Γιώργος Μούζος, 22/4/2024 - 08:43 facebook twitter linkedin Το σύστημα που θέτει νέα ασφαλιστικά πρότυπα! Υποχρεωτικό από τον Ιούλιο σε όλα τα νέα μοντέλα! Γιώργος Μούζος, 22/4/2024 facebook twitter linkedin Από το φετινό Ιούλιο, όπως αποφάσισε η Ευρωπαϊκή Ένωση, όλα τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ε.Ε. και φυσικά στη χώρα μας, θα πρέπει να έχουν εγκατεστημένο ένα επιπλέον σύστημα υποβοήθησης του οδηγού. Μέσα από αυτή τη στήλη έχουμε γράψει πολλές φορές πόσο πολύ έχουν συμβάλλει τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού στη μείωση των τροχαίων, αλλά και το όφελος που έχουν επιφέρει σε ασφαλιστικό επίπεδο. Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν αδιάκοπα νέες τεχνολογίες με σκοπό την προστασία οδηγών, επιβατών και χρηστών του οδικού δικτύου. Οδηγία και από την Ευρωπαϊκή Ένωση Βέβαια στην προσπάθεια να μειωθούν στο ελάχιστο τα τροχαία ατυχήματα, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει το Γενικό Κανονισμό Ασφαλείας ή διαφορετικά GSR. Πρόκειται για έναν όρο που χρησιμοποιείται στην αυτοκίνηση και έχει να κάνει με όλες εκείνες τις τεχνολογίες που έχουν ως στόχο την μείωση των ατυχημάτων σε περίπτωση λάθους του οδηγού. Οι νομοθέτες λοιπόν της Ε.Ε. αποφάσισαν πως από τον ερχόμενο Ιούλιο λοιπόν, όλα τα καινούρια αυτοκίνητα θα πρέπει να εφοδιάζονται υποχρεωτικά με το σύστημα εντοπισμού υπνηλίας του οδηγού. Το εν λόγω σύστημα κάνει χρήση υπέρυθρων ακτινών για να «διαβάσει» τα μάτια και το πρόσωπο του οδηγού και μπορεί να διαπιστώσει τυχόν τάσεις υπνηλίας, κόπωσης ή απλά την απόσπαση προσοχής του. Το συγκεκριμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού, έχει ενσωματωθεί σε αρκετά μοντέλα που κυκλοφορούν στην αγορά, ωστόσο πλέον υποχρεούνται και οι υπόλοιποι κατασκευαστές να το ενσωματώσουν. Και μάλιστα στο βασικό εξοπλισμό των οχημάτων, μαζί με το σύστημα ειδοποίησης ταχύτητας ISA και φυσικά το «μαύρο κουτί». Η τεχνολογία αυτή βασίζεται σε μια κάμερα που κοιτάει τον οδηγό, που σε συνδυασμό με το προηγμένο λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης σκανάρει συνεχώς το πρόσωπο του. Παράλληλα οι αισθητήρες ελέγχουν και τη θέση, αλλά και χρήση του τιμονιού. Σε περίπτωση που εντοπίσει ότι ο οδηγός έχει αρχίσει να κουράζεται, να κλείνει τα μάτια με μεγαλύτερη συχνότητα από αυτή που έχει υπολογίσει ο αλγόριθμος και το όχημα δυσκολεύεται να διατηρήσει μία ομαλή πορεία στον δρόμο, τότε αρχίζει να εκπέμπει προειδοποιητικά σήματα. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει, τότε το σύστημα αναλαμβάνει να διατηρήσει το όχημα εντός των προκαθορισμένων ορίων της λωρίδας κυκλοφορίας. Όφελος για τις ασφαλιστικές εταιρείες Παράλληλα, το σύστημα ανίχνευσης της κόπωσης θα προσφέρει μεγάλο όφελος και στον ασφαλιστικό κλάδο. Με την εφαρμογή του αναμένεται να μειωθούν σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα με αντίστοιχη μείωση των αποζημιώσεων. Φυσικά ωφελημένοι θα είναι και οι οδηγοί, μιας και στα αυτοκίνητα που θα έχουν αυτή την τεχνολογία ενδέχεται να παρέχεται επιπλέον έκπτωση. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00