Η Κεντρική Τράπεζα της Κίνας καθόρισε στο υψηλότερο επίπεδό της τα τελευταία χρόνια την ισοτιμία του εθνικού νομίσματος γιουάν απέναντι στο δολάριο, έπειτα από την Σύνοδο της Ομάδος G20, κατά την οποία οι διεθνείς παράγοντες έβαλαν πυρ ομαδόν κατά του Πεκίνου για την ανατίμηση του νομίσματος.
Η Κεντρική Τράπεζα αποφάσισε πως η βασική ισοτιμία των δύο νομισμάτων θα είναι 6,7890 γιουάν/δολάριο, έναντι 6,7896 γιουάν σύμφωνα με ανακοινωθέν της. Η βασική ισοτιμία αποτελεί το όριο της καθημερινής ταλάντευσης του γιουάν απέναντι στο δολάριο, με ένα περιθώριο πάνω -κάτω 0,5% σε σχέση με το αμερικανικό νόμισμα.
Μολονότι η ανατίμηση είναι μικρής έκτασης, αποτελεί ωστόσο το υψηλότερο επίπεδο ισοτιμίας με το δολάριο από την εποχή της μεταρρύθμισης του κινεζικού συστήματος ισοτιμιών το 2005, οπότε και απεξαρτητοποιήθηκε από το δολάριο για να υιοθετήσει πλέον τον καθορισμό από ένα ‘καλάθι νομισμάτων’.
Η Κίνα υπήρξε στόχος πολλαπλών πιέσεων από τους κυριότερους εταίρους της κατά τη διάρκεια της Συνόδου-ιδίως από τον αμερικανό πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα, ο οποίος την κάλεσε «να λάβει σοβαρά υπ΄ όψιν της την δέσμευση που ανέλαβε να ανατιμήσει το εθνικό της νόμισμα.