Γιώργος Μούζος, 28/11/2016 - 14:41 facebook twitter linkedin Οι ασφαλιστές θέλουν διεθνή standards ασφαλείας για τα αυτόνομα αυτοκίνητα! Γιώργος Μούζος, 28/11/2016 facebook twitter linkedin Η Ένωση Βρετανών Ασφαλιστών (ABI) διατυπώνει ξεκάθαρα το εξής: Πρέπει να τεθούν διεθνή standards ασφαλείας ώστε να προστατευτούν οι οδηγοί στην περίπτωση που η αυτόνομη τεχνολογία δεν κάνει καλά τη δουλειά της. Η αυτόνομη οδήγηση είναι μια τεχνολογία που ακόμα βρίσκεται στα σπάργανα και ως καθετί καινούργιο αντιμετωπίζεται με μεγάλη επιφυλακτικότητα. Και εν μέρει είναι κι απόλυτα λογικό, όταν στο μέλλον θα πρέπει να αφήνετε την οδήγηση του αυτοκινήτου σας σε κάμερες και υπολογιστές που θα αναλύουν κάθε δεδομένο των κυκλοφοριακών συνθηκών και θα σας πηγαίνουν με ασφάλεια στον προορισμό σας. Επιπρόσθετα η συγκεκριμένη τεχνολογία, όπως έχουμε ξαναγράψει θα φέρει τα πάνω κάτω και στον ασφαλιστικό κλάδο. Στο ετήσιο συνέδριο της Ένωσης Βρετανών Ασφαλιστών το θέμα της αυτόνομης οδήγησης τέθηκε επί τάπητος και πιο συγκεκριμένα για το πώς θα προστατεύεται ο οδηγός σε περίπτωση που η εν λόγω τεχνολογία αποτύχει να κάνει σωστά τη δουλειά της. Μάλιστα ανέφεραν, πως τα νέα αυτόνομα αυτοκίνητα θα πρέπει να συλλέγουν συνεχώς δεδομένα σε περίπτωση που υπάρξει η οποιαδήποτε αστοχία στην εφαρμογή της αυτόνομης τεχνολογίας, ώστε να δικαιώνεται ο οδηγός κατά τη φάση της αποζημίωσης και να αποδεικνύεται πως δεν είναι υπαίτιος για το οποιοδήποτε ατύχημα συμβεί. Οι Βρετανοί ασφαλιστές εντείνουν τις προσπάθειες τους ώστε να δημιουργηθεί μια τυποποιημένη διαδικασία συλλογής δεδομένων σε παγκόσμιο επίπεδο. Τα συγκεκριμένα δεδομένα θα είναι άμεσα διαθέσιμα, σε περίπτωση ατυχήματος στο οποίο θα εμπλέκεται ένα αυτόνομο αυτοκίνητο και η οποία θα καταγράφει αν το όχημα λειτουργούσε αυτόνομα ή όχι, καθώς και ποια άλλη τεχνολογία ήταν σε χρήση την στιγμή του ατυχήματος. Επιπρόσθετα τα δεδομένα αυτά θα βοηθάνε και σε περαιτέρω τομείς όπως: • Να βρεθούν τα αίτια του ατυχήματος• Να ενημερώνονται άμεσα οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης• Να αποδίδονται άμεσα οι ασφαλιστικές αξιώσεις• Καθώς και να βοηθήσουν τις κατασκευάστριες εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων να βελτιώσουν τα προϊόντα τους Επιπλέον, οι ασφαλιστικές εταιρείες σε περίπτωση ελαττωματικής εφαρμογής της αυτόνομης τεχνολογίας, θα μπορούν να διεκδικούν την αποζημίωση που κατέβαλαν στον πελάτη τους από την κατασκευάστρια εταιρεία του αυτοκινήτου. Αυτό μάλιστα που προτείνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες, είναι τα δεδομένα καταγραφής να αφορούν μόνο το σύστημα της αυτόνομης οδήγησης και την αλληλεπίδραση του οδηγού με αυτό. Το σύστημα καταγραφής θα συλλέγει στοιχεία 30 δευτερόλεπτα πριν και 15 δευτερόλεπτα μετά το συμβάν. Το σύστημα GPS θα καταγράφει την ώρα και την τοποθεσία του συμβάντος, το αν το όχημα ήταν σε αυτόνομη ή όχι λειτουργία και ποια ακριβώς κίνηση ακολουθούσε, καθώς και το πότε είχε την όποια εμπλοκή ο οδηγός. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31 Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν!
Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12 Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00
Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα; Η άβολη αλήθεια: η ασφάλεια γίνεται άλλοθι απροσεξίας και το κόστος γυρίζει στην ασφαλιστική αγορά Η νέα γενιά βοηθημάτων οδήγησης υπόσχεται... Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25
Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε; Ο φθινοπωρινός έλεγχος αυτοκινήτου είναι και υπόθεση ασφαλιστική, αλλά και του πελάτη σας. Πώς πρέπει να τον συμβουλέψετε για να... Γιώργος Μούζος, 06/10/2025 - 08:50