Γιώργος Μούζος, 5/9/2025 - 08:58 facebook twitter linkedin Ελαστικά: Οι λεπτομέρειες που πληρώνει ακριβά η ασφαλιστική αγορά Γιώργος Μούζος, 5/9/2025 facebook twitter linkedin Η αμέλεια στον έλεγχο τους αυξάνει τα ατυχήματα, τις αποζημιώσεις και πιέζει ολόκληρη την ασφαλιστική αγορά. Οι περισσότεροι οδηγοί ξοδεύουν ώρες για να πλύνουν το αυτοκίνητο ή να το συντηρήσουν μηχανικά, αλλά πολλές φορές τους διαφεύγει να τσεκάρουν κάτι πολύ σημαντικό: τα ελαστικά τους. Κι όμως, αυτά είναι ο μοναδικός κρίκος ανάμεσα στο όχημα και τον δρόμο. Για τους επαγγελματίες της ασφάλισης, η εικόνα είναι ξεκάθαρη: η αδιαφορία για τα ελαστικά μεταφράζεται σε περισσότερα ατυχήματα, υψηλότερες αποζημιώσεις και φυσικά πιέσεις στα ασφάλιστρα. Η λανθασμένη πίεση κοστίζει διπλά Είναι γεγονός πως ένας στους τρεις οδηγούς κινείται με ελαστικά σε λάθος πίεση. Το αυτοκίνητο κινείται κανονικά, ο οδηγός αισθάνεται ασφαλής, όμως στην πραγματικότητα το όχημα χρειάζεται περισσότερα μέτρα για να σταματήσει λόγω μειωμένης πρόσφυσης και ειδικά σε βρεγμένο οδόστρωμα. Αυτό το λάθος στην οδική συμπεριφορά δεν φαίνεται στην καθημερινότητα του οδηγού, μέχρι να συμβεί το ατύχημα. Επιπλέον η λάθος πίεση ελαστικών δεν είναι μόνο ζήτημα ασφάλειας. Αυξάνει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου επιβαρύνοντας σημαντικά την τσέπη του οδηγού. Για έναν οδηγό που κάνει 20.000 χιλιόμετρα τον χρόνο, αυτό σημαίνει εκατοντάδες ευρώ παραπάνω στο πρατήριο. Την ίδια στιγμή, η φθορά των ελαστικών γίνεται ανομοιόμορφη, με αποτέλεσμα να χρειάζονται αντικατάσταση νωρίτερα. Έτσι, μια φαινομενικά «αθώα» αμέλεια έχει διπλό κόστος. Όχι στα μεταχειρισμένα ελαστικά! Κάποιοι πελάτες σας καταφεύγουν στη λύση των μεταχειρισμένων ελαστικών κυρίως λόγω τιμής. Μπορεί τα μεταχειρισμένα ελαστικά να είναι πολύ πιο οικονομικά (κάτω από το μισό κόστος σε σχέση με τα καινούργια), όμως θεωρούνται εντελώς αναξιόπιστα, χωρίς εγγύηση, ενώ και οι επαγγελματίες του κλάδου όχι μόνο δεν τα προτείνουν, αλλά τα θεωρούν επικίνδυνα για την οδική ασφάλεια. Τώρα αν ο πελάτης σας σκέφτεται μόνο το κόστος, ενημερώστε τον πως ένα σετ μεταχειρισμένων ελαστικών θα χρειαστεί να το αλλάξει πολύ πιο σύντομα, επομένως δεν γλίτωσε και πολλά χρήματα. Πριν την τελική επιλογή Η ετικετογράφηση είναι μια καλή αρχή, όμως θα πρέπει να ενημερώσετε τους πελάτες σας για μερικούς ακόμα σημαντικούς παράγοντες όπως: χειρισμός σε βρεγμένο οδόστρωμα, επιδόσεις φρεναρίσματος σε στεγνό οδόστρωμα, σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, αντίσταση στην υδρολίσθηση, αντίσταση στη φθορά, άνεση και εσωτερικός θόρυβος. Ο αντίκτυπος στην ασφαλιστική αγορά Όμως για τους πραγματογνώμονες και τις ασφαλιστικές εταιρείες, τα ελαστικά δεν είναι λεπτομέρεια. Η κακή τους κατάσταση βρίσκεται πίσω από σημαντικό ποσοστό τροχαίων ατυχημάτων. Αυτό σημαίνει περισσότερες ζημιές, μεγαλύτερες αποζημιώσεις και τελικά υψηλότερα ασφάλιστρα για όλους. Οι εταιρείες, σε μια προσπάθεια να συγκρατήσουν το loss ratio, γίνονται πιο αυστηρές στην αξιολόγηση κινδύνου. Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής βρίσκεται έτσι αντιμέτωπος με το δύσκολο έργο να εξηγήσει στον πελάτη γιατί πληρώνει ακριβότερα, συχνά χωρίς να αντιλαμβάνεται τον πραγματικό λόγο. Όμως ο επαγγελματίας της ασφάλισης πρέπει να αναδείξει το ζήτημα των ελαστικών ως κομμάτι της συνολικής διαχείρισης κινδύνου. Μια απλή συμβουλή για τακτικό έλεγχο ή για αντικατάσταση όταν το πέλμα φτάσει στα 3-4 χιλιοστά, δεν είναι λεπτομέρεια. Είναι μια πράξη πρόληψης που μειώνει πιθανότητες ατυχήματος και ενισχύει τη σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25 Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα;
Γιώργος Μούζος, 29/09/2025 - 08:44 Αυτόνομα & συνδεδεμένα οχήματα: Νέα ρίσκα κυβερνοασφάλειας για τις ασφαλιστικές εταιρείες
Το κουμπί που κοστίζει σε ατυχήματα Η μόνιμη ενεργοποίηση της ανακύκλωσης του αέρα μπορεί να ρίχνει την κατανάλωση, αλλά ανεβάζει το ρίσκο στον δρόμο. Όλο και περισσότεροι... Γιώργος Μούζος, 26/09/2025 - 08:47
Πώς μια «αθώα» βόλτα μπορεί να τινάξει στον αέρα αποζημιώσεις και πελατειακές σχέσεις! Δίνει ο πελάτης σας στο ανήλικο παιδί του το αυτοκίνητο, έστω και για έναν γύρο στο τετράγωνο; Ενημερώστε τον πως... Γιώργος Μούζος, 22/09/2025 - 11:03
Ψώνια στο κάθισμα των πελατών σας; Βαριές αποζημιώσεις & πρόστιμο ΚΟΚ Μια «αθώα» συνήθεια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμού, περιπλέκει τις αποζημιώσεις και φουσκώνει τον δείκτη ζημιών. Πώς πρέπει να συμβουλέψετε... Γιώργος Μούζος, 19/09/2025 - 08:55
Πέρα από την τιμή: Πώς θα διατηρήσετε τους πελάτες σας; Μήπως η ανανέωση κρίνεται και από άλλους παράγοντες και δεν είναι μόνο θέμα τιμής; Πώς μπορείτε να διατηρήσετε το χαρτοφυλάκιο... Γιώργος Μούζος, 17/09/2025 - 08:57
Κρύβει τις πινακίδες του ο πελάτης σας; Ο νέος Κ.Ο.Κ. δεν αστειεύεται Ο νέος Κ.Ο.Κ. δεν αστειεύεται και για τις κρυμμένες πινακίδες προβλέπει αυστηρά πρόστιμα, μέσω του άρθρου 94! Τι πρέπει να... Γιώργος Μούζος, 15/09/2025 - 08:55
Γυρισμένα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα: Ακόμα ένας πονοκέφαλος της ασφαλιστικής αγοράς Η παραποίηση των χιλιομέτρων που έχουν διανύσει τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελεί σοβαρό πρόβλημα για την ασφαλιστική αγορά στην Ελλάδα, επηρεάζοντας... Γιώργος Μούζος, 11/09/2025 - 08:55