Γιώργος Μούζος, 20/1/2025 - 09:00 facebook twitter linkedin Κυβερνοασφάλεια στα οχήματα: Η ανάγκη για εξειδικευμένες ασφαλιστικές λύσεις Γιώργος Μούζος, 20/1/2025 facebook twitter linkedin Η αυξανόμενη συνδεσιμότητα φέρνει νέες προκλήσεις στον ασφαλιστικό κλάδο για την προστασία των οδηγών. Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στα οχήματα αλλάζει δραματικά τον τρόπο που οδηγούμε και συνδεόμαστε. Από τα συστήματα infotainment έως την αυτόνομη οδήγηση, η συνεχής δικτύωση των οχημάτων τα καθιστά στόχους για κυβερνοεπιθέσεις. Η δυνατότητα κακόβουλης πρόσβασης σε ένα όχημα μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές συνέπειες. Από την παραβίαση προσωπικών δεδομένων μέχρι την απώλεια ελέγχου του ίδιου του οχήματος. Βέβαια είναι γεγονός πως οι κατασκευαστές οχημάτων επενδύουν συνεχώς σε τεχνολογίες προστασίας, όπως τα ενισχυμένα firewalls και τα ασφαλή συστήματα κρυπτογράφησης, για να θωρακίσουν τα οχήματα. Όμως και οι οδηγοί οφείλουν να υιοθετήσουν ασφαλείς πρακτικές, όπως η τακτική ενημέρωση του λογισμικού του οχήματος και η χρήση ισχυρών κωδικών πρόσβασης για τις συνδεδεμένες υπηρεσίες. Ωστόσο η αύξηση των κινδύνων δεν αφορά μόνο την τεχνολογία, αλλά και τις κοινωνικές επιπτώσεις που συνδέονται με την παραβίαση προσωπικών δεδομένων. Για παράδειγμα, πληροφορίες όπως η τοποθεσία ή οι καθημερινές διαδρομές ενός οδηγού μπορούν να αξιοποιηθούν κακόβουλα, θέτοντας σε κίνδυνο την ιδιωτικότητα και την ασφάλειά του. Νέες προκλήσεις για τον ασφαλιστικό κλάδο Η αύξηση των κυβερνοαπειλών επιβάλλει τη δημιουργία εξειδικευμένων ασφαλιστικών λύσεων. Οι ασφαλιστικές εταιρείες και εσείς ως ασφαλιστικοί σύμβουλοι πρέπει να εστιάσετε στα παρακάτω σημεία: Κάλυψη για κυβερνοεπιθέσεις: Οι παραδοσιακές ασφάλειες οχημάτων δεν περιλαμβάνουν ζημιές από κυβερνοεπιθέσεις. Είναι αναγκαίο να αναπτυχθούν νέα προϊόντα που να καλύπτουν πιθανές απώλειες, όπως εκβιασμούς, παραβίαση δεδομένων, ή ακόμα και οικονομικές ζημιές λόγω απώλειας ελέγχου του οχήματος. Ανάλυση κινδύνων: Η αξιολόγηση του βαθμού επικινδυνότητας ενός οχήματος, ανάλογα με το επίπεδο συνδεσιμότητάς του, πρέπει να γίνει κομβικό στοιχείο για τη διαμόρφωση ασφαλιστικών συμβολαίων. Τα ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα, για παράδειγμα, ενδέχεται να έχουν μεγαλύτερη έκθεση σε κυβερνοαπειλές. Εκπαίδευση ασφαλιστών: Ως ασφαλιστικοί σύμβουλοι χρειάζεστε εξειδικευμένη εκπαίδευση για να κατανοήσετε τις νέες τεχνολογίες και τους κινδύνους που σχετίζονται με αυτές. Όμως πέρα από τη δημιουργία εξειδικευμένων προϊόντων, οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να αξιοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για την πρόβλεψη και ανίχνευση απειλών. Η χρήση αλγορίθμων για την παρακολούθηση ύποπτων ενεργειών σε πραγματικό χρόνο αποτελεί μια ακόμα λύση για την προστασία των οδηγών. Η ανάγκη συνεργασίας για μεγαλύτερη ασφάλεια Η αντιμετώπιση των κυβερνοαπειλών απαιτεί συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων: κατασκευαστών, ασφαλιστικών εταιρειών, κυβερνήσεων και φυσικά των ίδιων των οδηγών. Η ενίσχυση της ευαισθητοποίησης για τα ζητήματα κυβερνοασφάλειας και η ανάπτυξη προτύπων για ασφαλέστερες τεχνολογίες είναι καθοριστικής σημασίας για τη μείωση των κινδύνων. Επιπλέον, η δημιουργία διεθνών πρωτοβουλιών που προάγουν την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με κυβερνοαπειλές μπορεί να ενισχύσει την ασφάλεια των οχημάτων. Για παράδειγμα, η συνεργασία μεταξύ κυβερνητικών φορέων και τεχνολογικών εταιρειών μπορεί να διευκολύνει την ανίχνευση απειλών και την ανάπτυξη λύσεων σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπρόσθετα και οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να συμβάλουν στη δημιουργία αυτού του οικοσυστήματος, προωθώντας προγράμματα επιβράβευσης για τους οδηγούς που τηρούν καλές πρακτικές ασφαλείας και συνεργαζόμενες με εταιρείες τεχνολογίας για την ανάπτυξη εργαλείων παρακολούθησης κυβερνοαπειλών. Η πορεία προς ένα ασφαλές μέλλον Η κυβερνοασφάλεια στα οχήματα δεν είναι πλέον πολυτέλεια αλλά αναγκαιότητα. Με την αύξηση της συνδεσιμότητας και την πρόοδο της τεχνολογίας, η προστασία των οχημάτων από κυβερνοεπιθέσεις και η δημιουργία νέων ασφαλιστικών προϊόντων είναι σημαντικά βήματα για την προστασία των οδηγών και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης τους. Παράλληλα, η επένδυση σε καινοτόμες λύσεις και η καλλιέργεια μιας κουλτούρας ασφάλειας μπορούν να διασφαλίσουν ότι οι οδηγοί και οι επιβάτες θα επωφεληθούν πλήρως από την τεχνολογία, χωρίς να εκτίθενται σε περιττούς κινδύνους. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55 Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38 Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27 Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια; Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή... Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές! Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο... Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09
Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο! Οι νέες ψηφιακές απειλές στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αυξάνουν τον κίνδυνο για οδηγούς, επιβάτες και ασφαλιστικές εταιρείες, απαιτώντας άμεση... Γιώργος Μούζος, 12/11/2025 - 08:50