Γιώργος Μούζος, 22/4/2024 - 08:43 facebook twitter linkedin Το σύστημα που θέτει νέα ασφαλιστικά πρότυπα! Υποχρεωτικό από τον Ιούλιο σε όλα τα νέα μοντέλα! Γιώργος Μούζος, 22/4/2024 facebook twitter linkedin Από το φετινό Ιούλιο, όπως αποφάσισε η Ευρωπαϊκή Ένωση, όλα τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ε.Ε. και φυσικά στη χώρα μας, θα πρέπει να έχουν εγκατεστημένο ένα επιπλέον σύστημα υποβοήθησης του οδηγού. Μέσα από αυτή τη στήλη έχουμε γράψει πολλές φορές πόσο πολύ έχουν συμβάλλει τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού στη μείωση των τροχαίων, αλλά και το όφελος που έχουν επιφέρει σε ασφαλιστικό επίπεδο. Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν αδιάκοπα νέες τεχνολογίες με σκοπό την προστασία οδηγών, επιβατών και χρηστών του οδικού δικτύου. Οδηγία και από την Ευρωπαϊκή Ένωση Βέβαια στην προσπάθεια να μειωθούν στο ελάχιστο τα τροχαία ατυχήματα, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει το Γενικό Κανονισμό Ασφαλείας ή διαφορετικά GSR. Πρόκειται για έναν όρο που χρησιμοποιείται στην αυτοκίνηση και έχει να κάνει με όλες εκείνες τις τεχνολογίες που έχουν ως στόχο την μείωση των ατυχημάτων σε περίπτωση λάθους του οδηγού. Οι νομοθέτες λοιπόν της Ε.Ε. αποφάσισαν πως από τον ερχόμενο Ιούλιο λοιπόν, όλα τα καινούρια αυτοκίνητα θα πρέπει να εφοδιάζονται υποχρεωτικά με το σύστημα εντοπισμού υπνηλίας του οδηγού. Το εν λόγω σύστημα κάνει χρήση υπέρυθρων ακτινών για να «διαβάσει» τα μάτια και το πρόσωπο του οδηγού και μπορεί να διαπιστώσει τυχόν τάσεις υπνηλίας, κόπωσης ή απλά την απόσπαση προσοχής του. Το συγκεκριμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού, έχει ενσωματωθεί σε αρκετά μοντέλα που κυκλοφορούν στην αγορά, ωστόσο πλέον υποχρεούνται και οι υπόλοιποι κατασκευαστές να το ενσωματώσουν. Και μάλιστα στο βασικό εξοπλισμό των οχημάτων, μαζί με το σύστημα ειδοποίησης ταχύτητας ISA και φυσικά το «μαύρο κουτί». Η τεχνολογία αυτή βασίζεται σε μια κάμερα που κοιτάει τον οδηγό, που σε συνδυασμό με το προηγμένο λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης σκανάρει συνεχώς το πρόσωπο του. Παράλληλα οι αισθητήρες ελέγχουν και τη θέση, αλλά και χρήση του τιμονιού. Σε περίπτωση που εντοπίσει ότι ο οδηγός έχει αρχίσει να κουράζεται, να κλείνει τα μάτια με μεγαλύτερη συχνότητα από αυτή που έχει υπολογίσει ο αλγόριθμος και το όχημα δυσκολεύεται να διατηρήσει μία ομαλή πορεία στον δρόμο, τότε αρχίζει να εκπέμπει προειδοποιητικά σήματα. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει, τότε το σύστημα αναλαμβάνει να διατηρήσει το όχημα εντός των προκαθορισμένων ορίων της λωρίδας κυκλοφορίας. Όφελος για τις ασφαλιστικές εταιρείες Παράλληλα, το σύστημα ανίχνευσης της κόπωσης θα προσφέρει μεγάλο όφελος και στον ασφαλιστικό κλάδο. Με την εφαρμογή του αναμένεται να μειωθούν σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα με αντίστοιχη μείωση των αποζημιώσεων. Φυσικά ωφελημένοι θα είναι και οι οδηγοί, μιας και στα αυτοκίνητα που θα έχουν αυτή την τεχνολογία ενδέχεται να παρέχεται επιπλέον έκπτωση. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55 Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38 Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27 Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια; Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή... Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές! Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο... Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09
Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο! Οι νέες ψηφιακές απειλές στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αυξάνουν τον κίνδυνο για οδηγούς, επιβάτες και ασφαλιστικές εταιρείες, απαιτώντας άμεση... Γιώργος Μούζος, 12/11/2025 - 08:50