close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το σύστημα ESP και η ζωτική του σημασία για την οδική ασφάλεια
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
4/3/2025 - 12:59
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Το σύστημα ESP και η ζωτική του σημασία για την οδική ασφάλεια

Γιώργος Μούζος, 4/3/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Πώς η προηγμένη τεχνολογία επηρεάζει την ασφάλεια των οχημάτων και τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις; Τι πρέπει να γνωρίζετε ως ασφαλιστές και τι να μεταφέρετε στους πελάτες σας;

Το σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP) είναι ένα από τα σημαντικότερα τεχνολογικά επιτεύγματα στην ενεργητική ασφάλεια των οχημάτων. Ο ρόλος του είναι να βοηθά τους οδηγούς να διατηρούν τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε ολισθηρές ή δύσκολες συνθήκες, αποτρέποντας την απώλεια πρόσφυσης και μειώνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων. Για τους ασφαλιστές, η λειτουργία του ESP δεν αφορά μόνο την οδική ασφάλεια, αλλά επηρεάζει άμεσα την εκτίμηση κινδύνου, τις αποζημιώσεις και τη διαμόρφωση ασφαλιστικών συμβολαίων.

Γιατί οι ασφαλιστές πρέπει να το γνωρίζουν

Το σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP) αποτελεί μία από τις σημαντικότερες τεχνολογικές εξελίξεις στην ενεργητική ασφάλεια των οχημάτων. Εφαρμόζεται υποχρεωτικά σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη από το 2014, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές κανονιστικές διατάξεις. Με βάση στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το ESP έχει συμβάλει στη μείωση των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, σώζοντας χιλιάδες ζωές κάθε χρόνο.

Για τους ασφαλιστές, η κατανόηση του ρόλου του ESP είναι κρίσιμη, καθώς η παρουσία ή η απενεργοποίησή του επηρεάζει σημαντικά την επικινδυνότητα ενός οχήματος, άρα και τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις. Επιπλέον, αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα αξιολόγησης κινδύνου σε ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτων.

Τι είναι το ESP και Πώς Λειτουργεί

Το Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας είναι ένας ηλεκτρονικός μηχανισμός που συνεργάζεται με άλλες τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας, όπως το ABS (σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) και το TCS (σύστημα ελέγχου πρόσφυσης).

Λειτουργεί παρακολουθώντας συνεχώς δεδομένα από διάφορους αισθητήρες, όπως:

  • Την ταχύτητα περιστροφής κάθε τροχού
  • Τη θέση του τιμονιού
  • Την πλευρική επιτάχυνση


Η κεντρική μονάδα ελέγχου αναλύει αυτές τις πληροφορίες 25 φορές το δευτερόλεπτο και, εάν εντοπίσει απόκλιση από την επιθυμητή πορεία του οχήματος, παρεμβαίνει επιλεκτικά σε έναν ή περισσότερους τροχούς ή μειώνοντας την παροχή ισχύος από τον κινητήρα. Αυτό αποτρέπει την ολίσθηση και την απώλεια ελέγχου, ιδιαίτερα σε απότομες στροφές ή σε ολισθηρές συνθήκες.


Πότε και γιατί να το απενεργοποιήσει ο οδηγός;

Παρόλο που το ESP είναι κρίσιμο για την ασφάλεια, ορισμένες καταστάσεις απαιτούν την προσωρινή απενεργοποίησή του. Οι κατασκευαστές οχημάτων έχουν δώσει τη δυνατότητα της απενεργοποίησης ανάλογα την κατάσταση κίνησης όπως για:
 

  • Κίνηση σε βαθιά λάσπη, χιόνι ή άμμο: Το ESP μπορεί να περιορίσει την ισχύ του κινητήρα, εμποδίζοντας την έξοδο του οχήματος από δύσκολες επιφάνειες.
     
  • Ειδικές συνθήκες οδήγησης σε αγωνιστικές πίστες ή off-road διαδρομές: Σε τέτοια περιβάλλοντα, η χειροκίνητη διαχείριση της πρόσφυσης μπορεί να είναι προτιμότερη για έμπειρους οδηγούς.
     

Ωστόσο, εκτός αυτών των περιπτώσεων, η διατήρηση του ESP ενεργοποιημένου είναι ζωτικής σημασίας. Η απενεργοποίησή του χωρίς λόγο αυξάνει δραματικά την πιθανότητα τροχαίου ατυχήματος, κάτι που μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες τόσο για τον οδηγό όσο και για την ασφαλιστική εταιρεία που καλείται να καλύψει τις ζημιές.
 

Ο ρόλος του ESP στην ασφαλιστική αγορά

Το ESP δεν είναι απλώς ένα τεχνολογικό χαρακτηριστικό, αλλά ένας καθοριστικός παράγοντας στην οδική ασφάλεια. Για τους επαγγελματίες της ασφάλισης, αποτελεί βασικό στοιχείο στην αξιολόγηση κινδύνου, τόσο κατά την τιμολόγηση συμβολαίων όσο και κατά την εκτίμηση αποζημιώσεων.

Η διαρκής ενημέρωση των ασφαλιστών για την ενεργητική ασφάλεια των οχημάτων είναι απαραίτητη, καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται και οι ρυθμιστικές απαιτήσεις γίνονται όλο και πιο αυστηρές. Η σωστή χρήση του ESP μπορεί να μειώσει δραστικά τα ατυχήματα, συμβάλλοντας σε μια ασφαλέστερη οδήγηση και μια πιο βιώσιμη ασφαλιστική αγορά.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
    Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40

    Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα

  • Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
    Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55

    Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία

  • Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή
    Γιώργος Μούζος, 03/12/2025 - 08:50

    Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή

  • Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
    Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38

    Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα

  • Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών

    Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών

    Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο...
    Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
  • Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος

    Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος

    Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει...
    Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
  • Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!

    Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!

    Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η...
    Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
  • Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;

    Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;

    Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να...
    Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
  • ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;

    ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;

    Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή...
    Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
  • Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές!

    Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές!

    Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο...
    Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πανευρωπαϊκή Πρωτιά του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών σε Ερευνητική θεραπεία για τον Καρκίνο του Προστάτη
12:25 Πανευρωπαϊκή Πρωτιά του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών σε Ερευνητική θεραπεία για τον Καρκίνο του Προστάτη
  • 11:42 Το πρόγραμμα €πιστροφή γίνεται International - Η Eurobank επιβραβεύει τους πελάτες της και στην Κύπρο
  • 11:41 Αρσάκεια-Τοσίτσεια Εκάλης: Στις 19 Δεκεμβρίου η Φιλανθρωπική Χριστουγεννιάτικη Εορταγορά
  • 11:37 Στη Γραμμή Τελικής Συναρμολόγησης τα δύο πρώτα ελικόπτερα Airbus Super Puma H215 για την Ελλάδα
  • 11:34 Σοβαρές ελλείψεις προσωπικού και μαζικές αποχωρήσεις από το ΕΣΥ καταγγέλλει η ΠΟΕΔΗΝ με αφορμή τον Προϋπολογισμό 2026 για την Υγεία
  • 11:16 Deloitte 2026 Commercial Real Estate Outlook: Επενδύσεις σε ψηφιακές υποδομές, logistics και επαγγελματικούς χώρους στις κορυφαίες τάσεις για τον κλάδο ακινήτων
  • 11:05 Αρχική συμφωνία για την απόκτηση της Innovis Pharma από την PharmaPath
  • 10:35 100+ κορυφαία στελέχη του ασφαλιστικού κλάδου συμμετείχαν στην εκδήλωση για την παρουσίαση της 15ης Ετήσιας Έκθεσης για την Ιδιωτική Ασφαλιστική Αγορά που πραγματοποίησε η KPMG στην Ελλάδα με τίτλο “The Future of Insurance”
  • 10:10 Το ΥΓΕΙΑ γιορτάζει 15 χρόνια λειτουργίας του Τμήματος Διαδερμικών Βαλβίδων: Η καρδιολογία πρωτοπορεί και εξελίσσεται στο ΥΓΕΙΑ
  • 09:40 Τα κρατικά «φέσια» πνίγουν…την αγορά, η Ελλάδα πρότυπο για την Γερμανία(!) «κληρώνει» σήμερα για τον Πιέρρ, ο «βασιλιάς του χαλκού» στην ΚΑΕ ΠΑΟΚ, υπερκάλυψη του ομολογιακού της Aktor
  • 09:34 Αδ. Γεωργιάδης για δίκη Novartis: «Ήταν σκάνδαλο γιατρών, όμως η ευκαιρία χάθηκε επί Τσίπρα, όταν έστρεψαν την έρευνα στους πολιτικούς»
  • 09:25 Μειώθηκαν σημαντικά οι λοιμώξεις σε 10 νοσοκομεία με το Πρόγραμμα GRIPP δωρεάς του ΙΣΝ!
  • 09:08 «Η Έξοδος 200 χρόνια μετά» - Το Μεσολόγγι παρουσιάζει το επετειακό του πρόγραμμα
  • 09:00 Με καρκίνο κινδυνεύουν 197 παιδιά στην Ευρώπη που γεννήθηκαν με σπέρμα Δανού δότη με γονίδιο καρκίνου!
  • 08:51 Mastercard: Αυξητικές τάσεις στις συναλλαγές με κάρτες στην Ελλάδα - Αύξηση 18% το 2025 - 2026
  • 08:45 Ο Γιώργος Παπαστεφάνου και η επιστροφή στο «δεύτερο σπίτι»
  • 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
  • 18:29 Ο Γιάννης Σηφάκης νέος διευθυντής marketing και εταιρικής επικοινωνίας της Τειρεσίας
  • 15:40 Κ.Πιερρακάκης: Στόχος μας είναι να αλλάξουμε το παραγωγικό μοντέλο με περισσότερες επενδύσεις και μεγαλύτερη εξωστρέφεια
  • 15:20 Άκης Σκέρτσος: Μια Ελλάδα με όλους, για όλους - Η τηλεματική κάρτα αναπηρίας γίνεται επιτέλους πράξη
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 5/12 Αποκλειστικό | Εθνική Ασφαλιστική: Νέα διοικητική ομάδα “νίκης” συγκροτεί ο Μαζαράκης - Αποχωρούν Δασκαλόπουλος, Καραγρηγορίου
  2. 9/12 Ηλεκτρονικά μέσω gov.gr η αναγγελία ζημιών αυτοκινήτων
  3. 10/12 Σύλλογος Υπαλλήλων Εθνικής Ασφαλιστικής: «Σε ευχαριστούμε Σταύρο για την προσφορά σου»
  4. 8/12 Πως αποζημιώνεται η φωτιά σε κατοικία που ξεκίνησε από τζάκι;
  5. 10/12 Ο Γιάννης Σηφάκης νέος διευθυντής marketing και εταιρικής επικοινωνίας της Τειρεσίας
  6. 9/12 Generali Hellas: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά του Ομίλου της Ευρωκλινικής
  7. 9/12 Bancassurance, AI και πίεση στο αυτοκίνητο: Τα μηνύματα της νέας έκθεσης της KPMG για την ασφαλιστική αγορά

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube