Γιώργος Μούζος, 20/8/2025 - 08:55 facebook twitter linkedin Τελικά μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να μειώσει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις; Γιώργος Μούζος, 20/8/2025 facebook twitter linkedin Συσκευές παρακολούθησης και έξυπνα προγράμματα υπόσχονται λιγότερα ατυχήματα. Αλλά το κλειδί είναι πώς θα τα χρησιμοποιήσουν οι ασφαλιστικές. Είναι γεγονός πως η τεχνολογία δίνει πληροφορίες. Και μάλιστα πολλές. Η δουλειά του ανθρώπου όμως είναι να τις αξιολογήσει και να πράξει ανάλογα με τα δεδομένα που έχει στα χέρια του και τα συμπεράσματα που προκύπτουν. Οι αισθητήρες των σύγχρονων μοντέλων, ακόμα και οι εφαρμογές στα κινητά τηλέφωνα μπορούν να δείξουν ποιος οδηγεί επικίνδυνα, πού συμβαίνουν τα περιστατικά και ποιες συμπεριφορές προδιαθέτουν σε σύγκρουση. Το αν αυτά τα δεδομένα θα μειώσουν πραγματικά τις αποζημιώσεις εξαρτάται από την ίδια την ασφαλιστική. Από το πώς σχεδιάζει τα προγράμματά της και πόσο καλά επικοινωνεί με τον πελάτη. Από τα δεδομένα στην καθημερινότητα του οδηγού Συσκευές παρακολούθησης καταγράφουν ταχύτητα, απότομα φρεναρίσματα, απότομες επιταχύνσεις και μοτίβα διαδρομής. Ειδικά προγράμματα «μαθαίνουν» από αυτά τα σήματα και συνδέουν τη συμπεριφορά με το ιστορικό αποζημιώσεων. Όταν ένας οδηγός θα λάβει ένα απλό και κατανοητό μήνυμα, π.χ. «προσοχή: πολύ συχνά φρενάρεις απότομα στον ίδιο δρόμο» έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να αλλάξει τρόπο οδήγησης από ό,τι αν απλώς καταχωρηθεί σε ένα σύστημα τιμολόγησης. Τι δείχνουν οι εφαρμογές στην πράξη Υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα: σε προγράμματα που συνδυάζουν παρακολούθηση και ενεργή ανατροφοδότηση, οι εταιρείες βλέπουν γενική μείωση ατυχημάτων. Τα νούμερα ποικίλλουν ανάλογα με το πρόγραμμα και το κοινό, αλλά μια ρεαλιστική εικόνα δείχνει μειώσεις στη συχνότητα περιστατικών και μάλιστα σε ικανοποιητικά ποσοστά. Οι βελτιώσεις γίνονται πιο σαφείς όταν συνοδεύονται από κίνητρα, όπως έκπτωση στο συμβόλαιο, ανταμοιβές ή ακόμα και απλές επιβραβεύσεις μέσα στην εφαρμογή. Στην πράξη, οι οδηγοί που λαμβάνουν συνεχή ανατροφοδότηση φροντίζουν να γίνονται καλύεροι και να προσέχουν ακόμα περισσότερο πίσω από το τιμόνι. Τι θα αλλάξει στην ασφαλιστική αγορά Δεν πρόκειται απλώς για φθηνότερα ασφάλιστρα. Πρόκειται για αλλαγή στον τρόπο που μετράμε τον κίνδυνο: από κατηγορίες και ηλικίες σε ρεαλιστική, συμπεριφορική εικόνα. Οι εταιρείες που ενσωματώνουν αυτά τα δεδομένα στο underwriting και στη διαχείριση απαιτήσεων μπορούν να σχεδιάσουν προϊόντα που προλαμβάνουν τις ζημιές, όχι μόνο να τις αποζημιώνουν. Αλλά για να αποδώσει αυτό το μοντέλο χρειάζεται σχεδιασμός, σαφείς δείκτες απόδοσης (π.χ. μείωση απότομων φρεναρισμάτων, μείωση αιτήσεων αποζημίωσης), δοκιμές σε συγκεκριμένα τμήματα του χαρτοφυλακίου και σωστή διαχείριση προσωπικών δεδομένων. Η τεχνολογία δεν θα εξαφανίσει τις αποζημιώσεις σε μία νύχτα. Όμως, σωστά σχεδιασμένα προγράμματα παρακολούθησης και ανατροφοδότησης μπορούν να μειώσουν τόσο τη συχνότητα όσο και το κόστος των ζημιών. Οι ασφαλιστικές που θα τολμήσουν να φέρουν την τεχνολογία πιο κοντά στον άνθρωπο και όχι μόνο στα συστήματα τιμολόγησης θα έχουν το πραγματικό πλεονέκτημα. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45 Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται
Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10 Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού)
Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00 Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»;
Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25 Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα;
Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε; Ο φθινοπωρινός έλεγχος αυτοκινήτου είναι και υπόθεση ασφαλιστική, αλλά και του πελάτη σας. Πώς πρέπει να τον συμβουλέψετε για να... Γιώργος Μούζος, 06/10/2025 - 08:50
Oδήγηση με παιδιά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι πελάτες σας! Ένας σημαντικός οδηγός για ασφαλιστές, που συνδέει οδική ασφάλεια, προστασία παιδιών και ασφαλιστικές πρακτικές. Η οδήγηση με τα παιδιά στο πίσω... Γιώργος Μούζος, 01/10/2025 - 08:45
Αυτόνομα & συνδεδεμένα οχήματα: Νέα ρίσκα κυβερνοασφάλειας για τις ασφαλιστικές εταιρείες Η τεχνολογική επανάσταση στον τομέα της αυτοκίνησης αλλάζει συθέμελα το τοπίο της ασφάλισης. Η είσοδος αυτόνομων και συνδεδεμένων οχημάτων επιφέρει... Γιώργος Μούζος, 29/09/2025 - 08:44
Το κουμπί που κοστίζει σε ατυχήματα Η μόνιμη ενεργοποίηση της ανακύκλωσης του αέρα μπορεί να ρίχνει την κατανάλωση, αλλά ανεβάζει το ρίσκο στον δρόμο. Όλο και περισσότεροι... Γιώργος Μούζος, 26/09/2025 - 08:47
Πώς μια «αθώα» βόλτα μπορεί να τινάξει στον αέρα αποζημιώσεις και πελατειακές σχέσεις! Δίνει ο πελάτης σας στο ανήλικο παιδί του το αυτοκίνητο, έστω και για έναν γύρο στο τετράγωνο; Ενημερώστε τον πως... Γιώργος Μούζος, 22/09/2025 - 11:03
Ψώνια στο κάθισμα των πελατών σας; Βαριές αποζημιώσεις & πρόστιμο ΚΟΚ Μια «αθώα» συνήθεια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμού, περιπλέκει τις αποζημιώσεις και φουσκώνει τον δείκτη ζημιών. Πώς πρέπει να συμβουλέψετε... Γιώργος Μούζος, 19/09/2025 - 08:55