close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Γερασμένος στόλος οχημάτων: «Ωρολογιακή βόμβα» για τις ασφαλιστικές εταιρείες;
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
30/6/2025 - 09:05
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Γερασμένος στόλος οχημάτων: «Ωρολογιακή βόμβα» για τις ασφαλιστικές εταιρείες;

Γιώργος Μούζος, 30/6/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Πώς η αύξηση της μέσης ηλικίας των οχημάτων επηρεάζει τα συμβόλαια, το ρίσκο και τα κόστη αποζημιώσεων;

Κάθε φορά που ένας ασφαλιστής καλείται να τιμολογήσει ένα συμβόλαιο για ένα όχημα 17 ετών, διαχειρίζεται πολύ περισσότερα από έναν «γερασμένο κινητήρα». Διαχειρίζεται έναν αθροιστικό κίνδυνο που επιβαρύνει το σύνολο του ασφαλιστικού χαρτοφυλακίου, επηρεάζοντας όχι μόνο την τιμολόγηση, αλλά και τη φερεγγυότητα και τις σχέσεις εμπιστοσύνης με τον πελάτη.

Η Ελλάδα κατέχει, δυστυχώς, ένα αρνητικό ρεκόρ: διαθέτει έναν από τους πιο γερασμένους στόλους οχημάτων στην Ευρώπη, με μέση ηλικία που ξεπερνά τα 17 έτη. Αυτό δεν είναι απλώς στατιστική. Είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει βαθιά τη λειτουργία και τη στρατηγική των ασφαλιστικών εταιρειών.

 

Αυξημένος κίνδυνος και κόστος αποζημιώσεων

Οι ασφαλιστές έχουν κάθε λόγο να προβληματίζονται. Σύμφωνα με μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο κίνδυνος εμπλοκής σε ατύχημα είναι κατά 30% υψηλότερος για οχήματα ηλικίας άνω των 15 ετών σε σύγκριση με εκείνα κάτω των πέντε. Αυτό σχετίζεται άμεσα με την έλλειψη σύγχρονων τεχνολογιών ασφάλειας, όπως ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας, αυτόματης πέδησης, αλλά και τα λοιπά ADAS. Επιπλέον, τα ατυχήματα σε αυτά τα οχήματα τείνουν να είναι πιο σοβαρά, με υψηλότερο κόστος αποζημίωσης και δυστυχώς με μεγαλύτερη συχνότητα.

 

Υψηλό το κόστος επισκευής

Η επισκευή παλαιών οχημάτων έχει γίνει ένα ιδιαίτερα δαπανηρό εγχείρημα. Ανταλλακτικά για μοντέλα που δεν παράγονται πλέον είναι δυσεύρετα και έτσι οι τιμές τους είναι αρκετά υψηλές τις περισσότερες φορές. Μάλιστα είναι ουκ ολίγες οι περιπτώσεις που το κόστος επισκευής ξεπερνά την εμπορική αξία του οχήματος, οδηγώντας σε ολική ζημία. Επιπλέον, η δυσκολία αποτίμησης και τεκμηρίωσης της πραγματικής κατάστασης αυξάνει τον κίνδυνο ασφαλιστικής απάτης ή αμφισβητήσεων κατά την αποζημίωση.

 

Αναθεώρηση πολιτικών underwriting

Η παρουσία ενός γερασμένου στόλου στην αγορά αναδεικνύει την ανάγκη για αναθεώρηση των κριτηρίων ανάληψης κινδύνου (underwriting) από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Η ηλικία του οχήματος αποτελεί από μόνη της ισχυρό δείκτη αυξημένου κινδύνου, καθώς συνδέεται άμεσα με τη συχνότητα και τη σοβαρότητα των ζημιών. Ωστόσο, το να βασίζεται κανείς μόνο στην ηλικία δεν είναι πλέον επαρκές.

Οι ασφαλιστικές καλούνται να ενσωματώσουν πιο σύνθετους παράγοντες, όπως:

  • το ιστορικό ζημιών του ασφαλισμένου,
  • η χρήση του οχήματος (π.χ. ιδιωτική ή επαγγελματική),
  • η τεχνική κατάσταση (όπου υπάρχει σχετική τεκμηρίωση),
  • αλλά και δεδομένα από τηλεματική ή αξιολογήσεις ΚΤΕΟ.

Η κατεύθυνση που διαμορφώνεται είναι αυτή της εξατομικευμένης αξιολόγησης κινδύνου, με στόχο πιο τεκμηριωμένη τιμολόγηση και μείωση των αναίτια υψηλών αποζημιώσεων σε πεπαλαιωμένα και δυνητικά ανασφαλή οχήματα.

 

Τι μπορεί να γίνει στην πράξη όμως;

Απέναντι σε αυτή τη σύνθετη πρόκληση, οι ασφαλιστικές μπορούν να αξιοποιήσουν την τηλεματική και την ανάλυση της συμπεριφοράς των οδηγών ώστε να επιβραβεύσουν την προσεκτική οδήγηση και τη σωστή συντήρηση, ανεξαρτήτως ηλικίας οχήματος. Ένα παλαιό όχημα, αν συντηρείται σωστά και οδηγείται υπεύθυνα, δεν είναι απαραίτητα υψηλού κινδύνου. Ωστόσο θέλει προσοχή.

Παράλληλα, μπορεί να εφαρμοστεί ένα πρόγραμμα επιβράβευσης ή να προσφερθούν δωρεάν τεχνικοί έλεγχοι μέσω συνεργασιών με ΚΤΕΟ, βοηθώντας τόσο στον περιορισμό ζημιών, όσο και στην πρόληψη μηχανικών αστοχιών που οδηγούν σε ατυχήματα και κατ’ επέκταση σε αποζημιώσεις.

 

Καινοτομία και προσαρμοστικότητα το κλειδί

Ο γερασμένος στόλος δεν είναι απλώς ένα αριθμητικό δεδομένο. Είναι ένας συστημικός κίνδυνος που απαιτεί ενεργή διαχείριση. Οι ασφαλιστικές εταιρείες που θα επενδύσουν σε προγνωστικά μοντέλα, ευφυή τιμολόγηση και ευέλικτες πρακτικές θα είναι εκείνες που θα διατηρήσουν και θα ενισχύσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα.

Σε έναν κόσμο όπου το ρίσκο μεταβάλλεται ραγδαία, η κατανόησή του και η στρατηγική αντιμετώπισή του είναι εκείνα που θα καθορίσουν ποιοι θα οδηγήσουν την αγορά και ποιοι θα μείνουν πίσω.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»;
    Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00

    Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»;

  • Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα;
    Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25

    Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα;

  • Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε;
    Γιώργος Μούζος, 06/10/2025 - 08:50

    Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε;

  • Oδήγηση με παιδιά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι πελάτες σας!
    Γιώργος Μούζος, 01/10/2025 - 08:45

    Oδήγηση με παιδιά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι πελάτες σας!

  • Αυτόνομα & συνδεδεμένα οχήματα: Νέα ρίσκα κυβερνοασφάλειας για τις ασφαλιστικές εταιρείες

    Αυτόνομα & συνδεδεμένα οχήματα: Νέα ρίσκα κυβερνοασφάλειας για τις ασφαλιστικές εταιρείες

    Η τεχνολογική επανάσταση στον τομέα της αυτοκίνησης αλλάζει συθέμελα το τοπίο της ασφάλισης. Η είσοδος αυτόνομων και συνδεδεμένων οχημάτων επιφέρει...
    Γιώργος Μούζος, 29/09/2025 - 08:44
  • Το κουμπί που κοστίζει σε ατυχήματα

    Το κουμπί που κοστίζει σε ατυχήματα

    Η μόνιμη ενεργοποίηση της ανακύκλωσης του αέρα μπορεί να ρίχνει την κατανάλωση, αλλά ανεβάζει το ρίσκο στον δρόμο. Όλο και περισσότεροι...
    Γιώργος Μούζος, 26/09/2025 - 08:47
  • Πώς μια «αθώα» βόλτα μπορεί να τινάξει στον αέρα αποζημιώσεις και πελατειακές σχέσεις!

    Πώς μια «αθώα» βόλτα μπορεί να τινάξει στον αέρα αποζημιώσεις και πελατειακές σχέσεις!

    Δίνει ο πελάτης σας στο ανήλικο παιδί του το αυτοκίνητο, έστω και για έναν γύρο στο τετράγωνο; Ενημερώστε τον πως...
    Γιώργος Μούζος, 22/09/2025 - 11:03
  • Ψώνια στο κάθισμα των πελατών σας; Βαριές αποζημιώσεις & πρόστιμο ΚΟΚ

    Ψώνια στο κάθισμα των πελατών σας; Βαριές αποζημιώσεις & πρόστιμο ΚΟΚ

    Μια «αθώα» συνήθεια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμού, περιπλέκει τις αποζημιώσεις και φουσκώνει τον δείκτη ζημιών. Πώς πρέπει να συμβουλέψετε...
    Γιώργος Μούζος, 19/09/2025 - 08:55
  • Πέρα από την τιμή: Πώς θα διατηρήσετε τους πελάτες σας;

    Πέρα από την τιμή: Πώς θα διατηρήσετε τους πελάτες σας;

    Μήπως η ανανέωση κρίνεται και από άλλους παράγοντες και δεν είναι μόνο θέμα τιμής; Πώς μπορείτε να διατηρήσετε το χαρτοφυλάκιο...
    Γιώργος Μούζος, 17/09/2025 - 08:57
  • Κρύβει τις πινακίδες του ο πελάτης σας; Ο νέος Κ.Ο.Κ. δεν αστειεύεται

    Κρύβει τις πινακίδες του ο πελάτης σας; Ο νέος Κ.Ο.Κ. δεν αστειεύεται

    Ο νέος Κ.Ο.Κ. δεν αστειεύεται και για τις κρυμμένες πινακίδες προβλέπει αυστηρά πρόστιμα, μέσω του άρθρου 94! Τι πρέπει να...
    Γιώργος Μούζος, 15/09/2025 - 08:55

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ολοκληρώθηκε η Συγχώνευση των Ασφαλιστικών Εταιρειών ERB Cyprialife με Hellenic Life και ERB Asfalistiki με Παγκυπριακή Ασφαλιστική
15:17 Ολοκληρώθηκε η Συγχώνευση των Ασφαλιστικών Εταιρειών ERB Cyprialife με Hellenic Life και ERB Asfalistiki με Παγκυπριακή Ασφαλιστική
  • 14:48 Η Εθνική Ασφαλιστική βραβεύτηκε στα Content Marketing Awards 2025
  • 14:20 Υδρόγειος Ασφαλιστική: Together 4 a Better World - Ψηφίζουμε για καλό!
  • 13:45 H Συμφωνία Εκεχειρίας στη Γάζα και οι υπαρκτές δυσκολίες για την επόμενη μέρα
  • 13:03 Συνεργασίες, συμπράξεις και κοινοπραξίες των επιχειρήσεων Κύπρου και Ελλάδας
  • 12:30 500 συμμετέχοντες και 65 ομιλητές έδωσαν δυνατό «παρών» στο AI Conference της KPMG
  • 11:43 Προειδοποιητική…βολή της ΑΑΔΕ σε ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων - Πόσοι είναι
  • 11:40 Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 2025: «Ψυχική Υγεία σε Ανθρωπιστικές Κρίσεις»
  • 11:00 Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»;
  • 10:25 ΕΑΕΕ προς ξενοδόχους: Έρχεται σχέδιο για τις επιχειρήσεις που δεν βρίσκουν κάλυψη - Η εμπειρία του Ομίλου Μήτση από τις φωτιές στη Ρόδο
  • 09:40 ΕΑΕΕ: +17,2% τα ασφαλιστήρια πληρωμάτων πλοίων το 2024
  • 09:06 Τελικός γύρος διαβουλεύσεων της ΥΠΕΚΑ Ν. Κεραμέως με τους εκπροσώπους των Εθνικών Κοινωνικών Εταίρων για την ενίσχυση των συλλογικών διαπραγματεύσεων
  • 09:02 Πως βλέπει η ΕΛΣΤΑΤ, η οποία καταρτίζει τον ετήσιο δείκτη αναπροσαρμογής ασφαλίστρων υγείας, τα μεγέθη των ασφαλιστικών επιχειρήσεων της Ελλάδας;
  • 08:55 ΕΑΣΕ-Υπουργείο Οικονομικών: Συνάντηση για ενίσχυση της συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα
  • 08:45 Η διεθνής φουάρ “Platforms Project” για δεύτερη χρονιά στο Καπνεργοστάσιο
  • 14:43 Ριζική αναθεώρηση του ΕΣΥ ζητούν οι ειδικοί - Στο επίκεντρο η έλλειψη προσωπικού και η τηλεϊατρική
  • 13:49 ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκαν 7% τα ασφάλιστρα υγείας τον Σεπτέμβριο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι
  • 13:32 CrediaBank: Μνημόνιο Συνεργασίας για Βιώσιμη Επιχειρηματική Ανάπτυξη με Περιφέρεια & Επιμελητήρια Δυτικής Μακεδονίας
  • 13:28 Έφυγε από την ζωή ο Τάκης Δρακάτος
  • 13:10 Health World 2025: Η Δύναμη της Ασφάλισης στη Μεταρρύθμιση των Συστημάτων Υγείας! (βίντεο)
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 8/10 Το νέο βιβλίο του Ευριπίδη Στυλιανίδη και η παρουσίαση με υψηλούς προσκεκλημένους
  2. 3/10 Στη Χαλκιδική οι κορυφαίοι συνεργάτες της Δύναμις Ασφαλιστικής
  3. 7/10 Allianz Ελλάδος: Εκλογή νέου διοικητικού συμβουλίου και συγκρότηση εκτελεστικής επιτροπής
  4. 8/10 Groupama Ασφαλιστική: «Μένουμε Ελλάδα» – Η νέα εποχή με επένδυση σε ανθρώπους, καινοτομία και βιώσιμη ανάπτυξη
  5. 9/10 Η αξιοπρέπεια του Αλέξανδρου Σαρρηγεωργίου
  6. 6/10 Πώς η απογοήτευση του πωλητή μετατρέπεται σε δράση επιτυχίας του στόχου
  7. 9/10 Ολοκληρώθηκε η συμφωνία PureHealth-CVC για το 60% της Hellenic Healthcare Group

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube