close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το "Steer-by-wire" γίνεται πραγματικότητα στη Mercedes-Benz: μια εντελώς νέα εμπειρία οδήγησης με τη μέγιστη ασφάλεια
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
22/4/2025 - 15:06
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Το "Steer-by-wire" γίνεται πραγματικότητα στη Mercedes-Benz: μια εντελώς νέα εμπειρία οδήγησης με τη μέγιστη ασφάλεια

Nextdeal newsroom, 22/4/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • Νέα αίσθηση διεύθυνσης για μια απαράμιλλη εμπειρία οδήγησης
  • Ανταπόκριση στον ανοιχτό δρόμο, ευελιξία στην πόλη, παρκάρισμα χωρίς τοποθέτηση των χεριών στο τιμόνι
  • Ανώτερα χαρακτηριστικά οδήγησης και τέλεια συνεργασία με την τετραδιεύθυνση
  • Πιο επίπεδος σχεδιασμός τιμονιού και συνολικά μεγαλύτερη ελευθερία στον εσωτερικό σχεδιασμό
  • Προσαρμοστικότητα στις προτιμήσεις των πελατών, τις αρχιτεκτονικές και τις παραλλαγές οχημάτων - καινοτόμες δυνατότητες gaming
  • Εφεδρικές λειτουργίες για μέγιστη ασφάλεια
  • Εκτενείς δοκιμές σε δοκιμαστήρια και στην κυκλοφορία

Ένα τιμόνι είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα εξάρτημα του αυτοκινήτου – συνδέει τον οδηγό με τον δρόμο μέσω των ελαστικών. Το τιμόνι παρέχει ανατροφοδότηση για τη συμπεριφορά οδήγησης, επιτρέπει στον οδηγό να νιώσει τις ανωμαλίες του δρόμου και, στο παρελθόν, αποτελούσε τον απαραίτητο μηχανισμό για το παρκάρισμα. Σύντομα όμως, μια νέα εποχή πρόκειται να ξεκινήσει για τους πελάτες της Mercedes-Benz – η εταιρεία θα είναι ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής που θα προσφέρει από το 2026 όχημα παραγωγής με τεχνολογία steer-by-wire. Η τεχνολογία αυτή δεν απαιτεί μηχανική σύνδεση μεταξύ τιμονιού και μπροστινών τροχών, αφού οι εντολές του οδηγού μεταδίδονται ηλεκτρονικά, δηλαδή “μέσω καλωδίου”.

Η εντελώς νέα αίσθηση της τεχνολογίας “steer by wire” προσφέρει μια μοναδική εμπειρία πελάτη με πολλά πλεονεκτήματα στην καθημερινή οδήγηση: καλύτερος χειρισμός, ευκολότεροι ελιγμοί και παρκάρισμα χωρίς τοποθέτηση των χεριών στο τιμόνι.


«Το steer-by-wire είναι ένα ακόμη μεγάλο βήμα προς την κινητικότητα του αύριο, και είμαστε υπερήφανοι που θα παρουσιάσουμε αυτό το σύστημα το 2026. Η συγκεκριμένη τεχνολογία προσφέρει μια μοναδική εμπειρία πελάτη που ξεπερνά κατά πολύ τον συμβατικό τρόπο διεύθυνσης. Σε συνδυασμό με το αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης επιπέδου SAE 3, θα επιτρέψει μια ακόμη πιο καθηλωτική εμπειρία ψυχαγωγίας στο άμεσο μέλλον. Και αυτό διότι το επίπεδο τιμόνι προσφέρει καλύτερη ορατότητα στην οθόνη όταν π.χ.  παρακολουθείτε την αγαπημένη σας σειρά.»
 Markus Schäfer, Μέλος του Δ.Σ. της Mercedes-Benz Group AG, Chief Technology Officer, Ανάπτυξη & Προμήθειες.

Οι ειδικοί στην ανάρτηση μπορούν να επιλέγουν μεταβλητό λόγο διεύθυνσης και να τον προσαρμόζουν ευέλικτα ανάλογα με την περίπτωση. Αυτό επιτρέπει τη βελτιστοποίηση χαρακτηριστικών οδήγησης που προηγουμένως θεωρούνταν αντιφατικά – για παράδειγμα, τον ακόμη καλύτερο συνδυασμό σπορτίφ χαρακτήρα και άνεσης. Παράλληλα, βελτιώνονται ακόμα περισσότερο η ευστάθεια όσον αφορά στην κατεύθυνση και η πλευρική ευελιξία, χάρη και στη συνεργασία με την τετραδιεύθυνση (με γωνία διεύθυνσης έως και 10 μοίρες). Οι κραδασμοί από ανωμαλίες στο οδόστρωμα, που μέχρι πρότινος μεταφέρονταν μέσω του τιμονιού, πλέον μπορούν να απορροφούνται σχεδόν πλήρως.

Η τεχνολογία προσφέρει σημαντικές δυνατότητες εξατομίκευσης, επιτρέποντας στις επιμέρους μάρκες ή σε συγκεκριμένα μοντέλα μίας κατασκευαστικής σειράς να αποκτούν τη δική τους μοναδική αίσθηση διεύθυνσης.

Το steer-by-wire ανοίγει επίσης νέες δυνατότητες σχεδίασης νέων αρχιτεκτονικών, δεδομένου ότι το βολάν του τιμονιού ανεξαρτητοποιείται μηχανικά από το σύστημα διεύθυνσης. Ένα επιπλέον μελλοντικό όφελος είναι οι δυνατότητες για καθηλωτικό gaming όταν ο οδηγός κάνει διάλειμμα.

Επιπλέον, το steer-by-wire προσφέρει περισσότερη ευελιξία στον εσωτερικό σχεδιασμό: το τιμόνι μπορεί να είναι πιο επίπεδο, δημιουργώντας αίσθηση ευρυχωρίας και καλύτερη ορατότητα στην οθόνη του οδηγού. Διευκολύνεται και η είσοδος/έξοδος από το όχημα, αφού η επίπεδη κάτω πλευρά του τιμονιού δημιουργεί περισσότερο χώρο. Σε συνδυασμό με τα μελλοντικά συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης, ο οδηγός θα μπορεί μακροπρόθεσμα να υιοθετεί πιο χαλαρές θέσεις.

 

Πώς λειτουργεί το steer-by-wire: Ανάλογα με την ταχύτητα οδήγησης και την κατάσταση, ένας ενεργοποιητής στο τιμόνι (μονάδα διαχείρισης διεύθυνσης – SFU) στέλνει δεδομένα προς την κρεμαγιέρα (μονάδα συστήματος διεύθυνσης – SRU), η οποία με την σειρά της κατευθύνει τους τροχούς.

Η SFU δημιουργεί επίσης την αίσθηση συστήματος διεύθυνσης που χαρακτηρίζει την Mercedes-Benz. Επειδή δεν υπάρχει σύνδεση μηχανικών συνόλων, η επαφή τροχού–δρόμου υπολογίζεται μοντελοποιημένα με τη βοήθεια δυνάμεων επαναφοράς των μπροστινών τροχών.

Το νέο σύστημα έχει ήδη διανύσει πάνω από ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα δοκιμών σε δοκιμαστήρια και έναν παρεμφερή αριθμό χιλιομέτρων σε πίστες δοκιμής και δρόμους. Δεδομένων των υψηλών προδιαγραφών ασφαλείας που θέτει η Mercedes-Benz, και γι’ αυτό το σύστημα εφαρμόζει αρχιτεκτονική με εφεδρικά κυκλώματα, αισθητήρες υψηλής ακρίβειας και πανίσχυρες μονάδες ελέγχου, διασφαλίζοντας λειτουργικότητα ακόμη και σε περίπτωση αστοχίας. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει διπλή διαδρομή σήματος, διπλοί ενεργοποιητές και εφεδρική παροχή ενέργειας. Ακόμη και σε εξαιρετικά απίθανες περιπτώσεις πλήρους βλάβης, η πλευρική καθοδήγηση είναι δυνατή χάρη στην τετραδιεύθυνση και τις παρεμβάσεις του ESP®.

Ο τροχός γυρίζει συνεχώς: καινοτομίες στο τιμόνι και το σύστημα διεύθυνσης από τη Mercedes-Benz

Το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο δεν διέθετε τιμόνι. Το Patent Motorwagen του Carl Benz από το 1886 ήταν εξοπλισμένο με έναν μοχλό διεύθυνσης, καθώς εκείνη την εποχή οι άνθρωποι ήταν εξοικειωμένοι με τις άμαξες και το τράβηγμα των ηνίων για να κατευθύνουν τα άλογα προς την επιθυμητή κατεύθυνση. Δεν ήταν παρά το 1894 που το αυτοκίνητο απέκτησε τιμόνι και πραγματοποίησε την πρεμιέρα του σε ένα ταξίδι από το Παρίσι στη Ρουέν. Ο Γάλλος μηχανικός Alfred Vacheron είχε εξοπλίσει το όχημά του Panhard & Levassor, το οποίο κινούνταν με κινητήρα Daimler, με ένα τιμόνι. Από τότε, έχουν υπάρξει πολλές καινοτομίες στα συστήματα διεύθυνσης και στα βολάν της Mercedes-Benz:

 

Η εξέλιξη του τιμονιού στη Mercedes-Benz

  • 1893: Παρουσίαση του συστήματος διεύθυνσης με γόνατο στην Benz Victoria – μειώθηκε σημαντικά ο κίνδυνος ανατροπής στις στροφές.
  • 1902: Η οικογένεια μοντέλων Mercedes Simplex είχε τιμόνια με μοχλούς για τη ρύθμιση της ανάφλεξης και του μείγματος καυσίμου.
  • Δεκαετία 1920: Προστέθηκε δακτύλιος στο βολάν για την κόρνα – θα μπορούσε να πει κανείς ότι ήταν μία πρώιμη μορφή επικοινωνίας car-to-X.
  • 1958: Το μοντέλο 300 (W 189), γνωστό ως η “Adenauer Mercedes” έγινε το πρώτο με υδραυλικό τιμόνι στον προαιρετικό του εξοπλισμό.
  • 1967: Από τον Αύγουστο του έτους, όλα τα επιβατικά εξοπλίζονταν με τηλεσκοπική κολώνα και αποσβεστήρα πρόσκρουσης στο τιμόνι – ένα ορόσημο όσον αφορά στην προστασία των επιβατών.
  • 1976: Το νέο σύστημα ασφαλούς διεύθυνσης με παραμορφώσιμο κυματοειδή σωλήνα παρουσιάστηκε στην W 123.
  • Δεκαετία 1990: Η Mercedes-Benz ξεκίνησε τη σταδιακή μετάβαση στην ηλεκτρική υποβοήθηση διεύθυνσης. Τα συστήματα αυτά χρησιμοποιούσαν ηλεκτροκινητήρες για την υποβοήθηση του τιμονιού, μειώνοντας έτσι την απαιτούμενη προσπάθεια και αυξάνοντας την ενεργειακή απόδοση.
  • 1996: Παρουσίαση του οχήματος έρευνας F 200 Imagination με sidestick.
  • 1997: Το ερευνητικό F 300 Life Jet διέθετε μοχλό τύπου αεροσκάφους.
  • 2001: Το F400 Carving έγερνε στις στροφές χάρη στο σύστημα ενεργής προσαρμογής της γωνίας κάμπερ στους τροχούς.
  • 2009: Ο έλεγχος διεύθυνσης του F-Cell Roadster γινόταν μέσω joystick.
  • 2020: Η τετραδιεύθυνση στη S-Class βελτίωσε σημαντικά την ευελιξία και τη δυναμική, εμπλέκοντας ενεργά τους πίσω τροχούς στις κινήσεις διεύθυνσης του οχήματος.
  • 2022: Το σύστημα DRIVE PILOT για αυτοματοποιημένη οδήγηση επιπέδου 3 λανσαρίστηκε πρώτα στη Γερμανία – η S-Class με DRIVE PILOT (προαιρετικός εξοπλισμός) διαθέτει εφεδρικά συστήματα διεύθυνσης, πέδησης και ηλεκτρικής παροχή νς.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Mercedes-Benz
  • Steer-by-wireνέα εμπειρία οδήγησης
  • μέγιστη ασφάλεια

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή
    Γιώργος Μούζος, 3/12/2025

    Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή

  • Νέος V6 TDI για τα Audi Q5 και Audi A6: Ισχυρότερος, αποδοτικότερος και πιο άμεσος από ποτέ - με Hybrid τεχνολογία (MHEV plus) και ηλεκτρικό συμπιεστή (compressor)
    Nextdeal newsroom, 2/12/2025

    Νέος V6 TDI για τα Audi Q5 και Audi A6: Ισχυρότερος, αποδοτικότερος και πιο άμεσος από ποτέ - με Hybrid τεχνολογία (MHEV plus) και ηλεκτρικό συμπιεστή (compressor)

  • Το ρούχο που φοράμε στην οδήγηση και μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό ακόμη και με λίγα χιλιόμετρα

    Το ρούχο που φοράμε στην οδήγηση και μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό ακόμη και με λίγα χιλιόμετρα

    Τον χειμώνα αρκετοί οδηγοί μπαίνουν στα αυτοκίνητά τους φορώντας χοντρά μπουφάν. Μία προσομοίωση οπίσθιας σύγκρουσης με μόλις 16 χλμ./ώρα έδειξε...
    Nextdeal newsroom, 02/12/2025 - 10:45 2/12/2025
  • Το 2026 η Mercedes-Benz γιορτάζει 140 χρόνια από τη γέννηση του πρώτου αυτοκινήτου και τιμά την ιστορία της με μία μοναδική προσφορά!

    Το 2026 η Mercedes-Benz γιορτάζει 140 χρόνια από τη γέννηση του πρώτου αυτοκινήτου και τιμά την ιστορία της με μία μοναδική προσφορά!

    Ήδη από σήμερα, η σπορ κομψότητα γίνεται πιο προσιτή: η Mercedes-Benz A200 προσφέρεται τώρα για παραγγελία σε νέα χαμηλότερη τιμή –...
    Nextdeal newsroom, 02/12/2025 - 08:40 2/12/2025
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΣΕΠΑΥ: Αντιδράσεις για το ποσοστό Clawback – Αίτημα συνάντησης με το Υπουργείο Υγείας
19:45 ΣΕΠΑΥ: Αντιδράσεις για το ποσοστό Clawback – Αίτημα συνάντησης με το Υπουργείο Υγείας
  • 16:27 Καταγγελίες συμβάσεων συντονιστών-διαμεσολαβητών στην Groupama
  • 15:55 Βουλή TV - Βιβλιοβούλιο: Καλεσμένος ο Γιώργος Λογοθέτης (24/11/2025) - Αναφορά στον εκδότη Ευάγγελο Σπύρου στο 38ο λεπτό
  • 15:11 ΠΑΝΟΡΜΟΣ: Τι ειπώθηκε στο 4o Συνέδριο, τι κέρδισαν οι ασφαλιστές (video)
  • 13:19 Όμιλος ΙΜΙΤΗΕΑ: Στην πρώτη γραμμή για το Rebrain Greece
  • 13:03 Το ΥΓΕΙΑ και το Α΄ Εργαστήριο Ακτινολογίας ΕΚΠΑ διοργανώνουν το 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ογκολογικής Απεικόνισης
  • 12:58 Ρωσοουκρανικό: Το 20% του Ντονμπάς το μεγάλο αγκάθι στις διαπραγματεύσεις
  • 12:33 Ομιλία Φ. Καραβία στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση της Eurobank Holdings A.E
  • 12:30 ΕΙΑΣ: Εκπαιδευτικό Σεμινάριο Ασφαλίσεων Κινδύνων Φυσικών Καταστροφών
  • 12:25 Συμμετοχή του Υπουργού Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη στο Συμβούλιο Υπουργών Υγείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης
  • 12:04 Γ. Κεφαλογιάννης για Εθνικό Χάρτη Εκτίμησης Κινδύνου Πυρκαγιών: Η χώρα διαθέτει επιστημονικό εργαλείο για σχεδιασμό και πιο αποτελεσματική πρόληψη
  • 12:00 Νομοσχέδιο για την ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας - Ψηφίζεται στην ολομέλεια της Βουλής - Τί προβλέπει - Τι λένε τα κόμματα
  • 11:57 4ο Ελληνικό Επενδυτικό Συνέδριο: Υψηλό το ενδιαφέρον των διεθνών επενδυτών για την Ελλάδα - Πάνω από 650 συναντήσεις μεταξύ των επενδυτών και εισηγμένων
  • 11:54 Ε.Σ.Α.μεΑ.: Το 2025 ήταν χειρότερο για τα άτομα με αναπηρία, χρόνιες/ ή και σπάνιες παθήσεις - 3η Δεκέμβρη 2025 Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
  • 11:33 Το NBG Pay tom διαθέσιμο με 100% επιδότηση μέσω του προγράμματος «Ψηφιακές Συναλλαγές - Β’ Φάση»
  • 11:20 The Fair Five: Η Eurolife FFH μεταμορφώνει τη διαδικασία των αποζημιώσεων στην ασφάλιση οχήματος
  • 10:27 Με εξαιρετική επιτυχία ολοκληρώθηκε το 1ο Πανηπειρωτικό Ασφαλιστικό Συνέδριο «Future of Insurance - Epirus Edition 2025»
  • 09:55 ΕΑΕΕ: Δημοσίευση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στατιστικών στοιχείων έτους 2024 για την οδική ασφάλεια
  • 09:50 OSCAR: Το πρόγραμμα υγείας που κάθε ασφαλιστής πρέπει να έχει στο χαρτοφυλάκιό του!
  • 09:44 Πως να προστατεύσετε την περιουσία σας από καθιζήσεις και ολίσθηση του εδάφους που δεν προκαλούνται από σεισμούς;
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 29/11 Ο Χρήστος Μεγάλου στέλνει μήνυμα εμπιστοσύνης: «Το δίκτυο της Εθνικής Ασφαλιστικής είναι η καρδιά της νέας εποχής»
  2. 2/12 Η Εθνική Ασφαλιστική και ο ρόλος του agency στο νέο μοντέλο ανάπτυξης
  3. 3/12 Καταγγελίες συμβάσεων συντονιστών-διαμεσολαβητών στην Groupama
  4. 28/11 Εάν δεν έχετε καλύψει το Στόχο σας, τι μπορείτε να κάνετε έως το τέλος της χρονιάς για να πετύχετε!
  5. 2/12 Δικαίωμα συμβολαίου εφαρμόζει η Groupama χωρίς να αυξάνεται το κόστος για τους ασφαλισμένους
  6. 27/11 Η Τράπεζα Πειραιώς ολοκλήρωσε την εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής
  7. 2/12 Υπασφαλισμένος: Από το 2027 οι ουσιαστικές αλλαγές στα δίκτυα του bancassurance Εθνικής Τράπεζας και Τράπεζας Πειραιώς

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube