Γιώργος Μούζος, 19/9/2025 - 08:55 facebook twitter linkedin Ψώνια στο κάθισμα των πελατών σας; Βαριές αποζημιώσεις & πρόστιμο ΚΟΚ Γιώργος Μούζος, 19/9/2025 facebook twitter linkedin Μια «αθώα» συνήθεια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμού, περιπλέκει τις αποζημιώσεις και φουσκώνει τον δείκτη ζημιών. Πώς πρέπει να συμβουλέψετε τους πελάτες σας; Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει πρόστιμο 150€ για παράτυπη φόρτωση που περιορίζει ορατότητα, εμποδίζει την οδήγηση ή μειώνει τη σταθερότητα του οχήματος. Πίσω από το διοικητικό μέτρο όμως κρύβεται ένα καθαρά ασφαλιστικό ζήτημα: τα αντικείμενα «χύμα» στην καμπίνα πολλαπλασιάζουν τη βαρύτητα τραυματισμών και δημιουργούν εστίες τριβής σε πραγματογνωμοσύνες και διεκδικήσεις. Κάθε τέτοιο περιστατικό μεταφράζεται σε χρόνο, χρήμα και δύσκολες συζητήσεις με τον πελάτη. Οι νόμοι της φυσικής Σε πρόσκρουση με 50 χλμ./ώρα, ένα αντικείμενο βάρους περίπου 500 γραμμαρίων μπορεί να ασκήσει δύναμη αντίστοιχη με βάρος άνω των 20 κιλών. Στα 90 χλμ./ώρα, η «αίσθηση» βάρους ξεπερνά τα 70 κιλά. Ένα απορρυπαντικό, ένα μπουκάλι λαδιού ή ένα κουτί αναψυκτικών μπορεί να εκσφενδονιστεί και να τραυματίσει επιβάτη ή να προκαλέσει δευτερογενείς ζημιές στο εσωτερικό. Αυτό δεν είναι υπερβολή· είναι η διαφορά ανάμεσα σε μια απλή υλική ζημιά και σε υπόθεση με ιατρικά έξοδα, απώλεια εισοδήματος και ψυχική οδύνη. Πρακτικές κινήσεις με άμεση απόδοση Ως ασφαλιστές ενημερώστε τους πελάτες σας για το πόσο σημαντική είναι η ασφαλής φόρτωση των αντικειμένων σας. Γιατί όχι, να δημιουργήσετε ακόμα ένα μονόφυλλο με σαφείς οδηγίες που θα μπορείτε να το στείλετε με email ή ακόμα και όταν θα τους συναντήσετε για μια πρόσθετη ενημέρωση ή ανανέωση συμβολαίου. Είναι σημαντικό όλα τα αντικείμενα να είναι τοποθετημένα στο χώρο αποσκευών, και όπου είναι απαραίτητο να γίνεται χρήση διχτυού συγκράτησης ή ιμάντων. Επιπλέον θα πρέπει οι πελάτες σας να αποφεύγουν να βάζουν πράγματα στην εταζέρα ή ελεύθερα στα πίσω καθίσματα. Σε ένα απότομο φρενάρισμα αυτά θα προκαλέσουν τεράστια ζημιά. Επιπλέον στους εταιρικούς στόλους, ζητήστε από τους διαχειριστές να εντάξουν έλεγχο ασφαλούς φόρτωσης στους τακτικούς ελέγχους οχημάτων και στις οδηγίες προς τους οδηγούς. Δείξτε ενδιαφέρον για τον πελάτη σας Η ασφαλής φόρτωση δεν είναι λεπτομέρεια. Είναι μια απλή, εφαρμόσιμη πρακτική που μειώνει συχνότητα και βαρύτητα ζημιών και προστατεύει τον δείκτη αποζημιώσεων. Ο νέος ΚΟΚ προσφέρει την αφορμή· η ασφαλιστική καθοδήγηση δίνει το αποτέλεσμα. Αν το μισό κιλό μπορεί να «ζυγίσει» εβδομήντα, τότε ένα δίχτυ συγκράτησης και μια στοχευμένη υπενθύμιση μπορούν να «ελαφρύνουν» χιλιάδες ευρώ από το χαρτοφυλάκιο και να γλιτώσουν έναν άνθρωπο από περιττό τραυματισμό. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους Όταν ένα «αστεράκι» 2 εκατοστών μπορεί να κοστίσει χιλιάδες ευρώ, αλλά το κυριότερο την αξιοπιστία σας ως ασφαλιστές. Οι περισσότεροι ασφαλισμένοι... Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50
Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας; Ένα στοιχείο ασφαλείας που πολλοί δεν γνωρίζουν, αλλά επηρεάζει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις περισσότερο από όσο νομίζετε. Οι μαύρες κουκίδες γύρω από... Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45