδήποτε μέσο τέτοιες δραστηριότητες προς κράτος μέλος, αναφέρει κατά τρόπο σαφή, κατανοητό και ευδιάκριτο ότι ο ταξιδιώτης: δεν θα απολαμβάνει κανενός από τα δικαιώματα που παρέχονται αποκλειστικά σε πακέτα που προβλέπει το παρόν προεδρικό διάταγμα και ότι κάθε πάροχος υπηρεσιών θα είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την προσήκουσα συμβατική εκτέλεση της δικής του υπηρεσίας, και θα απολαμβάνει της προστασίας κατά της αφερεγγυότητας. Πριν ξεκινήσουμε για τις διακοπές μας, είτε εντός, είτε εκτός Ελλάδος, είτε εντός, είτε εκτός Ε.Ε., πρέπει να ενημερωνόμαστε, για τα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό, που ισχύουν στον τόπο προορισμού μας. Πρέπει να έχουμε υπόψη ότι τα μέτρα αλλάζουν πολύ συχνά και νέα έκτακτα μέτρα επιβάλλονται. Επίσης, πρέπει να ενημερωνόμαστε, ενώ είμαστε σε διακοπές, για τα μέτρα που ισχύουν για την επιστροφή μας, στον τόπο κατοικίας μας. Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 - 14:30. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Ανθή Αγγελοπούλου, 14/7/2021 Καλοκαίρι και Τροφοδηλητηριάσεις: Τι πρέπει να γνωρίζουμε και τι να προσέχουμε
Nextdeal newsroom, 27/5/2021 Πόσα παράπονα-καταγγελίες για ασφαλιστικές υπηρεσίες δέχτηκε το ΚΕΠΚΑ το πρώτο τετράμηνο του 2021;
Το Σχέδιο της ΕΕ κατά του Καρκίνου είναι σημαντικό βήμα για την στροφή των καταναλωτών στην υγιεινή διατροφή Στις αρχές Φεβρουαρίου 2021, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποκάλυψε ένα νέο σχέδιο, για την καταπολέμηση του καρκίνου αναγνωρίζοντας πλέον, ότι η... Ανθή Αγγελοπούλου, 08/04/2021 - 17:08 8/4/2021
Πόσα παράπονα-καταγγελίες για ασφαλιστικές υπηρεσίες δέχτηκε το ΚΕΠΚΑ το 2020; To 2020, το ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 2.675 ερωτήματα - καταγγελίες - παράπονα καταναλωτών (606 καταγγελίες, 333 παράπονα,... Nextdeal newsroom, 05/02/2021 - 09:55 5/2/2021