Γιώργος Καλούμενος, 24/6/2025 - 09:48 facebook twitter linkedin Οχήματα: «Ρολά» από 1ης Ιουλίου σε συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια λόγω ψηφιακού πελατολογίου - Ενδιαφέρει και ασφαλιστές Γιώργος Καλούμενος, 24/6/2025 facebook twitter linkedin Σε απεργία προχωρούν οι επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο του αυτοκίνητου σε όλη την Ελλάδα αντιδρώντας στο μέτρο του νέου ψηφιακού πελατολογίου. Το μέτρο προβλέπει την υποχρεωτική ηλεκτρονική καταγραφή σε ειδική πλατφόρμα κάθε οχήματος και εργασίας σε συνεργεία αυτοκινήτων, φανοποιεία, πλυντήρια, πάρκινγκ και εταιρείες μίσθωσης οχημάτων σε όλη την Ελλάδα. Οι επαγγελματίες διαμαρτύρονται ότι η υποχρεωτική εφαρμογή του μέτρου φέρνει αυξημένο διοικητικό φόρτο, δημιουργώντας έντονες ανησυχίες στον κλάδο. Οι επαγγελματίες εκφράζουν έντονο προβληματισμό για το πρόσθετο γραφειοκρατικό βάρος που θα επιβαρύνει τις ήδη επιβαρυμένες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τους φορείς τους, το νέο πλαίσιο δεν έχει συνοδευτεί από επαρκή εκπαίδευση και υποστήριξη, γεγονός που καθιστά τη μετάβαση ιδιαίτερα δύσκολη. Ζητούν την αναβολή της εφαρμογής ώστε να δοθεί χρόνος προσαρμογής και να αποφευχθούν τα σοβαρά προβλήματα λειτουργίας. Το ΒΕΑ ζητά “φρένο” στην εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου Την άμεση αναστολή της υποχρεωτικής εφαρμογής του Ψηφιακού Πελατολογίου για τα συνεργεία επισκευής οχημάτων, ζητάει το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο της Αθήνας (ΒΕΑ), επισημαίνοντας ότι η εφαρμογή του μέτρου, χωρίς προσαρμογή στις ιδιαίτερες ανάγκες και δυνατότητες των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων του κλάδου, θέτει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητά τους, επιβαρύνοντάς τες με νέα, δυσανάλογα διοικητικά και τεχνικά βάρη. Με επιστολή του προς τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών κ. Κ. Πιερρακάκη και τον Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) κ. Γ. Πιτσιλή, το ΒΕΑ καταθέτει συγκεκριμένες παρατηρήσεις και ρεαλιστικές προτάσεις, με στόχο την τροποποίηση του πλαισίου εφαρμογής του ψηφιακού Πελατολογίου, ώστε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των μικρών συνεργείων. Ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας Κωνσταντίνος Δαμίγος, δηλώνει ότι «Η ψηφιακή μετάβαση είναι στρατηγικός στόχος της ελληνικής οικονομίας και ως Επιμελητήριο τη στηρίζουμε ενεργά. Ωστόσο, δεν μπορεί να επιβάλλεται με οριζόντιους και τιμωρητικούς όρους, αγνοώντας την πραγματικότητα των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της αγοράς». Τι ζητά το Β.Ε.Α για τα Μέλη του: Η εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου στα συνεργεία αυτοκινήτων, χωρίς πρόβλεψη για τις τεχνικές, οργανωτικές και λειτουργικές ιδιαιτερότητες του κλάδου, δημιουργεί νέα βάρη και σοβαρούς κινδύνους για την επιβίωση χιλιάδων επιχειρήσεων. Ζητούμε άμεσα, την αναστολή της υποχρεωτικής εφαρμογής του μέτρου και τη διαμόρφωση ενός πιο λειτουργικού, δίκαιου και αναλογικού πλαισίου. Η πολιτεία οφείλει να σχεδιάζει μεταρρυθμίσεις με τη συμμετοχή των επαγγελματιών – όχι ερήμην τους. Η ψηφιακή πρόοδος δεν μπορεί να εξελίσσεται σε εργαλείο αποκλεισμού. Ειδικά στον τομέα της συντήρησης και επισκευής οχημάτων, τα μικρά συνεργεία λειτουργούν με εντελώς διαφορετικές δυνατότητες και ροές εργασίας, συγκριτικά με τις μεγάλες και πλήρως ψηφιοποιημένες επιχειρήσεις. Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας στέκεται δίπλα στους επαγγελματίες και θα συνεχίσει να διεκδικεί με υπευθυνότητα, όρους ισοτιμίας και στήριξης για όλους. Τα σημεία που αναδεικνύει το ΒΕΑ στη επιστολή, προς τον Υπουργό: Ανεπάρκεια τεχνικής υποδομής σε πολλές επιχειρήσεις του κλάδου, ιδιαίτερα ατομικές ή οικογενειακές, που δεν διαθέτουν εξοπλισμό ή γνώση, για την άμεση συμμόρφωση. Παράλληλα, δεν έχει προβλεφθεί καμία ουσιαστική τεχνική ή εκπαιδευτική υποστήριξη, ιδίως για τους επαγγελματίες μεγαλύτερης ηλικίας ή χωρίς ψηφιακή εξοικείωση. Περίπλοκη καθημερινότητα λειτουργίας των συνεργείων, που δεν επιτρέπει την αυστηρή τυποποίηση μέσω ψηφιακής φόρμας: περιστατικά όπως προσωρινή είσοδος οχήματος, παραπομπή σε άλλο τεχνικό (π.χ. ηλεκτρολόγο, φανοποιείο) ή μικρές δωρεάν παρεμβάσεις, καθιστούν τη χρήση του ψηφιακού πελατολογίου ανεφάρμοστη στην πράξη χωρίς να παρεμποδίζεται η εργασία. Αυξημένος διοικητικός φόρτος και γραφειοκρατία, με ασαφή όρια ως προς τις εργασίες που πρέπει να καταχωρούνται, προκαλώντας σύγχυση και νομική επισφάλεια. Ανησυχία για τη χρήση των καταγεγραμμένων δεδομένων από τις φορολογικές αρχές, χωρίς σαφή κριτήρια ή περίοδο προσαρμογής, γεγονός που ενδέχεται να οδηγήσει σε άνιση μεταχείριση και αίσθημα ανασφάλειας. Ενίσχυση των ήδη ισχυρών, καθώς το μέτρο ευνοεί επιχειρήσεις με λογιστήρια, τεχνικό προσωπικό και έτοιμη υποδομή, εντείνοντας τον ανταγωνισμό εις βάρος των μικρών και λιγότερο οργανωμένων μονάδων. Σε αυτό το πλαίσιο, το ΒΕΑ προτείνει τη διαμόρφωση ενός νέου λειτουργικού και ρεαλιστικού πλαισίου, που να περιλαμβάνει: Αναστολή της υποχρεωτικής εφαρμογής του ψηφιακού πελατολογίου για τα μικρά συνεργεία. Τεχνική υποστήριξη και εκπαίδευση των επαγγελματιών, με παράλληλη ενίσχυση μέσω χρηματοδοτικών εργαλείων για αναβάθμιση υποδομών. Διαχωρισμό των καταχωρήσεων σε εκείνες που αφορούν εσωτερική διαχείριση και σε εκείνες που σχετίζονται με ελεγκτικούς ή φορολογικούς σκοπούς. Θεσμική συμμετοχή των εκπροσώπων του κλάδου στον σχεδιασμό, την αξιολόγηση και την παρακολούθηση της εφαρμογής. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Καλούμενος, 26/06/2025 - 10:25 Εθνική Τράπεζα: Tο Πρόγραμμα NBG Business Seeds έκλεισε 15 χρόνια στήριξης και επιβράβευσης των καινοτόμων επιχειρήσεων
Γιώργος Καλούμενος, 25/06/2025 - 12:56 Χίος: Στα 40.918 στρέμματα η πληγείσα έκταση από την πυρκαγιά, σύμφωνα με την αποτύπωση δορυφόρου
Γιώργος Καλούμενος, 25/06/2025 - 11:22 Προϋπολογισμός: Καθαρά έσοδα 28,969 δισ. ευρώ αυξημένα κατά 6% του στόχου, στο διάστημα Ιανουαρίου - Μαΐου 2025
Γιώργος Καλούμενος, 25/06/2025 - 10:58 Sky Express: «Πετάει» σε 5 νέους προορισμούς - Επενδύσεις σε νέα αεροσκάφη Airbus 320neo
Ακίνητη περιουσία: Σε μεσαία διαμερίσματα 76-100 τ.μ. στρέφονται όλο και περισσότερο οι αγοραστές - Τι σημαίνει για την ασφαλιστική αγορά Σε διαμερίσματα μεσαίας επιφάνειας, από 76 έως 100 τετραγωνικά μέτρα στρέφονται οι Έλληνες κάτι που αναδεικνύει τη συγκεκριμένη κατηγορία ως... Γιώργος Καλούμενος, 25/06/2025 - 10:18
Πως ασφαλίζεται η Aegean Την ασφαλιστική κάλυψη σε περίπτωση αεροπορικού ατυχήματος ή άλλου αεροπορικού συμβάντος το οποίο θα καθιστούσε την εταιρεία μη ικανή να... Γιώργος Καλούμενος, 25/06/2025 - 09:18
Οχήματα: «Ρολά» από 1ης Ιουλίου σε συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια λόγω ψηφιακού πελατολογίου - Ενδιαφέρει και ασφαλιστές Σε απεργία προχωρούν οι επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο του αυτοκίνητου σε όλη την Ελλάδα αντιδρώντας στο... Γιώργος Καλούμενος, 24/06/2025 - 09:48
Ξεκινά ο διάλογος με τους κοινωνικούς εταίρους για το νέο νομοσχέδιο για την εργατική νομοθεσία, την υγεία και την ασφάλεια στην εργασία Συνεπής στη δέσμευσή της για διαρκή διάλογο με όλους τους εθνικούς κοινωνικούς εταίρους, η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη... Γιώργος Καλούμενος, 23/06/2025 - 11:50
Έρχεται ο «Αριθμός Ταυτότητας Ακινήτου» - Τι σημαίνει για τους ιδιοκτήτες - Περιλαμβάνει και στοιχεία ασφαλιστηρίων Στη θέσπιση ενός ενιαίου αριθμού ταυτότητας για κάθε ακίνητο, κατά τα πρότυπα του Προσωπικού Αριθμού Πολίτη προχωρά η κυβέρνηση. Ο νέος... Γιώργος Καλούμενος, 23/06/2025 - 10:34
Ο κίνδυνος στο Ορμούζ απειλή για την Ελλάδα - Τι θα γίνει αν κλείσουν τα στενά Μεγάλος κίνδυνος ελλοχεύει για την ελληνική οικονομία σε περίπτωση που κλείσουν τα Στενά του Ορμούζ από τα οποία διέρχεται σχεδόν... Γιώργος Καλούμενος, 23/06/2025 - 09:44